Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| AVip, Mvek: http://cs.wikipedia.org/wiki/Karosa_%C5%A0M_11
Zajímavé, z druhé poloviny 80. let, kdy jsem začínal vnímat dopravní prostředky, jsem už znal jen hranaté karosy, a dost mě překvapilo, když nám pak jednou na ZŠ pustili v audiovizuálním středisku knihovny film o Jablonci ze začátku 80. let, kde ještě MHD zajišťovaly tyhle "nezvyklé" kulaté vozy. Jeden patřící fotbalovému klubu TJ Elitex ale stával ještě koncem 90. let v Jablonci mezi kostelem na Horním náměstí a letním kinem.
AVip - 06. září 2012 09:03: Je tam napsáno, že jde o "trvalý stav ke dni 10.7.2012"... :-) Doufám, že jde o vtip, i když asi tedy do budoucna ne... -( Tím by mi při cestě metrem na Černý Most z Jižního Města, která je bohužel často rychlejší než přímý autobus 181 z Opatova s nižší frekvencí, přibyl druhý přestup... |
|
|
|
| Mvek: Tak to je jiná....!
Ikarusy byly pomalé a špatně se v nich topilo, na ty nemá člověk zrovna dobré vzpomínky. |
|
|
|
| Jinak obecně Želivského by se mohlo zlepšit, jestli už někdy budou obnovovT TO POTRUBÍ V Malešicích v Počernické, a pak se tam má nastěhovat tram. To by tam mohli zas prodloužit 11ku. |
|
|
|
| AVip: Ups, tak pardon, podle hledání mi přišlo, že to byl Ikarus, ano, myslel jsem ŠM11, ty se mi líbí nejvíc, ale viděl jsem vždy jen nějaký zájezdový stát na Vinohradech u husitského kostela v parku, nebo dodnes občas je vidět od nějaké autodopravy sídlící blízko konečné Hlubočepy. |
|
|
|
| Sedmikila jsou nejlepší :) |
|
|
|
| Mvek: Pche... nejlepší byly ŠM 11
http://cs.wikipedia.org/wiki/Karosa_%C5%A0M_11
Pro mne je B 731 novinka, na jejíž nasazování do provozu si dokonce pamatuju... :-) |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tramvaje jsou v Praze rozvrácené zejména výlukou na Vinohradech a několika dalších místech a od toho se pak odvíjí řada dalších problémů, takže bych s hodnocením raději počkal, až minimálně vinohradská výluka skončí.
Pak teprve bude možno posoudit změny v celém rozsahu. |
|
|
|
| Ale (což je odbočka) vizuálně zvenku si vzpomínám, jak mi před deseti lety, když jsem začal MHD jezdit pravidelně, vadily. Vadila mi představa, že tu budou tyhle divné, které nevypadají jako BUS, a vymizí staré Karosy, a to opravdu ty staré (já vím, že je to relativní:-)), ne renovované s novou zaoblenou maskou. A dneska jsem tak zvyklý, že je anopak beru jako klasiku. V MHD hrách té doby jsem právě preferoval starý styl vzhledu BUSů, nejlépe ještě spíš do stylu Ikarusů se zaoblenou střechou (a střešními okýnky v ní), zatímco dnes beru buď ty, a nebo pak právě něco připomínající Citybusy. |
|
|
|
| Mně taky Citibusy (a nemůžu si vybavit, jak přesně vypadají Citelisy uvnitř, ale mám pocit, že skoro stejně) přijdou dobré. Ne super, ale dobré. Akorát tedy jen ty s plošinou vzadu a spíše ty, kterým neodstranili vodorovnou tyč v zadní části, což je u některých novějších s prohnutými tyčemi. |
|
|
|
| AVip: Dobře, ale to je obecný problém, kteří vyřeší pouze výstavba nové tratě - nijak to nesouvisí s aktuálními změnami. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Point taken. :-)
A jinak, ono je to v pořádku i tak, v oblasti tram je to setrvalý bordel od roku 1974 (+/-), protože se čím dál víc ukazuje, že zrušení tramvají na Budějovickou bylo, mírně řečeno, krátkozraké. |
|
|
|
| AVip: Tohle souvisí s novým pravidlem číslo 3 klubu o ST knihách. Mluvil jsem o tramvajové síti. |
|
|
|
| TelemachusRhade:
Jediné místo, které mi opravdu dře, je okolí Želivského, tak to nění úplně košer.
Tak to si dovolím nesouhlasit, těch míst je zatraceně hodně, v podstatě podél celé trasy D jižně od Pankráce je to jeden velký průser, t.j. Krč/Novodvorská/Tempo/Lhotka/Písnice/Kunratice (jo, kdyby trasa D existovala, to by byla jiná...), tam nezůstal kámen na kameni a vesměs k horšímu. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Nikdy jsem netvrdil opak :) |
|
|
|
| Yakuzza: SOR má mnoho městských modelů. |
|
|
|
| Souhlasím s Mvekem, já si taky stěžovat nemůžu. 18 zůstala beze změn, nově mi šestka jezdí přímo ze Synkáče, a ne z Otakarky, jedenáctka jede častěji, 193 jezdí taky častěji a protažení na Šeberák je mi šumák, neboť to jezdí pořád na čas. Trochu mě mrzí, že zrušili 100% obslužnost téhle linky právě Citybusy (aneb Karosa ala Renault), které mi vyhovují zdaleka nejvíc ze všech autobusů, a to praktickým vyřešením zadní části. Ať je to verze s volným místem, nebo se čtyřsedačkou. Krom jiného jsou to taky busy dobře odolné vůči řidičskému "umu" přažských busdriverů. Oproti tomu jsou nové SORy dost peklo.
Co se nového rozložení tram sítě týče. Já s ní vlastně i souhlasím. Jediné místo, které mi opravdu dře, je okolí Želivského, tak to nění úplně košer. |
|
|
|
| Ty hrbaté busy, o kterých mluvíš, to jsou SOR. |
|
|
|
| Mvek: Tyhle krámy, to je Citelis; Citybus zde. |
|
|
|
| Mvek: Klasické třídveřové Citibusy a Citelisy, ve kterých se kvůli nízkopodlažnosti blbě sedí i stojí... na 205 jezdí jakési podivné cosi, až si to pořádně prohlédnu, poreferuji.
|
|
|
|
| AVip:
nízkopodlažní "Citis*ačky
To jsou ty připodělané krátké dvoudveřové, co jsou vzadu vyšší? Alespoń takové nám jezdily na lince 101 donedávna, teď nevím. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|