Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 2995
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 89 - 108 / 2995Starší   Nejstarší

Mvek - 03. listopad 2023 10:18sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Mně bílá/černá přijde jako otázka zvyku. Když rušili černou kdysi, taky mi to přišlo nepřehledné. Otázkou je tedy samotný font a grafika celkově, zda je dobře navržená, taky mi ani ten "teploměr" nepřišel tak přehledný na první pohled, a o to hlavně asi jde.

Jezevčíky spíš moc nechápu, nikdy jsem je nevyužil jinak, než na info o aktuální lince. Což vzhledem k tomu, že nyní jsou zaměnitelné jen soupravy A a B, by tedy mohlo klidně být tak, že tam bude jen aktuální linka a zvýrazněné přestupy a to je vše, popisky by mohly být větší.
A pro ostatní linky bych si vyhledal ten čtverec.
Telemachus Rhade - 03. listopad 2023 10:09sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
AVip:
aby za několik let bylo možno oznámit vylepšení v rámci existující grafiky a znovu inkasovat

Nehledej spiknutí tam, kde to může vysvětlit debilita ;)
AVip - 03. listopad 2023 08:53sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Telemachus Rhade: Osobně mám trochu podezření, že poměrně špatná čitelnost je záměr, aby za několik let bylo možno oznámit vylepšení v rámci existující grafiky a znovu inkasovat za nový design.

Jinak má ovšem pořadí tras na novém "jezevčíkovi" přece jenom trochu větší logiku, než na tom starém.
Telemachus Rhade - 02. listopad 2023 19:39sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
AVip: Hmm, je mi jedno, jaký to má tvar - právě proto, že by se to muselo stejně měnit kvůli D - ale ta černá je za trest. Černá do podzemí nepatří, to ví každý designer. Nebo teda ne každý, bohužel.
AVip - 02. listopad 2023 18:43sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Nová mapa metra budí rozpaky. Cestující kritizují písmo i opačné umístění linek

Čitelnost asi bude horší, ale jak pár lidí poznamenalo, na nové schéma půjde lépe napasovat trasa D... pokud tedy někdy bude, že...

No uvidíme.
Mvek - 28. říjen 2023 18:45sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Nevím, nakolik je to pravda, ono těch rozchodů bylo spousta podobných a je jasné, že tam byla určitá vůle, ale pobavilo:

The US standard railroad gauge (distance between the rails) is 4 feet, 8.5 inches. That's an exceedingly odd number. Why was that gauge used? Well, because that's the way they built them in England, and English engineers designed the first US railroads. Why did the English build them like that? Because the first rail lines were built by the same people who built the wagon tramways, and that's the gauge they used. So, why did 'they' use that gauge then? Because the people who built the tramways used the same jigs and tools that they had used for building wagons, which used that same wheel spacing. Why did the wagons have that particular odd wheel spacing? Well, if they tried to use any other spacing, the wagon wheels would break more often on some of the old, long distance roads in England . You see, that's the spacing of the wheel ruts. So who built those old rutted roads? Imperial Rome built the first long distance roads in Europe (including England ) for their legions. Those roads have been used ever since. And what about the ruts in the roads? Roman war chariots formed the initial ruts, which everyone else had to match or run the risk of destroying their wagon wheels. Since the chariots were made for Imperial Rome , they were all alike in the matter of wheel spacing. Therefore the United States standard railroad gauge of 4 feet, 8.5 inches is derived from the original specifications for an Imperial Roman war chariot. Bureaucracies live forever. So the next time you are handed a specification/procedure/process and wonder 'What horse's as came up with this?', you may be exactly right. Imperial Roman army chariots were made just wide enough to accommodate the rear ends of two war horses. (Two horses' ases.) Now, the twist to the story: When you see a Space Shuttle sitting on its launch pad, there are two big booster rockets attached to the sides of the main fuel tank. These are solid rocket boosters, or SRBs. The SRBs are made by Thiokol at their factory in Utah . The engineers who designed the SRBs would have preferred to make them a bit fatter, but the SRBs had to be shipped by train from the factory to the launch site. The railroad line from the factory happens to run through a tunnel in the mountains, and the SRBs had to fit through that tunnel. The tunnel is slightly wider than the railroad track, and the railroad track, as you now know, is about as wide as two horses' behinds. So, a major Space Shuttle design feature, of what is arguably the world's most advanced transportation system, was determined over two thousand years ago by the width of a horse's as. And you thought being a horse's as wasn't important? Ancient horse's as*es control almost everything. 😁😁


Ve stručnosti - 60 % železnic (včetně USA a Británie) mají rozchod, který pochází od římských vojenských vozů, které vyjely koleje na cestách v Anglii apod. A ovlivňuje to i velikost nosných raket amerického vesmírného průmyslu:-).
Marshall - 07. září 2023 18:05sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Páááárdubice - Pěkné retro!
AVip - 16. srpen 2023 06:10sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Pozemstan:
Zajímavá interaktivní mapa časové dostupnosti...
How far can you go by train in 5h?


AVip:
Je to docela dobré spojení a až bude koryto dokorytováno, tak by se i Č. Budějovice mohly dostat do pásma pod dvě hodiny.


Tak už je to tady: Praha - Č.Budějovice oficiálně 1:45 Jižním Expresem.
Jelikož je léto, tak jsem si opět "musel" vyzkoušel tuto svou tradiční trasu a opravdu je to tak.
Zajímavé je, že na "korytu" panoval celou dobu čilý provoz a v Praze byla hustota vlaků opravdu velká (ale to je v pořádku, jen ať se jezdí).
Mvek - 10. srpen 2023 21:24sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Jako ten kontrast je tady mezi oběma břehy Lužické Nisy velký. Nevím, jaké je to ve zbytku Polska, ale tady je zatím můj dojem, jako by Polsko bylo my před deseti až patnáci lety. Ale zrovna pocit nebezpečnosti tedy nevnímám.
Z těch negativních pocitl je to spíš zatím horší údržba a kašlání na renovované věci, obří poutače na levné zigarety v němčině a hromada směrnáren s prodejem cigaret hned za mostem, hromadná autobusová doprava, kde sice nemusím nastupovat předními dveřmi jako ledaskde mimo velká města u nás, ale autobus nic nehlásí, neukazuje, alespoň jakž takž jezdí na čas a má na sobě pořád číslo, takže je to lepší než Itálie.
A místní bankomaty si účtují 15-19 zlotých za výběr cizí kartou, takže směnárna je nakonec nutná, pokud člověk chce mít pro jistotu hotovost. Na druhou stranu ale jsem zatím všude uspěl s platbou kartou. Spousta budov rozpadajících se, samozřejmě nějaké renovované, i nějaké bulváry apod. (vlastně místy mi renovované ulice a křižovatky připomíají Chorvatsko apod.)

V Německu je hned za mostem asi stará celnice předělaná na moderní policejní stanici a namátkově hlídají přijíždějící vozidla, zatímco v Polsku to vypadá na postoj "kdo by tak asi k nám šel dělat bordel", neviděl jsem vůbec policejní auto ve městě za celý týden. Budovy skoro všechny krásné, jen občas opuštěná rozpadající se, ale to je výjimka. A MHD hlásí stanice (ne, že by tomu bylo rozumět) a zobrazuje.

Ale pokrok je vidět. Letos mají nově přeshraniční autobus z Německa, který se otáčí přes několik zastávek v polském centru a místní polské linky na něj celkem navazují. Navíc tu existuje Europastadt ticket, který platí pro obě strany města (plus vlak mezi nimi, ale jen na bokem strčené hlavní polské nádraží, nikoliv na městské u hypermarketů a obchodních ploch na polské straně).
Pozemstan - 09. srpen 2023 21:55sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Zajímavé. V červenci jely do Görlitz sestřenice na koncert Neny. Jely z Chrastavy přes Polsko, přičemž sestřenice, která jinak žije v Mnichově, se dost bála jet přes polskou část v noci. Říkal jsem, že Polsko přece není Rumunsko první poloviny 90. let, ale ji ani její sestru žijící v Česku to moc nepřesvědčilo... Je fakt, že tady je to i na německé straně docela periferie. Na druhou stranu sestřenice před lety vyjadřovala i obavy z pražského metra, ačkoli jej za studií na přelomu 70. a 80. let nejspíš sama často využívala. -)(
Mvek - 09. srpen 2023 19:58sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Görlitz (německá část Zhořelce) je zajímavé město nejen historickými budovami a atmosférou připomínající napůl ČR a napůl Německo (polská část mi připomíná místy spíš Chorvatsko), ale taky pro nostalgické lidi, kterým chybí jízda staršími Tatrami.

Konkrétně zde jezdí Tatra KT 4 D, úzkokolejný spojený dvojvůz. Na nich to tedy znát není, navíc je hyzdí reklamní desky nad úrovní střechy, nicméně uvnitř to ten vibe má, navíc na skle dveří jsem si všiml "Made in Czechoslovakia", takže mnoho těch prvků bude ještě starých.
Příští rok se jich ale možná už zbaví, resp. asi si nechají nějakou nostalgickou.

Flotila GVB Görlitz na jejich webu
Pozemstan - 04. červen 2023 12:52sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Sci-fi 2050: Jak má vypadat provoz dálkových vlaků v Česku po dokončení vysokorychlostních tratí
Viz i PRACOVNÍ KONCEPT LINKOVÉHO VEDENÍ VLAKŮ DÁLKOVÉ DOPRAVY – PROVĚŘOVÁNO STUDIEMI PROVEDITELNOSTI K HORIZONTU 2050 - verze 1.14
Mvek - 08. květen 2023 22:06sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade: Měl jsem za to, že minulé vedení Prahy opět odsouhlasilo plnohodnotný městský okruh, tedy snad i s malešickým tunelem. Ale jistě, nejsou to pořád stavební povolení apod., takže se to může xkrát změnit i pokud se nemýlím.
Telemachus Rhade - 08. květen 2023 21:39sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek: Tunel pod Bulovkou plán má, to vím. Ten Malešický je ale na mrtvém bodě, ne?
Mvek - 08. květen 2023 19:21sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade: Jj, i když Praha se snaží pohnout s tím vnitřním převážně podzemním okruhem, ten by pomohl (a to tedy i tomu Žižkovu).
Telemachus Rhade - 08. květen 2023 19:20sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
A jestli tam tedy přibude o dost aut navíc, bude to průser.
To si teď říkám pokaždé, když projíždím Karlínem. Stavíme, dobrý, ale na kapacitu silniční sítě nemyslí nikdo :)
Mvek - 08. květen 2023 18:54sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
leena: No, jako jo (i když teda budova je asi památka, takže to zbourat nejde a proto asi ani neprošel nápad prorazit zdi a protáhnout místo kolejí koleje tramvaje), já třeba bych vůbec neměl problém s tou kulatou věží Jiřičné nebo koho, co tam původně měla být místo UTB Spojů/O2. Ale jinak by se mělo spíš stejně čekat, protože bohužel ta oblast má nyní docela dobrou hromadnou dopravu, ale už docela ucpané ulice. A jestli tam tedy přibude o dost aut navíc, bude to průser. A ta tramvaj za chvíli taky nebude stačit. Metro D tam má vést, ale to nebude ani za deset let.
leena - 08. květen 2023 11:30sipka
ZAMĚŘIT
leena
Telemachus Rhade 325417: heled ikdyby najemni tak porad dobre, treba i v tom konecnem dusledku, ze tu bude vic bytu by cena najemneho mohla klesnout.
Telemachus Rhade - 08. květen 2023 10:45sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
leena:
Aby tam proste vzniklo bydleni klidne pro 30-40 tisic obyvatel.
Nájemní, dodej. Pokud cena bytů v novostavbách dramaticky neklesne, jsou to byty investiční. Neznám rodinu, co by si dneska mohla dovolit koupit 3+1 v Praze.
leena - 08. květen 2023 09:06sipka
ZAMĚŘIT
leena
Jako ono je to hezky, ale kdyz to ztrati svoji hlavni napln a uz podobny veci nejsou vyuzivany a zaroven jsem na podobnem miste tak proste se to melo cely komplet zbourat a vystavet tam byty a podle toho co se stavi v okoli klidne i navysit pocet pater. Aby tam proste vzniklo bydleni klidne pro 30-40 tisic obyvatel.

Ja tajne doufam, ze takto by mohla jednou skoncit i cela Kolbenka a dalsi casti Prahy.

Nejnovější   Novější 89 - 108 / 2995Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o