Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mvek: Tunel pod Bulovkou plán má, to vím. Ten Malešický je ale na mrtvém bodě, ne? |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Jj, i když Praha se snaží pohnout s tím vnitřním převážně podzemním okruhem, ten by pomohl (a to tedy i tomu Žižkovu). |
|
|
|
| Mvek:
A jestli tam tedy přibude o dost aut navíc, bude to průser.
To si teď říkám pokaždé, když projíždím Karlínem. Stavíme, dobrý, ale na kapacitu silniční sítě nemyslí nikdo :) |
|
|
|
| leena: No, jako jo (i když teda budova je asi památka, takže to zbourat nejde a proto asi ani neprošel nápad prorazit zdi a protáhnout místo kolejí koleje tramvaje), já třeba bych vůbec neměl problém s tou kulatou věží Jiřičné nebo koho, co tam původně měla být místo UTB Spojů/O2. Ale jinak by se mělo spíš stejně čekat, protože bohužel ta oblast má nyní docela dobrou hromadnou dopravu, ale už docela ucpané ulice. A jestli tam tedy přibude o dost aut navíc, bude to průser. A ta tramvaj za chvíli taky nebude stačit. Metro D tam má vést, ale to nebude ani za deset let. |
|
|
|
| Telemachus Rhade 325417: heled ikdyby najemni tak porad dobre, treba i v tom konecnem dusledku, ze tu bude vic bytu by cena najemneho mohla klesnout. |
|
|
|
| leena:
Aby tam proste vzniklo bydleni klidne pro 30-40 tisic obyvatel.
Nájemní, dodej. Pokud cena bytů v novostavbách dramaticky neklesne, jsou to byty investiční. Neznám rodinu, co by si dneska mohla dovolit koupit 3+1 v Praze. |
|
|
|
| Jako ono je to hezky, ale kdyz to ztrati svoji hlavni napln a uz podobny veci nejsou vyuzivany a zaroven jsem na podobnem miste tak proste se to melo cely komplet zbourat a vystavet tam byty a podle toho co se stavi v okoli klidne i navysit pocet pater. Aby tam proste vzniklo bydleni klidne pro 30-40 tisic obyvatel.
Ja tajne doufam, ze takto by mohla jednou skoncit i cela Kolbenka a dalsi casti Prahy. |
|
|
|
| ZANIKLÉ TRATĚ: Nákladové nádraží Žižkov zásobovalo hladovou Prahu
Ono se to nezdá, ale toto nádraží zvládalo zásobovat nezanedbatelnou část pražských obchodů, včetně oblasti kolem Václaváku.
*****
Udělal jsem si tradiční vycházku "po trase metra D" - a vypadá to, že letos už se začalo s "demolicí" i jinde, než jen na Pankráci a okolí. |
|
|
|
| Architekt Kotas přece jen bojuje proti jednotným barvám vozidel PID a fandím mu. Protože zatímco třeba u vlaků mi nějak nevadí, u metra taky budiž, tak u tramvají a autobusů mi ten návrh hrozně nesedí. Nemůžu tedy říct, že bych byl nadšený z použití šedé a černé samotným Kotasem na 15T, ale už jsem si zvykl, že prostě slonovinová barva je nahrazena "moderní" šedou či černou (a začalo to už u nízkopodlažních Renaultů v 90. letech). V tom metru navíc má šedá tradici (byť narušenou "repas" Škoda soupravami).
Navíc by mi mnohem víc dávalo smysl, dokud tedy nezruší specifika pro pásma P a 0, že vozidla, která jezdí mimo Prahu do dalších zón budou mít nějaké takové schéma, ne ale přímo pražská doprava, která prostě ať se drží nějaké tradice.
Momentálně jsem v Mariánských Lázních, a tady mi taky nesedí nedávný přechod na žlutou barvu (podobně jako to mají Drážďany), byť tady to ještě víc pomáhá jasnému odlišení městských autobusů (a trolejbusů) od AKV, které tedy jezdí mimo město do různých vesnic nebo až do Chebu apod. |
|
|
|
| Ropid pokračuje ve hře o co nejbizarnější přímé spoje...
Aneb ke konci května začne jezdit 17ka do Libuše, kvůli tomu upraví pár autobusů, aby měli pěkně bizarní klikatou trať (já vím, mnoho jich tak postupně už deset let máme).
Pobavila mě nová zavinutá linka 126, ale i prodloužení a změna 154. |
|
|
|
| Asi je třeba rozlišovat...
zatímco původní C (Kačerov - Sokolovská) mělo velmi nákladné mramorové a žulové obklady, tak jeho rozšíření jak na jih, tak na sever (směr Kosmonautů a Fučíkova) se neslo vyloženě v duchu "kolenovrt edition", abych tak řekl - keramické obklady byly výrazně levnější, než ty kamenné.
A má obložení stanic plechové, B skleněné, na všech trasách jsou samozřejmě výjimky. |
|
|
|
| Mvek: Pravda, do venkovsních stanic by to asi nešlo, ale ty podzemní bych sjednotil. Bořislavka, Veleslavín i Petřiny vypadají úplně stejně - je to divný. |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
eď ještě předělat ostatní stanice A do designu Hradčanská-Želivského
Tím myslíš i "chalupoidu" na Motol? Jako nevím, sice mám toto rád, a vyrůstal jsem s tím. Ale zase nejsem příznivec moc věci měnit. Možná jen doplnit tam ten prvek dlaždic někde, kde by to dalo smysl. Pruh, nebo tak, podle okolností. Ale i když se mi nějak Strašnická a ani moc Skalka nelíbí, tak bych je zas razantně nepředělával. A ty nové taky ne.
Co se týče jižní C... Tak minimálně Pankrác bych nechal, tam to má docela nějaký styl, byť šedočerný. Ostatní bych si musel pořádně prohlédnout a připomenout. I když ano, nelíbí se mi. |
|
|
|
| Za měsíc bude zahájen provoz na prodloužené tramvajové trati z Modřan do Libuše. Již se začíná objevovat nové linkové vedení |
|
|
|
| Mvek:
Ach ti Rakušani... Město 30 km/h, dálnice 100 - experti z univerzit navrhli...
Tohle dopadne stejně dobře, jako když si v Grazu zvolili komouše :-)
V Praze je vymáhaná třicítka (z toho, kde já jezdím) jen u křižovatky Novodvorská-Zálesí. Doufám, že jinde už podobná hovadina nevznikne. |
|
|
|
| Mvek: Nelíbí se mi to, ale bude to mít nějakou svou jedinečnost, což je vždycky dobře. Teď ještě předělat ostatní stanice A do designu Hradčanská-Želivského a vypsat soutěže i na enormně hnusnou jižní větev C. |
|
|
|
| Vybrán návrh na změnu interiéru stanice metra Českomoravská
Zaplať bohům za to, že nevyhrál druhý nebo třetí návrh. To pak ještě ze zbytku bych něco i bral. Byť tedy ten třetí by mohl někomu připomínat Borgy.
I když nevím, jestli je to teda dobrý návrh, ale pokud tedy není průchozí to nějak zachovat, tak ok. |
|
|
|
| Ach ti Rakušani... Město 30 km/h, dálnice 100 - experti z univerzit navrhli...
Nějak pořád nechápu, proč se tak rozrůstají 30ky všude možně, v zahraničí ještě víc, ale i u nás. Vždyť u úsporných spalovacích aut je to naopak horší dopad na životní prostředí! Já musím jet 33 tacho, abych to splnil, na 2ku!
No a snížit takhle razantně dálnice by efekt jistě mělo - ubylo by dálničních známek, dálnice by se vyklidily do ostatních silnic, kde by sice auta jezdila ještě pomaleji, ale kvůli zácpě nebo samým zpomalením a křižovatkám apod. by to ekologii nepřidalo. |
|
|
|
| Řízení počtů kočárků a vozíků je totální utopie v situaci, kdy DPP a PID nejsou schopni do své mobilní aplikace integrovat ani mapu s polohami vozidel:
Mapa PID |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|