Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3050
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 16 - 35 / 3050Starší   Nejstarší

Mvek - 18. červen 2024 11:38sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A když jsme u nadávání na změny poslední dekády, tak zrovna kritiku ukazuje 125 + x125. Kdy kvůli opravě Barrandovského mostu a nepravidelnostem ve špičce přidali x125, která jezdí část trasy (Petrovice a dál), aby se na ni dalo spolehnout...:-)
No, tak uvidíme, kdy je napadne tu linku zas zkrátit jen ze Smíchova na JM.
Mvek - 18. červen 2024 11:36sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Na Dvorecký most se těším, na JZM je 118 nebo 125 můj zásadní spoj. Překvapuje mě, že už mají tak stanovené, co tam bude jezdit, když se něco mění každý rok, ale budiž. Nicméně 118 by mě velmi překvapila, kdyby v tom nebyla.

Mvek - 18. červen 2024 11:35sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Zatím dost zaniká ve zprávách, že od konce června budeme v Praze mít všechny zastávky na znamení (o stanicích metra se nemluví:-D).
AVip - 15. červen 2024 07:33sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Ještě dodám - za starých časů byl hlavní přestupní "hub" pro Krč (a čtvrti přilehlé) na zastávkách Nemocnice Krč (ono opravdu není náhoda, že přesně tam je plánována i jedna ze stanic trasy D), tím je sice +/- dodnes, ale díky postupnému zkriplení a přetrasování spousty linek její význam dosti upadl (a to navzdory tomu, že rekonstrukce ji naopak značně vylepšila a zpřehlednila), doufejme tedy, že po spuštění D se někdo aspoň trochu chytí za nos a dojde mu, že by bylo mít spádovou nemocnici na přímých linkách z většiny Prahy 4 (což byla taky důvod, proč se z Nemocnice Krč stal přestupní "hub" - většina autobusů Prahy 4 v nějaké formě zajížděla právě k ní).
AVip - 15. červen 2024 07:28sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Ad 193 (a spol.).
Původně (a tím myslím po spuštění metra C, kdy má smysl se bavit o nějakém jakž takž finálním stavu dopravy) bylo podobných autobusů více.

193 je v podstatě jediný poslední mohykán této éry (i když se ho ROPID snaží rozbít, seč může) a bohužel, ani 193 není ideální, za Nemocnicí Krč jede směr Kunratice (na což mimochodem Kunratičtí nadávají, kudy chodí, protože likvidací 114 přišli o přímé spojení na Kačerov) a jakkoli byla 193 zatažena z populistických důvodů na Brumlovku (a tedy i Kačerov), pořád Kunraticím chybí přímá linka k hlavnímu vstupu do metra C na Kačerově.

Long story short(er): "konečně řešení" dopravní otázky Prahy 4 opravdu stojí a padá s trasou D, doslova a je bohužel téměř zločin, že si (ne)zodpovědná místa již déle jak 30 let počínají, jako kdyby D už dávno jezdila.
anubis - 14. červen 2024 16:05sipka
ZAMĚŘIT
anubis
Telemachus Rhade: Linkové vedení by se mělo řídit tímto dokumentem Linka 193 tam sice není, ale jinak by to mělo být závazné. Stojí za povšimnutí linka 2, která bude od Botanický Zahrady asi vozit vzduch
Telemachus Rhade - 14. červen 2024 15:26sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
AVip:
Aneb jak dokurvit to, co ještě nějak zvládá fungovat.

Tak že lépe než ROPID dokáže plánovat i malé díle po sto hodinách v TTD, to ví každý - viz velkohubý návrat linky 19, kdy si po deseti letech všimli, že fakt chybí. Ale tady moc nevím, na co nadáváš, protože 193 spojuje obě části Krče a i přes navedení na Dvorce pořád obě části Krče spojovat bude :) Vlastně si vezmou jižní trasu 193 a naroubují na ní severní trasu bývalé 192, zatímco náhradní 19 bude končit v regulérní smyčce na Pánkráci, čímž to zajíždění do Vršovic (konečně) začne postrádat smysl.

anubis:
Nemají tam náhodou tramvaje? Aneb jsem zvědavý jestli můj tip na odklon 27 vyjde :)
AVip - 13. červen 2024 07:38sipka
ZAMĚŘIT
AVip
AVip:
spojení obou částí Krče

Jinak samozřejmě, tohle řešila/bude řešit trasa D (měla jezdit od roku 2000, cca.), která sice zcela neeliminuje nutnost sfárat do metra (tak nějak z povahy věci :-D), ale která naštěstí umožní, aby většina Krče atd. byla v +/- docházkové vzdálenosti od metra, čímž odpadne nutnost otravných jízd autobusem jen kvůli tomu, že si někdo na DPP nedokáže představit, že by někdo mohl potřebovat cestovat v rámci čtvrti, ve které bydlí (protože to je současný stav v mnoha relacích a sice autobus - metro - autobus a to v rámci jedné čtvrti, což je prostě a dobře šílené, ať se na to díváme jak chceme).
AVip - 11. červen 2024 21:24sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Aneb jak dokurvit to, co ještě nějak zvládá fungovat.

Argument, že 118 nepotřebuje posílit, je zcela validní a pojede-li k tomu všemu kratší trasou, tak už vůbec (jinak Smíchov je pro Pankrác/Krč zcela validní destinace, jednak kvůli přestupu na trasu B směrem na západ, jednak kvůli nádražím vlakovým i autobusovým).

Kdyby ti malůvkáři po mapě radši vymysleli spojení obou částí Krče (a na to navázaných čtvrtí pod i nad), tak aby nebylo nutné v rámci Krče lézt zcela zbytečně na jednu stanici do metra, to by bylo něco! (ne, žádný stávající autobus toto nesplňuje a TBBH, nějak si posledních 40+ let žádný takový ani nevybavuji), Krči chybí vymeták, který by severojižně propojil hlavní instituce a zároveň by na něj nebylo nutné čekat na obskurních nástupištích.

Ale tak co už... :-/
anubis - 11. červen 2024 17:05sipka
ZAMĚŘIT
anubis
Na K-Reportu, diskuzním webu o dopravě, kam chodím, již kolují údajně oficiální informace o autobusových linkách přes Dvorecký most, až ho dokončí. Bude tam jezdit linka 118 a také linka 193, která zmizí z Pankráce a Vršovic.
Marshall - 10. červen 2024 23:23sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Mvek: Souhlas proto potřebujeme pořádné vyšetřovací zprávy.
Mvek - 10. červen 2024 17:52sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Marshall: Koroze jistě může být riziko, ta fotka, co jsem viděl, je hrozivá, byť zatím píší, že tady snad výrazná nebyla. Nicméně článek zdopravy.cz odkazující na iRozhlas z 2018 ukazuje, že to nemusí být jen o korozi, ale obecně špatné konstrukci, takže zas tak na vině nemusí být dopravce.

Odkazují tam na nehodu v Salcburku 2018, kdy se úplně stejně zlomil stejný rakouský vůz při nějaké nehodě při posunu v nádraží.
Marshall - 07. červen 2024 20:10sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
a ještě reference na HN
Marshall - 07. červen 2024 20:09sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
RegioJet s okamžitou platností stahuje z provozu všechny vagony řady Bcmz, koupené z druhé ruky od ÖBB.

Nehoda v Pardubicích ukázala podle informací HN konstrukční vadu v rámu vozidla, která zřejmě následky nehody výrazně zhoršila. No tak, když člověk vidí, jak to mají prorezivělé (samozřejmě z těch fotek, co jsem viděl není jasné zda strukturálně), tak se není čemu divit.
AVip - 07. červen 2024 19:01sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Marshall: Souhlasím. Problém je, že spousta lidí nevidí nebo nechce vidět tento aspekt celé věci.

Příkladně české železnice (a malá písmena zde píšu zcela záměrně) se naučily jezdit na červenou takřka rutinně.
A není to jen otázka poslední doby, dá se říci, že už za neslavnou nehodou ve Stéblové stojí projetí červené a to je už přes 60 let.

Bohužel, dokud v této zemi bude na železnici panovat atmosféra typu, že "ono se to nepotento", tak bude k podobným tragédiím docházet i nadále.
Pozemstan - 07. červen 2024 16:19sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
AVip, Mvek: Jestli to chápu dobře, tak bohužel nejenže ještě neaktivovali nový zabezpečovací systém (trochu to připomíná první let Enterprise B v Generations), ale zároveň už odstranili ten starý...
Zabezpečovač ETCS v pardubickém železničním uzlu je, aktivní ale bude od podzimu
"Původní národní zabezpečovač byl přitom podle Hospodářských novin (HN) a serveru Zdopravy kvůli nedávné rekonstrukci odstraněn..."
Mvek - 07. červen 2024 11:08sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Strojvedoucí RegioJetu stihl zastavit (video z průmyslové kamery)

Víceméně tahle nehoda ukazuje to, že prostě se na mimořádné události pořád strašně se*e. A začínám chápat nadávky na SŽ, že údržbu totálně nezvládá.
Protože ETCS by se stejně asi nepoužívalo, to se jen testuje a není povinné. Ale chybělo tam i další zabezpečení po rekonstrukci (která skončila slavnostně před týdnem nebo kdy).
Vlaky jely poněkud nestandardně, neomlouvá to chybu strojevdoucího, ale podle všeho si ji uvědomil a aspoň něco dělal.

A doplňuje to ta výborná situace, kdy nebylo kudy místo nehody objíždět kvůli dalším opravám na všech možných objízdných trasách.
Marshall - 07. červen 2024 10:41sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
AVip: Hele, posledních 6 let mám v popisu práce "BOZP při práci s lasery". Tady je pár myšlenek:

1) Nejdůležitější je tréning, tréning, tréning.
Musí se zapracovat všechny psychologické jevy, které se v oblasti BOZP studují. Třetinu svého školení trávím ukazováním nehod a probráním sekvencí, které vedli k té katastrofě (typicky ztráta zraku nebo popáleniny). Dále popisuju skoronehody (near-fail, near-miss), kde se v poslední sekundě podařilo zabránit nehodě.
Příliš mnoho školení udělá legislativu a normy a tím to skončí. Je to povinná součást, ale je to jen část.

2) Fyzické úpravy zohledňující lidské vnímání a psychologii.
Třeba v Anglii zjistili, že určité úseky měli vyšší nehodovost a po zkoumání se ukázalo, že umístění návěstidel bylo nevhodné (slunce v protisměru a stínění kotvení snižovalo možnost / dobu viditelnosti signálu!

3) A pak následují bezpečnostní systémy a jejich aplikace. V okamžiku, kdy jsou mimo provoz – a tyhle stavy budou nastávat – tak musí být všichni ve střehu a VŠICHNI to musí vědět.

Safety culture je kritická!
Je naprosto kritické, aby měl člověk šanci se o chybách druhých a o selhání techniky dozvědět. Takže reportovat, reportovat, reportovat, nesmí se nic tutlat a tohle je jeden z kritických problémů.
V podstatě jde o to, aby drážní inspekce dělala veřejné reporty jako například NTSB (součástí jsou kroky k nápravě) a ty reporty se braly vážně!

PS: Na YouTube je super kanál Brick Immortar, kde rozebírá různé události. A na konci vždycky říká “Your safety matters!” Je nutné, aby lidi tohle vzali za své.
AVip - 07. červen 2024 08:49sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mně fascinuje, že ještě někoho fascinuje, že na našem železničním skanzenu se i v roce 2024 jezdí "na ruku".

Ale je fakt, že jsme se posunuli, teď už ETCS zaveden byl(je), akorát je ten systém vypnutý, protože rekonstrukce...
Marshall - 06. červen 2024 12:55sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
"vlak společnosti RegioJet minul návěstidlo, které zakazovalo jízdu" mluvčí inspekce Martin Drápal
To jsem zvědav, jestli a jak je ty lidi odškodní.

Nejnovější   Novější 16 - 35 / 3050Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o