Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| No, kéž by Kupka udělal úklid na SŽ... Už je nějak těch průserů moc.
Zpoždění pro VRT, stavět se začne nejdříve za pět let
Materiál oficiálně nepřiznává zpoždění v přípravě Správou železnic. Stačí ale porovnat uváděná data v novém dokumentu s těmi, které dosud Správa železnic u jednotlivých úseků vysokorychlostních tratí uvádí. Zpráva neuvádí žádné důvody, proč ke zpoždění došlo ani kdo je za tuto skutečnost zodpovědný.
Navíc ty různé případy, kdy vyvstává, že SŽ nenahlásí průser na Drážní inspekci, takže se vůbec případ pochybení nevyšetřuje, nebo to nahlásí teda, ale až se zpožděním, že DI nemůže říct, jestli to bude řešit, provoz se třeba už obnoví. Největší byl ten případ stržené troleji na berounské dráze, ale vyplynulo pak víc, více či méně závažných pochybení podobného druhu.
K tomu taky (ale to nemusí být jen vina SŽ), že třeba v Libereckém kraji renovují za velké peníze stanice na trase do Hrádku nad Nisou, která je jinak rychlá, a nepřinese to tam žádné zrychlení, ale i v kraji je spousta úseků, kde by renovace přinesla zrychlení apod. |
|
|
|
| A když jsme u nadávání na změny poslední dekády, tak zrovna kritiku ukazuje 125 + x125. Kdy kvůli opravě Barrandovského mostu a nepravidelnostem ve špičce přidali x125, která jezdí část trasy (Petrovice a dál), aby se na ni dalo spolehnout...:-)
No, tak uvidíme, kdy je napadne tu linku zas zkrátit jen ze Smíchova na JM. |
|
|
|
| Na Dvorecký most se těším, na JZM je 118 nebo 125 můj zásadní spoj. Překvapuje mě, že už mají tak stanovené, co tam bude jezdit, když se něco mění každý rok, ale budiž. Nicméně 118 by mě velmi překvapila, kdyby v tom nebyla.
|
|
|
|
| Zatím dost zaniká ve zprávách, že od konce června budeme v Praze mít všechny zastávky na znamení (o stanicích metra se nemluví:-D). |
|
|
|
| Ještě dodám - za starých časů byl hlavní přestupní "hub" pro Krč (a čtvrti přilehlé) na zastávkách Nemocnice Krč (ono opravdu není náhoda, že přesně tam je plánována i jedna ze stanic trasy D), tím je sice +/- dodnes, ale díky postupnému zkriplení a přetrasování spousty linek její význam dosti upadl (a to navzdory tomu, že rekonstrukce ji naopak značně vylepšila a zpřehlednila), doufejme tedy, že po spuštění D se někdo aspoň trochu chytí za nos a dojde mu, že by bylo mít spádovou nemocnici na přímých linkách z většiny Prahy 4 (což byla taky důvod, proč se z Nemocnice Krč stal přestupní "hub" - většina autobusů Prahy 4 v nějaké formě zajížděla právě k ní). |
|
|
|
| Ad 193 (a spol.).
Původně (a tím myslím po spuštění metra C, kdy má smysl se bavit o nějakém jakž takž finálním stavu dopravy) bylo podobných autobusů více.
193 je v podstatě jediný poslední mohykán této éry (i když se ho ROPID snaží rozbít, seč může) a bohužel, ani 193 není ideální, za Nemocnicí Krč jede směr Kunratice (na což mimochodem Kunratičtí nadávají, kudy chodí, protože likvidací 114 přišli o přímé spojení na Kačerov) a jakkoli byla 193 zatažena z populistických důvodů na Brumlovku (a tedy i Kačerov), pořád Kunraticím chybí přímá linka k hlavnímu vstupu do metra C na Kačerově.
Long story short(er): "konečně řešení" dopravní otázky Prahy 4 opravdu stojí a padá s trasou D, doslova a je bohužel téměř zločin, že si (ne)zodpovědná místa již déle jak 30 let počínají, jako kdyby D už dávno jezdila. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Linkové vedení by se mělo řídit tímto dokumentem
Linka 193 tam sice není, ale jinak by to mělo být závazné. Stojí za povšimnutí linka 2, která bude od Botanický Zahrady asi vozit vzduch |
|
|
|
| AVip:
Aneb jak dokurvit to, co ještě nějak zvládá fungovat.
Tak že lépe než ROPID dokáže plánovat i malé díle po sto hodinách v TTD, to ví každý - viz velkohubý návrat linky 19, kdy si po deseti letech všimli, že fakt chybí. Ale tady moc nevím, na co nadáváš, protože 193 spojuje obě části Krče a i přes navedení na Dvorce pořád obě části Krče spojovat bude :) Vlastně si vezmou jižní trasu 193 a naroubují na ní severní trasu bývalé 192, zatímco náhradní 19 bude končit v regulérní smyčce na Pánkráci, čímž to zajíždění do Vršovic (konečně) začne postrádat smysl.
anubis:
Nemají tam náhodou tramvaje? Aneb jsem zvědavý jestli můj tip na odklon 27 vyjde :) |
|
|
|
| AVip:
spojení obou částí Krče
Jinak samozřejmě, tohle řešila/bude řešit trasa D (měla jezdit od roku 2000, cca.), která sice zcela neeliminuje nutnost sfárat do metra (tak nějak z povahy věci :-D), ale která naštěstí umožní, aby většina Krče atd. byla v +/- docházkové vzdálenosti od metra, čímž odpadne nutnost otravných jízd autobusem jen kvůli tomu, že si někdo na DPP nedokáže představit, že by někdo mohl potřebovat cestovat v rámci čtvrti, ve které bydlí (protože to je současný stav v mnoha relacích a sice autobus - metro - autobus a to v rámci jedné čtvrti, což je prostě a dobře šílené, ať se na to díváme jak chceme). |
|
|
|
| Aneb jak dokurvit to, co ještě nějak zvládá fungovat.
Argument, že 118 nepotřebuje posílit, je zcela validní a pojede-li k tomu všemu kratší trasou, tak už vůbec (jinak Smíchov je pro Pankrác/Krč zcela validní destinace, jednak kvůli přestupu na trasu B směrem na západ, jednak kvůli nádražím vlakovým i autobusovým).
Kdyby ti malůvkáři po mapě radši vymysleli spojení obou částí Krče (a na to navázaných čtvrtí pod i nad), tak aby nebylo nutné v rámci Krče lézt zcela zbytečně na jednu stanici do metra, to by bylo něco! (ne, žádný stávající autobus toto nesplňuje a TBBH, nějak si posledních 40+ let žádný takový ani nevybavuji), Krči chybí vymeták, který by severojižně propojil hlavní instituce a zároveň by na něj nebylo nutné čekat na obskurních nástupištích.
Ale tak co už... :-/ |
|
|
|
| Na K-Reportu, diskuzním webu o dopravě, kam chodím, již kolují údajně oficiální informace o autobusových linkách přes Dvorecký most, až ho dokončí. Bude tam jezdit linka 118 a také linka 193, která zmizí z Pankráce a Vršovic. |
|
|
|
| Mvek: Souhlas proto potřebujeme pořádné vyšetřovací zprávy. |
|
|
|
| Marshall: Koroze jistě může být riziko, ta fotka, co jsem viděl, je hrozivá, byť zatím píší, že tady snad výrazná nebyla. Nicméně článek zdopravy.cz odkazující na iRozhlas z 2018 ukazuje, že to nemusí být jen o korozi, ale obecně špatné konstrukci, takže zas tak na vině nemusí být dopravce.
Odkazují tam na nehodu v Salcburku 2018, kdy se úplně stejně zlomil stejný rakouský vůz při nějaké nehodě při posunu v nádraží. |
|
|
|
| RegioJet s okamžitou platností stahuje z provozu všechny vagony řady Bcmz, koupené z druhé ruky od ÖBB.
Nehoda v Pardubicích ukázala podle informací HN konstrukční vadu v rámu vozidla, která zřejmě následky nehody výrazně zhoršila. No tak, když člověk vidí, jak to mají prorezivělé (samozřejmě z těch fotek, co jsem viděl není jasné zda strukturálně), tak se není čemu divit. |
|
|
|
| Marshall: Souhlasím. Problém je, že spousta lidí nevidí nebo nechce vidět tento aspekt celé věci.
Příkladně české železnice (a malá písmena zde píšu zcela záměrně) se naučily jezdit na červenou takřka rutinně.
A není to jen otázka poslední doby, dá se říci, že už za neslavnou nehodou ve Stéblové stojí projetí červené a to je už přes 60 let.
Bohužel, dokud v této zemi bude na železnici panovat atmosféra typu, že "ono se to nepotento", tak bude k podobným tragédiím docházet i nadále. |
|
|
|
| AVip, Mvek: Jestli to chápu dobře, tak bohužel nejenže ještě neaktivovali nový zabezpečovací systém (trochu to připomíná první let Enterprise B v Generations), ale zároveň už odstranili ten starý...
Zabezpečovač ETCS v pardubickém železničním uzlu je, aktivní ale bude od podzimu
"Původní národní zabezpečovač byl přitom podle Hospodářských novin (HN) a serveru Zdopravy kvůli nedávné rekonstrukci odstraněn..." |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|