Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| A ještě jedna podivnost stran značení:
Místo: lesní zpevněná cesta k obci Olešno, nedaleko Ráje a Mšena u Mělníka.
Poněkud jsem tu dodatkovou tabulku nepochopil.
No ale kromě té podivné redundance je hezká i ta lidová tvořivost pod tím. |
|
|
|
| To mi jen tak připomnělo, že na Spořilově u Depo Kačerov je za mostkem přes koleje křižovatka, kde hlavní zahýbá doleva (od Spořilova), na ní je dodatková tabulka s hlavní a z ní s dvěma odbočkami (ony v podstatě dotvářejí klasický kříž, i když mezi sebou svírají ostrý úhel, nikoliv pravý). Jenže z těch odboček je jen trojúhelník.
Já takhle málem smetl cyklistu, který jel z té vpravo, zatímco já jel z hlavní do té vlevo. Z jeho pohledu jsem tedy odbočoval doleva, a měl přednost, z mého jsem měl přednost, protože jsem jel z hlavní a on z vedlejší. |
|
|
|
| info: Do 9.7. je zavřený registr vozidel, takže v tomto ohledu nezařídíte vůbec nic. Což je normální, protože si Telemachus potřebuje přeregistrovat auto.
btw, sháním Škodu Fabii/Octavii do 12-ti let věku, která má najeto méně než 200000 km, a to do 50-ti tisíc Kč ceny. Kdybyste věděli o něčem takovém - piště. |
|
|
|
| To poslední, co potřebujeme, je přidávat nějaké podmíněné výjimky do dopravních předpisů. Zvlášť vzhledem k faktu, jak jsou pražáci zvyklí a naučení jezdit. Pokud je na místě semafor, nebo aspoň detailní značení, tak je všechno OK. Ale v momentě, kdy pražák přijede k neoznačené křižovatce a musí přemýšlet, jak asi na to aby se nezabil, tak se vykašle na nějakou přednost z prava a radši to napálí, dokud tam někdo nejede. Nebo opačný extrém - 'přednost z prava' to často jediné, co si pražák z autoškoly pamatuje a třeba na jihu Prahy, kde je četnější výskyt kruhových objezdů, je schopen zastavit celý kruháč, protože já na něj přece najíždím z prava a musí mě pustit.
Takže hlavně žádné experimenty. |
|
|
|
| AVip: Jo, určitě tohle vypadá na nejlepší řešení.
Otázkou spíše je, nakolik je dobře stanoveno, co je křižovatka. Protože zjevně na mnoha místech si myslím něco jiného než ti, co osazovali značky (ale jak jsi uvedl, nemusí to být ten důvod, ale prostě peníze). |
|
|
|
| Mvek:
Samozřejmě, šlo by zavést x podmínek na téma, že když je hlavní jednosměrná, tak atakdále.
Ale popravdě, dopravní předpisy už takhle dost nechutně složité a poslední co potřebujeme, je jejich další zkomplikování podmínkami, které by chodily leda u zeleného stolu.
Jinak tohle vychází i z železniční tradice, kde se vždy "za poslední výhybkou" ve stanici nastavuje rychlostníkem traťová rychlost pro širou trať.
Ano, právě na železnici se s tímhle dělaly různé hokus-pokusy, jako třeba že nikde nebyly rychlostníky a fíra měl napsáno na kusu papíru kolik má jet odkud... nebo byly jen speciální, které označovaly "danger points"... no, abych tak řekl, neosvědčilo se to přímo spektakulárně a i dneska, v době opakovačů a dalších udělátek má drtivá většina světových železnic klasické rychlostníky. |
|
|
|
| AVip: Hm, jsem z vedra (stráveného právě v autě) zpitomělý, ještě jsem si říkal, že by to i dnes šlo řešit značkami zóny, a uvědomil jsem si, že právě by musely být konce všudemožně, a tohle mě nenapadlo, že je to to samé:-). |
|
|
|
| Mvek:
Nějak poslední dobou sleduji, že mnohé dopravní značení na silnicích ignoruje fakt, že většina úsekových značek končí křižovatkou.
Demence na n-tou, abych tak řekl... nic víc se k tomu říct nedá. Bohužel jsou tu dva nepříznivé vlivy - demence spousta pologramotných řidičů a lobbystické zájmy firem vyrábějících dopravní značení. |
|
|
|
| kapitan Pike:
Tak ono je otázkou, nakolik je ukončování těchto příkazů/zákazů křižovatkou moudré.
Ono je to jaksi nezbytné, neb představ si situaci, že najedeš na hlavní z vedlejší, kde platí jiná úprava atd.
Tohle je naopak jediný rozumný způsob, jak to řešit. |
|
|
|
| kapitan Pike: Tak to je jiná, to samozřejmě. Nevím, jak to mají v zahraničí (všeobecně, nejen u sousedů, kde to asi bude stejné). |
|
|
|
| Tak ono je otázkou, nakolik je ukončování těchto příkazů/zákazů křižovatkou moudré. Třeba v Plzni je spousta značek, které jen opakují zákazy zrušené předcházející křižovatkou. Zajímalo by mě, jestli někdo uvažoval, jestli by byl počet značek při ukončování těchto příkazů/zákazů pouze jinými značkami výhodnější nebo ne. |
|
|
|
| Nějak poslední dobou sleduji, že mnohé dopravní značení na silnicích ignoruje fakt, že většina úsekových značek končí křižovatkou. Netýká se to jen případů, kdy prostě zbytečně informují o konci snížené rychlosti (třeba kvůli přechodu/křižovatce), to má aspoň informační smysl.
Nicméně narazil jsem na místo, kde je třeba konce snížení (a i zvýšení) nejvyšší povolené rychlosti umístěné až za x křižovatek.
A totéž různé zákazy předjíždění apod. |
|
|
|
| Pozemstan: Ajo, přišly mi vevnitř nějaké modernější, zapomněl jsem na ty nechutné kovové tyče, co byly v původních 81-71 :-) Dík za info. |
|
|
|
| TelemachusRhade:
Nesouhlasím s tím, že M1 je šrot.
Potíž je hlavně v tom, že se AFAIK už nevyrábí, takže ev. doplňování stavu bude problém.
Praskání podvozků taky není zrovna triviální věc.
A jejich interiér taky není zrovna optimálně vyřešen, nemluvě o tom, že teď nás zase čeká několik měsíců "opičárny", protože se nedají otevřít okna.
Ovšem největší problém trasy se jmenuje Matra PA135, což je poměrně jednoduchý zabezpečovač, který pracuje velmi rigidně a jestli je nějaký velký argument proti provedení alternativy 2012, je to toto, protože verze 2012 by znamenala komplet překopání zab zař na trase C (zas bez něj by to bylo ještě mnohem horší, neb jak už jsem zmínil, návěstní systém v metru je dělán do Vmax 60 km/h, zatímco liniový zabezpečovač, tedy i Matra, umožňuje Vmax 80 km/h). |
|
|
|
| Yakuzza:
vždyť vám věčně metro stojí kvůli blbým sebevrahům...
Kdo si skočit chce, ten si cestu vždycky najde :) Pokud by tedy nešel skákat na D, protože by nemohl, šel by si skočit do A/B/C, takže by stálo úplně stejně. Navíc pokud bude stát C, nepojede podle alternativy 2012 ani D.
Další věc, že v případě poruchy by se lidé z D tunelu prostě nedostali, protože Praha chtěla být moderní :)
Dopravní situace na jihu Prahy je šílená. Kdyby existovaly alespoň tramvajové koleje, tak dejme tomu by se dalo utáhnout, ale mezi trasou C a levým břehem jezdí zásadně jen autobusy, které nemohou být vzhledem k hustotě obyvatel expresní.
AVip: Nesouhlasím s tím, že M1 je šrot. Ano, mají svou poruchovost, ale už desátým rokem je díky nim linka C příjemná, ať už se týče pohodlí, či hlučnosti.
|
|
|
|
| Yakuzza:
Tak tento argument už ze zásady nemám rád, jenom kvůli nekompatibilitě se budeme bránit modernizaci
Bude-li to nutné, tak ano. Protože já zas nemám rád modernizaci za každou cenu.
Protože unifikace se společnou součástkovou základnou a zaměnitelnými komponentami je z provozního hlediska vždy lepší, než několik navzájem nekompatibilních řešení.
Já osobně považuju Alternativu 2012 hlavně za pokusný balónek na téma, jak vysvětlit gynekologovi, že nějaké lehké či futuristické metro je totální pitomost v situaci, kdy je třeba situaci na Praze 4 řešit nikoliv ihned, tu je nutné řešit včera.
Co se bezpečnostních bariér atd. týče - jak píšu mám za to, že se o tom výhledově uvažuje, ale znovu, tohle je luxus, který si t.č., řečeno spolu s klasikem, nemůžeme dovolit. |
|
|
|
| AVip:
Praha potřebuje další, a pro jistotu tentokrát už totálně nekompatibilní, systém
Tak tento argument už ze zásady nemám rád, jenom kvůli nekompatibilitě se budeme bránit modernizaci? Netuším, jak to je v jiných městech, ale zákonitě tam musí mívat taky rozdíly.
S tou nemontáží bezpečnostních prvků podle mě taky fail. Už jenom ta stěna mi přijde jako hrozně dobrý nápad, vždyť vám věčně metro stojí kvůli blbým sebevrahům... (aspoň co jsem tam zaznamenal) |
|
|
|
| Yakuzza:
Nebo to je na jihovýchodě Prahy s tou dopravou až tak kritické, že je nutné to postavit co nejdřív, i za cenu zastaralého provedení?
Tak nějak... navíc, IMNSHO, Praha potřebuje další, a pro jistotu tentokrát už totálně nekompatibilní, systém systém metra asi stejně jako další povodeň ála 2002. Jako by nestačily vzájemně nekompatibilní zab.zař . na jednotlivých trasách, takže "cizí" souprava jezdí podle semaforů, t.j. automaticky s Vmax 60km/h.
Počítá se s provozem vozů z trasy C (Siemens M1, což je sice dneska taky šrot, ale ne tak starý) a není jisté, jestli by se na C skutečně vždycky najíždělo, protože se zároveň počítá se stavbou přestupní stanice na Pankráci (takže by se mohlo najíždět třeba jen mimo špičku).
S montáží moderních bezpečnostních prvků se v případě stavby podle alternativy 2012 v tuto chvíli AFAIK nepočítá.
A konečně, je tu i ten faktor, že zatímco mezi Pankrácem a Písnicí je prakticky na 100% jasno, kudy se bude stavět, tak mezi Pankrácem a Nám. Míru to ještě zcela jasné není a pořád jsou ve hře i další alternativy. |
|
|
|
| Na K-Reportu jsem narazil na dvě prezentace - zde a především zde - ke konceptům pražské metro linky D.
Hlavně u té druhé prezentace mě napadlo pár otázek, a sice k té "nové koncepci" - to jako chtějí vést v úseku Pankrác - Nádraží Holešovice dvě linky po jedné trati? Protože nepředpokládám, že by neměli na to razit novou, stavět nové stanice apod...?
Co se týče větve Depo Písnice - Pankrác, pochopil jsem, že aspoň tam plánují implementovat ty nové prvky jako bezpečnostní stěna, turnikety apod? Protože jestli chtějí tu trať budovat podle současné podoby pražských stanic a nedejbože tam nasazovat ty sovětské vraky z béčka, s nějakým bláhovým příslibem modernizace do budoucna, to by mi přišlo těžce mimo.
Nebo to je na jihovýchodě Prahy s tou dopravou až tak kritické, že je nutné to postavit co nejdřív, i za cenu zastaralého provedení? |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|