Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3050
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 3019 - 3038 / 3050Starší   Nejstarší

Telemachus Rhade - 26. srpen 2011 18:09sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
většinou kopírujeme metro
Nekopíruje. Vinohradská má jinou spádouvou oblast, než-li trasa A. Myšleno samozřejmě Vinohradská od tržnice dolů. Navíc kloudné spojení z Vinohrad na Hlavní nádraží prostě neexistuje.

nasekat smyčky
Všechna místa, co jsi jmenoval, smyčky mají :) Ovšem představa, jak do Řep, nebo na Barrandov, několikrát přesedám, když jedu z IP Pavlova, mi není úplně příjemná.

Spíš by bodla jiná možnost - vyrobit tramvajové rychlodráhy, které by byly nezávislé na páteřním systému, kde se aktuálně všechno žene přes centrum. Taková rychlo-tramvaj Horní Počernice > ČM > Satalice > Kbely > mezírkou mezi Čakovicemi a Letňanami na Střížkov.. To by byla paráda.
Yakuzza - 26. srpen 2011 18:08sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
A když už jsme u těch propojovacích projektů... trochu globálněji.

Z Londýna až do New Yorku vlakem - pod Beringovým průlivem vyroste tunel
Mvek - 26. srpen 2011 17:49sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Psal jsem o tom, kdy turisté blokují MHD nám. Takže si trhneme my, ne oni.


Ale já obecně nejsem zastánce páteřních linek (a nejen proto, že ve hrách s dopravní tematikou bývají často problematické), pokud mají stejně husté stanice jako ty ostatní. To je pak ten případ, kdy cesta celou trasou metra B trvá skoro hodinu.
No a u tramvají a jejich přeplněnosti v centru je to podobný případ.


Takže já osobně bych byl za úplně jiný koncept, nasekat smyčky na různá přestupní místa (Palmovka, Anděl, Vltavská třeba atd. na širším centru a přímo v centru třeba Florenc, Můstek, nebo Hlavní nádraží, Karlovo náměstí...), odkdu by jezdily jednak tramvaje k okraji města, jednak nějaké pokrývající celé širší centrum (klidně i okružní, nikoliv kyvadlové).

No a co se týče reálnějších věcí, tak vedení nějaké tram po Vinohradské a od Muzea k Hlavnímu nádraží, případně dál, by bylo zajímavé, sice zase většinou kopírujeme metro, navíc na Vinohradské je tram často trochu blokovaná, ale tady to fakt chybí.

Jinak ale pokud tu nemá někdo návrh, jak se turistů zbavit, tak bohužel Václavák už pro centrální přestup vhodný není, ač infrastrukturně by byl určitě. Proto by se mi mnohem lepší zdálo decentralizování přestupů na více míst, viz můj druhý odstavec.
Yakuzza - 26. srpen 2011 17:43sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mvek:
Brněnské „metro“ už je na stole úředníků kraje, peníze na ně nejsou

Ten návrh je sice udělaný pěkně, ale opravdu to reálné není. Dokonce je vymyšlený velmi prakticky, hlavně úsek Řečkovice - Hlavní nádraží, který pokrývá severní městské části by opravdu bodl, protože tam je situace nejkritičtejší, šaliny jezdí v co nejkratších intervalech, jsou tam nasazovány velké soupravy, ale stejně to v ranních špičkách nestačí. Jsem hodně rád, že tam nebydlím, ani tama necestuji do práce.

V plánu je prioritně prodloužení tramvajové tratě na Lesnou, dále Bystrc-Kamechy a především zavedení tratě do oblasti Univerzitního kampusu, kam aktuálně pendlují kloubové trolejbusy ve tříminutových intervalech a i tak je situace děsná.

Ještě přestavba na Dornychu, kde povede tramvajová trať do Komárova úplně jinudy, mluvilo se o horizontu 10 let.To je plán na cca 20 let.

Kromě toho jsou tady některé tratě v naprosto katastrofálním stavu, asi tři místa jsou vyloženě kritická, speciálně trať na Minské, kde se v souvislosti s tragickým stavem kanalizace jenom čeká, kdy se to tam propadne. A oprava opět odsunuta.

(Nemluvě o těžkém nedostatku trolejbusů, což vedlo ke znovuzařazování zrušených vozů 14Tr a nakupování ojetin od jihlavského DP.)

Toto všechno (a samozřejmě i ten samotný koncept rychlodráhy) počítá s odsunem hlavního nádraží, což je totálně v nedohlednu.

Takže rychlodráha je moc pěkná představa, ale obávám se, že se jí moje generace nedožije.
AVip - 26. srpen 2011 16:27sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Turisté nechť si ráčí trhnouti okončetinami, pro ně je to možná atrakce, ale někteří z nás tamtudy chodí do práce (abych parafrázoval slavný Jiránkův vtip - mimochodem, až tak nepřeháním, asi dva roky jsem pracoval na Starém městě a přes Václavák a okolí jsem chodil aspoň dvakrát týdně).

I.P.Pavlova je naopak problém řešitelný velmi snadno - znovuzavedením tramvají na Václavák.

Dále viz příspěvek TR, abych tak řekl. :-)

Ideální by byl návrat tramvají na celý Václavák, ale popravdě, i návrat do horní poloviny by bylo možno považovat za použitelný kompromis (s ohledem na to, že pěší zónu celkem dobře pokrývá metro, takže to není v těch místech tak palčivé).
Další průšvih t.č. je to, že neexistuje rozumné přímé (či "přímé", t.zn. jedna linka, ale třeba klikatá) spojení z Vinohradské na Náměstí republiky.
Telemachus Rhade - 26. srpen 2011 16:23sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
která má vést nejen přes Náměstí Míru,ale i mít přestup na Hlavní nádraží

Úsek Náměstí Míru > Pankrác se z pochopitelných důvodů bude stavět jako poslední a úsek Náměstí Míru > Náměstí republiky se už stihnul zavrhnout úplně s možností dostavby 2030+. Do té doby se právě na IP nasměruje ještě všechno z úseku Písnice > Pankrác.
Telemachus Rhade - 26. srpen 2011 16:19sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
IP Pavlova, zvláště po ránu, připomíná mraveniště. Pokud mu někdo v dohledné době neulehčí, nápor "D > Pankrác > IP Pavlova" nemá reálnou šanci zvládnout. Ono by teoreticky stačilo navést 10, nebo lépe 22, právě na Muzeum, což by znamenalo přistavět kolik? cca 300m kolejí? To snad není takový problém. Navíc by se dala udělat spojka se zastávkou Hlavní nádraží situovanou o mnoho řádů lépe než je ta aktuální. A rázem by po Vinohradské mohli jezdit 3 linky a dopravní obslužnost Vinohrad by konečně začala dávat aspoň trochu smysl. (I když by se tam toho muselo změnit trochu víc)

Tramvaje potřebují trolej a ty musí držet další lana.
Opět špatně. Soudruzi z MČ P1 by si měli vyjet třeba na Barrandov, aby zjistili že troleje se dají upevnit i jinak a takovéto upevnění může být i esteticky vsazeno do projektu jako moderní doplněk. ale to by holt někdo musel myslet. A taky chápu, že IP Pavlova už je MČ P2 :)
Mvek - 26. srpen 2011 16:17sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Tak ano, je důležité zvážit dostupnou infrastrukturu a s tím související finance.

Jinak mi ale nepřijde vhodné dnes uvažovat o Muzeu jako o velkém "hubu". A to vzhledem ke hustotě turistů atd. Ti by prostě nedělali dobrotu, kdyby chtěli využívat páteřní linky na kousíček (což nedělají ani v případě toho metra). Takže cosi jako elektrobusy by na více místech starší zástavby mohly pomoct právě odklonit turismus od základní infrastruktury MHD.

A naopak centrální přestupní body bych směřoval dál od Václaváku. I.P. Pavlova je zrovna těžko řešitelný problém, ale máme tady trasu D, která má vést nejen přes Náměstí Míru,ale i mít přestup na Hlavní nádraží, takže bych spíše přivedl koleje tram k nádražní budově a Mírák i Hlavák využil víc.

(I když uznávám, že něco by bylo třeba na variantě, kdy většina tram, co nyní jezdí přes Štěpánskou, jezdila po modernizované části tratě 11ky z Pavláku na Muzeum, pak dolu po Václaváku, a opět třeba přes Jungmannovo náměstí k Máji - MyTescu. Ale skutečně bych se bál, že praktické využití v době turistického návalu by to taky moc nezpříjemnilo.)
AVip - 26. srpen 2011 16:06sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
řešení elektrobusy může být mnohem lepší,

Sliby se slibují, blázni se radují... (nic ve zlém) - to jsem už v podání této garnitury (nejen) v dopravní oblasti zažil.
Radši bych řešení, pro které existuje infrastruktura, než nějaký vzdušný -či v tomto případě elektrický- zámek...

Stanice Muzeum byla stavěna jako hlavní přestupní "hub", kde se potkávají dvě linky metra + linky tramvají (takže je pro dnešní zátěž zbytečně naddimenzovaná) a všichni cestující přestupující na tramvaje se přelili zejména na I.P.Pavlova. Pokud nedojde k "off-loadnutí" části cestujících z I.P.Pavlova zpátky na Muzeum, budou se tito ve špičkách po uvažovaném zavedení turniketů pravidelně vzájemně ušlapávat.
Mvek - 26. srpen 2011 15:56sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Na Václavák se tramvaje nevrátí - tak mají svým způsobem pravdu, řešení elektrobusy může být mnohem lepší, protože vést nějakou páteřní linku by nebylo vhodné (viz případy, kdy mají obyvatelé Tróji s BUSem do ZOO smůlu, nemohou se do něj vejít).

Na druhou stranu by určitě bylo zajímavé i zkusit něco zvláštnějšího, třeba pohyblivý chodník (i když pohyblivé schody na Letnou tu už kdysi byly).
Brněnské „metro“ už je na stole úředníků kraje, peníze na ně nejsou - ambiciózní plán, a snad i smysluplný, ale viděl bych to dost pesimisticky.

První BUS zastávka ze slámy v ČR - prý není příliš hořlavá. Tak třeba vydrží víc, vandaly by rozhodně mohla a povětrnostní vlivy možná ne, ale těmi vandaly se to vykompenzuje.

Btw. ta hořlavost mi připomíná, že nechápu, proč nám tolik hoří autobusů apod. Že někdy chytne od motoru, a je tam velký žár atd. to pochopím. Ale občas líčí, jak rychle shoří interiér. Nejsou náhodou přísné limity na hořlavost interiéru? Do auta si kvůli tomu člověk nesmí dát ani nějakou dečku na sedačku, pokdu není nehořlavá.
Mvek - 25. srpen 2011 11:24sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak po vzoru Pirátů z Karibiku jsme včera byli na vlnách Podivína = jeli po D2 nedaleko obce Podivín, kde stejně jako jinde i na D1 jsou přeasfaltované betonové díly dálnice.

Jestli se za tyhle úseky platí (nákladní) mýto stejné jako jinde, je to pěkně nespravedlivé. Vždyť to těm vozidlům škodí, a když pojedou dostatečně pomalu, aby to bylo znát málo, tak zas nemusí jet po dálnici.

Nemluvě o tom, že se na tom v zájezdovém autobuse nedá spát:-). Ale tak to jsem po tom množství silnic první (možná i druhé) třídy v Maďarsku byl zvyklý.
Mvek - 30. červenec 2011 22:25sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Yakuzza: Zajímavé, myslím, že u nás je 97 historická tram:-).
Telemachus Rhade - 30. červenec 2011 11:41sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
:-D
Yakuzza - 30. červenec 2011 11:31sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Včera jsem jel z hospody domů noční 97 a nestalo se vůbec nic zajímavého :-)
Mvek - 29. červenec 2011 18:31sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Aneb doslova využijeme provokativní hlášky, že Brno je obydlená zatáčka na cestě Praha-Vídeň.
Mvek - 29. červenec 2011 18:30sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Ty z Brna ne :)

Ale jo, když nebude nic zajímavějšího, tak je to taková dopravácká samomluva:-).

Navíc možná poslední týden v srpnu se s přítelkyní objevíme v Brně, abychom ho vzali nejen jako cíl výletu, ale i jako výchozí bod pro výlet do Vídně.
Telemachus Rhade - 29. červenec 2011 18:06sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Yakuzza, the joke killer :)
Yakuzza - 29. červenec 2011 17:42sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
TelemachusRhade: Tak si to fórum přejmenuj tak, aby odpovídalo tématu.
Telemachus Rhade - 29. červenec 2011 16:23sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Yakuzza:
Opravdu tyto neuvěřitelně zajímavé historky někoho zajímají? :-)

Ty z Brna ne :)
Yakuzza - 29. červenec 2011 15:28sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Nedávno jsem jel z práce, a na Mendláku zjistím, že opravují ostrůvek a že 37 spolu s 25/26 odjíždí z náhradní zastávky u pivovaru, kousek od zastávky 84, taky jsem nikde neviděl oznámení.

A před začátkem prázdnin dosahovalo zpoždění ranních spojů 51 od Barvičovy ve směru na Zvonařku až 15 minut, což bylo způsobeno pravděpodobně totálně zacpanou křižovatkou Úvoz x Tvrdého od Žlutého kopce.

Asi dva týdny zpátky jsem jel z Kohoutovic do Soběšic, tzn. z Pisárek 84 na Královo pole, nádraží. Řidiči se povedlo naprosto odignorovat zastávku Anthropos (i když je na znamení až od 20h) a nebohé slečně zastavil až na zastávce Pod Jurankou. Se asi trochu prošla kolem řeky.

---

A tak dále. Opravdu tyto neuvěřitelně zajímavé historky někoho zajímají? :-)

Nejnovější   Novější 3019 - 3038 / 3050Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o