Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Marshall: Jo, ten je dobrej - a má samozřejmě pravdu.
Já hlavní problém v organizaci MHD nevidím na straně řidičů - ti řídí vozidlo a mají svých starostí dost a nemůžou hlídat úplně všechno (a zas - ani oni nevědí, jestli jim ve vozidle nesedí někdo aktivní, kdo je za neřešení situace nenahlásí, takže jsou ve velmi prekérní situaci +/- pořád).
Ale revizoři, kteří mají kontrolu a "buzeraci" cestujících přímo v popisu práce a kteří se jednu dobu dokonce snažili získat status veřejných činitelů v podobných situacích doslova nehnou prstem - ale řidiči si mají pálit prsty permanentně (jo, nepochopme se špatně, ano, zažil jsem už hodně řidičů debilů, protože MHD jsem jednu dobu jezdil dnes a denně, ale zároveň musím říct, že mnohem víc jsem řidičů slušných a naprosto v pohodě - akorát ty blbce si člověk tak nějak z povahy věci víc pamatuje, že). |
|
|
|
| Shodou okolností jsem v pondělí večer v autobuse z Jablonce do Prahy zažil situaci, kdy řidič nejprve za žádnou cenu nechtěl do téměř prázdného linkového autobusu pustit cestující s větším psem (dogou?) bez předepsaného náhubku (i když snad nějakou látkovou alternativu měla). Řidič stále opakoval, že to jízdní řád nedovoluje, že nemůže riskovat situaci, kdy by pes někoho napadl. Žena u něj stále stála a zase poukazovala na to, že jiní řidiči s tím problém neměli a že je autobus poloprázdný. Také se ostatních cestujících ptala, zda by to někomu vadilo, na což nikdo nereagoval. Autobus se již pomalu opozdil a žena až po možná několika minutách odešla, načež ještě nabral nějakého cestujícího. Nakonec ale vzal i onu ženu se psem, ačkoli asi nemohla za tu minutu na nočním autobusovém nádraží sehnat správný košík (pes také nakonec v autobuse košík neměl)... |
|
|
|
| Mvek: Abych tak řekl, jo a ne. Rozvedu to. :-)
Všechny záznamy jsou "z prostředka" a madam je evidentně typická hééérečka (bez pardonu, za to střídání poloh by se nemusela stydět žádná profesionálka), kde se nedá vyloučit už nějaká historie.
Že takhle řidič vystartoval, jsem zažil jen párkrát, řidiči většinou úspěšně předstírají, že se jich dění "v salónu" vůbec netýká.
A samozřejmě, v žádném případě nejde vyloučit ani to, že ji nějak nenastartoval, myslím, že každý z nás už někdy zažil řidiče - debila. A to že se pak chová sice komisně, ale v rámci možností přijatelně ještě neznamená, že k tomu sám nepomohl (namířený telefon se zapnutou kamerou taky umí udělat divy).
Rozhodně souhlasím, že současné řešení je špatné, ať se na to koukám z libovolného úhlu pohledu - rodič s kočárkem (zažil jsem nejen maminy, ale taťuldy) nemá šanci dopředu zjistit stav ve vozidle.
To samé se týká třeba i vozíčkářů, pochopitelně.
Ale spíš než aplikaci aktivní, ve které by musel cestující s kočárkem či vozíkem aktivně "bookovat" jízdu bych uvítal aplikaci pasivní, která by reportovala stav ve vozidle a to jak z hlediska obsazenosti plošiny, tak třeba i z hlediska toho, jak je to které vozidlo natřísknuté, to není nijak přehnaný požadavek, zvláště dneska, kdy prakticky všechna vozidla mají v prostorách pro cestující kamery.
Jistě, nic není povinné, ale i třeba pouhá dostupnost podobných informací by určitě ničemu neuškodila. |
|
|
|
| AVip: Jakkoliv dopravce chápu a hysterie není na místě u ničeho, tak je taky potřeba říct B:
Jak má žena zaručeno, že se dostane do dalšího spoje? A zvláště u spojů, které jezdí jednou za čtvrthodinu a méně.
Jistě, že ideální ale nemožné by bylo zohlednit, za jakým účelem jede. Protože samoživitelka má smůlu a musí s dítětem ledaskam. A i normální matka z fungující rodiny s tím dítětem občas někam potřebuje, třeba k speciálnímu doktorovi na druhý konec města, na úřad, na vítání občánků atp. A určitě není žádoucí, aby si objednávala pomoc někoho s autem, když je to ve městě.
Pomíjím ještě vzácnější případy, jako že pojede žena, dítě, otec (případně další dítě, ale už mimo kočárek), muž výjimečně, takže si aktivuje lístek v aplikaci Lítačka nebo koupí SMS jízdenku a najednou přijede spoj, do kterého nebudou s kočárkem moct. Takže muž bude muset jet samostatně (případně s druhým dítětem) a matka pak dalším spojem.
Ideální stav by asi byl, že si může jízdu kočárkem přes appku matka rezervovat, a dopravce v ideálním stavu může posílit spoje... Ale toho se asi jen tak nedožijeme, nejspíš nikdy. |
|
|
|
| Tak osobně jsem to v tom autobuse neměřil :-) Ale zkrátka jsem přijel na čas. Celkově mi přijde dobré, jak tam ty linky využívají celý ten kopec a přilehlé vedlejší ulice.
nezastupitelná
Nezastupitelná není, dá se to vzít přes Italskou a Florencí na Staroměstskou, popřípadě oklikou přes Krejcárek a Maniny. Já tě jako chápu, co se snažíš říct, ale ten trychtýř na Malé straně je pohodlný, ne nutný k obsluze. Být Praha třeba Düsseldorf, tak už je tam vjezd aut zakázaný kompletně dávno :-) |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Podle IDOSu 25 a 27 minut.
Podle IDOSu.
Jasně.
A teď ještě tu o Červené Karkulce. ;-)
(ne, zcela vážně a přátelsky - s ohledem na stavební bordel na Ryšánce a okolí poslední zhruba rok mi v podstatě nezhrozí, že by mi tu něco jelo na čas, takže na argumentaci IDOSem mám alergii ještě větší, než dříve)
***
Trasa Hellichova - Malostranské Nám. - Klárov je například v řadě situací nezastupitelná při jízdě autem na trase Krč - Dejvice, zejména když jsou z nějakého důvodu zavřené tunely.
***
Což mi připomíná, že včera ráno rozhlas tu uzavírku připomínal pomalu v každé relaci - jako chápu, povolební "mikrookurková" sezóna, něčím ten vysílací čas vycpat musí, ale stejně si tak jako říkám, že ono to asi tak zcela bezvýznamné spojení nebude. |
|
|
|
| Tak zrovna dneska jsem potřeboval jet ze Smíchovkého nádraží k Parku Maxe van der Stoola. Obě cesty krásně rychle přes Strahov. Podle IDOSu 25 a 27 minut. |
|
|
|
| Kdo potřebuje na Kulaťák a za něj na sever, použije metro. Kdo potřebuje na západ, může vyjet z Knížecí autobusem. Bude to malinko víc nepohodlné, ale to je tak všechno. Tram spojení Malostranská-Újezd je podle mě spíš dlouhodobě přeceňované. Takový turistický servis :) Nejpotřebnější MHD v místě je stejně linka 194, a ta jezdit bude. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Nepopletl sis náhodou Malou stranu s jinou lokalitou? ;-)
Protože mne vážně docela zajímalo, kudy by ten autobus jel... (nápověda: mezi Malostranskou a Malostranským náměstím žádný nepojede)
A samozřejmě, přestup na Můstku je přímo žůžo labůžo, nemluvě o nutné cestě na Anděl atp. tak jako tak. |
|
|
|
| AVip: Troufnu si říct, že zrovna tenhle směr je tak používaný, že ho v pohodě zvládnou metro a busy bez navýšení kapacit :-) |
|
|
|
| Mvek: Nojono... to jsou holt naše squěle napsané zákony. Vzpomeňte si na to, až zas bude někdo v médiích fňukat na téma, jak byly ty "devadesátky" u nás úžasné... |
|
|
|
| Já se vsadím, že ten pražský železniční most na Výtoni dřív spadne, resp. bude na něm zakázána jízda, než se konečně začne buď opravovat nebo nahrazovat novým.
Jako ne, že by se mi nějak extrémně líbil vítězný návrh, taky bych raději něco víc podobného současnému stavu, byť technologicky klidně jinak řešeného, ale hlavně, aby se to už dělalo, holt města se vždy měnila a mění. Jestli někdo bude pořád brečet, že to tam nepatří, tak doufám, že se bude zasazovat taky o to, aby most u Národního divadla byl přestavěn na původní, a tedy visutý se zděnými věžemi... |
|
|
|
| Mirak: Tak to je dobré vědět, zcela vážně!
KRAKONOS: Tohle je sice tvrdé, ale bohužel, jistou logiku to má.
***
Ptám se i z toho důvodu, že bydlím v oblasti Prahy, odkud je to do centra Prahy při cestě MHD právě na rozhraní 30 minut, někdy více, někdy méně. Občas i dost těsně - a tak mne to pochopitelně zajímá. |
|
|
|
| AVip:
inými slovy, fakt by mne zajímaly nějaké ty "success stories"
Já cca dva roky zpátky. |
|
|
|
| Tak třeba v Jihomoravském kraji je zpoždění váš problém :-), viz přepravní podmínky: (11) Pokud ve zpožděném spoji cestující předloží jízdenku s prošlou časovou platností, bude mu
jízdenka uznána za platnou nejdále do zastávky (stanice), ve které by spoj při jízdě dle platného jízdního
řádu naposledy zastavil před ukončením její časové a zónové platnosti. V zónách 100 + 101 v linkách
s provozním označením 1 až 99 se toto ustanovení vztahuje výhradně na cesty bez přestupu. |
|
|
|
| Tak v racionální rovině o tom asi není spor.
Jízdní řád je daný a dá se tu celkem bezpečně operovat tím, čemu se říká "dobrá víra".
Problém bude skryt v praktickém provedení, kdy mi naopak připadá, že revizorští šmejdi* vylejzají nejvíc právě v krizových momentech, kdy měla či má značná část dopravní sítě z nějakého důvodu výpadek a +/- všechno je zpožděné a tak si říkám, že tohle v podobných situacích může být spíš teorie, než běžná praxe.
Jinými slovy, fakt by mne zajímaly nějaké ty "success stories" ze života (a nemusí být jen z Prahy) - a taky dodám, že nepovažuju za úspěch pozdější úspěšnou obhajobu, protože to znamená, že člověk už musel vynaložit nějaké úsilí aby bylo uznáno to, nač má nárok automaticky.
*nepochopme se špatně, zažil jsem spoustu zcela korektních revizorů - ale zároveň musím napsat i to, že každý, kdo jde kontrolovat jízdenky bezprostředně po té, co lehla (nebo dokonce ještě leží) nezanedbatelná část sítě MHD, je pro mne hyena a šmejd - a to bez ohledu na to, že mám předplacenou jízdenku. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

|