Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Okružní spojení je průser. 125ka je super pro Chodovec, Chodov, Opatov, Háje, ale třeba z Kačerova vám už neumožní se rychle dostat na Smíchovské nádraží (a pokračovat třeba na Stodůlky). Přitom by asi nebyl problém přidat expres, který jede z Kačerova na Smíchovské a nevěřím, že by to Cčku neulevilo (případně často přecpanému autobusu 118). |
|
|
|
| Za svých studií v Praze jsem využíval jen MHD a byl jsem celkem spokojen, i když je fakt, že je i v tomto ohledu relativně dobré radiální spojení s centrem, zatímco okružní trasy mezi okrajovými částmi jsou horší, a to i frekvencí spojení. Když jsem se chtěl dostat od kolejí na Jižním Městě (zastávka Volha) na Černý Most, občas jsem měl štěstí na autobusové spojení přes Opatov, které trvalo asi 45 minut. Často ale byla možná jen cesta s využitím metra B a C, která trvala téměř hodinu. Teď koukám, a asi to fungovalo i před lety, že bylo ještě možné jet autobusem na Vysočanskou a odtamtud metrem, ale to je také na více než 50 minut... |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Jednak se most na ČM právě upravuje na možný třípruh při rekonstrukci a jižněji je na to také místo, jednak řekni to obyvatelům Spořilova, Zahradního Města, že to bude jedno:-). |
|
|
|
| Mvek:
Ale samozřejmě mě pálí víc dokončení Běchovice - Čestlice, protože Štěrboholská spojka a Spořilovská jsou otřesné.
Pokud v úseku Běchovice-ČM zůstane D0 na dvou pruzích, bude to stejně jedno :-/ |
|
|
|
| leena: Zapomněla jsi na jeden podstatný bod, že severní obchvat je právě proto, aby se dostala auta z města. A ano, jistě, že by mohli jezdit třeba autem vybavení studenti z Bohnic do ČZÚ, nebo já nevím kolik lidí jen prostě mezi těmi čtvrtěmi, ale primárně budou lidé objíždět Prahu.
Ale samozřejmě mě pálí víc dokončení Běchovice - Čestlice, protože Štěrboholská spojka a Spořilovská jsou otřesné. |
|
|
|
| leena:
ze se proste nebude dal palit prakticky nenahraditelny benzin/nafta, ktera by se v surove podobe - jako ropa mela spis pouzivat a setrit na chemicky prumysl.
Ale jako nejsi taková zuřivá eko-aktivistka, že bys nechápala, že to nejde přes noc, že ne? :) Většina lidí se už asi smířila s tím, že jejich další auto bude elektro, ale tlačit na ně "okamžitě opusť spalování" by bylo silně kontraproduktivní. Tato změna musí proběhnout co možná nejhladčeji. |
|
|
|
| leena:
pak taky benzin/nafta ktera by se dala pouzit pro mnohem vic lidi v autobuse
Pražské kloubové SORy mají spotřebu 54 litrů na 100 km, a to i přes vychytávky typu akumulace bržděním. Emise mají stejné, jako já, tj. EURO6, aneb zhruba srovnatelné s CNG. Když si vezmu průměrný počet cestujících a srovnám to s mojí spotřebou 4.5, vychází mi to v neprospěch osobního vozu jen velice těsně. (Jasně, že XYZ lidí neudržuje svoje filtry pevných částic, ale for-the-sake-of-argument srovnávám se sebou.)
jezdila jsem na stredni do Pardubic klika-klika cca hodina
Argument "moje děti budou to budou mít stejně těžký jako já" zase neobstojí u mě ;)
A dtto i MS jsou prakticky vsude tak, ze se da bud peso nebo par stanic MHD dojet a neni fakt potreba deti vozit autem.
Učebnicový příklad argument ad hominem :) Ne, minule jsem ti vysvětlil, že to tak není. Znovuprezentací názoru na tom nic nezměníš ;) |
|
|
|
| Telemachus Rhade 321219: ok jedes pro deti /s detma to je jeste pochopitelny, ale jinak celkove aby si nekdo valel sumky v aute, kdyz potrebuje treba jen par stanic at uz metram nebo klasika nahore mhd? to proste ne.
A jinak ano ekologie je treba fajn argumetn, treba ty emise ne kazdy ma proste skoro nulovy, pak taky benzin/nafta ktera by se dala pouzit pro mnohem vic lidi v autobuse, kdyby byla energie na tram jenom z jadra nebo ze zelene energie tak i to, ze se proste nebude dal palit prakticky nenahraditelny benzin/nafta, ktera by se v surove podobe - jako ropa mela spis pouzivat a setrit na chemicky prumysl.
Btw co se deti tyce u me proste ten soucit s nima, ze musi nekam jezdit MHD apod nehledej, jezdila jsem na stredni do Pardubic klika-klika cca hodina. S nama tam v jedny vesnici pristupovali mozna uz prvnacci a jezdili do skoly v Pcich. Takze do skoly deti vozit nebudu a proste budou muset zvladat mhd, stejne vetsina skol je v Praze celkem v pohode dostupna i pesky. A dtto i MS jsou prakticky vsude tak, ze se da bud peso nebo par stanic MHD dojet a neni fakt potreba deti vozit autem. Jen at si zvykaj chodit. |
|
|
|
| leena:
ve meste proste nema osobni doprava co delat
Nevím, jestli chceš mít někdy děti, ať už svoje nebo adopt., ale ale povíme si když tak pak ;) A nejen kvůli tomu, že pražská MHD síť ignoruje páteřní trasy a školní spoje, ale i vzhledem k přidružené pomalosti MHD. No a do třetice s ohledem na virovou nálož v přeplněné MHD a neočkovatelnost dětí.
Možná máme nejlepší síť MHD na světě – ono to vždycky někam jede, to je fakt, jen ne tam, kam já potřebuju :) Líbí se mi, jak totálně ignoruješ můj protiargument, že kam já jedu, jsem tam většinou mnohem rychleji autem, než-li MHD.
A jelikož je můj hlavní argument čas, je auto v Praze nenahraditelné! Ze školky v Hurbanově vyzvedneme Sama ve 12:20 a ve 13:00 musí být Na Zderaze na EEG BF. Autem je to 15 minut, se zdržením na semaforech max 25. MHD 35 minut + 10-15 pěšky. Nemluvě o tom, že to jsou 3 přestupy ;)
Jako prostě proč bych to dělal? Abych měl nižší uhlíkovou stopu? Mám auto s Euro 6 a emise 00prd, čili tenhle argument neplatí. Abych nezacpával pruhy MHD? Jezdím jinudy. Jediný můj argument pro MHD je cena + parkovné. Ale jedna Samova terapie stojí kolem pěti stovek, čili jestli to bude 500 nebo 570 s naftou a parkováním je mi už tak nějak jedno :-D
Vymysli mi jeden argument, proč bych měl preferovat MHD. |
|
|
|
| Telemachus Rhade 321216: heled me auta nevadi na klasicky cestovani mesto - mesto, ale ve meste proste nema osobni doprava co delat, max na velky tezky nakupy nebo treba kdyz potrebujes nekam odvez tvoji 80ti letou babcu apod, ale pokud nekdo potrebuje z mista A do mista B jenom po meste tak ma vyuzit MHD / kolo / peso. |
|
|
|
| leena:
a nedej boze porad proklamovany obchvat ... ten se snad tu naknec nepostavi
Tvůj odpor k autům začíná být legendární :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade 321213: ja to vidim porad jako clovek vyuzivajici primarne MHD bez auta.
A me to proste prijde fajn, ze se zkrati cas mezi Podbabou a Bohnicema na minimum ... ono most je sice fajn, ale poravde ono okoli Bohnice je jedno z nej co se prirody tyce a ja si fakt nedovedu a mozna ani nechci predstavit tu rvat dalsi mosty a nedej boze porad proklamovany obchvat ... ten se snad tu naknec nepostavi a Suchdol a Bohnice se proste budou muset objizdet po stavajicich komunikacich no. |
|
|
|
| leena:
Me by zajimalo co rikate na tu lanovku z Podbaby do Bohnic?
50:50 potřeba a atrakce. Praze chybí zhruba 3 automobilové mosty: Výtoň a/nebo Dvorce, severní okružní a Bohnice - Podbaba. Poslední jmenovaný bude právě částečně nahrazovat ta lanovka, ale bude to špás čistě pro Pražany využívající MHD, aneb některé linky nahoru bude možné oslabit, naopak Kulaťák-Podbaba posílit.
No a atrakčně samozřejmě bude chybět parkoviště, čili posílejme sílu lidem u horní stanice lanovky. Bez modrý zón si užijí :) |
|
|
|
| Me by zajimalo co rikate na tu lanovku z Podbaby do Bohnic? pry do konce ledna by mel byt znam konecny navrh. Tak jsem na to zvedava ..
Me to neprijde jako uplne neco silenyho a spis si rikam, ze to muze byt celkem zajimavy. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Ano, provoz snad začal dokonce už roku 1933.
Právě zítra měla začít plánovaná odstávka kvůli pravidelné údržbě, o které se ještě před nehodou na Twitteru zmiňoval Vlastimil Weiner z ČT.
Jako dítě jsem jezdil lanovkou na Ještěd docela často, v posledních dvaceti letech už snad vůbec ne, možná párkrát před více než deseti lety. Každopádně bych nečekal, že se něco takového může na Ještědu stát, ale k lidské technice bohužel nehody občas patří... |
|
|
|
| Pozemstan: Ano, první fatální nehoda od začátku provozu v roce 1935. Je to škoda a jsem docela zvědavý na odhalení příčiny. Zrovna toto byla lanová dráha, která procházela kontrolou pravidelně, minimálně 2x roka. Jsou mnohem delší a strmější lanovky, třeba v Alpách, co důkladnou kontrolou procházejí jednou ročně; viz Zugspitze. |
|
|
|
| Pozemstan 320959: heled ja si ted kupuju dost casto jizdenku az tesne pred tim nez jedu ... a obcas hlavne kdyz jedu od nasich v nedeli tak si koupim na pozdejsi spoj, ale kdyz stihnu z Pardubic ten drivejsi spozdeny tak se taky nic nedeje a uz dvakrat s tim byl pruvodci ok. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|