| Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| | Zlepší to spojení Prahy 4 a Prahy 5.
To zas jo.
Všechno ostatní to ovšem zkurví ještě víc, než je to zkurvené teď.
tt-dvorecky-most.pdf
Například bude chybět tramvaj č. 2, která v úseku Braník - Staroměstská úspěšně posilovala č. 17 a zachraňovala situci, když díky vnitřním či vnějším příčinám na straně DPP ujela na přestupu v Bráníku právě č. 17.
106 a 114 místo 193 je špatný vtip.
124 bude jezdit ještě hůř, než teď.
A je vyloženě debilní, že zastávka Lísek zůstane v podstatě neobsloužená nějakým projíždějícím autobusem (v okolí je vedle spousty firem i poměrně dost zdravotnických zařízení a přestup na Budějovické je vyloženě kontraproduktivní, podivnosti č. 117 a 203 vyjíždějící z Budějovické se fakt nepočítají), DPP hřeší na blízkost Kačerova, ale zrovna z něj to je docela "uphill battle" a to tak, že doslova. |
|
|
|
| | Tak už to na mě skončilo samo. Zřete a plačte:

Avipe, jsi tak nadšený, jak si myslím? :-D |
|
|
|
| | | Až dneska odhalí všechny změny v linkové dopravě PID, buďte někdo tak hodný a hoďte sem sumář. Zatím ke mně prosáklo, že zruší 193 úplně, nechci se googlením ještě víc rozhodit. |
|
|
|
| | | Přelet stíhaček Kdo je z Prahy a bude zítra moct, tak ať se okolo 15 hodiny dívá nahoru |
|
|
|
| | | AVip: Tak doufejme, že to nepřestane být zmiňováno mezi výlukami na webu PID (nedávno jsem už měl to podezření, ale jen jsem špatně hledal) či přímo v metru. |
|
|
|
| | Včera odpoledne zhruba dvě hodiny nejezdilo metro C od Pražského povstání na jih.
Dopravní omezení:
Pražského povstání - Háje (METRO C)
Proč o tom píšu... výpadky provozu na trase C jsou v poslední době natolik obvyklé, že už se o tom nejen nepíše ve zpravodajských serverech (což se ještě nějak pochopit dá), ale ani na specializovaných diskuzích o tom není ani slovo - a to je, velmi mírně řečeno, znepokojující. |
|
|
|
| | | Protože to, že ten most dřív spadne (či spíše mu to bude hrozit a nastane nickolejný provoz), než se to začne stavět/opravovat, bych si už docela vsadil. |
|
|
|
| | Telemachus Rhade: Oba argumenty jsou na hlavu, jelikož UNESCO chrání i objekty z té doby a takový Hrad přece byl taky dostavěn až v minulém století:-). Prostě město se mění.
Ale ano, město se mění, tudíž dělat z něj skanzen je samozřejmě nesmysl. A Pankrác jsem nikdy nepochopil, přes Pankrác na historické centrum nikdo nekouká a opačně je to blbost, to bychom měli zbourat Kobylisy apod.
Nicméně podstatné je to, že mně je asi jedno, který most tam bude, tenhle se mi samozřejmě líbí vizuálně víc, ale ucelené řešení mi sedí víc. Takže jsem v tomhle nerozhodnutý. Vadí mi přešlapování a to, že se o UNESCO mluvilo až jako o potvrzení, ne jako první krok. |
|
|
|
| | | A zase ta Výtoň... Most byl postaven 1872, nebo tak někdy, jako moderní stavba, a panorama Prahy, jak ho vnímá UNESCO, technicky vzato narušil. Nyní, podobně jako na na Pankráci, se ptám: není UNESCO tak trochu na hlavu? |
|
|
|
| | | Pozemstan: Ano, SMS neuznávali a nevím, jestli už uznávají. Takže uznávám, že mé vyjádření asi nebylo přesné. Byť asi SMS jízdenky jsou jen obecně pro DPP, ne pro PID, ale to si nejsem jist. |
|
|
|
| | | Mvek 328697: Měl jsem pocit, že před lety někde psali, že ve vlacích některé jízdenky neuznávají - možná ale šlo o SMS. Každopádně jsem se dosud využívání vlaku v rámci MHD vyhýbal, resp. u té Rajské Zahrady hlášení o možnosti přestupu ignoroval, když jsem už byl na cestě ve stejném směru metrem, což byla chyba. Také, když jsem měl loni kupon na dopravu po celé MHD Liberce a Jablonce, jsem si bohužel neověřil, že tarif IDOL platí i pro vlaky, které jsem občas využíval (když jsem jel z Prahy až přes Liberec ve 23 hod., hodil se poslední vlakový spoj z Liberce do Jablonce v 0:35 - jezdí ale jen v noci z pátku na sobotu a z soboty na neděli)... |
|
|
|
| | | Nicméně s těmi rychlíky se dostává člověk pak do kuriozních situací, kdy Rkem zaplatí třeba více (pokud má kupón pro nějakou část a lístek pro zbytek), jelikož mezi poslední zastávkou v předplaceném pásmu kupónem a cílovou zastávkou mimo to přesáhne čas pro levnější lístek, takže si musím koupit dražší. Typicky Zahradní Město - Mnichovice. Při vlaku S kupuji lístek na Praha-Kolovraty - Mnichovice. Zatímco u rychlíku z toho Zahradního Města, a to přesáhne čas dvoupásmové jízdenky, takže je to o 10 Kč dražší (ale zase třeba o 10 minut rychlejší). |
|
|
|
| | Pozemstan: To je dost "štěstí", že při svém častém cestování jsi doteď nevěděl, že prostě jízdenky PID fungují ve všech S linkách (a dokonce i R linkách) na území PID bez ohledu na způsob zakoupení. Jel jsem na PID lístek z Lítačky mezi Poděbrady a Nymburkem nějakou linkou R (od RegioJetu, byla to ta nová čínská souprava) na jaře.
Nicméně ano, už před dvaceti lety přesně jsem jel na tramvajenku raději vlakem z Masaryčky do Horních Počernic, než metrem a autobusem. Bylo to právě i o něco rychlejší. A to tehdy patrně vlak před renovací jezdil pomaleji na dané trati (byť zase nemusel stavět na Rajské Zahradě).
Je holt škoda, že zastávka nemůže být blíže Černému Mostu, ale ona se tam ta trať od silnice vzdaluje, takže by to stejně málokdo chtěl jít cca 700 m mezi Mountfieldem a Makrem... A navíc by to tam asi už nešlo kvůli odbočce, takže by tam nemohly stavět vlaky na východ i na sever, nebo by to bylo ještě dál. |
|
|
|
| | | Ačkoli mezi centrem Prahy a Černým Mostem cestuji léta, až v posledních týdnech jsem (i proto, že některé vlaky do Plzně nově nestaví na Smíchově) párkrát využil vlak mezi Rajskou Zahradou a Hlavním nádražím v rámci tarifu PID. Bohužel vlak nestaví přímo na Černém Mostě, takže, pokud bych chtěl ušetřit a využít svou IN 50 u ČD, musel bych jít z Rajské Zahrady ještě asi 1 km pěšky. Takto v rámci PID (překvapilo mě, že ve vlaku S2 uznávají i jízdenku z aplikace Lítačka) přestoupím na Rajské Zahradě na metro. Dnes tak trvala cesta z Hlavního nádraží na Černý Most asi jen 20 minut, cca o 10 minut méně než metrem, kde bych ještě musel stihnout rychlý přestup z C na B asi za 3 minuty. Samozřejmě ale vlaky nejezdí tak často, aby to vždy vyšlo. Otázkou je také spolehlivost jízdy na čas, která asi bude oproti metru horší. |
|
|
|
| | Dal jsem si včera na otočku Brno. Seznal jsem několik věcí:
- Životnost D1 rozhodně nebude proklamovaných 30+ let :) Některé nové betonové bloky už houpou podobně, jako ty předchozí, hlavně, když se ze Prahou jede do těch táhlých kopců.
- Jet na tom plynule 130 je sci-fi. Vpravo se jede 80-100, vlevo 150+.
- Absence stálého třetího pruhu je bolestná nejen kvůli předchozímu bodu, ale i v případě předjíždění kamionu kamionem.
- Od cca 50. km směrem na Brno se jede mnohem příjemněji. Ne, že by snad doprava zřídla, ale řidiči jsou mnohem ohleduplnější. To ostatně platí i pro Brno.
- Kůrovcová kalamita na Vysočině je bolestně patrná i z kokpitu.
- Síť benzínek a fanst-foodů je tak o polovinu méně hustá než na kratších dálnicích. |
|
|
|
| | Problém je, že 90 na silnicích je kompromis a jako každý správný kompromis je zcela nevyhovující.
Jsou úseky první třídy, které jsou bezpečnější na 100+ rychlosti než některé dálnice a jsou i dálnice, které vypadají ve srovnání s nimi jako "cargo cult" (ano, D4 ev. I/4, dívám se na tebe a taky na I/20 a s příklady obou těchto situací).
Do toho tu máme silnice II. a III. tříd, které jsou taky co kus to originál a na rovinu, na některé by bylo zdravější zavést klidně ještě restriktivnější maximálku (70), protože poloměry a rozhledové poměry v podstatě neumožňují v mnoha úsecích jet 80+ (ovšem to nevadí mnoha buranům, místním i přespolním, aby jeli co nejrychleji a třeba i v protisměru, "tady nikdy nikdo nejede").
Když jsem loni v létě cestoval po západočeských sudetech, tak střídavě nadával na sudeťáky a na komunisty - na sudeťáky kvůli tomu, že ty silnice postavili tak příšerně křivočaré a na komunisty, protože je nenarovnali, když měli po jejich odsunu šanci (dobře, narazil jsem na jednotlivé úseky, kde zjevně jezeďáci řvali tak důrazně, že s tím i soustruzi museli chca nechca něco udělat, ale těch bylo jen málo - a jen dodám, že naštěstí mám trénink z jižních Čech, kde sedláci, bez ohledu na národnost byli taky strašní kolenovrti a tak je celá řada úseků taky pěkně kroucená). |
|
|
|
| | Telemachus Rhade: Nesmysl to není. V německé společnosti určitě lépe funguje to, že je pak velká rychlost přitěžující okolnost, když se něco stane, tedy jako prevence toho, aby se moc často nic nestalo. Jsou denní doby (a myslím za světla), kdy na některých úsecích jako třeba na té cestě od hranic k Drážďanům to urychlí cestu. Když na to má člověk správný motor a převodovku a má důvod, tak proč ne, navíc je to možnost zkusit si legálně takovou rychlost pro představu.
Ale zavádět u nás 150 je pak trochu zcestné, protože u nás to budou asi většinou dost krátké úseky. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

|