Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mvek: Zajímavé. Před pár lety jsem myslím zaznamenal nízký průlet tohoto letadla nad Jabloncem a na Fligtradaru pak bylo vidět, že proletěl přes velkou část Česka - asi kontrolní let Řízení letového provozu. Možná měly schválně naplánovánu i takto zvláštní trasu... |
|
|
|
| Nedivím se, že vznikají všemožné konspirační teorie. Let tohoto letadla je krajně prapodivný. Pentagram v kroužku?
|
|
|
|
| Mvek: "spolehlivost a možnost volby. A říkal to po tom, co jen tak tak stíhal vlak s přestupem"
Je fakt, že jako člověk často chodící na poslední chvíli u vlaků (oproti mnohem více na čas jezdícím autobusům) občasné lehké zpoždění nebo možnost jízdy pozdějším spojem (pokud nemám jízdenku s povinným vlakem) docela oceňuji. -)
Dnes jsem v Pendolinu z Plzně vyslechl za sebou naštvaného asi Ostraváka, kterému vadilo, že je vlak povinně místenkový až od Prahy (tak to ale na tomto spoji funguje minimálně několik let), takže se musel prodírat ke svému místu plnou uličkou a asi bylo obsazené, což je ale systému "expresních" rezervací ČD běžné (přitom ale seděl kousek od vstupu do vagónu, je fakt, že uličku zaplnila skupina německých dívek). Do telefonu někomu říkal, že už s ČD nikdy nepojede. Zjevně ale byl celkově "pozitivně" naladěn, když si poté neodpustil ani poznámky, jak je mu špatně, když vidí v televizi "hlupáka" premiéra nebo Pekarovou-Adamovou, k čemuž dodal hoax o nákupu plynu od Němců za trojnásobek ceny z Ruska, ale to už je jiné téma... -)(
Jinak, pokud jde o mou cestu z Chotěboře minulý týden, nakonec jsem si ji ještě prodloužil, jelikož jsem z asi o 10 minut zpožděného vlaku již nestihl včas přejít z libeňského nádraží na Vysočanskou, takže jsem poslední autobus do Jablonce ve 22:25 již nestihl a musel jet ve 23 přes Liberec, odkud ale v letním režimu po půlnoci do Jablonce jelo už jen taxi. Ocenil jsem ale systém jedné taxislužby s vlastní aplikací, kdy nebylo nutné pro objednání telefonovat (v autobusu si shodou okolností přede mnou nějaký cizinec objednával taxi "do centra Liberece", i když autobus jede prakticky do centra, telefonicky se silným asijským přízvukem, kdy mu nebylo skoro rozumět). Řidič mého taxi dorazil dokonce o 10 minut dříve, takže jsem po příjezdu autobusu nemusel čekat. Cesta byla i přes hustý déšť příjemná a rychlá, i když po mé poznámce, že dříve existovalo více spojů - zmínil jsem autobusovou linku Brno-Liberec, o které jsem v Chotěboři mluvil i s Telemachem, který dodal, že dříve snad jela i přímo přes Chotěboř - měl ale řidič zbytečně negativistické poznámky, zhruba v tom smyslu, že jde v této zemi "do hajzlu" vše a také dodal, že si vláda "začíná znovu vymýšlet" covid... -)( |
|
|
|
| Jako i Francouz mi tu chválí naši hromadnou dopravu, že ve Francii je to mnohem horší (nesrovnatelné s Itálií). Ale myslel tak celkově spolehlivost a možnost volby. A říkal to po tom, co jen tak tak stíhal vlak s přestupem do Kutné Hory na výletě, ale vlak měl zpoždění jen asi 15 minut. |
|
|
|
| Před chvílí jsem byl 1 hodinu a 14 minut na cestě vlakem z Chotěboře, abych přijel do cca 15 km vzdušnou čarou vzdáleného Golčova Jeníkova. ;-) Nejrychlejší cesta do cca 100 km vzdušnou čarou vzdáleného Jablonce n. N. vede přes Prahu a pak autobusem a trvá celkem přes 4 hodiny. I to jsou specifika české veřejné dopravy, ale na druhou stranu můžeme být rádi za hustotu železniční a silniční sítě...
Setkal jsem se s názorem, že by železniční tratě z Rakouska-Uherska měly zaniknout, jelikož jejich průběh dnešní době nevyhovuje, ale to by podle mě byla velká škoda, i když by některé mohly zrychlit, čemuž přirozeně brání jejich klikatost (deviatilita)... |
|
|
|
| Interjet prý neodporuje klimatizaci na neelektrifikované objízdné trase z Berouna do Prahy přes Rudnou... |
|
|
|
| Důsledky včerejšího vykolejení pokračují. Pendolino z Plzně končí v Kařízku, kam zjevně jezdí kyvadlově. Do Prahy pokračuje kyvadlově Interjet, při přestupu ale pro zmatení cestujících označený ještě opačným směrem. Pendolino už odjelo zpět, Interjet dosud (bez klimatizace) stojí a snad čeká, až naskočí generátor... -) |
|
|
|
| V pondělí měl ten vlak nakonec zpoždění asi 130 minut. Na rozdíl od vlaku zpožděného zabrzděním soupravy asi o 80 minut, kde nám nabízeli doklad o zpoždění, byť dodávali, že podle pravidel ČD asi nic nedostaneme, zde rozdávali alespoň balenou vodu, ale potvrzení žádné, asi proto, že brali jako viníka zásah "vyšší moci"... Atmosféru zajímavě dokreslovalo až kvílivé hlášení průvodčí z reproduktorů.
Jenže s to zpomalení, o kterém průvodčí říkala něco ve smyslu, že "mají své rozkazy", asi mělo smysl. Dnes na téže trati zažili cestující dramatičtější chvíle vlivem padající skály...
U Karlštejna vykolejil rychlík plný lidí |
|
|
|
| :-D
Vždycky u takovýhle zpráv vidím Japonce, jak při zpoždění 4 minuty páchají seppuku a ty vlaky v podstatě jezdí spolehlivě i za tajfunu. |
|
|
|
| A dnešní noční expres na téže licence má již zpoždění 100 minut z důvodu špatného počasí, kdy v zájmu prevence srážky s padajícími stromy apod. jel "krokem"... -)( |
|
|
|
| Vlak se právě rozjel, zpoždění 73 minut - už jsme u Albertova... -) |
|
|
|
| kapitan Pike: Dvakrát jsem na této lince (ale v pondělí večer) zažil zastavení kvůli "zásahu policie", ale toto je už delší, stále stojíme. Teď průvodčí někam telefonuje, říkal, že odpojili všechny vagóny od lokomotivy a že mají problémy s "Interjetem", že nechce odbrzdit... |
|
|
|
| Minule to byla bomba na trati :-) |
|
|
|
| IC 550 Západní expres má již 38 minut zpoždění. Na trase z pražského hlavního nádraží na plzeňské hlavní nádraží jsme uvízli pod Vyšehradem kvůli technické závadě. Podle průvodčího je prý souprava zabrzděná a nedaří se ji odbrzdit. Strojvedoucí se to prý snaží řešit co nejrychleji. To jsem ještě nezažil (nepočítám-li spálené brzdy metra). -) |
|
|
|
| Včera jsem si s dopravou docela užil: nejprve ráno dvěma vlaky (Plzeň-Jižní Předměstí - Králův Dvůr-Popovice) na exkurzi po Berounsku, poté odpoledne o asi 20 minut zpožděným autobusem od Koněpruských jeskyň do Berouna a následně zase dvěma vlaky z Berouna na Plzeň-Jižní Předměstí a poté večer odtamtud do Prahy (i když vlak z Jižního Předměstí mi ujel, takže jsem využil ještě MHD). V době, kdy radar na českém území ještě ukazoval čisto, měl ale rychlík R775 Berounka, který měl vyjet z plzeňského hlavního nádraží v 18:22, zpoždění asi 25 minut z důvodu "povětrnostní situace". "Klasicky" byl vagon 367, podle online plánku s volnými sedadly, nahrazen staršími s kupé bez klimatizace a spolucestující poněkud svérázný pár zahrnující asi nějakou pěvkyni vážné hudby, větral kvůli hluku jen přes uličku... -). Kvůli zpoždění jsem musel vrátit místenku na autobus z Prahy ve 20:25 do Jablonce a jel jsem s Regiojetem ve 21:00 do Liberce. Autobus putoval po D10 prakticky podél pásu bouřek, který byl ze západu vidět nejprve z dálky, aby nás přímo zasáhl kolem Mladé Boleslavi a téměř až k Liberci, kde ale už nepršelo. I vlivem objížďky za Prahou ale autobus nabral asi 15 minut zpoždění, takže jsem místo tramvaje ve 22:10 (a autobusu po opravované jablonecké polovině trasy) jel do Jablonce opět vlakem ČD (standardní čas ve 22:35). Když jsem těsně na čas vběhl do vagonu, průvodčí ohlásil zpoždění 10 minut, jelikož jsme čekali na vlak z Frýdlantu, zřejmě zpožděný bouřkou... -) Když jsem pak průvodčímu ukazoval QR kód v aplikaci Můj vlak, který mu asi ukázal všechny mé včerejší jízdenky, poznamenal, že jsem jel "okružní jízdu"... -) |
|
|
|
| Mvek: Brumlovka - Budějovická - Olbrachtova - Dvorce?
To jako vážně? :-D
Z Olbrachtovy do dolů Krče k nádraží je to reálně krpál menší, svah Olbrachtova - Dvorce je sice teoreticky mírnější, ale za to je až dolů k řece (jeremenkárna vs. strž, abych tak řekl).
Ne, ten návrh je prostě a dobře fantasmagorie, určená k odvedení pozornosti od reálných řešení, což se obávám, že se povede. |
|
|
|
| AVip: Na Pankrácké pláni problémy zrovna nevidím, Michle zřejmě má být u nádraží Michle (které se má obnovit), takže to vidím jako mnohem mírnější než metro D. Jen právě přesně to kopíruje plánované tramvaje, zrovna tudy je trať nově zakreslená do územního plánu, sám jsem ji tam viděl.
Větší finanční problém vidím na Strahově/Andělu. |
|
|
|
| Mvek: Nicméně to schéma je prostě hovadina na n-tou (a samozřejmě, že populisticky tam některé relace smysl dávají, to je bezpochyby "autorský záměr" pro zmatení nepřítele, eh, pardon veřejnosti).
Jen připomenu, že to například vůbec nebere v potaz výškové poměry pankrácké pláně a jejího okolí (abych se vyjadřoval k oblasti, kterou znám opravdu důvěrně), už trasa D se s tím bude muset pěkně poprat (ono to mělo nějaký důvod, proč se stavěl Nuselský most) a tohle je ještě x-krát náročnější. |
|
|
|
| AVip: Tak ale jistě z Pankráce hůř zahneš ještě na Brumlovku, která být na metru má velký potenciál s ohledem na další plány rozvoje lokality a dovedu si představit, že zrovna Jeremenkovou by se možná dalo nějaké metro stavět pod silnicí skutečně od Dvorců až po Brumlovku, ale to by se muselo na Budějovické opravdu hodně vše předělat.
Nerozmím tomu mimochodem - vždyť jsem právě rozpor se současnými plány zmiňoval. Ať už je to tramvaj, nebo rozvoj železnice. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|