Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Tak ono je otázkou, nakolik je ukončování těchto příkazů/zákazů křižovatkou moudré. Třeba v Plzni je spousta značek, které jen opakují zákazy zrušené předcházející křižovatkou. Zajímalo by mě, jestli někdo uvažoval, jestli by byl počet značek při ukončování těchto příkazů/zákazů pouze jinými značkami výhodnější nebo ne. |
|
|
|
| Nějak poslední dobou sleduji, že mnohé dopravní značení na silnicích ignoruje fakt, že většina úsekových značek končí křižovatkou. Netýká se to jen případů, kdy prostě zbytečně informují o konci snížené rychlosti (třeba kvůli přechodu/křižovatce), to má aspoň informační smysl.
Nicméně narazil jsem na místo, kde je třeba konce snížení (a i zvýšení) nejvyšší povolené rychlosti umístěné až za x křižovatek.
A totéž různé zákazy předjíždění apod. |
|
|
|
| Pozemstan: Ajo, přišly mi vevnitř nějaké modernější, zapomněl jsem na ty nechutné kovové tyče, co byly v původních 81-71 :-) Dík za info. |
|
|
|
| TelemachusRhade:
Nesouhlasím s tím, že M1 je šrot.
Potíž je hlavně v tom, že se AFAIK už nevyrábí, takže ev. doplňování stavu bude problém.
Praskání podvozků taky není zrovna triviální věc.
A jejich interiér taky není zrovna optimálně vyřešen, nemluvě o tom, že teď nás zase čeká několik měsíců "opičárny", protože se nedají otevřít okna.
Ovšem největší problém trasy se jmenuje Matra PA135, což je poměrně jednoduchý zabezpečovač, který pracuje velmi rigidně a jestli je nějaký velký argument proti provedení alternativy 2012, je to toto, protože verze 2012 by znamenala komplet překopání zab zař na trase C (zas bez něj by to bylo ještě mnohem horší, neb jak už jsem zmínil, návěstní systém v metru je dělán do Vmax 60 km/h, zatímco liniový zabezpečovač, tedy i Matra, umožňuje Vmax 80 km/h). |
|
|
|
| Yakuzza:
vždyť vám věčně metro stojí kvůli blbým sebevrahům...
Kdo si skočit chce, ten si cestu vždycky najde :) Pokud by tedy nešel skákat na D, protože by nemohl, šel by si skočit do A/B/C, takže by stálo úplně stejně. Navíc pokud bude stát C, nepojede podle alternativy 2012 ani D.
Další věc, že v případě poruchy by se lidé z D tunelu prostě nedostali, protože Praha chtěla být moderní :)
Dopravní situace na jihu Prahy je šílená. Kdyby existovaly alespoň tramvajové koleje, tak dejme tomu by se dalo utáhnout, ale mezi trasou C a levým břehem jezdí zásadně jen autobusy, které nemohou být vzhledem k hustotě obyvatel expresní.
AVip: Nesouhlasím s tím, že M1 je šrot. Ano, mají svou poruchovost, ale už desátým rokem je díky nim linka C příjemná, ať už se týče pohodlí, či hlučnosti.
|
|
|
|
| Yakuzza:
Tak tento argument už ze zásady nemám rád, jenom kvůli nekompatibilitě se budeme bránit modernizaci
Bude-li to nutné, tak ano. Protože já zas nemám rád modernizaci za každou cenu.
Protože unifikace se společnou součástkovou základnou a zaměnitelnými komponentami je z provozního hlediska vždy lepší, než několik navzájem nekompatibilních řešení.
Já osobně považuju Alternativu 2012 hlavně za pokusný balónek na téma, jak vysvětlit gynekologovi, že nějaké lehké či futuristické metro je totální pitomost v situaci, kdy je třeba situaci na Praze 4 řešit nikoliv ihned, tu je nutné řešit včera.
Co se bezpečnostních bariér atd. týče - jak píšu mám za to, že se o tom výhledově uvažuje, ale znovu, tohle je luxus, který si t.č., řečeno spolu s klasikem, nemůžeme dovolit. |
|
|
|
| AVip:
Praha potřebuje další, a pro jistotu tentokrát už totálně nekompatibilní, systém
Tak tento argument už ze zásady nemám rád, jenom kvůli nekompatibilitě se budeme bránit modernizaci? Netuším, jak to je v jiných městech, ale zákonitě tam musí mívat taky rozdíly.
S tou nemontáží bezpečnostních prvků podle mě taky fail. Už jenom ta stěna mi přijde jako hrozně dobrý nápad, vždyť vám věčně metro stojí kvůli blbým sebevrahům... (aspoň co jsem tam zaznamenal) |
|
|
|
| Yakuzza:
Nebo to je na jihovýchodě Prahy s tou dopravou až tak kritické, že je nutné to postavit co nejdřív, i za cenu zastaralého provedení?
Tak nějak... navíc, IMNSHO, Praha potřebuje další, a pro jistotu tentokrát už totálně nekompatibilní, systém systém metra asi stejně jako další povodeň ála 2002. Jako by nestačily vzájemně nekompatibilní zab.zař . na jednotlivých trasách, takže "cizí" souprava jezdí podle semaforů, t.j. automaticky s Vmax 60km/h.
Počítá se s provozem vozů z trasy C (Siemens M1, což je sice dneska taky šrot, ale ne tak starý) a není jisté, jestli by se na C skutečně vždycky najíždělo, protože se zároveň počítá se stavbou přestupní stanice na Pankráci (takže by se mohlo najíždět třeba jen mimo špičku).
S montáží moderních bezpečnostních prvků se v případě stavby podle alternativy 2012 v tuto chvíli AFAIK nepočítá.
A konečně, je tu i ten faktor, že zatímco mezi Pankrácem a Písnicí je prakticky na 100% jasno, kudy se bude stavět, tak mezi Pankrácem a Nám. Míru to ještě zcela jasné není a pořád jsou ve hře i další alternativy. |
|
|
|
| Na K-Reportu jsem narazil na dvě prezentace - zde a především zde - ke konceptům pražské metro linky D.
Hlavně u té druhé prezentace mě napadlo pár otázek, a sice k té "nové koncepci" - to jako chtějí vést v úseku Pankrác - Nádraží Holešovice dvě linky po jedné trati? Protože nepředpokládám, že by neměli na to razit novou, stavět nové stanice apod...?
Co se týče větve Depo Písnice - Pankrác, pochopil jsem, že aspoň tam plánují implementovat ty nové prvky jako bezpečnostní stěna, turnikety apod? Protože jestli chtějí tu trať budovat podle současné podoby pražských stanic a nedejbože tam nasazovat ty sovětské vraky z béčka, s nějakým bláhovým příslibem modernizace do budoucna, to by mi přišlo těžce mimo.
Nebo to je na jihovýchodě Prahy s tou dopravou až tak kritické, že je nutné to postavit co nejdřív, i za cenu zastaralého provedení? |
|
|
|
| Každopádně nás teď čekají i lokální velké změny, a to od pondělí nefunkční most v Michelské ulici, a tudíž žádné BUSy mezi Michelská a Na Rolích.
Výsledkem je rozházení BUSů jako 150, 139, 124 a ještě tuším jednoho buď na Pankrác a přes Jezerku, nebo přes Spořilov a Bohdalec. |
|
|
|
| AVip: Ugh, no stáhl jsem si, ale asi si ušetřím zdraví a počkám si na studování, až teprve to bude definitivní, přece jen městské části by se ještě mohly dost vzbouřit. To už jsem také četl velmi rozsáhlý záměr změn Ropidu před asi dvěma lety a byl zkritizován a utichl. Možná je z něj teď tohle. |
|
|
|
| V Praze se řítí na nás změny...
http://www.novinky.cz/domaci/270524-prazskou-mhd-cekaji-od-zari-velke-zmeny-ruseni-linek-i-metrobusy.html?ref=ostatni-clanky
Pokud by někoho zajímaly detaily:
http://ulozto.cz/x87e94S/navrhzmenropid-prezentace-14-6-2012-zip
(z K-Reportu, evidentně to někdo vynesl) |
|
|
|
| TelemachusRhade: To ano, ale snad nezůstane jen u toho... |
|
|
|
| A výborně, mně to bylo divné, Suchdol je víska někde blízko Kutné Hory... |
|
|
|
| V neděli nám mění jízdní řády PID. Z infa není jasné, zda to hrozí všem linkám.
A dále přidávají nějaký BUS 4xx v Milovicích, prodlužují 3xx jako např. 381 ze Suchdola do Kutné Hory, něco kolem POděbrad.
A také dochází k plné integraci vlaků S3 a R3 Praha-Čakovice-Všetaty.
Vznikají pásma 6 a 7 a k tomu nové lístky na 10 a 11 pásem (76 a 84 Kč). A patřičné kupony. |
|
|
|
| Mvek:
To by se hodilo do nějakého dílu Yes, minister!
To rozhodně...! :-D
Jinak konkrétní přehled událostí, které vedly k tomu, že část britských železnic i s vozovým parkem skončila v německých rukou, je na Wikipedii.
http://en.wikipedia.org/wiki/DB_Schenker_Rail_%28UK%29 |
|
|
|
| To by se hodilo do nějakého dílu Yes, minister! |
|
|
|
| Pozemstan: Přesně tak! :-D
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|