Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| leena:
pak taky benzin/nafta ktera by se dala pouzit pro mnohem vic lidi v autobuse
Pražské kloubové SORy mají spotřebu 54 litrů na 100 km, a to i přes vychytávky typu akumulace bržděním. Emise mají stejné, jako já, tj. EURO6, aneb zhruba srovnatelné s CNG. Když si vezmu průměrný počet cestujících a srovnám to s mojí spotřebou 4.5, vychází mi to v neprospěch osobního vozu jen velice těsně. (Jasně, že XYZ lidí neudržuje svoje filtry pevných částic, ale for-the-sake-of-argument srovnávám se sebou.)
jezdila jsem na stredni do Pardubic klika-klika cca hodina
Argument "moje děti budou to budou mít stejně těžký jako já" zase neobstojí u mě ;)
A dtto i MS jsou prakticky vsude tak, ze se da bud peso nebo par stanic MHD dojet a neni fakt potreba deti vozit autem.
Učebnicový příklad argument ad hominem :) Ne, minule jsem ti vysvětlil, že to tak není. Znovuprezentací názoru na tom nic nezměníš ;) |
|
|
|
| Telemachus Rhade 321219: ok jedes pro deti /s detma to je jeste pochopitelny, ale jinak celkove aby si nekdo valel sumky v aute, kdyz potrebuje treba jen par stanic at uz metram nebo klasika nahore mhd? to proste ne.
A jinak ano ekologie je treba fajn argumetn, treba ty emise ne kazdy ma proste skoro nulovy, pak taky benzin/nafta ktera by se dala pouzit pro mnohem vic lidi v autobuse, kdyby byla energie na tram jenom z jadra nebo ze zelene energie tak i to, ze se proste nebude dal palit prakticky nenahraditelny benzin/nafta, ktera by se v surove podobe - jako ropa mela spis pouzivat a setrit na chemicky prumysl.
Btw co se deti tyce u me proste ten soucit s nima, ze musi nekam jezdit MHD apod nehledej, jezdila jsem na stredni do Pardubic klika-klika cca hodina. S nama tam v jedny vesnici pristupovali mozna uz prvnacci a jezdili do skoly v Pcich. Takze do skoly deti vozit nebudu a proste budou muset zvladat mhd, stejne vetsina skol je v Praze celkem v pohode dostupna i pesky. A dtto i MS jsou prakticky vsude tak, ze se da bud peso nebo par stanic MHD dojet a neni fakt potreba deti vozit autem. Jen at si zvykaj chodit. |
|
|
|
| leena:
ve meste proste nema osobni doprava co delat
Nevím, jestli chceš mít někdy děti, ať už svoje nebo adopt., ale ale povíme si když tak pak ;) A nejen kvůli tomu, že pražská MHD síť ignoruje páteřní trasy a školní spoje, ale i vzhledem k přidružené pomalosti MHD. No a do třetice s ohledem na virovou nálož v přeplněné MHD a neočkovatelnost dětí.
Možná máme nejlepší síť MHD na světě – ono to vždycky někam jede, to je fakt, jen ne tam, kam já potřebuju :) Líbí se mi, jak totálně ignoruješ můj protiargument, že kam já jedu, jsem tam většinou mnohem rychleji autem, než-li MHD.
A jelikož je můj hlavní argument čas, je auto v Praze nenahraditelné! Ze školky v Hurbanově vyzvedneme Sama ve 12:20 a ve 13:00 musí být Na Zderaze na EEG BF. Autem je to 15 minut, se zdržením na semaforech max 25. MHD 35 minut + 10-15 pěšky. Nemluvě o tom, že to jsou 3 přestupy ;)
Jako prostě proč bych to dělal? Abych měl nižší uhlíkovou stopu? Mám auto s Euro 6 a emise 00prd, čili tenhle argument neplatí. Abych nezacpával pruhy MHD? Jezdím jinudy. Jediný můj argument pro MHD je cena + parkovné. Ale jedna Samova terapie stojí kolem pěti stovek, čili jestli to bude 500 nebo 570 s naftou a parkováním je mi už tak nějak jedno :-D
Vymysli mi jeden argument, proč bych měl preferovat MHD. |
|
|
|
| Telemachus Rhade 321216: heled me auta nevadi na klasicky cestovani mesto - mesto, ale ve meste proste nema osobni doprava co delat, max na velky tezky nakupy nebo treba kdyz potrebujes nekam odvez tvoji 80ti letou babcu apod, ale pokud nekdo potrebuje z mista A do mista B jenom po meste tak ma vyuzit MHD / kolo / peso. |
|
|
|
| leena:
a nedej boze porad proklamovany obchvat ... ten se snad tu naknec nepostavi
Tvůj odpor k autům začíná být legendární :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade 321213: ja to vidim porad jako clovek vyuzivajici primarne MHD bez auta.
A me to proste prijde fajn, ze se zkrati cas mezi Podbabou a Bohnicema na minimum ... ono most je sice fajn, ale poravde ono okoli Bohnice je jedno z nej co se prirody tyce a ja si fakt nedovedu a mozna ani nechci predstavit tu rvat dalsi mosty a nedej boze porad proklamovany obchvat ... ten se snad tu naknec nepostavi a Suchdol a Bohnice se proste budou muset objizdet po stavajicich komunikacich no. |
|
|
|
| leena:
Me by zajimalo co rikate na tu lanovku z Podbaby do Bohnic?
50:50 potřeba a atrakce. Praze chybí zhruba 3 automobilové mosty: Výtoň a/nebo Dvorce, severní okružní a Bohnice - Podbaba. Poslední jmenovaný bude právě částečně nahrazovat ta lanovka, ale bude to špás čistě pro Pražany využívající MHD, aneb některé linky nahoru bude možné oslabit, naopak Kulaťák-Podbaba posílit.
No a atrakčně samozřejmě bude chybět parkoviště, čili posílejme sílu lidem u horní stanice lanovky. Bez modrý zón si užijí :) |
|
|
|
| Me by zajimalo co rikate na tu lanovku z Podbaby do Bohnic? pry do konce ledna by mel byt znam konecny navrh. Tak jsem na to zvedava ..
Me to neprijde jako uplne neco silenyho a spis si rikam, ze to muze byt celkem zajimavy. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Ano, provoz snad začal dokonce už roku 1933.
Právě zítra měla začít plánovaná odstávka kvůli pravidelné údržbě, o které se ještě před nehodou na Twitteru zmiňoval Vlastimil Weiner z ČT.
Jako dítě jsem jezdil lanovkou na Ještěd docela často, v posledních dvaceti letech už snad vůbec ne, možná párkrát před více než deseti lety. Každopádně bych nečekal, že se něco takového může na Ještědu stát, ale k lidské technice bohužel nehody občas patří... |
|
|
|
| Pozemstan: Ano, první fatální nehoda od začátku provozu v roce 1935. Je to škoda a jsem docela zvědavý na odhalení příčiny. Zrovna toto byla lanová dráha, která procházela kontrolou pravidelně, minimálně 2x roka. Jsou mnohem delší a strmější lanovky, třeba v Alpách, co důkladnou kontrolou procházejí jednou ročně; viz Zugspitze. |
|
|
|
| Pozemstan 320959: heled ja si ted kupuju dost casto jizdenku az tesne pred tim nez jedu ... a obcas hlavne kdyz jedu od nasich v nedeli tak si koupim na pozdejsi spoj, ale kdyz stihnu z Pardubic ten drivejsi spozdeny tak se taky nic nedeje a uz dvakrat s tim byl pruvodci ok. |
|
|
|
| České dráhy potichu zdražily Flexi zvýhodněné jízdenky
Dnes mě překvapilo, že webové rozhraní i mobilní aplikace nabízely na zítřejší ráno mezi Prahou a Plzní s tarifem IN25 buď vázanou jízdenku za 85 Kč (dříve stála obvykle 79 Kč) a nebo základní jízdné za asi 125 Kč. Flexi, které dříve většinou stálo s IN25 99 Kč, už v nabídce ani nebylo. Raději jsem kupoval Flexi, abych měl jistotu v případě nestíhání vlaku, ale takto asi budu více riskovat, resp. je zde možnost do 15 minut před odjezdem jízdenku vrátit... |
|
|
|
| Parní fascinace (15minutový hold parním vlakům na YouTube, v naraci Rímského) |
|
|
|
| Jo. Což teda nijak nesouvisí s tím, že to není vystužený :) |
|
|
|
| Jen doplnim, zrovna v této oblasti:
sediment deluvioeolický
Eratém: kenozoikum, Útvar: kvartér, Oddělení: pleistocén, Suboddělení: pleistocén svrchní, Horniny: hlína, písek, Typ hornin: sediment nezpevněný, Mineralogické složení: křemen + přímesi + CaCO3, Zrnitost: jemnozrnná až hrubozrnná, Barva: okrově hnědá, Poznámka: místy hrubší klasty, Soustava: Český masiv - pokryvné útvary a postvariské magmatity, Oblast: kvartér |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Jsa z Mostu bych rád podotkl, že by bylo dobré si i zjistit ,na čem toto skvostné nové město stojí :) Vzhledem k tomu, že to je hned vedle nového hřbitova, tak můžeme být rádi, že tam je jen ten "písek" |
|
|
|
| Pod autobusem v Mostě se propadla silnice
Vidíte, jak ten nový tarmac leží čistě jen na písku? V asfaltové směsi jsou možná polymery - vypadá jako nová - ale není to vystužené žádnou sutí, kameny? Proč! :-D Prostě uválcovaný drahý písek přetažený asfaltem, aneb 1:1 blízkovýchodní (jejich) low-cost řešení stavby silnic. U nás drahá sranda s děsivými následky.
(To jen kdyby vás zajímalo, proč se většina nových silnic v zemi vlní ;) ) |
|
|
|
| A vůbec je to ze zajímavého seriálu o rozdělené MHD v Berlíně od války. Některé informace jsou fascinující, jako různé zákulisní boje, otevřené střety, politikaření atd. |
|
|
|
| M-Bahn v Berlíně
Aneb krátká kapitola z magnetické dráhy v západním Berlíně, která se dočkala jen krátkého provozu s cestujícími, a pak byla kvůli sjednocení Německa zase demontována, protože stála v cestě obnovení provozu jedné linky U-Bahnu... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|