Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3043
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2755 - 2774 / 3043Starší   Nejstarší

AVip - 03. červenec 2012 19:16sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
ale i pro lety jen po EU je třeba pas, že?

To si nejsem tak docela jist, bývá to přímo na letištích rozlišeno, takže bych čekal, že to zapotřebí -!snad!- nebude... ale jistý si tím v žádném případě nejsem.
Pokud to vyloženě nehoří, můžu se příští týden poptat lidí od nás z práce, jaké s tím mají zkušenosti - a jinak by toto měla být nějak rozumně veřejně dostupná informace.
Mvek - 03. červenec 2012 18:40sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jen pro zajímavost výhledově, nejen do Chorvatska, ale i pro lety jen po EU je třeba pas, že? Protože vstupem do odbavovací zóny člověk opustí Schengenský prostor i když ve skutečnosti za celou cestu ne, že?
AVip - 27. červen 2012 17:07sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Pozemstan:
Asi je nutno "ulehčit" Nuselskému mostu, a pak, pokud nespadne, jej preventivně uzavřít navždy, a problém s kolonami tak (v této lokalitě) odstranit definitivně

To je tak šílený nápad, že by se nějakému imbecilovi z magisrátu mohl zalíbit... :-)
Jak prý říkával J. Werich "to je blbý, to se bude líbit".
Pozemstan - 27. červen 2012 15:45sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Asi je nutno "ulehčit" Nuselskému mostu, a pak, pokud nespadne, jej preventivně uzavřít navždy, a problém s kolonami tak (v této lokalitě) odstranit definitivně, nebo alespoň provést opravdu rozsáhlou přestavbu, ne jen opravu, která kolony odsune sice jen na čas, ale mnoha lidem naopak přisune "krabice"... -)(
AVip - 27. červen 2012 08:10sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Ona je to hlavně nebetyčná pitomost... řídit rychlost vozidel návěstní soustavou, která je primárně směrová a jejíž rychlostní prvky jsou posledních 20 let opakovaně "deprecated" (což jsou primárně předvěstní semafory a rychlostní semafory) je nebetyčná ptákovina, která se může líbit jen firmám přisátým na magisrátní cecek (a pak bezmozkům, kteří v životě neřídili nic s motorovým pohonem).
Telemachus Rhade - 27. červen 2012 00:22sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
"Jejich úkolem bude zbrzdit provoz a udržet kolony mimo zástavbu."

Pán chtěl jistě říci "mimo zástavbu Prahy 2", protože jinak by takovou kokotinu nevypustil z úst. Odsere to pražský otloukánek Praha 4; dtto. já, kdy už teď často koukám na zaseklý 5. květen, a to nejen po ránu. V momentě vytvoření 'bulváru' se všechna doprava přemístí na Vršovickou a na MěÚ P10 začnou hrát ze zoufalství ruskou ruletu.
Mvek - 26. červen 2012 23:02sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Mně to pořád přišlo jako apríl...
AVip - 26. červen 2012 15:26sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Tak kdo si pomohl? Eltodo nebo Signalbau Huber?
http://praha.idnes.cz/nove-semafory-na-magistrale-v-praze-d6u-/praha-zpravy.aspx?c=A120626_140559_praha-zpravy_ab

Ono je to celkem jedno, neboť ve finále si všichni naopak pohoršíme...
Mvek - 25. červen 2012 16:48sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A ještě jedna podivnost stran značení:



Místo: lesní zpevněná cesta k obci Olešno, nedaleko Ráje a Mšena u Mělníka.

Poněkud jsem tu dodatkovou tabulku nepochopil.
No ale kromě té podivné redundance je hezká i ta lidová tvořivost pod tím.
Mvek - 25. červen 2012 10:52sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
To mi jen tak připomnělo, že na Spořilově u Depo Kačerov je za mostkem přes koleje křižovatka, kde hlavní zahýbá doleva (od Spořilova), na ní je dodatková tabulka s hlavní a z ní s dvěma odbočkami (ony v podstatě dotvářejí klasický kříž, i když mezi sebou svírají ostrý úhel, nikoliv pravý). Jenže z těch odboček je jen trojúhelník.
Já takhle málem smetl cyklistu, který jel z té vpravo, zatímco já jel z hlavní do té vlevo. Z jeho pohledu jsem tedy odbočoval doleva, a měl přednost, z mého jsem měl přednost, protože jsem jel z hlavní a on z vedlejší.
Telemachus Rhade - 25. červen 2012 10:10sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
info: Do 9.7. je zavřený registr vozidel, takže v tomto ohledu nezařídíte vůbec nic. Což je normální, protože si Telemachus potřebuje přeregistrovat auto.

btw, sháním Škodu Fabii/Octavii do 12-ti let věku, která má najeto méně než 200000 km, a to do 50-ti tisíc Kč ceny. Kdybyste věděli o něčem takovém - piště.
Telemachus Rhade - 25. červen 2012 09:21sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
To poslední, co potřebujeme, je přidávat nějaké podmíněné výjimky do dopravních předpisů. Zvlášť vzhledem k faktu, jak jsou pražáci zvyklí a naučení jezdit. Pokud je na místě semafor, nebo aspoň detailní značení, tak je všechno OK. Ale v momentě, kdy pražák přijede k neoznačené křižovatce a musí přemýšlet, jak asi na to aby se nezabil, tak se vykašle na nějakou přednost z prava a radši to napálí, dokud tam někdo nejede. Nebo opačný extrém - 'přednost z prava' to často jediné, co si pražák z autoškoly pamatuje a třeba na jihu Prahy, kde je četnější výskyt kruhových objezdů, je schopen zastavit celý kruháč, protože já na něj přece najíždím z prava a musí mě pustit.

Takže hlavně žádné experimenty.
Mvek - 24. červen 2012 21:01sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Jo, určitě tohle vypadá na nejlepší řešení.

Otázkou spíše je, nakolik je dobře stanoveno, co je křižovatka. Protože zjevně na mnoha místech si myslím něco jiného než ti, co osazovali značky (ale jak jsi uvedl, nemusí to být ten důvod, ale prostě peníze).
AVip - 24. červen 2012 20:58sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:

Samozřejmě, šlo by zavést x podmínek na téma, že když je hlavní jednosměrná, tak atakdále.
Ale popravdě, dopravní předpisy už takhle dost nechutně složité a poslední co potřebujeme, je jejich další zkomplikování podmínkami, které by chodily leda u zeleného stolu.

Jinak tohle vychází i z železniční tradice, kde se vždy "za poslední výhybkou" ve stanici nastavuje rychlostníkem traťová rychlost pro širou trať.
Ano, právě na železnici se s tímhle dělaly různé hokus-pokusy, jako třeba že nikde nebyly rychlostníky a fíra měl napsáno na kusu papíru kolik má jet odkud... nebo byly jen speciální, které označovaly "danger points"... no, abych tak řekl, neosvědčilo se to přímo spektakulárně a i dneska, v době opakovačů a dalších udělátek má drtivá většina světových železnic klasické rychlostníky.
Mvek - 24. červen 2012 20:51sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Hm, jsem z vedra (stráveného právě v autě) zpitomělý, ještě jsem si říkal, že by to i dnes šlo řešit značkami zóny, a uvědomil jsem si, že právě by musely být konce všudemožně, a tohle mě nenapadlo, že je to to samé:-).
AVip - 24. červen 2012 20:48sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Nějak poslední dobou sleduji, že mnohé dopravní značení na silnicích ignoruje fakt, že většina úsekových značek končí křižovatkou.

Demence na n-tou, abych tak řekl... nic víc se k tomu říct nedá. Bohužel jsou tu dva nepříznivé vlivy - demence spousta pologramotných řidičů a lobbystické zájmy firem vyrábějících dopravní značení.
AVip - 24. červen 2012 20:46sipka
ZAMĚŘIT
AVip
kapitan Pike:
Tak ono je otázkou, nakolik je ukončování těchto příkazů/zákazů křižovatkou moudré.

Ono je to jaksi nezbytné, neb představ si situaci, že najedeš na hlavní z vedlejší, kde platí jiná úprava atd.

Tohle je naopak jediný rozumný způsob, jak to řešit.
Mvek - 24. červen 2012 20:05sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
kapitan Pike: Tak to je jiná, to samozřejmě. Nevím, jak to mají v zahraničí (všeobecně, nejen u sousedů, kde to asi bude stejné).
kapitan Pike - 24. červen 2012 20:00sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Tak ono je otázkou, nakolik je ukončování těchto příkazů/zákazů křižovatkou moudré. Třeba v Plzni je spousta značek, které jen opakují zákazy zrušené předcházející křižovatkou. Zajímalo by mě, jestli někdo uvažoval, jestli by byl počet značek při ukončování těchto příkazů/zákazů pouze jinými značkami výhodnější nebo ne.
Mvek - 24. červen 2012 19:46sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Nějak poslední dobou sleduji, že mnohé dopravní značení na silnicích ignoruje fakt, že většina úsekových značek končí křižovatkou. Netýká se to jen případů, kdy prostě zbytečně informují o konci snížené rychlosti (třeba kvůli přechodu/křižovatce), to má aspoň informační smysl.
Nicméně narazil jsem na místo, kde je třeba konce snížení (a i zvýšení) nejvyšší povolené rychlosti umístěné až za x křižovatek.

A totéž různé zákazy předjíždění apod.

Nejnovější   Novější 2755 - 2774 / 3043Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o