Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Yakuzza: Chtěli prostě zvýraznit tyhle spoje nějakým názvem, že jsou jako hlavní. A expresní označení by nebylo to pravé, když staví stejně každou zastávku (až na výjimky). |
|
|
|
| Yakuzza: Jde z pravidla o linky, které protínají klíčové stanice metra a dokrývají místa, kde metro není. Většinou došlo ještě k jejich prodloužení a právě zcuchnutí intervalu na cca 3 - 6 minut.
Spoje paralelní s vedením metra se naopak zrušily nebo zkrátily.
Toto platí pro tramvaje i autobusy.
Změna linky za jízdy je spíš praxe z menších měst, uvidíme jak se osvědčí tady, ale zatím s tím opatrně souhlasím. |
|
|
|
| Mvek: Ok, takže celý fígl je v třeba 3 minutových intervalech? A s trasami současných linek metra to teda nemá nic společného? |
|
|
|
| Yakuzza: Asi jediný význam je ten, že metrobusy mají jezdit právě teoreticky tak nějak pravidelně s krátkými intervaly, že se na ně můžeš spolehnout. A dále, že mají být taženy upřednostněnými trasami (jako pásy pro BUS atd.) a být nejrychlejším spojem mezi danými místy.
No, teoreticky. |
|
|
|
| AVip: Tak tos mi to moc nevysvětlil :-) |
|
|
|
| AVip: Škoda, že ROPID nepřišel s tím, že budou metrolinky mít stejné dojezdové doby jako metro. Představa linky 22 řítící se zahuštěnou Prahou 80-ti km rychlostí je docela zajímavá :) Už vidím následný rozhovor s dopravním expertem, jak se jim povedlo vyřešit dopravní obslužnost centra.
Přistihl jsem se ale, že jsem si instinktivně nekoupil kupón na Opencard s tím, že si tam radši dojedu autem. Tak jsem zvědav kolik pražanů přemýšlí stejně.. |
|
|
|
| Yakuzza:
To jsou linky, které jedou zhruba po trase metra a mají tak metru odlehčit?
Ne, to jsou linky, které jsou dlouhé jako trasa metra... :-)
A teoreticky by měly mít srovnatelné intervaly (v praxi nemají a mít nebudou, ale pssst! o tom se nesmí mluvit!). |
|
|
|
| BTW vysvětlete mi někdo, co mají být zač ty metrolinky? To jsou linky, které jedou zhruba po trase metra a mají tak metru odlehčit? |
|
|
|
| V Brně se tohle párkrát praktikovalo během nějakých rozsáhlejších výluk a lidi s tím problém neměli. |
|
|
|
| Ale jen některé spoje, nebo to byl pokus. Dnes už zase hlásili zastávky po staru a jen některé budoucí metrobusy jedou s číslem v rámečku.
Pobavil mě však ještě tento článek:
Spoj bude za jízdy měnit číslo
|
|
|
|
| Tak dneska už hlásili na mé lince nové názvy zastávek a označníky mají nová čísla, viděl jsem i nějaké číslo z metrobus linek podle nového systému orámované (v rámci těch digitálních tabulí v autobusech), ačkoliv jinak to jezdí dle starého systému. |
|
|
|
| Po větším prostudování míst, která se mě týkají, musím ale říct, že někdo u mnohých změn přemýšlel. V našem okolí je zrovna většina k lepšímu (ale vím o místech, kde je tomu naopak), a to nejen subjektivně (i když jedna linka, která při jedné cestě ubírá přestupu, bude ve špičce podporovat a váznout v zácpě), ale i objektivně, např.:
- konečně vzniklo spojení Spořilova a Zahradního Města obnovením staré linky 138, která ale jede nyní po nové trase (ještě by to ale chtělo u toho místa, kde právě spojuje dvě lokality, přidat zastávku, aby se tam dalo přestoupit)
- přidání některých těch zastávek |
|
|
|
| Mvek: JO, JO, JO !!! ;-)
Zrovna jsem to chtěl postnout... celý materiál je btw. ke stažení zde:
http://ropid.cz/informacni-materialy/informacni-zpravodaj__s208x263.html |
|
|
|
| Na druhou stranu vznikla BUS zastávka v TRAM zastávce Pod Jezerkou v Nuslích a pozitivní může být, i když je tam teď přezastávkováno, že nově máme Karlovo náměstí i ve směru z Pavláku na Národní, hned za křižovatkou (tam si to přímo o zastávku říkalo, párkrát jsem se nachytal, že je tam jen v jednom směru). |
|
|
|
| Říkal tu někdo něco o přejmenování?:-D
Vápenka = Vozovna Žižkov
Oblouková – Bohemians
Sazka arena – Multiaréna Praha
Veletržní – Veletržní palác
Výstaviště – Výstaviště Holešovice
Na Návrší – Pod Dálnicí (tohle je obzvláště vtipné, když je to jinak nad dálnicí, ale je fakt, že předtím se to zas pletlo s vedlejší Na Rolích, dodnes si je pletu)
Na Rolích (v ul. Michelská) – Jemnická
Na Rolích (v ul. Vyskočilova) – Vyskočilova (nebývaly většinou zastávky podle kolmých ulic??)
Na Úlehli – Pekárenská
Na Vrškách – Slavínského
Stavoservis – Zamenhofova
Štěrboholy – Novoštěrboholská
U Samoobsluhy – Škola Štěrboholy
U Slunce – Štěrboholy
Votuzská – Divadlo Horní Počernice
Zdravotní středisko – Michnovka |
|
|
|
| Ale na Ropidu už jsou nové jízdní řády. |
|
|
|
| Pozemstan:
IDOS a mIDOS to zatím (snad) jistí
Zkus si tam vyhledat spojení za měsíc ode dneška... ;-) |
|
|
|
| A když už jsme u Spořilova, nedávno kvůli cyklistům a stezce posunuli zastávku Depo Kačerov v jednom směru. Nyní je mezi ní a předchozí zastávkou v podstatě jen most, to Depo se naopak od skoro všech domů, které spadají do jeho spádové oblasti, posunulo dál, blíže k té druhé.
A to jen proto, aby cyklisté mohli pod mostem projíždět bezpečně po chodníku, a nemuseli na silnici (jako by to bylo tak daleko a byl tam takový provoz).
V důsledku toho museli postavit přístřešek a překopat tam silnici a chodníky ještě víc. Přitom předtím byla zastávka pod mostem (Jižní spojkou), a tak přístřešek nebyl třeba. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Nepřeháněj, tam jde snad jen o nádraží, zastávku BUSu před ním a tramvaj, a to bude tak 200 metrů.
Ale už jsem vás zval na Spořilov. 5 BUS zastávek a jedna TRAM konečná na opravdu až půlkilometru mezi těmi nejvzdálenějšími. A není to na křižovatce. Důvodem je mimo jiné rychlostní silnice mezi nimi a podchod. Takže po hlavní trase JM - Bohdalec jezdí BUSy po levé a pravé straně od té rychlostní silnice (ale obojí jsou dvojsměrné ulice, které vedou souběžně s Chodovskou spojkou), podle toho kterým směrem.
Zároveň ale na každé z těchto silnic je i protilehlá zastávka pro jiné místní BUSy. A aby toho nebylo málo, na straně sídliště jsou v jednom směru dvě za sebou, a to proto, že z jedné se odchylovaly hlavní BUSy na Bohdalec právě na Chodovskou, zatímco tam ještě jezdí okružní 118ka. Nyní to ještě zlepšili, že ty na Bohdalec jezdí i přes tu druhou od 118ky, jen v ní nestaví!:-)
Takže tady se vyznat, to fakt chce hodně výpočetního výkonu i s mapou před sebou. 118ka sama má totiž matoucí trasu, když tu dělá osmičku. |
|
|
|
| Změnu zastávek.. Ono stačí současná situace, kdy třeba "uvidíme se na Nádraží Vršovice" může znamenat půlkilometrové rozpětí :-)
Nebo pokud nějaká tramvaj končí na Nám. bří. Synků, tak zásadně končí na Otakarově, apod. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|