Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Přidávám odkaz na mé oblíbené stránky, sice již 3 roky neaktivní, ale i tak snad zaujmou. Jsou tam, sice v angličtině, všechny zastávky MHD v Praze s vysvětlením původu jejich názvu. A nevím, proč ale odkaz posílá zpět na Starnet
https://everypublictransitstopinprague.tumblr.com/ |
|
|
|
| leena: A v Německu u Rýna spadl rozestavěný most před vlak s kamiony, zemřel strojvůdce a zranili se řidiči kamionů v jediném osobním vagónu. Připomíná to Studénku. |
|
|
|
| Omlouvám se za trochu OT níže. Myslel jsem, že jsme ve féru o počasí... |
|
|
|
| Mvek, Marshall: Tomáš Sedláček v tomto rozhovoru mj. také říká, že jako ekonom musí vnímat vedle ztrát současné situace i pozitiva včetně nižšího počtu mrtvých vlivem špatného ovzduší nebo dopravních nehod apod.
V podstatě lze říci, že ačkoli se objevují kritické hlasy, že nyní již nikdo nemůže myslet na Gretu, jsou dokonce snahy o prolomení některých ekologických limitů, dokonce v New Yorku museli kvůli pálení těl obětí koronaviru prolomit emisní limity, současná situace, jak možná také zmínil Sedláček, ale jistě i další, ve skutečnosti představuje realizaci Gretiných nejdivočejších snů...
V této souvislosti mě napadá, zda i třeba současné dočasné ochlazení nemůže být důsledkem omezení produkce skleníkových plynů a tepla, a vůbec, kolik dnů či let nám může dát v černých scénářích klimatologů navíc. Spíše jsem ale skeptický... |
|
|
|
| Mvek: jj, satelitní snímky NOx jsou docela drsné. Tedy drsné snížení znečištění pocházející hlavně z dopravy. |
|
|
|
| Podle čtvrtletní statistiky (www.flightradar24.com/data/statistics jsme se už dostali na polovinu letů celosvětově za den. Padne to ještě níž? No, s USA atd. by ještě asi mohlo...
Pandemie poskytne akademické obci tuny materiálu na studium všemožných efektů a souvislostí. Od sociologických, přes ekonomické až po dopad na životní prostředí (určitě jsou tu jak negativní, tak pozitivní, ale tipoval bych, že pozitivní budou převládat). |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Jo, Francie a její zámořská teritoria... |
|
|
|
| FlightRadar24 má měsíční statistiku, podle které je vidět, že pokles letů je relativně výrazný, ale absolutně ještě ne tak moc. Teprve jsme včera klesli pod 25. prosinec, kdy byl velký výkyv dolů. |
|
|
|
| V průběhu roku mají zmizet specifické znělky nádražního rozhlasu a sjednotit se na jednu znělku. Zmizí tak typické melodie pro jednotlivá města.
Vznikla proti tomu petice. |
|
|
|
| Pozemstan:
v prosinci po otevření nové trati na Borská pole, tuším jako soukromá nebo služební jízda...
To jsou podle mě soukromé party jízdy :-) |
|
|
|
| AVip: Něco podobného jezdilo v Plzni v prosinci po otevření nové trati na Borská pole, tuším jako soukromá nebo služební jízda... |
|
|
|
| Ta argumentace je hodně podivná, byť je pravda, že Výtoň je t.č. významnější přestupní uzel.
A pak je tu bohužel ta věc, že podle současné tak trochu hysterické legislativy nesmí být nově otevřené nástupiště do oblouku... |
|
|
|
| Mvek: Ke kampusu, pokud myslí Albertov, je současná ruina také blíže. Jinak na metro C už lze přestoupit na hlavním nádraží, ale další možnost v Nuslích by asi měla své výhody... |
|
|
|
| Co se týče samotné zastávky, nejlepší by bylo Výtoň a pod Nuselským mostem, poblíž podchodu a cesty na metro Vyšehrad. |
|
|
|
| Praha jedná o koupi nádraží Vyšehrad
Naprosto chápu, že zastávku chtějí udělat na Výtoni, je tam větší provoz tramvají, je tam přívoz a je tam pro to asi lepší prostor. Ale ta odůvodnění, který zazní v článku, to jsou bláboly:
Opětovné využití budovy jakožto železniční zastávky IPR vyloučil. Mluvčí institutu Marek Vácha pro ČTK uvedl, že nynější systém železnic již tento typ nádražních budov nepotřebuje. "Nahradit by ji měla spíše zastávka na pražské Výtoni. Ta má nejenom lepší přestupní vazby, ale i bližší docházkovou vzdálenost například na Karlovo náměstí, Vyšehrad, úřady i v okolí, ale také je to blíže do VFN či na univerzitní kampus," doplnil Vácha.
Vždyť to z Karláku nebo nemocnice je k současné budově o kus blíž! A na Vyšehrad by to bylo taky blízko, kdyby udělali výlez na druhou stranu trati.
A nemluvě o tom, že od Výtoně od tram je to do 500 m a tady je to zas kousíček od zastávky Albertov, ale uznávám, že tam jezdí snad jen jedna linka (14), která nejede na Výtoň.
|
|
|
|
| Pozemstan: Jo, koukal jsem. Aneb jak udělat z podzvukového letadla nadzvukové :-) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|