Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| RegioJet s okamžitou platností stahuje z provozu všechny vagony řady Bcmz, koupené z druhé ruky od ÖBB.
Nehoda v Pardubicích ukázala podle informací HN konstrukční vadu v rámu vozidla, která zřejmě následky nehody výrazně zhoršila. No tak, když člověk vidí, jak to mají prorezivělé (samozřejmě z těch fotek, co jsem viděl není jasné zda strukturálně), tak se není čemu divit. |
|
|
|
| Marshall: Souhlasím. Problém je, že spousta lidí nevidí nebo nechce vidět tento aspekt celé věci.
Příkladně české železnice (a malá písmena zde píšu zcela záměrně) se naučily jezdit na červenou takřka rutinně.
A není to jen otázka poslední doby, dá se říci, že už za neslavnou nehodou ve Stéblové stojí projetí červené a to je už přes 60 let.
Bohužel, dokud v této zemi bude na železnici panovat atmosféra typu, že "ono se to nepotento", tak bude k podobným tragédiím docházet i nadále. |
|
|
|
| AVip, Mvek: Jestli to chápu dobře, tak bohužel nejenže ještě neaktivovali nový zabezpečovací systém (trochu to připomíná první let Enterprise B v Generations), ale zároveň už odstranili ten starý...
Zabezpečovač ETCS v pardubickém železničním uzlu je, aktivní ale bude od podzimu
"Původní národní zabezpečovač byl přitom podle Hospodářských novin (HN) a serveru Zdopravy kvůli nedávné rekonstrukci odstraněn..." |
|
|
|
| Strojvedoucí RegioJetu stihl zastavit (video z průmyslové kamery)
Víceméně tahle nehoda ukazuje to, že prostě se na mimořádné události pořád strašně se*e. A začínám chápat nadávky na SŽ, že údržbu totálně nezvládá.
Protože ETCS by se stejně asi nepoužívalo, to se jen testuje a není povinné. Ale chybělo tam i další zabezpečení po rekonstrukci (která skončila slavnostně před týdnem nebo kdy).
Vlaky jely poněkud nestandardně, neomlouvá to chybu strojevdoucího, ale podle všeho si ji uvědomil a aspoň něco dělal.
A doplňuje to ta výborná situace, kdy nebylo kudy místo nehody objíždět kvůli dalším opravám na všech možných objízdných trasách. |
|
|
|
| AVip: Hele, posledních 6 let mám v popisu práce "BOZP při práci s lasery". Tady je pár myšlenek:
1) Nejdůležitější je tréning, tréning, tréning.
Musí se zapracovat všechny psychologické jevy, které se v oblasti BOZP studují. Třetinu svého školení trávím ukazováním nehod a probráním sekvencí, které vedli k té katastrofě (typicky ztráta zraku nebo popáleniny). Dále popisuju skoronehody (near-fail, near-miss), kde se v poslední sekundě podařilo zabránit nehodě.
Příliš mnoho školení udělá legislativu a normy a tím to skončí. Je to povinná součást, ale je to jen část.
2) Fyzické úpravy zohledňující lidské vnímání a psychologii.
Třeba v Anglii zjistili, že určité úseky měli vyšší nehodovost a po zkoumání se ukázalo, že umístění návěstidel bylo nevhodné (slunce v protisměru a stínění kotvení snižovalo možnost / dobu viditelnosti signálu!
3) A pak následují bezpečnostní systémy a jejich aplikace. V okamžiku, kdy jsou mimo provoz – a tyhle stavy budou nastávat – tak musí být všichni ve střehu a VŠICHNI to musí vědět.
Safety culture je kritická!
Je naprosto kritické, aby měl člověk šanci se o chybách druhých a o selhání techniky dozvědět. Takže reportovat, reportovat, reportovat, nesmí se nic tutlat a tohle je jeden z kritických problémů.
V podstatě jde o to, aby drážní inspekce dělala veřejné reporty jako například NTSB (součástí jsou kroky k nápravě) a ty reporty se braly vážně!
PS: Na YouTube je super kanál Brick Immortar, kde rozebírá různé události. A na konci vždycky říká “Your safety matters!” Je nutné, aby lidi tohle vzali za své.
|
|
|
|
| Mně fascinuje, že ještě někoho fascinuje, že na našem železničním skanzenu se i v roce 2024 jezdí "na ruku".
Ale je fakt, že jsme se posunuli, teď už ETCS zaveden byl(je), akorát je ten systém vypnutý, protože rekonstrukce... |
|
|
|
| "vlak společnosti RegioJet minul návěstidlo, které zakazovalo jízdu" mluvčí inspekce Martin Drápal
To jsem zvědav, jestli a jak je ty lidi odškodní.
|
|
|
|
| Bohužel se musí opět ukázat, že když má člověk volbu, je lepší preferovat vagóny uprostřed, ne první (ani poslední). A taky určitě sedadla proti směru jízdy. |
|
|
|
| Nicméně je možné, že mi ten DPP zlobí jen proto, že mám preferovanou angličtinu (přitom je česky, ale třeba to ovlivňuje formát data). Musím to někdy zkusit na cizím počítači.
Nicméně i v PID Lítačce ten výběr času je myslím dost opruz. Ověřím si za pár hodin. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Ne, tomu se snažím hodně vyhýbat, na PID mi přijde dost praktický na různé přestupy a kombinace. A nějak ho od té doby, co ho má IDNES (ale to se snad letos mění), moc nemusím. |
|
|
|
| Mvek: To jsem asi nikdy nedělal. IDOS ti nevhovuje? |
|
|
|
| Hledat na DPP.cz spojení, je fakt opruz. Mě by zajímalo, kdo vymyslel ten prvek výběru času. Furt jsem si na to nezvykl, furt s tím válčím, že to chce přesný formát, že musím dát AM/PM, že to dělá psí kusy... |
|
|
|
| A já zase co mám tu čest s tratí na Benešov a S9, tak mám pocit, že se na ní pořád něco děje. Tedy většinou naštěstí to zahlédnu jen ve zprávách. Ale minulou neděli to bylo zpoždění z důvodu technické závady na vlaku (jednou řekli "z provozních důvodů dopravce"), postupně narůstalo, až řekli, že vlak nejede. Ale bylo to v půlhodinovém taktu, tak holt přijel další.
Pak v pátek zas ta nehoda u Hlavního nádraží, takže se začaly zpožďovat vlaky a jiné objíždět, a já zrovna potřeboval buď zpátky na Zahradní Město, nebo dál na Čerčany a chytit přestup do Posázaví, bohužel šibeninční (zaváhal jsem, měl jsem si zavolat na linku, jestli náhodou se tam nečeká na návaznost, protože ten posázavský jel v tu dobu v dvouhodinovém taktu...:-)). Takže jsem to musel řešit autem přes někoho, za kým jsem jel. |
|
|
|
| Dnes měla Berounka z Plzně mimořádné zpoždění, když jsme zastavili v Dobřichovicích kvůli "překážce na trati". Nakonec jsme přijeli na Smíchov ve 21:55 místo 21:43, takže mi ujelo metro ve 21:45 i 21:55... -)( |
|
|
|
| Tím nechci říct, že je to u nás dobré a máme být spokojení. Jen abychom už nepropadali pocitům méněcennosti. |
|
|
|
| Rakoušký Westbahn začne jezdit do Stuttgartu, ale stěžuje si na stav německé železnice
Tohle a zkušenosti některých redaktorů z cestování vlakem třeba Budějovice - Paříž apod. poukazují, nebo i vysloveně zmiňují, že fakt německá železnice dost upadá, a že už přestává být pravidlem "jděte se podívat do Německa, jak se to dělá". Rakousko tedy není o tolik lepší, ale přece jen s ním se srovnávat asi ještě nemůžeme. Ale jinak pak už je to o lidech a konkrétních případech, ale redaktoři upozorňují, že máme na to, abychom se jednou stali my ukázkou, jak mají služby na železnici vypadat, protože se to u nás hodně dlouhodobě zvedá i přes taky různé překážky a problémy.
(V neděli jsem se dočkal hlášení, že vlak nejede, poté, co se prodlužovalo zpoždění kvůli technické závadě CityElephanu, ale bylo to v taktu 30 minut, tak jsem se dočkal dalšího spoje). |
|
|
|
| Tak Berounka přijela na Smíchov asi se sedmiminutovým předstihem - ve 21:36 místo 21:43, což potvrzuje i níže odkazovaný přehled. Metro na Černý Most ale jezdí stejně až ve 21:45. |
|
|
|
| kapitan Pike: Také ty údaje nemusí být úplně přesné. Teď jedu z Plzně Berounkou, která vyjela úplně včas, i když aplikace Můj vlak hlásila 30 minut před odjezdem zpoždění 4 minuty. Jsem zvědavý, s jakým předstihem budeme na Smíchově, ale rychlík je omezen časem odjezdu z Berouna 21:08. Podle přehledu je průměrný čas příjezdu rychlíku 779 na Smíchov za posledních 14 dní -2 minuty, minimální -6 minut oproti plánu. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|