Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| AVip:
což se koneckonců nestalo ani zde, že
Letos ne... Ale před pár lety se tam dva dny po sobě vlaky proti sobě potkaly bez následků a v jednom případě byl právě tento strojvedoucí. Ten případ s Leo Express i viděla moje matka z mostu Rostoklaty, jak na sebe vlaky houkaly. I když měla dojem, že to byl Regiojet, tak leda by se tam stalo ještě něco podobného v posledních letech. |
|
|
|
| Marshall: Signalizace v metru je hybrid autobloku a RNS, mocně říznutý zkušenostmi soudruhů z NDR.
Taky si lze všimnout, že pokud je v metru za stanicí výhybka - a je celkem jedno, kam vede, tak má i odjezové návěstido červenou. |
|
|
|
| AVip: Tak jsem právě zjistil, že jsem žil v omylu týkající se metra a oranžové. Jsem si myslel, že blikající znamená vlak ob 1 segment dále je vlak a ono to ve skutečnosti znamená 40 km/k a očekávat stůj nebo návěst opatrně - což je v běžném provozu znamená často právě vlak o úsek ve předu, ale stejně.
Tu stovku taky nechápu. |
|
|
|
| Jen k tomu Českému Brodu...
Strojvůdce vlak zastavil, pak se prudce rozjel. Střet byl v rychlosti 67 km/h
Pár poznámek - na tz. autobloku lze červenou projet, je to AFAIK jediný případ, kdy je červená na železničním návětidle permisivní (tedy u nás).
V pražském metru plní stejnou úlohu žlutá, proto taky má spousta odjezdových návěstidel ve stanicích jen dvě světla, červená je v metru vždy absolutní, bohužel na železnici má žlutá význam výstraha - tu má mmch. v metru kombinace žlutá/zelená, zelená kupodivu znamená totéž).
Permisivní stůj lidsky popsáno znamená "zastav a pokračuj podle rozhledu". Idea je taková, že autoblok je pouze na vícekolejných tratích, kde nehrozí srážka s protijedoucím vlakem (což se koneckonců nestalo ani zde, že) a že fíra si dá pozor, aby to do ničeho před sebou vyloženě nenabombil...
Co mne překvapuje (a já ty drážní předpisy zas až tak dalece "nefetuju"), že i po rozjezdu na červenou lze jen až rychlostí 100 km/h, tady bych opravdu čekal restrikci na obligátních železničních 40 km/h (ze čtyřicítky lze většinu souprav prakticky "zaflekovat", ze stovky je to trošku složitější).
Každopádně to opět ukazuje na jisté nedostatky RNS a LVZ a opět to ukazuje, že Slovensko se možná rozhodlo lépe, když se na základě stejných výchozích ex-ČSD pravidel a postupů rozhodlo preferovat místo autobloků spíš automatická hradla, kde je stůj absolutní, ovšem je také pravda, že autoblok má obecně vyšší propustnost právě i díky permisivní červené.
Každopádně, červenec 2020 je pro naše železnice hodně smůlovatý a obávám se, že se čím dál víc ukazuje, že náš ležérní přístup ve stylu "ono se to nepotento" začíná přinášet své neblahé ovoce...
(fakt nechápu, proč se nikdy ani neuvažovalo o implementaci něčeho ve stylu Indusi/PZB, jasně, taky to má své mouchy a že jich je, ale je to pořád lepší, než to nic, co nyní na mnoha místech máme). |
|
|
|
| A ještě to nekončí, teď zase nejezdí vlaky mezi Berounem a Prahou. |
|
|
|
| Koukkam, ze vlaky zas nemeli svuj tyden ... :/ predevcirem nebo kdy ta nehoda osobaku a dneska kvuli dalsi srazce kompletne zkolabovana trat Praha / Morava ... |
|
|
|
| anubis: Takhle:
Jinak zajímavý odkaz. Nenapadlo by mě, že něčeho takového existuje kompletní fan fotodokumentace :-) |
|
|
|
| anubis: Za href musí být celá adresa včetně Mvekem zmíněného http:// nebo https://, a to v těch anglických uvozovkách, které vygeneruje tlačítko Odkaz. Mezi špičaté závorky je ale nutné také napsat nějaký text, aby se něco zobrazilo.
|
|
|
|
| Ono by bylo uplne nejlepsi aspon ty odkazy zde nakodit tak aby kdyz da clovek treba
www.facebook.com tak se mu to po odeslani na ten odkaz prevedlo samo klidne i s nejakou hlavickou. |
|
|
|
| Mvek: Jenže když to dám za href=, tak se mi v náhledu nic neukáže a nedaří se to pak ani odeslat |
|
|
|
| anubis: Protože dáváš adresu mezi lomené závorky, ale tam patří zobrazený text. Adresa, kam odkaz vede, je v uvozovkách za href=. A proč to vede sem? Protože adresa se bere relativně, pokud nezačíná protokolem (tedy http:// nebo https:// nebo třeba ftp://). Takže to bere výchozí stránku tu, kde je odkaz umístěn a k tomu prázdné uvozovky, takže nic.
Měl jsem dojem, že ti to už tady někdo před týdnem vysvětloval, ale možná to bylo jinému méně častému uživateli bez ikonky. |
|
|
|
| Přidávám odkaz na mé oblíbené stránky, sice již 3 roky neaktivní, ale i tak snad zaujmou. Jsou tam, sice v angličtině, všechny zastávky MHD v Praze s vysvětlením původu jejich názvu. A nevím, proč ale odkaz posílá zpět na Starnet
https://everypublictransitstopinprague.tumblr.com/ |
|
|
|
| leena: A v Německu u Rýna spadl rozestavěný most před vlak s kamiony, zemřel strojvůdce a zranili se řidiči kamionů v jediném osobním vagónu. Připomíná to Studénku. |
|
|
|
| Omlouvám se za trochu OT níže. Myslel jsem, že jsme ve féru o počasí... |
|
|
|
| Mvek, Marshall: Tomáš Sedláček v tomto rozhovoru mj. také říká, že jako ekonom musí vnímat vedle ztrát současné situace i pozitiva včetně nižšího počtu mrtvých vlivem špatného ovzduší nebo dopravních nehod apod.
V podstatě lze říci, že ačkoli se objevují kritické hlasy, že nyní již nikdo nemůže myslet na Gretu, jsou dokonce snahy o prolomení některých ekologických limitů, dokonce v New Yorku museli kvůli pálení těl obětí koronaviru prolomit emisní limity, současná situace, jak možná také zmínil Sedláček, ale jistě i další, ve skutečnosti představuje realizaci Gretiných nejdivočejších snů...
V této souvislosti mě napadá, zda i třeba současné dočasné ochlazení nemůže být důsledkem omezení produkce skleníkových plynů a tepla, a vůbec, kolik dnů či let nám může dát v černých scénářích klimatologů navíc. Spíše jsem ale skeptický... |
|
|
|
| Mvek: jj, satelitní snímky NOx jsou docela drsné. Tedy drsné snížení znečištění pocházející hlavně z dopravy. |
|
|
|
| Podle čtvrtletní statistiky (www.flightradar24.com/data/statistics jsme se už dostali na polovinu letů celosvětově za den. Padne to ještě níž? No, s USA atd. by ještě asi mohlo...
Pandemie poskytne akademické obci tuny materiálu na studium všemožných efektů a souvislostí. Od sociologických, přes ekonomické až po dopad na životní prostředí (určitě jsou tu jak negativní, tak pozitivní, ale tipoval bych, že pozitivní budou převládat). |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Jo, Francie a její zámořská teritoria... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|