Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Telemachus Rhade:
1) Přímo přes Draháň jde most vizu1
2) Zhorší to dostupnost, protože teď je tam větrolam, kterým můžu pohodlně jít. Pak tam nebude, ale bude tam lávka asi o 400-500 metrů dál vizu2 (efektivně mi to prodlouží cestu o kilometr) a budu muset překračovat šestiproudou dálnici, což je taky eňo ňůňo. Další důsledek je přivedení dopravy na Čimickou, otázkou je kolik.
Jinak přírodní ochranu "má" celá oblast v červeném PP |
|
|
|
| Marshall: OK, emoce nechme stranou. Když si studuju výkres jižní varianty severní části PO, tak vidím, že to těmi Čimicemi jde polem s čtyřmi tunely a dvěma mosty kompletně mimo Drahanské údolí. V čimickém údolí přibude stín, jasně, ale jinak? Ptám se, protože mi to není jasné. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: To je jedno jestli to je nebo není nutnost. Nechceme lanovku? OK, řekneme, že na ni nedáme peníze. Ale nemůžeme měřit dvojím metrem. EIA není o užitečnosti. Chceme dálnici nalepenou na Čimice? OK, ale netvařme se, že je to něco ekologického a dostane ta stavba kladné stanovisko EIA, protože to omezí výlety (i mě osobně) do Draháně a Čimického údolí, což jsou přírodní památky. |
|
|
|
| O liberecké lanovce jsem četl vášnivé debaty, ale skoro všichni byli pro, jen nechtěli protahovat lanovku.
Přitom nynější stav je, že stará je neobnovitelná kvůli předpisům (a protože se musí vyrobit nová skříň, tedy předpisy hrají roli, nejde jen o opravu), takže se bude stavět nová.
Obavy lidí vesměs byly, že na Ještěd pojede moc lidí, nebo je to škoda dalších desítek milionů v jakékoliv variantě.
Já tedy říkám, že buď ať tedy lanovku nechají být a nasadí tam elektrobusy a časem se uvidí, nebo ať ji prodlouží, ale největší blbost je stavět novostavbu ve stejné délce s nutností dalšího přestupu nebo cesty pěšky (byl jsem tam, ano, pro zdravého i středně starého to není samozřejmě problém). |
|
|
|
| Za nejkontroverznější návrh tramvajové trati v Praze teď pokládám větev "Nádraží Modřany -> Komořany", která projede novou zástavbou na místě modřanského cukrovaru, uhne směrem k letní restauraci Cukrkandl, využije vlakovou vlečku mezi zástavbou do bývalých strovojen, protne Komořanskou ulicí zamíří stojovnami/novou zástavbou do Nových Komořan.
Místy povede prakticky zahradami domů. |
|
|
|
| Pozemstan:
NIMBY efekt
Ten je velmi výrazný už dlouho. Kapilického knihovna, původní návrh Masaryčky, atd. Liberec ani nechce obnovovat lanovku na Ještěd například, takže my se spíš dostáváme do záporných hodnot s tímto.
Pozemstan:
Zajímavé je ale přitakání zamítnutí ze strany ředitele pražské ZOO Bobka
Ten byl dlouhodobě proti tomu. A má pravdu. Všude po Praze se nesmyslně řeší výška budov (Václavák, Pankrác) a tady by stály skoro 40metrové pylony. Zahloubená tramvaj je mnohem šikovnější a víceúčelovější řešení.
Marshall:
Lanovka s minimálním profilem
Stoupání není všechno. Jestli si správně pamatuju, tak zastávka by byl věžák a 3, nebo 4 pylony o výšce 25-35 metrů. Dálniční most pro D0 je nutnost, co má správně stát už 30 let :) |
|
|
|
| ad lanovka: bez ohledu na to jestli ji chcete, tak je ten posudek naprostý nesmysl. Lanovka s minimálním profilem a zásahem do krajiny dostane negativní stanovisko a dálniční most jen o pár set metrů dál dostane kladné? Dyť je to píčovina! |
|
|
|
| Mvek 327217: Pokud vím, schémata celého metra jsou nalepená u každých dveří na jednom bočním skle, ale v rámci jednotlivých linek tam jsou označeny jen konečné a asi i přestupní stanice, jinak tam jsou pro orientaci významné pamětihodnosti (což, pravda, může některým turistům stačit).
Jestliže ale někdo třeba pojeden po lince B a bude mít jen informaci, že má vystoupit např. na stanici Budějovická, ale už nebude znát její linku, mohlo by to být pro něj nově komplikovanější, pokud se nezorientuje ve stanici před nástupem do vozu (tam jsou skutečně detailní mapy) nebo nevyužije internet v mobilu...
Také jsem zaznamenal názor, že by šlo ty jednotlivé testované typy "jezevčíků" v rámci vagónu nad jednotlivými dveřmi střídat, což tuším na Twitteru Hřib připustil jako jednu ze zvažovaných možností. |
|
|
|
| Ad lanovka - mně by se sice na jednu stranu líbila, ale opravdu budu radši, pokud by Praha šetřila a místo lanovky tedy holt počkala na tramvaj a peníze dala do jiných projektů. Už se netají tím, že má velký seznam přání, ale musí se v něm škrtat, a bohužel i v dopravě. Ostatně lanovka nemůže jet za jakéhokoliv počasí.
Hřib se v rozhovoru v rámci podcastu deníku zdopravy.cz vyjádřil, že se prý jede nynější posuzování lanovky a tramvaje paralelně s tím, že snad jedno z toho dostane kladné vyjádření, a to se zrealizuje, ne že by se mělo dělat obojí. |
|
|
|
| Pozemstan: No, bylo to dost malé už teď, s trasou D si to nedovedu představit, zejména ve chvíli, kdy nebude končit na Pankráci. Ale jistě, do toho máme ještě čas.
Hlavně ale pořád jsou v každém vagónu plnohodnotná schémata celé Prahy, ta k tomu slouží. Dokonce si nejsem jist, jestli to není u každých dveří, ale to bych kecal. U dveří mi stačí přece právě vědět, kde nastupuji a vystupuji v rámci dané linky a soupravy. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Neumím posoudit, jak inverzní režim v editorech, IDE a vůbec v aplikacích nemám rád, tak zrovna se mi rychleji orientuje v inverzních panelech. Podle hledání navíc bývá zase naopak lepší pro fotofobiky. A pokud vím, Praha není jediný, kdo (znovu)zavádí inverzní i z vyspělých zemí. Takže to asi tak žhavé nebude.
Ale - mně to vyhovuje a dává smysl jen v podzemí a interiérech, nikoliv venku. A to zejména tam, kde je menší osvětlení, tak že to tolik nepálí do očí (a fotofobik asi nejsem). A také jen pokud bude většinou cedule OLED nebo černě nabarvené sklo s podsvícením, ne osvícená žárovkami, což je nyní situace u Jiřáku. |
|
|
|
| Pozemstan 327213: zrovna tohle me fakt stve .. lanovku bych celkem uvitala namisto treba dostavby severni casti orkuhu, ktery ma ted planovanou trasu zrovna v tom nejvic zachovanmy prirodnim uzemi na P8 .. proste des :( lanovka by byla moc fajn jak se rychle a efektivne dostat z P8 na P6. |
|
|
|
| Mvek, Telemachus Rhade: Osobně mi tmavý podklad nevadí, ale myslím, že se od něj před lety upustilo i z důvodu úspory barvy, což je důvod, který je snad relevantní dodnes, nemají-li v úmyslu zavést displeje, kde by možná byla naopak úspornější tmavá barva. Jinak ale "jezevčík" pouze s jednou linkou, jak podle mě správně upozorňovali někteří kritici, nemusí být tak užitečný zejména pro mimopražské, třeba i zahraniční turisty, kteří se orientují podle názvu výchozí a cílové stanice, což jim umožňuje přehled všech linek, kterých v Praze zatím, na rozdíl od mnoha jiných měst, není zas tolik, aby se to nedalo čitelně graficky zvládnout v jednom schématu... |
|
|
|
| V týdnu v Plzni mou pozornost několikrát upoutal výrazný a trochu zvláštní zvuk leteckých motorů (zřejmě proto, že šlo o velký vrtulový stroj). Pohled na Flightradar24 odhalil, že se jednalo o opakované lety amerického vojenského transportního letounu Lockheed C-130H Hercules na trase z Belfastu na Krétu...
Let RCH 654
Let RCH 656
Let RCH 657
Vedle toho letěl přes Plzeň i italský Lockheed C130J Hercules od Gdaňsku do Foggie.
Let IAM4662
Podobně ale zněl i Antonov An-12B na trase Frankfurt - Athény.
Let CVK7072 |
|
|
|
| Je mi úplně jedno, co na tom černém podkladu bude - nelíbí se mi ten černý podklad. Tohle je stejné, jako když některá hra ignoruje prohození os X a Y, protože většina hráčů je okay s defaultem. Že to nějakých 5 % bez toho prostě nedokáže hrát, je jedno. Že tohle nějakých 5 % procent lidí, včetně moji ženy, nedokáže přečíst dal jak z půl metru, je jedno.
Úplně stejně by to bylo u mě, kdyby byly názvy a čísla linek vysvícena na autobusech modře. Naše minimum lidí se seříznutými očima by prostě nevědělo, kam jede - proto je tam oranžová. Černá na zastávkách a značeních je prostě píčovina, proto se od ní kdysi upustilo. Ach jo. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Ve zkratce: Newag* naistaloval** do vlaků update těsně před tím než měli být poslány do servisu po 1 milionu kilometrů.
*výrobce kolejové dopravy - vlaky, tramvaje, motorové jednotky...
** bez vědomi provozovatele a certifikační autority
Update zahrnoval:
1) Geofencing (nebylo možné opravovat vlaky v servisních střediscích konkurence a dopravce)
2) Výroba umělé poruchy po definovaném čase (vypnutí sekundárního kompresoru), takže vlak nebylo možné nastartovat bez toho aniž by zahlásil chybu.
Motivací bylo omezení servisu konkurencí.
Pokud vím, tak Newag dodal / má dodat vlaky i do ČR. (miliardové zakázky)
Mám spoustu otázek a absolutně nechápu, proč to není velká kauza. Jak se k tomu staví ČD, SŽ případně ministerstvo dopravy? Myslím, že toto téma je extrémně důležité téma i pro AŽD, protože má kritický vliv na bezpečnost kolejové dopravy.
Nejsem šotouš a tudíž nevím, jak funguje certifikace vlaků u nás / v EU, ale jsem jist, že certifikační autorita by měla k tomuto mít přístup a někdo nedělal svoji práci. Pokud ti lidi chtějí dělat svoji práci vážně, tak musí koupi všeho od Newagu prověřit a software musí být otevřeně přístupný všem zúčastněným.
Já vůbec nechápu, že lidem nedochází, jak neskutečný problém to je. To PLC se musí stát "pro bezpečnost kritický systém" - v současnosti není. Ti kdo si vzpomenou na zkratku MCAS, si uvědomí, jak kritické je počítačové řízení dopravního prostředku.
Taková zajímavost je, že 30 dodaných vlaků mělo 26 verzí softwaru, i když jsou hardwarově naprosto stejné.
|
|
|
|
| Marshall: Tuhle kauzu neznám a bohužel nemám čas na sledování hodinového videa, ale čtu dobře DRM? :-D |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|