Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doprava

Spravuje: Telemachus Rhade
Počet příspěvků: 2698
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 39 - 58 / 2698Starší   Nejstarší

Telemachus Rhade - 04. říjen 2020 22:18sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
anubis:
zda se obnoví linka 19

Tak ta se přímo nabízí a byl bych hodně rád. Ona v tom schématu "severo-východní" linka dost chybí, ne že ne.
AVip - 02. říjen 2020 11:17sipka
ZAMĚŘIT
AVip
anubis:
To by prý vadilo, zastávka Na Veselí je hojně využívaná a je tam dobrá hospoda.

Před časem jsem si to tam projel a prošel... být v pozici obyvatel té části Nuslí, tak na myšlenku zrušit tam pravidelnou dopravu držkuju jak nezavřenej.
Ano, ty spoje tam nejsou přetížené, ale ono je to dost stranou od ostatní dopravy a zas takové vzduchovoziče to tam zas nejsou... takže docela nemám problém věřit, že by to místním silně vadilo.
anubis - 02. říjen 2020 10:44sipka
ZAMĚŘIT
anubis
AVip+Telemachus Rhade: Na dopravních webech se spekuluje, co by tam mohlo jezdit, zda se obnoví linka 19 nebo zda se ponechá úsek k Vozovně Pankrác jen pro zatahující spoje. To by prý vadilo, zastávka Na Veselí je hojně využívaná a je tam dobrá hospoda.
AVip - 02. říjen 2020 10:12sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Telemachus Rhade: Je to tak, zatím to bude "slepá kolej", ale počítá se s jejím nasazením, až bude Pankrác kvůli stavbě D dočasně mimo provoz... a pak to možná i zůstane.
Telemachus Rhade - 02. říjen 2020 09:34sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Dotaz, asi hlavně na AVipa... Z Praž povstu bagrují celý tramvajový pás až nahoru, tj. i ten bývalý nad odbočkou Na Veselí. A do hloubky. A válcují ho. Oni fakt povedou tramvaj na Pankrác?
Marshall - 12. září 2020 14:09sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Elizabeth line - parádní projekt v mnoha ohledech (jak hardware, tak software)
Railway Progress: Stations from above (June 2020)
Signalling Software and Systems Integration
Telemachus Rhade - 18. srpen 2020 22:56sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Nádhera! A koukám jezdí dodnes. Asi důvod k návštěvě Wuppertalu :-)
Pozemstan - 18. srpen 2020 21:58sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Filmové záběry ze závěsné tramvaje ve Wuppertalu, 1902
Marshall - 08. srpen 2020 11:39sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
AVip: Krásná mašina.
AVip - 08. srpen 2020 08:05sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Už jsem to sem chtěl dát onehdá, ale naštěstí podobné věci mají jistou trvanlivost...

OBRAZEM: První elektrický krokodýl se objevil po Velké válce
AVip - 17. červenec 2020 06:52sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Ale to už byl v obvodu staničních výhybek a tam už platí normální RNS a hlavně to podělal někdo na stavědle a fíra té montážní soupravy to opepřil tím, že ignoroval že jede evidentně na špatnou kolej (silně pochybuju, že si to nechal postavit blbě na svou zodpovědnost).

Jakékoli návěstidlo, které kryje výhybky, má stůj absolutní a je více-méně jedno, jak přesně je to návěstidlo definováno.

Prolétnul jsem debaty na K-reportu a pokud je všem fírům při přezkušování vtloukáno do hlavy, že "můžou až 100 km/h" (jak se píše v předpise) - tak to teda pámbu potěš... a samozřejmě LVZ hodí "modrou" a naprosto dlabe na ztrátu signálu, což je taky blbě. Silně pochybuju, že německý PZB nechá jet vlak víc jak 40/45 (podle toho, do jakého režimu to v Německu spadne), není náhoda, že prakticky u všech velikých bumbáců v Rajchu se vyšetřováním ukázalo, že PZB byl z nějakého důvodu vypnutý.
Mvek - 16. červenec 2020 21:00sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Každopádně ČD/ROPID se vyznamenali a podle všeho včera jezdila náhradní autobus jen Český Brod-Úvaly, do Rostoklat a Tuklat nezajížděl. Tedy ČD uváděli, že ne, ROPID, že ano, a rodiče viděli autobus, jak pádí po silnici č. 12 bez zastávek, ale třeba jich jelo víc.
Mvek - 16. červenec 2020 20:59sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip:
což se koneckonců nestalo ani zde, že

Letos ne... Ale před pár lety se tam dva dny po sobě vlaky proti sobě potkaly bez následků a v jednom případě byl právě tento strojvedoucí. Ten případ s Leo Express i viděla moje matka z mostu Rostoklaty, jak na sebe vlaky houkaly. I když měla dojem, že to byl Regiojet, tak leda by se tam stalo ještě něco podobného v posledních letech.
AVip - 16. červenec 2020 15:17sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Marshall: Signalizace v metru je hybrid autobloku a RNS, mocně říznutý zkušenostmi soudruhů z NDR.

Taky si lze všimnout, že pokud je v metru za stanicí výhybka - a je celkem jedno, kam vede, tak má i odjezové návěstido červenou.
Marshall - 16. červenec 2020 14:17sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
AVip: Tak jsem právě zjistil, že jsem žil v omylu týkající se metra a oranžové. Jsem si myslel, že blikající znamená vlak ob 1 segment dále je vlak a ono to ve skutečnosti znamená 40 km/k a očekávat stůj nebo návěst opatrně - což je v běžném provozu znamená často právě vlak o úsek ve předu, ale stejně.

Tu stovku taky nechápu.
AVip - 16. červenec 2020 12:40sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Jen k tomu Českému Brodu...

Strojvůdce vlak zastavil, pak se prudce rozjel. Střet byl v rychlosti 67 km/h

Pár poznámek - na tz. autobloku lze červenou projet, je to AFAIK jediný případ, kdy je červená na železničním návětidle permisivní (tedy u nás).
V pražském metru plní stejnou úlohu žlutá, proto taky má spousta odjezdových návěstidel ve stanicích jen dvě světla, červená je v metru vždy absolutní, bohužel na železnici má žlutá význam výstraha - tu má mmch. v metru kombinace žlutá/zelená, zelená kupodivu znamená totéž).

Permisivní stůj lidsky popsáno znamená "zastav a pokračuj podle rozhledu". Idea je taková, že autoblok je pouze na vícekolejných tratích, kde nehrozí srážka s protijedoucím vlakem (což se koneckonců nestalo ani zde, že) a že fíra si dá pozor, aby to do ničeho před sebou vyloženě nenabombil...

Co mne překvapuje (a já ty drážní předpisy zas až tak dalece "nefetuju"), že i po rozjezdu na červenou lze jen až rychlostí 100 km/h, tady bych opravdu čekal restrikci na obligátních železničních 40 km/h (ze čtyřicítky lze většinu souprav prakticky "zaflekovat", ze stovky je to trošku složitější).

Každopádně to opět ukazuje na jisté nedostatky RNS a LVZ a opět to ukazuje, že Slovensko se možná rozhodlo lépe, když se na základě stejných výchozích ex-ČSD pravidel a postupů rozhodlo preferovat místo autobloků spíš automatická hradla, kde je stůj absolutní, ovšem je také pravda, že autoblok má obecně vyšší propustnost právě i díky permisivní červené.


Každopádně, červenec 2020 je pro naše železnice hodně smůlovatý a obávám se, že se čím dál víc ukazuje, že náš ležérní přístup ve stylu "ono se to nepotento" začíná přinášet své neblahé ovoce...
(fakt nechápu, proč se nikdy ani neuvažovalo o implementaci něčeho ve stylu Indusi/PZB, jasně, taky to má své mouchy a že jich je, ale je to pořád lepší, než to nic, co nyní na mnoha místech máme).
leena - 15. červenec 2020 21:46sipka
ZAMĚŘIT
leena
... co tyden, ale ocividne mesic ... po vcerejsku u Brodu dneska kousek od rodneho mesta ...
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/na-chrudimsku-vykolejil-osobni-vlak-40330653
kapitan Pike - 11. červenec 2020 07:00sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
A ještě to nekončí, teď zase nejezdí vlaky mezi Berounem a Prahou.
leena - 10. červenec 2020 23:28sipka
ZAMĚŘIT
leena
Koukkam, ze vlaky zas nemeli svuj tyden ... :/ predevcirem nebo kdy ta nehoda osobaku a dneska kvuli dalsi srazce kompletne zkolabovana trat Praha / Morava ...
Telemachus Rhade - 22. duben 2020 10:51sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
anubis: Takhle:



Jinak zajímavý odkaz. Nenapadlo by mě, že něčeho takového existuje kompletní fan fotodokumentace :-)

Nejnovější   Novější 39 - 58 / 2698Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o