Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3050
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2784 - 2803 / 3050Starší   Nejstarší

AVip - 18. červen 2012 15:57sipka
ZAMĚŘIT
AVip
TelemachusRhade:
Nesouhlasím s tím, že M1 je šrot.

Potíž je hlavně v tom, že se AFAIK už nevyrábí, takže ev. doplňování stavu bude problém.
Praskání podvozků taky není zrovna triviální věc.
A jejich interiér taky není zrovna optimálně vyřešen, nemluvě o tom, že teď nás zase čeká několik měsíců "opičárny", protože se nedají otevřít okna.

Ovšem největší problém trasy se jmenuje Matra PA135, což je poměrně jednoduchý zabezpečovač, který pracuje velmi rigidně a jestli je nějaký velký argument proti provedení alternativy 2012, je to toto, protože verze 2012 by znamenala komplet překopání zab zař na trase C (zas bez něj by to bylo ještě mnohem horší, neb jak už jsem zmínil, návěstní systém v metru je dělán do Vmax 60 km/h, zatímco liniový zabezpečovač, tedy i Matra, umožňuje Vmax 80 km/h).
Telemachus Rhade - 18. červen 2012 15:26sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Yakuzza:
vždyť vám věčně metro stojí kvůli blbým sebevrahům...

Kdo si skočit chce, ten si cestu vždycky najde :) Pokud by tedy nešel skákat na D, protože by nemohl, šel by si skočit do A/B/C, takže by stálo úplně stejně. Navíc pokud bude stát C, nepojede podle alternativy 2012 ani D.

Další věc, že v případě poruchy by se lidé z D tunelu prostě nedostali, protože Praha chtěla být moderní :)

Dopravní situace na jihu Prahy je šílená. Kdyby existovaly alespoň tramvajové koleje, tak dejme tomu by se dalo utáhnout, ale mezi trasou C a levým břehem jezdí zásadně jen autobusy, které nemohou být vzhledem k hustotě obyvatel expresní.

AVip: Nesouhlasím s tím, že M1 je šrot. Ano, mají svou poruchovost, ale už desátým rokem je díky nim linka C příjemná, ať už se týče pohodlí, či hlučnosti.

AVip - 18. červen 2012 15:12sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Yakuzza:
Tak tento argument už ze zásady nemám rád, jenom kvůli nekompatibilitě se budeme bránit modernizaci

Bude-li to nutné, tak ano. Protože já zas nemám rád modernizaci za každou cenu.
Protože unifikace se společnou součástkovou základnou a zaměnitelnými komponentami je z provozního hlediska vždy lepší, než několik navzájem nekompatibilních řešení.

Já osobně považuju Alternativu 2012 hlavně za pokusný balónek na téma, jak vysvětlit gynekologovi, že nějaké lehké či futuristické metro je totální pitomost v situaci, kdy je třeba situaci na Praze 4 řešit nikoliv ihned, tu je nutné řešit včera.

Co se bezpečnostních bariér atd. týče - jak píšu mám za to, že se o tom výhledově uvažuje, ale znovu, tohle je luxus, který si t.č., řečeno spolu s klasikem, nemůžeme dovolit.
Yakuzza - 18. červen 2012 14:49sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
AVip:
Praha potřebuje další, a pro jistotu tentokrát už totálně nekompatibilní, systém

Tak tento argument už ze zásady nemám rád, jenom kvůli nekompatibilitě se budeme bránit modernizaci? Netuším, jak to je v jiných městech, ale zákonitě tam musí mívat taky rozdíly.

S tou nemontáží bezpečnostních prvků podle mě taky fail. Už jenom ta stěna mi přijde jako hrozně dobrý nápad, vždyť vám věčně metro stojí kvůli blbým sebevrahům... (aspoň co jsem tam zaznamenal)
AVip - 18. červen 2012 14:32sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Yakuzza:
Nebo to je na jihovýchodě Prahy s tou dopravou až tak kritické, že je nutné to postavit co nejdřív, i za cenu zastaralého provedení?

Tak nějak... navíc, IMNSHO, Praha potřebuje další, a pro jistotu tentokrát už totálně nekompatibilní, systém systém metra asi stejně jako další povodeň ála 2002. Jako by nestačily vzájemně nekompatibilní zab.zař . na jednotlivých trasách, takže "cizí" souprava jezdí podle semaforů, t.j. automaticky s Vmax 60km/h.

Počítá se s provozem vozů z trasy C (Siemens M1, což je sice dneska taky šrot, ale ne tak starý) a není jisté, jestli by se na C skutečně vždycky najíždělo, protože se zároveň počítá se stavbou přestupní stanice na Pankráci (takže by se mohlo najíždět třeba jen mimo špičku).

S montáží moderních bezpečnostních prvků se v případě stavby podle alternativy 2012 v tuto chvíli AFAIK nepočítá.

A konečně, je tu i ten faktor, že zatímco mezi Pankrácem a Písnicí je prakticky na 100% jasno, kudy se bude stavět, tak mezi Pankrácem a Nám. Míru to ještě zcela jasné není a pořád jsou ve hře i další alternativy.
Yakuzza - 18. červen 2012 13:40sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Na K-Reportu jsem narazil na dvě prezentace - zde a především zde - ke konceptům pražské metro linky D.

Hlavně u té druhé prezentace mě napadlo pár otázek, a sice k té "nové koncepci" - to jako chtějí vést v úseku Pankrác - Nádraží Holešovice dvě linky po jedné trati? Protože nepředpokládám, že by neměli na to razit novou, stavět nové stanice apod...?

Co se týče větve Depo Písnice - Pankrác, pochopil jsem, že aspoň tam plánují implementovat ty nové prvky jako bezpečnostní stěna, turnikety apod? Protože jestli chtějí tu trať budovat podle současné podoby pražských stanic a nedejbože tam nasazovat ty sovětské vraky z béčka, s nějakým bláhovým příslibem modernizace do budoucna, to by mi přišlo těžce mimo.

Nebo to je na jihovýchodě Prahy s tou dopravou až tak kritické, že je nutné to postavit co nejdřív, i za cenu zastaralého provedení?
Mvek - 14. červen 2012 21:15sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Každopádně nás teď čekají i lokální velké změny, a to od pondělí nefunkční most v Michelské ulici, a tudíž žádné BUSy mezi Michelská a Na Rolích.

Výsledkem je rozházení BUSů jako 150, 139, 124 a ještě tuším jednoho buď na Pankrác a přes Jezerku, nebo přes Spořilov a Bohdalec.
Mvek - 14. červen 2012 21:13sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Ugh, no stáhl jsem si, ale asi si ušetřím zdraví a počkám si na studování, až teprve to bude definitivní, přece jen městské části by se ještě mohly dost vzbouřit. To už jsem také četl velmi rozsáhlý záměr změn Ropidu před asi dvěma lety a byl zkritizován a utichl. Možná je z něj teď tohle.
AVip - 14. červen 2012 19:29sipka
ZAMĚŘIT
AVip
V Praze se řítí na nás změny...
http://www.novinky.cz/domaci/270524-prazskou-mhd-cekaji-od-zari-velke-zmeny-ruseni-linek-i-metrobusy.html?ref=ostatni-clanky

Pokud by někoho zajímaly detaily:
http://ulozto.cz/x87e94S/navrhzmenropid-prezentace-14-6-2012-zip
(z K-Reportu, evidentně to někdo vynesl)
Pozemstan - 12. červen 2012 19:22sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
TelemachusRhade: To ano, ale snad nezůstane jen u toho...
Telemachus Rhade - 12. červen 2012 15:25sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Pražské metro představilo nový návrh linky D, je levnější

Konečně nějaké vizualizace.
Mvek - 08. červen 2012 09:28sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A výborně, mně to bylo divné, Suchdol je víska někde blízko Kutné Hory...
Mvek - 08. červen 2012 09:24sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
V neděli nám mění jízdní řády PID. Z infa není jasné, zda to hrozí všem linkám.


A dále přidávají nějaký BUS 4xx v Milovicích, prodlužují 3xx jako např. 381 ze Suchdola do Kutné Hory, něco kolem POděbrad.

A také dochází k plné integraci vlaků S3 a R3 Praha-Čakovice-Všetaty.

Vznikají pásma 6 a 7 a k tomu nové lístky na 10 a 11 pásem (76 a 84 Kč). A patřičné kupony.
AVip - 06. červen 2012 13:13sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
To by se hodilo do nějakého dílu Yes, minister!
To rozhodně...! :-D

Jinak konkrétní přehled událostí, které vedly k tomu, že část britských železnic i s vozovým parkem skončila v německých rukou, je na Wikipedii.
http://en.wikipedia.org/wiki/DB_Schenker_Rail_%28UK%29
Mvek - 06. červen 2012 10:17sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
To by se hodilo do nějakého dílu Yes, minister!
AVip - 05. červen 2012 12:56sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Pozemstan: Přesně tak! :-D
Pozemstan - 05. červen 2012 12:46sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
AVip: Královnu země, která dala světu železnici a vedla s Německem dvě světové války, poveze lokomotiva německých drah? -)

AVip - 05. červen 2012 12:40sipka
ZAMĚŘIT
AVip
(teda najít nějakou rozumně použitelnou fotku s použitelnou adresou... no nic)

Fotografie lokomotivy řady 67, která (po)veze královský vlak k 60. výročí. Schválně, kdo si všimne jisté historické ironie? :-)



Mvek - 31. květen 2012 10:33sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A koukám, že DPP pokračuje v šou, před pár dny vyhlásili výluku Letenské náměstí - Špejchar, také snad na celé léto.
Nestudoval jsem změny samotných linek (a zrušení linky 15), ale pobavilo mě, že zavádějí náhradní TRAM dopravu Strossmayerovo nám. - Letenské nám., a pak náhradní BUS dopravu Letenské nám. - Špejchar.

To si v praxi nedovedu představit, že by tolik lidí jezdilo právě na Stross z tamté části, a zbytek zas na druhou stranu? To je přece nesmysl. A zavádět tram mezi 3 zastávkami mi přijde také ujeté, zvláště, když budou muset na Strossu řešit otočení tram mezi kolejemi (nebo snad bude zajíždět až na Výstaviště na smyčku, jen tam nebude stavět??). Fakt nechápu, proč nedají radši BUS na celou trasu.
Mvek - 30. květen 2012 20:32sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A hlavně pro tebe to zajímavé nebude, jak jsi ostatně popsal to spojení. Mně to přišlo zajímavé až tak od 6 a více cest ala Praha-Chotěboř.

Nejnovější   Novější 2784 - 2803 / 3050Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o