Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Jen takovy info, v Pcich zacla celkova rekonstrukce nadrazi a okoli ... tj na pristi tri roky cca bude asi dost vtipny jezdeni vlakem. Uz ted je tam zuzeny nastupiste (4 nastupiste zacli vymlacovat) takze jsem zvedava jak dlouho bude v Pcich jen tri nastupiste a pet koleji. Dneska musel rj (od CD) cekat asi 100m na drive prijety rychlik smer Praha.
A pristi rok na pet mesicu papa jezdeni pres Rosice do Chrudimi a dal na jih a bude jen nahradni doprava, tipuju ze mozna az do Chrudimi a az tam pak prestup na vlak do Slatinan a dal. |
|
|
|
| Mimochodem, v listopadu se bez náhrady zruší zastávka Palouček pro 18 i 193, čili do školek budeme jezdit buď jen autem, nebo MHD s třemi přestupy o 20 minut déle ;) Už jsem se s tim nějak smířil, ale utvrdil jsem se v názoru na Ropid. |
|
|
|
| AVip:
být v pozici obyvatel té části Nuslí, tak na myšlenku zrušit tam pravidelnou dopravu držkuju jak nezavřenej.
Mno, ono teda o blok vedle je zastávka autobusů (nad Jezerkou), takže by to až tak obří tragédie nebyla, ale problém je v tom, že všechny ty linky tam jedou na východ :) 18 je jediná, která to dole stočí na západ a vo tom to je. |
|
|
|
| anubis:
zda se obnoví linka 19
Tak ta se přímo nabízí a byl bych hodně rád. Ona v tom schématu "severo-východní" linka dost chybí, ne že ne. |
|
|
|
| anubis:
To by prý vadilo, zastávka Na Veselí je hojně využívaná a je tam dobrá hospoda.
Před časem jsem si to tam projel a prošel... být v pozici obyvatel té části Nuslí, tak na myšlenku zrušit tam pravidelnou dopravu držkuju jak nezavřenej.
Ano, ty spoje tam nejsou přetížené, ale ono je to dost stranou od ostatní dopravy a zas takové vzduchovoziče to tam zas nejsou... takže docela nemám problém věřit, že by to místním silně vadilo. |
|
|
|
| AVip+Telemachus Rhade: Na dopravních webech se spekuluje, co by tam mohlo jezdit, zda se obnoví linka 19 nebo zda se ponechá úsek k Vozovně Pankrác jen pro zatahující spoje. To by prý vadilo, zastávka Na Veselí je hojně využívaná a je tam dobrá hospoda. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Je to tak, zatím to bude "slepá kolej", ale počítá se s jejím nasazením, až bude Pankrác kvůli stavbě D dočasně mimo provoz... a pak to možná i zůstane. |
|
|
|
| Dotaz, asi hlavně na AVipa... Z Praž povstu bagrují celý tramvajový pás až nahoru, tj. i ten bývalý nad odbočkou Na Veselí. A do hloubky. A válcují ho. Oni fakt povedou tramvaj na Pankrác? |
|
|
|
| Nádhera! A koukám jezdí dodnes. Asi důvod k návštěvě Wuppertalu :-) |
|
|
|
| Mvek: Ale to už byl v obvodu staničních výhybek a tam už platí normální RNS a hlavně to podělal někdo na stavědle a fíra té montážní soupravy to opepřil tím, že ignoroval že jede evidentně na špatnou kolej (silně pochybuju, že si to nechal postavit blbě na svou zodpovědnost).
Jakékoli návěstidlo, které kryje výhybky, má stůj absolutní a je více-méně jedno, jak přesně je to návěstidlo definováno.
Prolétnul jsem debaty na K-reportu a pokud je všem fírům při přezkušování vtloukáno do hlavy, že "můžou až 100 km/h" (jak se píše v předpise) - tak to teda pámbu potěš... a samozřejmě LVZ hodí "modrou" a naprosto dlabe na ztrátu signálu, což je taky blbě. Silně pochybuju, že německý PZB nechá jet vlak víc jak 40/45 (podle toho, do jakého režimu to v Německu spadne), není náhoda, že prakticky u všech velikých bumbáců v Rajchu se vyšetřováním ukázalo, že PZB byl z nějakého důvodu vypnutý. |
|
|
|
| Každopádně ČD/ROPID se vyznamenali a podle všeho včera jezdila náhradní autobus jen Český Brod-Úvaly, do Rostoklat a Tuklat nezajížděl. Tedy ČD uváděli, že ne, ROPID, že ano, a rodiče viděli autobus, jak pádí po silnici č. 12 bez zastávek, ale třeba jich jelo víc. |
|
|
|
| AVip:
což se koneckonců nestalo ani zde, že
Letos ne... Ale před pár lety se tam dva dny po sobě vlaky proti sobě potkaly bez následků a v jednom případě byl právě tento strojvedoucí. Ten případ s Leo Express i viděla moje matka z mostu Rostoklaty, jak na sebe vlaky houkaly. I když měla dojem, že to byl Regiojet, tak leda by se tam stalo ještě něco podobného v posledních letech. |
|
|
|
| Marshall: Signalizace v metru je hybrid autobloku a RNS, mocně říznutý zkušenostmi soudruhů z NDR.
Taky si lze všimnout, že pokud je v metru za stanicí výhybka - a je celkem jedno, kam vede, tak má i odjezové návěstido červenou. |
|
|
|
| AVip: Tak jsem právě zjistil, že jsem žil v omylu týkající se metra a oranžové. Jsem si myslel, že blikající znamená vlak ob 1 segment dále je vlak a ono to ve skutečnosti znamená 40 km/k a očekávat stůj nebo návěst opatrně - což je v běžném provozu znamená často právě vlak o úsek ve předu, ale stejně.
Tu stovku taky nechápu. |
|
|
|
| Jen k tomu Českému Brodu...
Strojvůdce vlak zastavil, pak se prudce rozjel. Střet byl v rychlosti 67 km/h
Pár poznámek - na tz. autobloku lze červenou projet, je to AFAIK jediný případ, kdy je červená na železničním návětidle permisivní (tedy u nás).
V pražském metru plní stejnou úlohu žlutá, proto taky má spousta odjezdových návěstidel ve stanicích jen dvě světla, červená je v metru vždy absolutní, bohužel na železnici má žlutá význam výstraha - tu má mmch. v metru kombinace žlutá/zelená, zelená kupodivu znamená totéž).
Permisivní stůj lidsky popsáno znamená "zastav a pokračuj podle rozhledu". Idea je taková, že autoblok je pouze na vícekolejných tratích, kde nehrozí srážka s protijedoucím vlakem (což se koneckonců nestalo ani zde, že) a že fíra si dá pozor, aby to do ničeho před sebou vyloženě nenabombil...
Co mne překvapuje (a já ty drážní předpisy zas až tak dalece "nefetuju"), že i po rozjezdu na červenou lze jen až rychlostí 100 km/h, tady bych opravdu čekal restrikci na obligátních železničních 40 km/h (ze čtyřicítky lze většinu souprav prakticky "zaflekovat", ze stovky je to trošku složitější).
Každopádně to opět ukazuje na jisté nedostatky RNS a LVZ a opět to ukazuje, že Slovensko se možná rozhodlo lépe, když se na základě stejných výchozích ex-ČSD pravidel a postupů rozhodlo preferovat místo autobloků spíš automatická hradla, kde je stůj absolutní, ovšem je také pravda, že autoblok má obecně vyšší propustnost právě i díky permisivní červené.
Každopádně, červenec 2020 je pro naše železnice hodně smůlovatý a obávám se, že se čím dál víc ukazuje, že náš ležérní přístup ve stylu "ono se to nepotento" začíná přinášet své neblahé ovoce...
(fakt nechápu, proč se nikdy ani neuvažovalo o implementaci něčeho ve stylu Indusi/PZB, jasně, taky to má své mouchy a že jich je, ale je to pořád lepší, než to nic, co nyní na mnoha místech máme). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|