Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mimochodem, z výšky opět na zem... už několik týdnů ve mně hlodala myšlenka, že letos se na venkově (speciálně v jižních Čechách) jezdí ještě hůř než bývá v kraji zvykem, se mi potvrdila dnes, kdy jsem zcela fascinovaně sledoval (z pozice pěšáka na chodníku), jak "auto bez řidiče" jedoucí na hlavní dalo přednost autu najíždějícímu z vedlejší - a řidič toto auta se pro změnu nad tou celou situací ani nepozastavil. |
|
|
|
| Já jen, kdybych dostal práci, kde bude školení ve Francii, jako třeba říkali, tak aby se nemohlo stát, že mi řeknou, že za týden potřebuju pas, kdyby se náhodou letělo. |
|
|
|
| Mvek: Aktuální informace najdeš na webu Ministerstva zahraničí (http://www.mzv.cz/) v přehledu jednotlivých zemí, ale, pokud vím, obecně platí:
A) Pro cestování po EU i mimo Schengen (např. Británie) stačí občanský průkaz. Pro Chorvatsko by to mělo platit nejpozději od vstupu do EU 1.7.2013.
B) Na letištích členských zemí Schengenu jsou speciálně oddělené odbavovací zóny nebo celé terminály jen pro Schengen/EU (to platí i pro Ruzyni). V jejich rámci pak vlastně nemusíš ukázat ani tu občanku. Když jsem loni letěl na Erasmus do Finska, tak jsem tedy měl s sebou i pas (pokud bych tam zůstal asi přes 4 měsíce v kuse bez překročení hranic, musel bych se registrovat na policii), ale chtěli ho snad vidět jen kvůli identifikaci v Praze při odletu (stačil by ten OP), pak jsem už nic ukazovat nemusel ani při přestupu v Helsinkách, ani při opouštění malého letiště v Joensuu (které už ale ani není mezinárodní a hlídal ho jen jeden voják)... |
|
|
|
| Mvek:
ale i pro lety jen po EU je třeba pas, že?
To si nejsem tak docela jist, bývá to přímo na letištích rozlišeno, takže bych čekal, že to zapotřebí -!snad!- nebude... ale jistý si tím v žádném případě nejsem.
Pokud to vyloženě nehoří, můžu se příští týden poptat lidí od nás z práce, jaké s tím mají zkušenosti - a jinak by toto měla být nějak rozumně veřejně dostupná informace.
|
|
|
|
| Jen pro zajímavost výhledově, nejen do Chorvatska, ale i pro lety jen po EU je třeba pas, že? Protože vstupem do odbavovací zóny člověk opustí Schengenský prostor i když ve skutečnosti za celou cestu ne, že? |
|
|
|
| Pozemstan:
Asi je nutno "ulehčit" Nuselskému mostu, a pak, pokud nespadne, jej preventivně uzavřít navždy, a problém s kolonami tak (v této lokalitě) odstranit definitivně
To je tak šílený nápad, že by se nějakému imbecilovi z magisrátu mohl zalíbit... :-)
Jak prý říkával J. Werich "to je blbý, to se bude líbit".
|
|
|
|
| Asi je nutno "ulehčit" Nuselskému mostu, a pak, pokud nespadne, jej preventivně uzavřít navždy, a problém s kolonami tak (v této lokalitě) odstranit definitivně, nebo alespoň provést opravdu rozsáhlou přestavbu, ne jen opravu, která kolony odsune sice jen na čas, ale mnoha lidem naopak přisune "krabice"... -)( |
|
|
|
| Ona je to hlavně nebetyčná pitomost... řídit rychlost vozidel návěstní soustavou, která je primárně směrová a jejíž rychlostní prvky jsou posledních 20 let opakovaně "deprecated" (což jsou primárně předvěstní semafory a rychlostní semafory) je nebetyčná ptákovina, která se může líbit jen firmám přisátým na magisrátní cecek (a pak bezmozkům, kteří v životě neřídili nic s motorovým pohonem). |
|
|
|
| "Jejich úkolem bude zbrzdit provoz a udržet kolony mimo zástavbu."
Pán chtěl jistě říci "mimo zástavbu Prahy 2", protože jinak by takovou kokotinu nevypustil z úst. Odsere to pražský otloukánek Praha 4; dtto. já, kdy už teď často koukám na zaseklý 5. květen, a to nejen po ránu. V momentě vytvoření 'bulváru' se všechna doprava přemístí na Vršovickou a na MěÚ P10 začnou hrát ze zoufalství ruskou ruletu. |
|
|
|
| Mně to pořád přišlo jako apríl... |
|
|
|
| Tak kdo si pomohl? Eltodo nebo Signalbau Huber?
http://praha.idnes.cz/nove-semafory-na-magistrale-v-praze-d6u-/praha-zpravy.aspx?c=A120626_140559_praha-zpravy_ab
Ono je to celkem jedno, neboť ve finále si všichni naopak pohoršíme... |
|
|
|
| A ještě jedna podivnost stran značení:
Místo: lesní zpevněná cesta k obci Olešno, nedaleko Ráje a Mšena u Mělníka.
Poněkud jsem tu dodatkovou tabulku nepochopil.
No ale kromě té podivné redundance je hezká i ta lidová tvořivost pod tím. |
|
|
|
| To mi jen tak připomnělo, že na Spořilově u Depo Kačerov je za mostkem přes koleje křižovatka, kde hlavní zahýbá doleva (od Spořilova), na ní je dodatková tabulka s hlavní a z ní s dvěma odbočkami (ony v podstatě dotvářejí klasický kříž, i když mezi sebou svírají ostrý úhel, nikoliv pravý). Jenže z těch odboček je jen trojúhelník.
Já takhle málem smetl cyklistu, který jel z té vpravo, zatímco já jel z hlavní do té vlevo. Z jeho pohledu jsem tedy odbočoval doleva, a měl přednost, z mého jsem měl přednost, protože jsem jel z hlavní a on z vedlejší. |
|
|
|
| info: Do 9.7. je zavřený registr vozidel, takže v tomto ohledu nezařídíte vůbec nic. Což je normální, protože si Telemachus potřebuje přeregistrovat auto.
btw, sháním Škodu Fabii/Octavii do 12-ti let věku, která má najeto méně než 200000 km, a to do 50-ti tisíc Kč ceny. Kdybyste věděli o něčem takovém - piště. |
|
|
|
| To poslední, co potřebujeme, je přidávat nějaké podmíněné výjimky do dopravních předpisů. Zvlášť vzhledem k faktu, jak jsou pražáci zvyklí a naučení jezdit. Pokud je na místě semafor, nebo aspoň detailní značení, tak je všechno OK. Ale v momentě, kdy pražák přijede k neoznačené křižovatce a musí přemýšlet, jak asi na to aby se nezabil, tak se vykašle na nějakou přednost z prava a radši to napálí, dokud tam někdo nejede. Nebo opačný extrém - 'přednost z prava' to často jediné, co si pražák z autoškoly pamatuje a třeba na jihu Prahy, kde je četnější výskyt kruhových objezdů, je schopen zastavit celý kruháč, protože já na něj přece najíždím z prava a musí mě pustit.
Takže hlavně žádné experimenty. |
|
|
|
| AVip: Jo, určitě tohle vypadá na nejlepší řešení.
Otázkou spíše je, nakolik je dobře stanoveno, co je křižovatka. Protože zjevně na mnoha místech si myslím něco jiného než ti, co osazovali značky (ale jak jsi uvedl, nemusí to být ten důvod, ale prostě peníze). |
|
|
|
| Mvek:
Samozřejmě, šlo by zavést x podmínek na téma, že když je hlavní jednosměrná, tak atakdále.
Ale popravdě, dopravní předpisy už takhle dost nechutně složité a poslední co potřebujeme, je jejich další zkomplikování podmínkami, které by chodily leda u zeleného stolu.
Jinak tohle vychází i z železniční tradice, kde se vždy "za poslední výhybkou" ve stanici nastavuje rychlostníkem traťová rychlost pro širou trať.
Ano, právě na železnici se s tímhle dělaly různé hokus-pokusy, jako třeba že nikde nebyly rychlostníky a fíra měl napsáno na kusu papíru kolik má jet odkud... nebo byly jen speciální, které označovaly "danger points"... no, abych tak řekl, neosvědčilo se to přímo spektakulárně a i dneska, v době opakovačů a dalších udělátek má drtivá většina světových železnic klasické rychlostníky. |
|
|
|
| AVip: Hm, jsem z vedra (stráveného právě v autě) zpitomělý, ještě jsem si říkal, že by to i dnes šlo řešit značkami zóny, a uvědomil jsem si, že právě by musely být konce všudemožně, a tohle mě nenapadlo, že je to to samé:-). |
|
|
|
| Mvek:
Nějak poslední dobou sleduji, že mnohé dopravní značení na silnicích ignoruje fakt, že většina úsekových značek končí křižovatkou.
Demence na n-tou, abych tak řekl... nic víc se k tomu říct nedá. Bohužel jsou tu dva nepříznivé vlivy - demence spousta pologramotných řidičů a lobbystické zájmy firem vyrábějících dopravní značení. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|