Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Telemachus Rhade: Nepopletl sis náhodou Malou stranu s jinou lokalitou? ;-)
Protože mne vážně docela zajímalo, kudy by ten autobus jel... (nápověda: mezi Malostranskou a Malostranským náměstím žádný nepojede)
A samozřejmě, přestup na Můstku je přímo žůžo labůžo, nemluvě o nutné cestě na Anděl atp. tak jako tak. |
|
|
|
| AVip: Troufnu si říct, že zrovna tenhle směr je tak používaný, že ho v pohodě zvládnou metro a busy bez navýšení kapacit :-) |
|
|
|
| Mvek: Nojono... to jsou holt naše squěle napsané zákony. Vzpomeňte si na to, až zas bude někdo v médiích fňukat na téma, jak byly ty "devadesátky" u nás úžasné... |
|
|
|
| Já se vsadím, že ten pražský železniční most na Výtoni dřív spadne, resp. bude na něm zakázána jízda, než se konečně začne buď opravovat nebo nahrazovat novým.
Jako ne, že by se mi nějak extrémně líbil vítězný návrh, taky bych raději něco víc podobného současnému stavu, byť technologicky klidně jinak řešeného, ale hlavně, aby se to už dělalo, holt města se vždy měnila a mění. Jestli někdo bude pořád brečet, že to tam nepatří, tak doufám, že se bude zasazovat taky o to, aby most u Národního divadla byl přestavěn na původní, a tedy visutý se zděnými věžemi... |
|
|
|
| Mirak: Tak to je dobré vědět, zcela vážně!
KRAKONOS: Tohle je sice tvrdé, ale bohužel, jistou logiku to má.
***
Ptám se i z toho důvodu, že bydlím v oblasti Prahy, odkud je to do centra Prahy při cestě MHD právě na rozhraní 30 minut, někdy více, někdy méně. Občas i dost těsně - a tak mne to pochopitelně zajímá. |
|
|
|
| AVip:
inými slovy, fakt by mne zajímaly nějaké ty "success stories"
Já cca dva roky zpátky. |
|
|
|
| Tak třeba v Jihomoravském kraji je zpoždění váš problém :-), viz přepravní podmínky: (11) Pokud ve zpožděném spoji cestující předloží jízdenku s prošlou časovou platností, bude mu
jízdenka uznána za platnou nejdále do zastávky (stanice), ve které by spoj při jízdě dle platného jízdního
řádu naposledy zastavil před ukončením její časové a zónové platnosti. V zónách 100 + 101 v linkách
s provozním označením 1 až 99 se toto ustanovení vztahuje výhradně na cesty bez přestupu. |
|
|
|
| Tak v racionální rovině o tom asi není spor.
Jízdní řád je daný a dá se tu celkem bezpečně operovat tím, čemu se říká "dobrá víra".
Problém bude skryt v praktickém provedení, kdy mi naopak připadá, že revizorští šmejdi* vylejzají nejvíc právě v krizových momentech, kdy měla či má značná část dopravní sítě z nějakého důvodu výpadek a +/- všechno je zpožděné a tak si říkám, že tohle v podobných situacích může být spíš teorie, než běžná praxe.
Jinými slovy, fakt by mne zajímaly nějaké ty "success stories" ze života (a nemusí být jen z Prahy) - a taky dodám, že nepovažuju za úspěch pozdější úspěšnou obhajobu, protože to znamená, že člověk už musel vynaložit nějaké úsilí aby bylo uznáno to, nač má nárok automaticky.
*nepochopme se špatně, zažil jsem spoustu zcela korektních revizorů - ale zároveň musím napsat i to, že každý, kdo jde kontrolovat jízdenky bezprostředně po té, co lehla (nebo dokonce ještě leží) nezanedbatelná část sítě MHD, je pro mne hyena a šmejd - a to bez ohledu na to, že mám předplacenou jízdenku. |
|
|
|
| Mvek:
Anebo naopak, člověk si pořídí SMS jízdenku včas, ale pak autobus nejede včas a nestíhá dojet
Nope, rozhodující je v tomhle případě jízdní řád. |
|
|
|
| Když už jsme u toho hádání, zatímco s pozdní SMS/vypršelým lístkem mám jen drby, tak teď mám čerstvě od známého z Hradce Králové zkušenost s arogancí Arriva/ČD.
Tedy jeden ale prý z ranku podobných případů byl právě na hlavu Arrivy.
Mezi Pardubicemi a H.K. probíhá několikaletá rozfázovaná výluka na trati. Střídavě něco má prostě náhradní autobusovou dopravu, takže při denním dojíždění tento člověk (pedagog na SŠ) má dost zkušeností.
A teď mezi oběma městy jezdí vlaky jak ČD, tak Arriva, oba dopravci tedy mají náhradní autobusovou dopravu. A mnohdy se jízdenky nekontrolují, ale občas jo, a pak se často stane, že někdo v autobuse už za jízdy má třeba i časovou jízdenku ČD, ale jede (omylem?) v autobuse Arriva, protože mu byly dány pokyny, že má nastoupit do autobusu před nádražím, ale tam stály oba dva, a on si zvolil špatný. Potom po něm chtějí třeba doplatit 42 korun, a když tedy v jednom případě pán odmítal, že jednal podle pokynů, tak to dopadlo tak, že autobus dojel do cíle, řidič nepustil cestující ven s tím, že se čeká na Policii ČR, až ta přišla, tak to s ním začala před autobusem probírat, a teprve pak se průvodčí zeptala, jestli mohou cestující z autobusu pustit.
Nezažil jsem, tedy nevím, jestli autobus NAD je řádně označen, že jde o NAD té či oné společnosti, protože jako cestující netuším, jestli Arriva nejezdí pro ČD, Zavání mi to tu záměrným pokusem vydělat víc, protože většina cestujících pod nátlakem, či hrozbou jednání s policií, či pod tlakem ostatních nas*aných cestujících zaplatí a nebude se hádat. |
|
|
|
| leena: Good luck with that... Internet je plný spousty příběhů, jak neuhádali, protože právě aktivovat si jízdenku ve vozidle je už dost podezřelé chování naznačující, že vidíš revizora a jinak bys to neudělala.
Anebo naopak, člověk si pořídí SMS jízdenku včas, ale pak autobus nejede včas a nestíhá dojet (jistě, pravděpodobnost odchycení v tomto případě je mizivá, ale je). V Praze u krátkého lístku je to docela častý případ, opět jsem slyšel dost story o tom, jak někdo měl problém uhádat, že podle jízdního řádu to měl stihnout, ale spoje jely pomalu, tak to nestihl.
Ale hlavně myslet na SMS mi přijde větší oser, než automaticky hledat automat. Stejně jako dřív automaticky hledat označovač. Jediné, kdy je to na hlavu, je když člověk jezdí roky s předplaceným kupónem, a najednou ne, to pak zapomene ale úplně na jízdné, tedy i na tu aplikaci/SMS. |
|
|
|
| Mvek 324453: no heled ja naopak uz nikdy vic tu debetku/kreditku. Nehlede u byvaleho zametnavatele jsme to meli tak, ze premiorvy sms se nam pak odecitaly z platu takze pohoda :) a dve minuty mi prijdou uplne v pohode, proste vlezu do tram nebo busu, koupim a kdyby nahodou revizor tak se da vzdycky domluvit. Kdyz jezdim za segrus do Brna tak proste vim ze k nim si kupuju kratkou pak jezdime vetsinou autem a pak potrebuju dalsi kratkou kdyz jedu na nadrazi :) Myslet na ustavicny prikladani karty by mi asi jeblo fakt. Koupim jednou a nemusim myslet.
|
|
|
|
| Mimochodem Ostrava má nějakou dobu taky podobný systém, ale neměl jsem tu čest vyzkoušet. Brno to má jen asi rok nebo dva, o adventu 2019 to ještě nebylo.
Jo a tuším, že v Praze už je SMS jízdenka asi o 2 Kč dražší, jasně, nic zvláštního, ale při častých jízdách je to škoda.
A Brno má u toho "Pípni a jeď" zas bonus, že mi ta jednorázová hodinová jízdenka platí i více jak hodinu, pokud tedy nenastoupím do dalšího spoje. Tedy pokud mi 60 minut vyprší, zatímco jedu šalinou, tak nemusím vystoupit nebo si něco kupovat, prostě vystupím, až chci, a pořád jedu legálně. |
|
|
|
| leena: Pominu-li to, že mi zaměstnavatel nedovolí aktivovat premium SMS, tak SMS nikdy více. Fakt bych chtěl trnout, zda mi SMS dorazí včas, nemluvě o tom, kdy se člověk rozhodne náhle vběhnout do spoje MHD, protože zrovna přijel.
Ale je tu v Praze PID Lítačka a Brno má asi taky appku, kde to jde koupit třeba přes internet dopředu a aktivovat, ale opět v Praze s nesmyslným 2minutovým zpožděním (naprosto nechápu, proč nemůžu aktivovat lístek a vstoupit do spoje MHD, protože jestli to aktivuji při zahlédnutí revizora, tak to stejně můžu stihnout, nebo naopak by bylo jasné, že jsem to udělal až po delší době).
Nicméně tohle v Brně je nejefektivnější, protože ti to samo spočítá, jaký lístek je pro tebe nejvýhodnější v rámci kalendářního dne. Prostě u vstupu do prostředku si vždy pípneš (na výstup nemusíš, to je jen vhodné v případě, že jedeš jen jednu krátkou jízdu, abys měla jízdenku ještě o 5 Kč lenvější).
A pokud součet samostaných přestupních lístků překročí částku denní jízdenky, naúčtuje ti to tu a nic víc. Platí to ale teda jen pro plnohodnotné jízdné, ne pro studenty, seniory apod., ti si musí ručně koupit lístek a zaplatit kartou, nebo mít papírový, appku, SMS...
Nevýhoda je ta, že pokud přijedeš do Brna odpoledne a odjíždíš dopoledne, vyplatí se ti si stejně ručně koupit 24hodinový, protože zúčtování těch lístků probíhá po skončení provozu někdy ve tři v noci, a tedy by ti to mohlo naúčtovat dva denní, nebo jen ty dílčí, ale za 24 hodin stojící víc než těch 90 Kč za 24hodinový. |
|
|
|
| Mvek: ja mam na tohle sms v mobilu. Proste aktivovany ty premium sms a pak uz jen poslu a mam bez starosti :) myslet na to, ze se musim odlogovat z doparvy nebo proste pokazdy pipat ani nahodou. |
|
|
|
| Bohužel brněnské metro zprovozní až příští víkend, takže o Fénixcou jsem si ho vyzkoušet nemohl.
Nicméně jsem si vyzkoušel "Pípni a jeď" s platební kartou a nyní jak v loterii čekám, kolik mi to opravdu z Google Pay strhne, zatím jen korunu:-). Vtip totiž byl v tom, že jsem si koupil 24hodinový lístek, ale při kontrole stavu karty (to je regulérní úkon), napoprvé NFC selhalo a napodruhé to už bralo jako nástup, a následně opět, takže jsem i ve stejné minutě z prostředku vystoupil, a současně měl denní lístek:-).
Jo, jasně, asi to prostě vezme ten denní a bude to, ale jako tester bych se nedivil ledasčemu. Ono stačí to, že na webu mají, že když na automatu je, že máme označit jízdenku a platba kartou není možná, máme použít papírovou jízdenku. Hm, nevím, kde bych ji sebral, ale zapomněli tam dodat, že mám jít k jinému automatu, protože hned při první jízdě se nám to stalo, ale jen jeden automat v autobusu nefungoval, jak jsem zjistil, když jsem se zeptal řidiče, co mám dělat. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|