Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Hlavně řidiči u linek, kde mají projíždět některé zastávky (třeba že je to i objížďka, tak jim nedali všechny, už přes léto), koukali natažení u každé zastávky na označník, jestli tam opravdu nemají stavět. IDnes si možná vymyslela, ale napsala, že si i řidič bral leták od informačních lidí z DP:-) a někde skutečně jel špatně jiný, tak ho lidi naváděli.
Jinak rodičům to sice jelo hodně pozdě, mně naopak vše správně, takže já jsem v pohodě. |
|
|
|
| No já byl "překvapen" tím, že metrobus 124 na své obrovsky dlouhé trase nabral "jen" 10 minut zpoždění (popravdě, hodilo se mi to, jinak by mi ujel...) |
|
|
|
| Tak dnes sem jel do práce o 30 min déle, ačkoli spoj měl údajně jezdit 2x tak často, někde se asi stala chyba :) |
|
|
|
| Skvělé, před týdnem to byla Na Rolích, v minulém týdnu z ní párkrát udělali Jemnickou (tak jsem si myslel, že jsem špatně pochopil popis, která bude která), a dneska je to nakonec Vyskočilova (která jsem si myslel, že bude za rohem, u křižovatky s Vyskočilovou, ale ne na ní).
Zřejmě soudruzi také nevěděli, která má být která., a proto i DPP web v pátek měl stále Na Rolích. |
|
|
|
| Změnu čísla linky jsem spíše moc nepochopil. Asi si budu muset to vysvětlení přečíst ještě třikrát. Nebo jde jen o to, že kdyby obě linky dohromady bylo jedno číslo, mátlo by to, že ta pokračující třeba jede zase napříč tou první? Zkrátka že by se moc klikatila, třeba i křížila, a proto tedy jsou to dvě zvlášť, byť jedním vozem?
Jinak mi na tom nic nevadí, ale museli by řidiči důsledně měnit to číslo ještě před příjezdem do dané zastávky. těm, co jsou uvnitř je to už jedno, a ti, co budou nastupovat uvidí jinou linku, tak nastoupí. Je to pak jak u některých BUSů, kde také občas pokračují hned zpátky bez odpočinku, takže výstupní = nástupní. |
|
|
|
| Yakuzza: Chtěli prostě zvýraznit tyhle spoje nějakým názvem, že jsou jako hlavní. A expresní označení by nebylo to pravé, když staví stejně každou zastávku (až na výjimky). |
|
|
|
| Yakuzza: Jde z pravidla o linky, které protínají klíčové stanice metra a dokrývají místa, kde metro není. Většinou došlo ještě k jejich prodloužení a právě zcuchnutí intervalu na cca 3 - 6 minut.
Spoje paralelní s vedením metra se naopak zrušily nebo zkrátily.
Toto platí pro tramvaje i autobusy.
Změna linky za jízdy je spíš praxe z menších měst, uvidíme jak se osvědčí tady, ale zatím s tím opatrně souhlasím. |
|
|
|
| Mvek: Ok, takže celý fígl je v třeba 3 minutových intervalech? A s trasami současných linek metra to teda nemá nic společného? |
|
|
|
| Yakuzza: Asi jediný význam je ten, že metrobusy mají jezdit právě teoreticky tak nějak pravidelně s krátkými intervaly, že se na ně můžeš spolehnout. A dále, že mají být taženy upřednostněnými trasami (jako pásy pro BUS atd.) a být nejrychlejším spojem mezi danými místy.
No, teoreticky. |
|
|
|
| AVip: Tak tos mi to moc nevysvětlil :-) |
|
|
|
| AVip: Škoda, že ROPID nepřišel s tím, že budou metrolinky mít stejné dojezdové doby jako metro. Představa linky 22 řítící se zahuštěnou Prahou 80-ti km rychlostí je docela zajímavá :) Už vidím následný rozhovor s dopravním expertem, jak se jim povedlo vyřešit dopravní obslužnost centra.
Přistihl jsem se ale, že jsem si instinktivně nekoupil kupón na Opencard s tím, že si tam radši dojedu autem. Tak jsem zvědav kolik pražanů přemýšlí stejně.. |
|
|
|
| Yakuzza:
To jsou linky, které jedou zhruba po trase metra a mají tak metru odlehčit?
Ne, to jsou linky, které jsou dlouhé jako trasa metra... :-)
A teoreticky by měly mít srovnatelné intervaly (v praxi nemají a mít nebudou, ale pssst! o tom se nesmí mluvit!). |
|
|
|
| BTW vysvětlete mi někdo, co mají být zač ty metrolinky? To jsou linky, které jedou zhruba po trase metra a mají tak metru odlehčit? |
|
|
|
| V Brně se tohle párkrát praktikovalo během nějakých rozsáhlejších výluk a lidi s tím problém neměli. |
|
|
|
| Ale jen některé spoje, nebo to byl pokus. Dnes už zase hlásili zastávky po staru a jen některé budoucí metrobusy jedou s číslem v rámečku.
Pobavil mě však ještě tento článek:
Spoj bude za jízdy měnit číslo
|
|
|
|
| Tak dneska už hlásili na mé lince nové názvy zastávek a označníky mají nová čísla, viděl jsem i nějaké číslo z metrobus linek podle nového systému orámované (v rámci těch digitálních tabulí v autobusech), ačkoliv jinak to jezdí dle starého systému. |
|
|
|
| Po větším prostudování míst, která se mě týkají, musím ale říct, že někdo u mnohých změn přemýšlel. V našem okolí je zrovna většina k lepšímu (ale vím o místech, kde je tomu naopak), a to nejen subjektivně (i když jedna linka, která při jedné cestě ubírá přestupu, bude ve špičce podporovat a váznout v zácpě), ale i objektivně, např.:
- konečně vzniklo spojení Spořilova a Zahradního Města obnovením staré linky 138, která ale jede nyní po nové trase (ještě by to ale chtělo u toho místa, kde právě spojuje dvě lokality, přidat zastávku, aby se tam dalo přestoupit)
- přidání některých těch zastávek |
|
|
|
| Mvek: JO, JO, JO !!! ;-)
Zrovna jsem to chtěl postnout... celý materiál je btw. ke stažení zde:
http://ropid.cz/informacni-materialy/informacni-zpravodaj__s208x263.html |
|
|
|
| Na druhou stranu vznikla BUS zastávka v TRAM zastávce Pod Jezerkou v Nuslích a pozitivní může být, i když je tam teď přezastávkováno, že nově máme Karlovo náměstí i ve směru z Pavláku na Národní, hned za křižovatkou (tam si to přímo o zastávku říkalo, párkrát jsem se nachytal, že je tam jen v jednom směru). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|