Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| AVip 326976: no ja ti nevim litacku jsem si vyrizovala tenkrat hned jakmile zacla platit a koncila mi opencard mno a vyrizeni bylo na pet minut pres portal a jediny problik byla nejaka ok fotka :) |
|
|
|
| AVip 326972: asi takhle .. ja mam pomene rada veci oddelene ... platim kartou v mobilu, kartu fyzickou uz skoro nenosim a kdyz uz tak v penezence, ktera je vecne veku na dne baglu ... mobil mam bud v ruce a nebo hned nahore batohu a ja dost casto v HMD spim takze kdyz prijde kontrola tak capnu jen plastovou karticku co mam v pouzdre u mobilu a dam ke kontrole a nebo kdyz nespim tak netim na mobilu a opet jen vytahnu a hotovo, zadny loveni apek spousteni apod. Proste mobil a dve plastovy karty v pouzdre a jsem spoko :)
Btw inkarta mi tenhle rok konci, ale litacku mam krasne jeste dva a pul roku a mozna bude mit trvanlivost jeste delsi. Takze asi tak nejak. |
|
|
|
| Marshall: To riziko rozhodně není nepřiměřené a TBBH je menší, než to, že leakne databáze původní Lítačky, například.
Plus je tu i to, že platební kartu člověk obvykle už má a nemusí o ni potupně žádat. :-) |
|
|
|
| Tak teď jsem si to přečetl. Jsem neměl tušení. |
|
|
|
| AVip: Počkej, to jakože ti DPP spáruje tvoji kreditní kartu VISA/Mastercard s jejich účtem a pak dáváš revizorovi kreditku? Není to bezpečnostní riziko? |
|
|
|
| leena: Ok, ty jakés - takés slevy jsem ochoten uznat (ne, opravdu, tohle beru, i když s velkými výhradami), zbytek je o prodejní infrastuktuře, která funguje bez ohledu na platformu + pokud máš Inkartu, tak do jisté míry nechápu použití dvou karet i tak, protože kupón DPP můžeš nahrát i na InKartu. |
|
|
|
| Nehlede na litacku mas po Praze obcas i celkem zajimavy slevy na pamatky apod :) |
|
|
|
| AVip 326960: ano pouzivam, beru to jako jednu z nejvic praktickych veci. Mam kartu v pouzdre na mobilu (stejne jako incartu) takze kdyz me chytne kontrola, tak klidne v polospanku jen vytahnu plastovou karticku a muzu spat dal :) plus je fajn, ze me tyden pred vzdycky upozorni, ze mi konci platnost, ale to uz mam roky zazity, ze proste novy kupon kupuju jeste v prosinci neb proste kdyby nahodou od novyho roku zvysovali rocni jizdenku tak at koupim jeste za stary ceny :) |
|
|
|
| Mvek: Používám platební kartu - o telefonu jsem jednu dobu taky uvažoval, ale tam se mi nelíbí, že v případě selhání není možno snadno provést náhradu (čímž to úplně nezavrhuju, jen mi připadá praktičtější na to používat něco z té mé platební kartotéky). |
|
|
|
| AVip: A co používáš ty?
Já teda Opencard vyzkoušel jen chvilku a pak jsem přešel zas na papírové a to mi zůstalo až do loňského roku, kdy jsem si pořídil rovnou kupón do telefonu do PID Lítačky. |
|
|
|
| Líta...co? On ještě někdo tuhle "krndovinu" používá? :-D |
|
|
|
| Mvek 326957: vtipny je, ze moje litacka s platnosti na karte cca pulka 2020 uz ma platnost az do pulky 2026 :D tak jsem rada, ze minimalne jeste dva a pul roku to nemusim resit :) |
|
|
|
| Informace pro cestující
Karty Lítačka, kterým končí platnost během letošního roku, budou automaticky prodlouženy do roku 2023.
Informace na hlavní stránce eshopu DPP. Hm, tak jo no:-). |
|
|
|
| Svíčky se i u toho zážehového mají měnit každé 3 roky, nehádal jsem se v pětileté záruce, ale bylo to úplně zbytečné. jiná věc je případně je seřídit. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Kdybych jezdil denně, taky jsem ještě s tou svojí spokojený a nevím, že je problém. Ale stačilo ji měřit při odstavení na týden a víc a bylo to špatné. Podle testerů jako ještě použitelná, takže riziko bylo hlavně při tom zimním odstavování. |
|
|
|
| Mvek: Na FIATu stále používám baterii z 2016. Mimo Alpy s tím motorem nebrzdím.
Co mi naopak ale odchází jak na běžícím pásu, jsou žhavící svíčky. Tak že by diesel šetřil baterii na úkor těch svíček? Ale to je asi blbost :) |
|
|
|
| Vlastně se ale tím spíš i vyplatí doporučovaný mód zrychlovat a pak brzdit motorem a zas zrychlovat (jelikož prý motor mívá úspornější mód vzhledem k otáčkám a kroutícímu momentu při tom zrychlování v určitých mezích, než při udržovacím běhu za stálých otáček), protože při tom brždění bude motor alternátor víc dobíjet.
Každopádně tedy to jsem na tom dobře, když jsem tu baterii měnil až po 5 letech (a to jen kvůli zimě, jinak by to určitě ještě rok vydrželo), když běžně lidi mění po 4 letech. |
|
|
|
| Brždění motorem je prvek úsporné jízdy nejen proto, že to znamená, že nebylo třeba tak dlouho roztáčet motor a pak to zabrzdit, a tedy to palivo vyhodit, ale i kvůli bateriím v moderních autech (10 let):
Inteligentní řízení dobíjení ničí baterie (článek je původně o start-stop, který taky tomu pomáhá za mnoha situacích, ale tím to tolik není; je to z 2018)
TLDR: Auta už přes deset let šetří emise tak, že autobaterie dobíjejí jen, když to potřebují. Tzn. na nějakých 70 % kapacity. Pak už dobíjí jen při "rekuperaci", tedy brždění motorem (to udává vlastně trochu krypticky i návod k mé Fabii z 2018), byť naplno.
No a i do těchto auto dávané EFB (a do jisté míry i ještě dražší AGM) se ničí pod cca 12,5 V, jenže to mi po kompletním dobití a 50km jízdě do Prahy a po ní s jednou zastávkou, ale pak cestě Blankou a po Jižní spojce, vloni koupená baterka klesla po týdnu stání v garáži.
Nemluvě o tom, že originální baterii jsem musel měnit po 5 letech, už vykazovala rychlé klesání (dílem i proto, že kvůli nějaké nemoci mi klesla předchozí zimy po měsíci stání pod 12 V). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|