Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3043
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2759 - 2778 / 3043Starší   Nejstarší

AVip - 27. červen 2012 08:10sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Ona je to hlavně nebetyčná pitomost... řídit rychlost vozidel návěstní soustavou, která je primárně směrová a jejíž rychlostní prvky jsou posledních 20 let opakovaně "deprecated" (což jsou primárně předvěstní semafory a rychlostní semafory) je nebetyčná ptákovina, která se může líbit jen firmám přisátým na magisrátní cecek (a pak bezmozkům, kteří v životě neřídili nic s motorovým pohonem).
Telemachus Rhade - 27. červen 2012 00:22sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
"Jejich úkolem bude zbrzdit provoz a udržet kolony mimo zástavbu."

Pán chtěl jistě říci "mimo zástavbu Prahy 2", protože jinak by takovou kokotinu nevypustil z úst. Odsere to pražský otloukánek Praha 4; dtto. já, kdy už teď často koukám na zaseklý 5. květen, a to nejen po ránu. V momentě vytvoření 'bulváru' se všechna doprava přemístí na Vršovickou a na MěÚ P10 začnou hrát ze zoufalství ruskou ruletu.
Mvek - 26. červen 2012 23:02sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Mně to pořád přišlo jako apríl...
AVip - 26. červen 2012 15:26sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Tak kdo si pomohl? Eltodo nebo Signalbau Huber?
http://praha.idnes.cz/nove-semafory-na-magistrale-v-praze-d6u-/praha-zpravy.aspx?c=A120626_140559_praha-zpravy_ab

Ono je to celkem jedno, neboť ve finále si všichni naopak pohoršíme...
Mvek - 25. červen 2012 16:48sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A ještě jedna podivnost stran značení:



Místo: lesní zpevněná cesta k obci Olešno, nedaleko Ráje a Mšena u Mělníka.

Poněkud jsem tu dodatkovou tabulku nepochopil.
No ale kromě té podivné redundance je hezká i ta lidová tvořivost pod tím.
Mvek - 25. červen 2012 10:52sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
To mi jen tak připomnělo, že na Spořilově u Depo Kačerov je za mostkem přes koleje křižovatka, kde hlavní zahýbá doleva (od Spořilova), na ní je dodatková tabulka s hlavní a z ní s dvěma odbočkami (ony v podstatě dotvářejí klasický kříž, i když mezi sebou svírají ostrý úhel, nikoliv pravý). Jenže z těch odboček je jen trojúhelník.
Já takhle málem smetl cyklistu, který jel z té vpravo, zatímco já jel z hlavní do té vlevo. Z jeho pohledu jsem tedy odbočoval doleva, a měl přednost, z mého jsem měl přednost, protože jsem jel z hlavní a on z vedlejší.
Telemachus Rhade - 25. červen 2012 10:10sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
info: Do 9.7. je zavřený registr vozidel, takže v tomto ohledu nezařídíte vůbec nic. Což je normální, protože si Telemachus potřebuje přeregistrovat auto.

btw, sháním Škodu Fabii/Octavii do 12-ti let věku, která má najeto méně než 200000 km, a to do 50-ti tisíc Kč ceny. Kdybyste věděli o něčem takovém - piště.
Telemachus Rhade - 25. červen 2012 09:21sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
To poslední, co potřebujeme, je přidávat nějaké podmíněné výjimky do dopravních předpisů. Zvlášť vzhledem k faktu, jak jsou pražáci zvyklí a naučení jezdit. Pokud je na místě semafor, nebo aspoň detailní značení, tak je všechno OK. Ale v momentě, kdy pražák přijede k neoznačené křižovatce a musí přemýšlet, jak asi na to aby se nezabil, tak se vykašle na nějakou přednost z prava a radši to napálí, dokud tam někdo nejede. Nebo opačný extrém - 'přednost z prava' to často jediné, co si pražák z autoškoly pamatuje a třeba na jihu Prahy, kde je četnější výskyt kruhových objezdů, je schopen zastavit celý kruháč, protože já na něj přece najíždím z prava a musí mě pustit.

Takže hlavně žádné experimenty.
Mvek - 24. červen 2012 21:01sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Jo, určitě tohle vypadá na nejlepší řešení.

Otázkou spíše je, nakolik je dobře stanoveno, co je křižovatka. Protože zjevně na mnoha místech si myslím něco jiného než ti, co osazovali značky (ale jak jsi uvedl, nemusí to být ten důvod, ale prostě peníze).
AVip - 24. červen 2012 20:58sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:

Samozřejmě, šlo by zavést x podmínek na téma, že když je hlavní jednosměrná, tak atakdále.
Ale popravdě, dopravní předpisy už takhle dost nechutně složité a poslední co potřebujeme, je jejich další zkomplikování podmínkami, které by chodily leda u zeleného stolu.

Jinak tohle vychází i z železniční tradice, kde se vždy "za poslední výhybkou" ve stanici nastavuje rychlostníkem traťová rychlost pro širou trať.
Ano, právě na železnici se s tímhle dělaly různé hokus-pokusy, jako třeba že nikde nebyly rychlostníky a fíra měl napsáno na kusu papíru kolik má jet odkud... nebo byly jen speciální, které označovaly "danger points"... no, abych tak řekl, neosvědčilo se to přímo spektakulárně a i dneska, v době opakovačů a dalších udělátek má drtivá většina světových železnic klasické rychlostníky.
Mvek - 24. červen 2012 20:51sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Hm, jsem z vedra (stráveného právě v autě) zpitomělý, ještě jsem si říkal, že by to i dnes šlo řešit značkami zóny, a uvědomil jsem si, že právě by musely být konce všudemožně, a tohle mě nenapadlo, že je to to samé:-).
AVip - 24. červen 2012 20:48sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Nějak poslední dobou sleduji, že mnohé dopravní značení na silnicích ignoruje fakt, že většina úsekových značek končí křižovatkou.

Demence na n-tou, abych tak řekl... nic víc se k tomu říct nedá. Bohužel jsou tu dva nepříznivé vlivy - demence spousta pologramotných řidičů a lobbystické zájmy firem vyrábějících dopravní značení.
AVip - 24. červen 2012 20:46sipka
ZAMĚŘIT
AVip
kapitan Pike:
Tak ono je otázkou, nakolik je ukončování těchto příkazů/zákazů křižovatkou moudré.

Ono je to jaksi nezbytné, neb představ si situaci, že najedeš na hlavní z vedlejší, kde platí jiná úprava atd.

Tohle je naopak jediný rozumný způsob, jak to řešit.
Mvek - 24. červen 2012 20:05sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
kapitan Pike: Tak to je jiná, to samozřejmě. Nevím, jak to mají v zahraničí (všeobecně, nejen u sousedů, kde to asi bude stejné).
kapitan Pike - 24. červen 2012 20:00sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Tak ono je otázkou, nakolik je ukončování těchto příkazů/zákazů křižovatkou moudré. Třeba v Plzni je spousta značek, které jen opakují zákazy zrušené předcházející křižovatkou. Zajímalo by mě, jestli někdo uvažoval, jestli by byl počet značek při ukončování těchto příkazů/zákazů pouze jinými značkami výhodnější nebo ne.
Mvek - 24. červen 2012 19:46sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Nějak poslední dobou sleduji, že mnohé dopravní značení na silnicích ignoruje fakt, že většina úsekových značek končí křižovatkou. Netýká se to jen případů, kdy prostě zbytečně informují o konci snížené rychlosti (třeba kvůli přechodu/křižovatce), to má aspoň informační smysl.
Nicméně narazil jsem na místo, kde je třeba konce snížení (a i zvýšení) nejvyšší povolené rychlosti umístěné až za x křižovatek.

A totéž různé zákazy předjíždění apod.
Yakuzza - 20. červen 2012 08:56sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Pozemstan: Ajo, přišly mi vevnitř nějaké modernější, zapomněl jsem na ty nechutné kovové tyče, co byly v původních 81-71 :-) Dík za info.
Pozemstan - 19. červen 2012 20:06sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Za tři týdny se na dva roky zavře stanice metra Národní třída.

AVip: Jak koukám, tak ale Praha dostala poslední soupravu metra M1 pro trasu C až loni...

Yakuzza: "nedejbože tam nasazovat ty sovětské vraky z béčka"
Od roku 2009 už jezdí i na trase B jen modernizované vozy 81-71M, které mají z těch původních stejnou karoserii, ale interiér připomíná spíše M1. Jsou sice hlučnější, ale vrakem bych ani je nenazýval... -) Jenže i modernizace skončila (podle toho Metrowebu zbylo původních vozů asi jen devět, nakonec možná ještě méně, mnohé byly i sešrotovány) a je fakt, že na nové trati by asi mělo jezdit něco novějšího, i když je lepší něco než nic...
AVip - 18. červen 2012 15:57sipka
ZAMĚŘIT
AVip
TelemachusRhade:
Nesouhlasím s tím, že M1 je šrot.

Potíž je hlavně v tom, že se AFAIK už nevyrábí, takže ev. doplňování stavu bude problém.
Praskání podvozků taky není zrovna triviální věc.
A jejich interiér taky není zrovna optimálně vyřešen, nemluvě o tom, že teď nás zase čeká několik měsíců "opičárny", protože se nedají otevřít okna.

Ovšem největší problém trasy se jmenuje Matra PA135, což je poměrně jednoduchý zabezpečovač, který pracuje velmi rigidně a jestli je nějaký velký argument proti provedení alternativy 2012, je to toto, protože verze 2012 by znamenala komplet překopání zab zař na trase C (zas bez něj by to bylo ještě mnohem horší, neb jak už jsem zmínil, návěstní systém v metru je dělán do Vmax 60 km/h, zatímco liniový zabezpečovač, tedy i Matra, umožňuje Vmax 80 km/h).
Telemachus Rhade - 18. červen 2012 15:26sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Yakuzza:
vždyť vám věčně metro stojí kvůli blbým sebevrahům...

Kdo si skočit chce, ten si cestu vždycky najde :) Pokud by tedy nešel skákat na D, protože by nemohl, šel by si skočit do A/B/C, takže by stálo úplně stejně. Navíc pokud bude stát C, nepojede podle alternativy 2012 ani D.

Další věc, že v případě poruchy by se lidé z D tunelu prostě nedostali, protože Praha chtěla být moderní :)

Dopravní situace na jihu Prahy je šílená. Kdyby existovaly alespoň tramvajové koleje, tak dejme tomu by se dalo utáhnout, ale mezi trasou C a levým břehem jezdí zásadně jen autobusy, které nemohou být vzhledem k hustotě obyvatel expresní.

AVip: Nesouhlasím s tím, že M1 je šrot. Ano, mají svou poruchovost, ale už desátým rokem je díky nim linka C příjemná, ať už se týče pohodlí, či hlučnosti.


Nejnovější   Novější 2759 - 2778 / 3043Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o