Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| V Brně se tohle párkrát praktikovalo během nějakých rozsáhlejších výluk a lidi s tím problém neměli. |
|
|
|
| Ale jen některé spoje, nebo to byl pokus. Dnes už zase hlásili zastávky po staru a jen některé budoucí metrobusy jedou s číslem v rámečku.
Pobavil mě však ještě tento článek:
Spoj bude za jízdy měnit číslo
|
|
|
|
| Tak dneska už hlásili na mé lince nové názvy zastávek a označníky mají nová čísla, viděl jsem i nějaké číslo z metrobus linek podle nového systému orámované (v rámci těch digitálních tabulí v autobusech), ačkoliv jinak to jezdí dle starého systému. |
|
|
|
| Po větším prostudování míst, která se mě týkají, musím ale říct, že někdo u mnohých změn přemýšlel. V našem okolí je zrovna většina k lepšímu (ale vím o místech, kde je tomu naopak), a to nejen subjektivně (i když jedna linka, která při jedné cestě ubírá přestupu, bude ve špičce podporovat a váznout v zácpě), ale i objektivně, např.:
- konečně vzniklo spojení Spořilova a Zahradního Města obnovením staré linky 138, která ale jede nyní po nové trase (ještě by to ale chtělo u toho místa, kde právě spojuje dvě lokality, přidat zastávku, aby se tam dalo přestoupit)
- přidání některých těch zastávek |
|
|
|
| Mvek: JO, JO, JO !!! ;-)
Zrovna jsem to chtěl postnout... celý materiál je btw. ke stažení zde:
http://ropid.cz/informacni-materialy/informacni-zpravodaj__s208x263.html |
|
|
|
| Na druhou stranu vznikla BUS zastávka v TRAM zastávce Pod Jezerkou v Nuslích a pozitivní může být, i když je tam teď přezastávkováno, že nově máme Karlovo náměstí i ve směru z Pavláku na Národní, hned za křižovatkou (tam si to přímo o zastávku říkalo, párkrát jsem se nachytal, že je tam jen v jednom směru). |
|
|
|
| Říkal tu někdo něco o přejmenování?:-D
Vápenka = Vozovna Žižkov
Oblouková – Bohemians
Sazka arena – Multiaréna Praha
Veletržní – Veletržní palác
Výstaviště – Výstaviště Holešovice
Na Návrší – Pod Dálnicí (tohle je obzvláště vtipné, když je to jinak nad dálnicí, ale je fakt, že předtím se to zas pletlo s vedlejší Na Rolích, dodnes si je pletu)
Na Rolích (v ul. Michelská) – Jemnická
Na Rolích (v ul. Vyskočilova) – Vyskočilova (nebývaly většinou zastávky podle kolmých ulic??)
Na Úlehli – Pekárenská
Na Vrškách – Slavínského
Stavoservis – Zamenhofova
Štěrboholy – Novoštěrboholská
U Samoobsluhy – Škola Štěrboholy
U Slunce – Štěrboholy
Votuzská – Divadlo Horní Počernice
Zdravotní středisko – Michnovka |
|
|
|
| Ale na Ropidu už jsou nové jízdní řády. |
|
|
|
| Pozemstan:
IDOS a mIDOS to zatím (snad) jistí
Zkus si tam vyhledat spojení za měsíc ode dneška... ;-) |
|
|
|
| A když už jsme u Spořilova, nedávno kvůli cyklistům a stezce posunuli zastávku Depo Kačerov v jednom směru. Nyní je mezi ní a předchozí zastávkou v podstatě jen most, to Depo se naopak od skoro všech domů, které spadají do jeho spádové oblasti, posunulo dál, blíže k té druhé.
A to jen proto, aby cyklisté mohli pod mostem projíždět bezpečně po chodníku, a nemuseli na silnici (jako by to bylo tak daleko a byl tam takový provoz).
V důsledku toho museli postavit přístřešek a překopat tam silnici a chodníky ještě víc. Přitom předtím byla zastávka pod mostem (Jižní spojkou), a tak přístřešek nebyl třeba. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Nepřeháněj, tam jde snad jen o nádraží, zastávku BUSu před ním a tramvaj, a to bude tak 200 metrů.
Ale už jsem vás zval na Spořilov. 5 BUS zastávek a jedna TRAM konečná na opravdu až půlkilometru mezi těmi nejvzdálenějšími. A není to na křižovatce. Důvodem je mimo jiné rychlostní silnice mezi nimi a podchod. Takže po hlavní trase JM - Bohdalec jezdí BUSy po levé a pravé straně od té rychlostní silnice (ale obojí jsou dvojsměrné ulice, které vedou souběžně s Chodovskou spojkou), podle toho kterým směrem.
Zároveň ale na každé z těchto silnic je i protilehlá zastávka pro jiné místní BUSy. A aby toho nebylo málo, na straně sídliště jsou v jednom směru dvě za sebou, a to proto, že z jedné se odchylovaly hlavní BUSy na Bohdalec právě na Chodovskou, zatímco tam ještě jezdí okružní 118ka. Nyní to ještě zlepšili, že ty na Bohdalec jezdí i přes tu druhou od 118ky, jen v ní nestaví!:-)
Takže tady se vyznat, to fakt chce hodně výpočetního výkonu i s mapou před sebou. 118ka sama má totiž matoucí trasu, když tu dělá osmičku. |
|
|
|
| Změnu zastávek.. Ono stačí současná situace, kdy třeba "uvidíme se na Nádraží Vršovice" může znamenat půlkilometrové rozpětí :-)
Nebo pokud nějaká tramvaj končí na Nám. bří. Synků, tak zásadně končí na Otakarově, apod. |
|
|
|
| lagga:
to snad neudělají, byl by to řádnej bordel :D
Aby ses jednou pořádně nepodivila! :-D
(i to tady už v omezeném měřítku bylo...)
Ostatně, úplně bude stačit, až udělají všechny zastávky na znamení... to teprv ty jízdní řády budou vypadat...! |
|
|
|
| Pozemstan:to snad neudělají, byl by to řádnej bordel :D |
|
|
|
| lagga: Pravda, IDOS a mIDOS to zatím (snad) jistí, ale kdyby ještě změnili názvy zastávek, to by pak byla teprve "revoluce"... -) |
|
|
|
| hmm, sem docela ráda že mám na mobilu aplikaci na mhdčko |
|
|
|
| Ale hlavní tvůrci změn to mají dobré, tak jako tak se zapíší:-). Na tohle se asi bude vzpomínat jako na povodně. |
|
|
|
| AVip: Myslím, že teď jsi jako já, když jsem nadával na některé změny ve Win mezi XP a 7...
Jde spíš o to, že když revoluce, tak má mít smysl. Nicméně u tram se asi měnily hlavně ty linky, které neznám, protože jsem zaznamenal jen pár změn, zpravidla jen odklon na jedné straně, nebo spíš drobnější změny v podobě zkrácení apod. A těch jsem zažil dost (hlavně s linkou 5).
Ale právě u těch BUSů mi to přijde nesmyslné, protože to je skutečně hokej, a přitom tam nějaká výrazná snaha o zlepšení není (i kdyby byly nakonec pomýlená).
Ujeté mi to přijde tak jako tak, budu si připadat jako bych prošel do alternativního vesmíru. Teď by byl správný MHD Lost.
Každopádně bolehlav mám pěkný za celé tyto prázdniny, to byla taky zážitek, nevadily by výluky, ale vadily výluky výluk a jejich změny, tu krátké, tu dlouhé (viz to, že vlastně 19 chvíli jezdila jako budoucí 16). |
|
|
|
| Mvek:
jak to dopadne s těmi nemetro busy.
Ale víme.
Blbě to dopadne.
Dtto. pro tramvaje - srsly, pokud někde něco jezdí odhadem 20 - 30 let, tak je absolutní "no brainer", že jeho zrušením se způsobí cestujícím solidní bolehlav... ku*va drát, když jsem se po víc jak dvaceti letech přestěhoval zpátky do "rodné čtvrti", tak jsem ke své úlevě tehdy zjistil, že se toho změnilo za tu dobu méně, než jsem čekal a že jsem mohl navázat tam, kde jsem koncem 80. let skončil...
teď budou větší změny, než za celých těch dvacet let !!! |
|
|
|
| AVip: Nevím, změny jsou zatím moc nepřehledné a nevíme, jak to dopadne s těmi nemetro busy. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|