Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Interjet prý neodporuje klimatizaci na neelektrifikované objízdné trase z Berouna do Prahy přes Rudnou... |
|
|
|
| Důsledky včerejšího vykolejení pokračují. Pendolino z Plzně končí v Kařízku, kam zjevně jezdí kyvadlově. Do Prahy pokračuje kyvadlově Interjet, při přestupu ale pro zmatení cestujících označený ještě opačným směrem. Pendolino už odjelo zpět, Interjet dosud (bez klimatizace) stojí a snad čeká, až naskočí generátor... -) |
|
|
|
| V pondělí měl ten vlak nakonec zpoždění asi 130 minut. Na rozdíl od vlaku zpožděného zabrzděním soupravy asi o 80 minut, kde nám nabízeli doklad o zpoždění, byť dodávali, že podle pravidel ČD asi nic nedostaneme, zde rozdávali alespoň balenou vodu, ale potvrzení žádné, asi proto, že brali jako viníka zásah "vyšší moci"... Atmosféru zajímavě dokreslovalo až kvílivé hlášení průvodčí z reproduktorů.
Jenže s to zpomalení, o kterém průvodčí říkala něco ve smyslu, že "mají své rozkazy", asi mělo smysl. Dnes na téže trati zažili cestující dramatičtější chvíle vlivem padající skály...
U Karlštejna vykolejil rychlík plný lidí |
|
|
|
| :-D
Vždycky u takovýhle zpráv vidím Japonce, jak při zpoždění 4 minuty páchají seppuku a ty vlaky v podstatě jezdí spolehlivě i za tajfunu. |
|
|
|
| A dnešní noční expres na téže licence má již zpoždění 100 minut z důvodu špatného počasí, kdy v zájmu prevence srážky s padajícími stromy apod. jel "krokem"... -)( |
|
|
|
| Vlak se právě rozjel, zpoždění 73 minut - už jsme u Albertova... -) |
|
|
|
| kapitan Pike: Dvakrát jsem na této lince (ale v pondělí večer) zažil zastavení kvůli "zásahu policie", ale toto je už delší, stále stojíme. Teď průvodčí někam telefonuje, říkal, že odpojili všechny vagóny od lokomotivy a že mají problémy s "Interjetem", že nechce odbrzdit... |
|
|
|
| Minule to byla bomba na trati :-) |
|
|
|
| IC 550 Západní expres má již 38 minut zpoždění. Na trase z pražského hlavního nádraží na plzeňské hlavní nádraží jsme uvízli pod Vyšehradem kvůli technické závadě. Podle průvodčího je prý souprava zabrzděná a nedaří se ji odbrzdit. Strojvedoucí se to prý snaží řešit co nejrychleji. To jsem ještě nezažil (nepočítám-li spálené brzdy metra). -) |
|
|
|
| Včera jsem si s dopravou docela užil: nejprve ráno dvěma vlaky (Plzeň-Jižní Předměstí - Králův Dvůr-Popovice) na exkurzi po Berounsku, poté odpoledne o asi 20 minut zpožděným autobusem od Koněpruských jeskyň do Berouna a následně zase dvěma vlaky z Berouna na Plzeň-Jižní Předměstí a poté večer odtamtud do Prahy (i když vlak z Jižního Předměstí mi ujel, takže jsem využil ještě MHD). V době, kdy radar na českém území ještě ukazoval čisto, měl ale rychlík R775 Berounka, který měl vyjet z plzeňského hlavního nádraží v 18:22, zpoždění asi 25 minut z důvodu "povětrnostní situace". "Klasicky" byl vagon 367, podle online plánku s volnými sedadly, nahrazen staršími s kupé bez klimatizace a spolucestující poněkud svérázný pár zahrnující asi nějakou pěvkyni vážné hudby, větral kvůli hluku jen přes uličku... -). Kvůli zpoždění jsem musel vrátit místenku na autobus z Prahy ve 20:25 do Jablonce a jel jsem s Regiojetem ve 21:00 do Liberce. Autobus putoval po D10 prakticky podél pásu bouřek, který byl ze západu vidět nejprve z dálky, aby nás přímo zasáhl kolem Mladé Boleslavi a téměř až k Liberci, kde ale už nepršelo. I vlivem objížďky za Prahou ale autobus nabral asi 15 minut zpoždění, takže jsem místo tramvaje ve 22:10 (a autobusu po opravované jablonecké polovině trasy) jel do Jablonce opět vlakem ČD (standardní čas ve 22:35). Když jsem těsně na čas vběhl do vagonu, průvodčí ohlásil zpoždění 10 minut, jelikož jsme čekali na vlak z Frýdlantu, zřejmě zpožděný bouřkou... -) Když jsem pak průvodčímu ukazoval QR kód v aplikaci Můj vlak, který mu asi ukázal všechny mé včerejší jízdenky, poznamenal, že jsem jel "okružní jízdu"... -) |
|
|
|
| Mvek: Brumlovka - Budějovická - Olbrachtova - Dvorce?
To jako vážně? :-D
Z Olbrachtovy do dolů Krče k nádraží je to reálně krpál menší, svah Olbrachtova - Dvorce je sice teoreticky mírnější, ale za to je až dolů k řece (jeremenkárna vs. strž, abych tak řekl).
Ne, ten návrh je prostě a dobře fantasmagorie, určená k odvedení pozornosti od reálných řešení, což se obávám, že se povede. |
|
|
|
| AVip: Na Pankrácké pláni problémy zrovna nevidím, Michle zřejmě má být u nádraží Michle (které se má obnovit), takže to vidím jako mnohem mírnější než metro D. Jen právě přesně to kopíruje plánované tramvaje, zrovna tudy je trať nově zakreslená do územního plánu, sám jsem ji tam viděl.
Větší finanční problém vidím na Strahově/Andělu. |
|
|
|
| Mvek: Nicméně to schéma je prostě hovadina na n-tou (a samozřejmě, že populisticky tam některé relace smysl dávají, to je bezpochyby "autorský záměr" pro zmatení nepřítele, eh, pardon veřejnosti).
Jen připomenu, že to například vůbec nebere v potaz výškové poměry pankrácké pláně a jejího okolí (abych se vyjadřoval k oblasti, kterou znám opravdu důvěrně), už trasa D se s tím bude muset pěkně poprat (ono to mělo nějaký důvod, proč se stavěl Nuselský most) a tohle je ještě x-krát náročnější. |
|
|
|
| AVip: Tak ale jistě z Pankráce hůř zahneš ještě na Brumlovku, která být na metru má velký potenciál s ohledem na další plány rozvoje lokality a dovedu si představit, že zrovna Jeremenkovou by se možná dalo nějaké metro stavět pod silnicí skutečně od Dvorců až po Brumlovku, ale to by se muselo na Budějovické opravdu hodně vše předělat.
Nerozmím tomu mimochodem - vždyť jsem právě rozpor se současnými plány zmiňoval. Ať už je to tramvaj, nebo rozvoj železnice. |
|
|
|
| Mvek: Ona je to hlavně strašlivá fantasmagorie, která "jen tak mimochodem" popírá už existující plány... (nápověda: přestup má být na Pankráci, aneb proč dělat bordel jen na jednom místě, když můžeme rozbordelit hned tři, že...)
Ale chápu, že někdo potřeboval vykázat činnost a něco vyprodukovat. |
|
|
|
| Praha Sobě chce prověřit možnost okružní linky metra
Tohle mi přijde, jako by podnik metra navrhoval rozíšíření sítě bez ohledu na existující ostatní dopravu. Přijde mi, že to vůbec nebere v potaz:
1) Prodloužení C z Letňan (které má vést snad skoro totožně, jen asi víc přes současnou Avii, kde bude nová čtvrť, na nádraží Čakovice)
2) Co s D na Nám. Republiky (pominu to, že snad pořád není dáno, kam povede z Hlavního nádraží, směr na východ je pořád asi ještě možný)
3) Tramvajovou trať ze Smíchova přes nový most na Dvorce a Budějovickou, Brumlovku a pak do Michle (a taktéž tram z Michle přes okraj Záběhlic a Bohdalec do Vršovic), přičemž část toho má vzniknout v tomto desetiletí a část se prakticky překrývá.
4) Plánované opravy a úpravy železnic (např. zdvojkolejnění trati od Branického mostu po Kačerov a možná dál, a tedy opět určitou duplicitu k navrhované části metra O, a taktéž využívání tratě přes Malešice)
Jako smysluplné části tedy vidím úsek Podbaba - Smíchov (možná by bylo lepší to ale směrovat víc a západ do oblasti Jinonic/Butovic apod., kde se nám to rozrůstám, a buď pokračovat na Barrandov, a pak teprve potenciálně na východ přes Modřany, nebo naopak to vzít severněji přes Pražského Povstání například, aby se to nesuplovalo tolik s tou tramvají (bod 3).
A další smysluplnou částí je něco S-J na východě, nicméně s ohledem na plánované změny a rozšíření tratí (přes ty Malešice to dost supluje to metro). Takže je otázka, zda přece jen není lepší propojit Hlavní nádraží s Žižkovem a pak až Vysočanskou a jinak to řešit tou železnicí. Případně ve velkorysém horizontu uvažovat o propojení Hájů, Petrovic, Hostivaře na sever na Prosek či Letňany (a to potažmo i s prodloužením A do Dubče/Štěrbohol, byť tam také má pokračovat tramvaj, takže to možná potřeba není).
Jinak mi přijde, že už z dopravních her člověk ví, že vysloveně okružní linky většinou část okruhu vydělávají na další část. Takže čistokrevný okruh bez přesednutí není úplně vhodný, navíc stejně nikdy úplně bez přestupu nebude, protože souprava metra asi na něm nebude jezdit celý den, ale bude občas zatahovat někde do depa. |
|
|
|
| kapitan Pike: Je to možné. Teď koukám, že ten předstih dalšího vlaku jsem četl chybně. Šlo o průměrné "zpoždění" ze dvou vlaků, z nichž jeden měl -4 minuty a druhý 0 (minimum a maximum ze tří, kdy jeden vlak měl údaj neznámý), přičemž na -3 jako "průměru" se asi projevilo zaokrouhlování, navíc šlo až o další stanici, na Smíchově byl průměr -2. |
|
|
|
| Pozemstan:
Mylně jsem se domníval, že vlak musí ve stanici počkat do řádného času odjezdu, ale zjevně ne.
IMHO to bude selhání lidského faktoru. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|