Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Jo, běžně lidi prostě neznají, jak tlačítka fungují, ale na omluvu jim je právě to, že se to liší místo od místa.
Nicméně v metru by měli mít jasné statistiky, co je výhodnější, protože pokud vím, první dveře prvního vozu se otevírají vždy (alespoň u renovovaných vozů), také tam to tlačítko nikdy nesvítí. Takže by stačilo porovnat. |
|
|
|
| Ad debata v Diskusním klubu...
Razer, Mvek: Pokud jde o tlačítka i v metru, jak už naznačil Mvek, v jedné diskusi někdo argumentoval tím, že se dveře jako pohyblivá součást dopravního prostředku musí denně otevřít (podle mého odhadu) třeba pětsetkrát, takže se rychle opotřebovávají a dochází k poruchám, přičemž jejich i jen občasné ponechání v zavřeném stavu může celkově hodně ušetřit... Z vlastní zkušenosti vím, že zejména mimo špičku a dále od centra dveře i v metru skutečně docela často zůstávají zavřené...
Podobná tlačítka jsem viděl i třeba v metru v Londýně nebo i u nás na železnici tuším třeba v původně německých či rakouských vozech Regiojetu, moderních vozech ČD nebo německé Vogtlandbahn... Určitě to tedy není český výmysl... -)
Ano, zdravotní riziko je věc druhá, i když by měl každý dodržovat základní hygienické návyky a ruce si po cestě dopravním prostředkem umýt, ale tady se to asi moc neliší třeba od kliky frekventovanější budovy (byť někde už jsou automatické dveře) apod. Možná by v budoucnu pomohlo nějaké čidlo, které by na rozdíl od dnešních čidel dveří v budovách rozeznalo např. podle smluveného signálu pohybem ruky záměr vystoupit i bez dotyku a odlišilo to od běžného přiblížení ke dveřím v stísněném voze...
Ale když už jsme u těch tlačítek, v metru je občas lidé mačkají častěji, než je nutné, jak uváděl Razer ono "vyžívání se". Je docela zábavné pozorovat lidi, ne jen cizince a krátkodobé návštěvníky, jak systém neznají. Když tlačítko nesvítí, dveře se otevřou automaticky. Talčítko je tak nutné zmáčknout, jen pokud svítí zeleně. Po takové "aktivaci" začnou zelená světýlka blikat, a opět se v následující stanici dveře otevřou automaticky (za červeného světla), aniž by se tlačítka musel dotýkat ještě někdo jiný... Viz např. i tento text, který mi v podstatě hovoří z duše. -)
V autobusech a tramvajích je ale bohužel systém odlišný, jak psal Mvek, a tam se přiznávám, že jej sám úplně nechápu.
Pokud jde o sedačky, sám od jedné příhody před téměř deseti lety, kdy jsem ještě ve starém ruském voze seděl příliš blízko místa pro invalidy, i když bylo částečně volné, a jedna starší paní, aniž by požádala o uvolnění místa nebo mi vůbec dala šanci zareagovat na její příchod, se mě jen nepříjemně zeptala: "Máte průkazku?" v MHD kromě dálkových linek a vlaků raději stojím, až na naprosté výjimky nebo případy, kdy jedu s někým dalším a nechci působit divně... -)
Co jsem ale viděl, sedačky v nejnovějších autobusech se tvarově zase moc neliší do těch starších, ale materiál je výrazně užší, takže zaberou méně místa. To platí ještě více u dřevěných sedaček v nejnovějších tramvajích, které se tloušťkou blíží starým plastovým tramvajovým sedačkám, jejichž zakulacený tvar ale zabíral více prostoru.
Loni v létě jsem si ale jednou při asi hodinové jízdě nočním autobusem 511 až ze Střížkova na severu Prahy ke kolejím na Jižním Městě (zastávka Volha) sedl snad ani ne na nejnovější typ sedačky, a zablokovala se mi páteř tak, že jsem v bolestech sotva vystoupil a došel na kolej. Od té doby se problémy občas vracejí... Jisté náznaky potíží jsem měl už dříve, tohle to jen spustilo, ale onen pravoúhlý tvar prostě bez ohledu na materiál dlouhodobému sezení nesvědčí - a možná je to i opatření proti bezdomovcům, kdo ví... |
|
|
|
| Ano, 19 potěší. No a 11 jen na Olšany je také velmi zvláštní... Ale holt ve vozovně Strašnice nemají možnost otočky. |
|
|
|
| 11 nebude zajíždět na Černokosteleckou, ale skončí na Olšanech.
19 projistotu skončí úplně, byť znamenala jedinou možnost jak se z Palmovky dostat do vršovic s jedním přestupem.
Páni radní, jděte do prdele. |
|
|
|
| Po ekonomicko-politickém komentáři, že se Evropská propadla:-), tu tedy máme další výluku TRAM.
Veselý rok. |
|
|
|
| Pozemstan:
řidič autobusu také nejednou nadával na chování řidičů a jednou zřejmě řidičky, kteří se snažili přes něj různě protlačit. Minulý týden tuším někde u Příbrami dokonce auto s přívěsným vozíkem před námi náhle zastavilo uprostřed silnice.
No to je přesně ono...! A to zastavování, momentálně je strašně "in" stát v silnici (nebo v cestě) - a nebo prakticky v křižovatce (ale abych byl fér, parkování v křižovatce je v módě i v Praze v Dejvicích a určitě i jinde). Zatím to odměňuji troubením při jízdě kolem a cosi mi říká, že není daleko doba, kdy budu muset nechat někoho ze své příjezdové komunikace odtáhnout (ještě kdyby tam ti -píííp- nestáli vyloženě naštorc, tak by se to dalo, ale "odsaď pocaď", abych tak řekl). |
|
|
|
| Díky, já to fakt nepotřeboval konkrétně dohledat teď, to bych si sám hledal různé info a asi bych na to narazil, šlo o dotaz mezi řečí, jak v hospodě, na zkušenost:-). |
|
|
|
| AVip: Tak zrovna včera jsme jeli se skupinou ruských studentů na exkurzi do jižních Čech do Temelína a do Českého Krumlova a řidič autobusu také nejednou nadával na chování řidičů a jednou zřejmě řidičky, kteří se snažili přes něj různě protlačit. Minulý týden tuším někde u Příbrami dokonce auto s přívěsným vozíkem před námi náhle zastavilo uprostřed silnice. Naštěstí se trochu odklidilo stranou a autobus se ještě stačil vyhnout... Byl to ale zvláštní pocit, jak jsme se v okamžiku relativně pomalu, ale zdánlivě nevyhnutelně, blížili k přívěsu...
Mvek: Na webu Ministerstva dopravy popisují úpravy českých letišť při a po vstupu do Schengenu. Zde jsou pak pokyny pařížského letiště. |
|
|
|
| Mvek:
:-)
Neboli s řidičkou.
(pravděpodbně policejní terminus technicus pro ženskou za volantem, abych tak řekl, jo mimochodem, pánové, je to celkem zaručený způsob, jak tu svou "nastartujete" a ani nemusíte mluvit zrovna o ní ;-D) |
|
|
|
| Mimochodem, z výšky opět na zem... už několik týdnů ve mně hlodala myšlenka, že letos se na venkově (speciálně v jižních Čechách) jezdí ještě hůř než bývá v kraji zvykem, se mi potvrdila dnes, kdy jsem zcela fascinovaně sledoval (z pozice pěšáka na chodníku), jak "auto bez řidiče" jedoucí na hlavní dalo přednost autu najíždějícímu z vedlejší - a řidič toto auta se pro změnu nad tou celou situací ani nepozastavil. |
|
|
|
| Já jen, kdybych dostal práci, kde bude školení ve Francii, jako třeba říkali, tak aby se nemohlo stát, že mi řeknou, že za týden potřebuju pas, kdyby se náhodou letělo. |
|
|
|
| Mvek: Aktuální informace najdeš na webu Ministerstva zahraničí (http://www.mzv.cz/) v přehledu jednotlivých zemí, ale, pokud vím, obecně platí:
A) Pro cestování po EU i mimo Schengen (např. Británie) stačí občanský průkaz. Pro Chorvatsko by to mělo platit nejpozději od vstupu do EU 1.7.2013.
B) Na letištích členských zemí Schengenu jsou speciálně oddělené odbavovací zóny nebo celé terminály jen pro Schengen/EU (to platí i pro Ruzyni). V jejich rámci pak vlastně nemusíš ukázat ani tu občanku. Když jsem loni letěl na Erasmus do Finska, tak jsem tedy měl s sebou i pas (pokud bych tam zůstal asi přes 4 měsíce v kuse bez překročení hranic, musel bych se registrovat na policii), ale chtěli ho snad vidět jen kvůli identifikaci v Praze při odletu (stačil by ten OP), pak jsem už nic ukazovat nemusel ani při přestupu v Helsinkách, ani při opouštění malého letiště v Joensuu (které už ale ani není mezinárodní a hlídal ho jen jeden voják)... |
|
|
|
| Mvek:
ale i pro lety jen po EU je třeba pas, že?
To si nejsem tak docela jist, bývá to přímo na letištích rozlišeno, takže bych čekal, že to zapotřebí -!snad!- nebude... ale jistý si tím v žádném případě nejsem.
Pokud to vyloženě nehoří, můžu se příští týden poptat lidí od nás z práce, jaké s tím mají zkušenosti - a jinak by toto měla být nějak rozumně veřejně dostupná informace.
|
|
|
|
| Jen pro zajímavost výhledově, nejen do Chorvatska, ale i pro lety jen po EU je třeba pas, že? Protože vstupem do odbavovací zóny člověk opustí Schengenský prostor i když ve skutečnosti za celou cestu ne, že? |
|
|
|
| Pozemstan:
Asi je nutno "ulehčit" Nuselskému mostu, a pak, pokud nespadne, jej preventivně uzavřít navždy, a problém s kolonami tak (v této lokalitě) odstranit definitivně
To je tak šílený nápad, že by se nějakému imbecilovi z magisrátu mohl zalíbit... :-)
Jak prý říkával J. Werich "to je blbý, to se bude líbit".
|
|
|
|
| Asi je nutno "ulehčit" Nuselskému mostu, a pak, pokud nespadne, jej preventivně uzavřít navždy, a problém s kolonami tak (v této lokalitě) odstranit definitivně, nebo alespoň provést opravdu rozsáhlou přestavbu, ne jen opravu, která kolony odsune sice jen na čas, ale mnoha lidem naopak přisune "krabice"... -)( |
|
|
|
| Ona je to hlavně nebetyčná pitomost... řídit rychlost vozidel návěstní soustavou, která je primárně směrová a jejíž rychlostní prvky jsou posledních 20 let opakovaně "deprecated" (což jsou primárně předvěstní semafory a rychlostní semafory) je nebetyčná ptákovina, která se může líbit jen firmám přisátým na magisrátní cecek (a pak bezmozkům, kteří v životě neřídili nic s motorovým pohonem). |
|
|
|
| "Jejich úkolem bude zbrzdit provoz a udržet kolony mimo zástavbu."
Pán chtěl jistě říci "mimo zástavbu Prahy 2", protože jinak by takovou kokotinu nevypustil z úst. Odsere to pražský otloukánek Praha 4; dtto. já, kdy už teď často koukám na zaseklý 5. květen, a to nejen po ránu. V momentě vytvoření 'bulváru' se všechna doprava přemístí na Vršovickou a na MěÚ P10 začnou hrát ze zoufalství ruskou ruletu. |
|
|
|
| Mně to pořád přišlo jako apríl... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|