Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| AVip: Tak jsem právě zjistil, že jsem žil v omylu týkající se metra a oranžové. Jsem si myslel, že blikající znamená vlak ob 1 segment dále je vlak a ono to ve skutečnosti znamená 40 km/k a očekávat stůj nebo návěst opatrně - což je v běžném provozu znamená často právě vlak o úsek ve předu, ale stejně.
Tu stovku taky nechápu. |
|
|
|
| Jen k tomu Českému Brodu...
Strojvůdce vlak zastavil, pak se prudce rozjel. Střet byl v rychlosti 67 km/h
Pár poznámek - na tz. autobloku lze červenou projet, je to AFAIK jediný případ, kdy je červená na železničním návětidle permisivní (tedy u nás).
V pražském metru plní stejnou úlohu žlutá, proto taky má spousta odjezdových návěstidel ve stanicích jen dvě světla, červená je v metru vždy absolutní, bohužel na železnici má žlutá význam výstraha - tu má mmch. v metru kombinace žlutá/zelená, zelená kupodivu znamená totéž).
Permisivní stůj lidsky popsáno znamená "zastav a pokračuj podle rozhledu". Idea je taková, že autoblok je pouze na vícekolejných tratích, kde nehrozí srážka s protijedoucím vlakem (což se koneckonců nestalo ani zde, že) a že fíra si dá pozor, aby to do ničeho před sebou vyloženě nenabombil...
Co mne překvapuje (a já ty drážní předpisy zas až tak dalece "nefetuju"), že i po rozjezdu na červenou lze jen až rychlostí 100 km/h, tady bych opravdu čekal restrikci na obligátních železničních 40 km/h (ze čtyřicítky lze většinu souprav prakticky "zaflekovat", ze stovky je to trošku složitější).
Každopádně to opět ukazuje na jisté nedostatky RNS a LVZ a opět to ukazuje, že Slovensko se možná rozhodlo lépe, když se na základě stejných výchozích ex-ČSD pravidel a postupů rozhodlo preferovat místo autobloků spíš automatická hradla, kde je stůj absolutní, ovšem je také pravda, že autoblok má obecně vyšší propustnost právě i díky permisivní červené.
Každopádně, červenec 2020 je pro naše železnice hodně smůlovatý a obávám se, že se čím dál víc ukazuje, že náš ležérní přístup ve stylu "ono se to nepotento" začíná přinášet své neblahé ovoce...
(fakt nechápu, proč se nikdy ani neuvažovalo o implementaci něčeho ve stylu Indusi/PZB, jasně, taky to má své mouchy a že jich je, ale je to pořád lepší, než to nic, co nyní na mnoha místech máme). |
|
|
|
| A ještě to nekončí, teď zase nejezdí vlaky mezi Berounem a Prahou. |
|
|
|
| Koukkam, ze vlaky zas nemeli svuj tyden ... :/ predevcirem nebo kdy ta nehoda osobaku a dneska kvuli dalsi srazce kompletne zkolabovana trat Praha / Morava ... |
|
|
|
| anubis: Takhle:
Jinak zajímavý odkaz. Nenapadlo by mě, že něčeho takového existuje kompletní fan fotodokumentace :-) |
|
|
|
| anubis: Za href musí být celá adresa včetně Mvekem zmíněného http:// nebo https://, a to v těch anglických uvozovkách, které vygeneruje tlačítko Odkaz. Mezi špičaté závorky je ale nutné také napsat nějaký text, aby se něco zobrazilo.
|
|
|
|
| Ono by bylo uplne nejlepsi aspon ty odkazy zde nakodit tak aby kdyz da clovek treba
www.facebook.com tak se mu to po odeslani na ten odkaz prevedlo samo klidne i s nejakou hlavickou. |
|
|
|
| Mvek: Jenže když to dám za href=, tak se mi v náhledu nic neukáže a nedaří se to pak ani odeslat |
|
|
|
| anubis: Protože dáváš adresu mezi lomené závorky, ale tam patří zobrazený text. Adresa, kam odkaz vede, je v uvozovkách za href=. A proč to vede sem? Protože adresa se bere relativně, pokud nezačíná protokolem (tedy http:// nebo https:// nebo třeba ftp://). Takže to bere výchozí stránku tu, kde je odkaz umístěn a k tomu prázdné uvozovky, takže nic.
Měl jsem dojem, že ti to už tady někdo před týdnem vysvětloval, ale možná to bylo jinému méně častému uživateli bez ikonky. |
|
|
|
| Přidávám odkaz na mé oblíbené stránky, sice již 3 roky neaktivní, ale i tak snad zaujmou. Jsou tam, sice v angličtině, všechny zastávky MHD v Praze s vysvětlením původu jejich názvu. A nevím, proč ale odkaz posílá zpět na Starnet
https://everypublictransitstopinprague.tumblr.com/ |
|
|
|
| leena: A v Německu u Rýna spadl rozestavěný most před vlak s kamiony, zemřel strojvůdce a zranili se řidiči kamionů v jediném osobním vagónu. Připomíná to Studénku. |
|
|
|
| Omlouvám se za trochu OT níže. Myslel jsem, že jsme ve féru o počasí... |
|
|
|
| Mvek, Marshall: Tomáš Sedláček v tomto rozhovoru mj. také říká, že jako ekonom musí vnímat vedle ztrát současné situace i pozitiva včetně nižšího počtu mrtvých vlivem špatného ovzduší nebo dopravních nehod apod.
V podstatě lze říci, že ačkoli se objevují kritické hlasy, že nyní již nikdo nemůže myslet na Gretu, jsou dokonce snahy o prolomení některých ekologických limitů, dokonce v New Yorku museli kvůli pálení těl obětí koronaviru prolomit emisní limity, současná situace, jak možná také zmínil Sedláček, ale jistě i další, ve skutečnosti představuje realizaci Gretiných nejdivočejších snů...
V této souvislosti mě napadá, zda i třeba současné dočasné ochlazení nemůže být důsledkem omezení produkce skleníkových plynů a tepla, a vůbec, kolik dnů či let nám může dát v černých scénářích klimatologů navíc. Spíše jsem ale skeptický... |
|
|
|
| Mvek: jj, satelitní snímky NOx jsou docela drsné. Tedy drsné snížení znečištění pocházející hlavně z dopravy. |
|
|
|
| Podle čtvrtletní statistiky (www.flightradar24.com/data/statistics jsme se už dostali na polovinu letů celosvětově za den. Padne to ještě níž? No, s USA atd. by ještě asi mohlo...
Pandemie poskytne akademické obci tuny materiálu na studium všemožných efektů a souvislostí. Od sociologických, přes ekonomické až po dopad na životní prostředí (určitě jsou tu jak negativní, tak pozitivní, ale tipoval bych, že pozitivní budou převládat). |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Jo, Francie a její zámořská teritoria... |
|
|
|
| FlightRadar24 má měsíční statistiku, podle které je vidět, že pokles letů je relativně výrazný, ale absolutně ještě ne tak moc. Teprve jsme včera klesli pod 25. prosinec, kdy byl velký výkyv dolů. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|