Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Pozemstan:
Kupodivu ale tramvaj 18 následovala, ačkoli na tabuli zastávky její číslo uvedeno nebylo, tramvaj č. 11
Nic neobvyklého, jela z vozovny na trať a ke cti tramvajáků budiž řečeno, že na rozdíl od autobusů berou pasažéry i v podobných situacích (byť je to občas loterie). |
|
|
|
| Dnes ve 13:28 se v Praze někdo zabil skokem pod vlak metra C ve stanici I. P. Pavlova. Náhodou jsem byl zrovna na Chodově, když se někdy mezi 13:30 a 13:35 ozvalo hlášení, že je z důvodu "pádu do kolejiště" ve stanici I. P. Pavlova zrušen provoz na trase C. Davy čekajících lidí se odebraly ven a tlačily se do autobusů. Plánoval jsem tedy použít metrobus 135, jehož jízdní rád jsem si shodou okolností včera prohlížel, a jet na Náměstí Míru, ale přijel jen krátký autobus, který se rychle přeplnil... Nakonec jsem se vydal zpět do metra, kde mi kupodivu kolem 13:45 právě ujela souprava... Za chvíli jsem nastoupil do další. To se snad to hlášení o zrušení dopravy na celé lince ani nevyplatilo...
Až ve voze metra se po pár stanicích ozvalo nejprve automatické hlášení, že souprava končí ve stanici Pražského povstání, přičemž to zobrazily i světelné panely, což pak doprovodil hlas řidiče se zdůvodněním a doporučením povrchové dopravy...
Z Pražského povstání jsem chtěl jet tramvají 18, ale ta byla opět hned přeplněná (později jsem se dozvěděl, že měla jet i přímo nějaká náhrada metra)... Kupodivu ale tramvaj 18 následovala, ačkoli na tabuli zastávky její číslo uvedeno nebylo, tramvaj č. 11, do které jsem nastoupil v naději, že jede na zastávku Pod Karlovem... Jela ale opačným směrem na Spořilov... Po chvíli vyčkávání jsem vystoupil až na zastávce Michelská, odkud kupodivu jela tramvaj č. 6 na Albertov, kam jsem dorazil kolem 14:30. Cesta se tak protáhla zhruba o 40 minut, ale zase jsem si vyzkoušel další možnosti pozměněné pražské MHD... Tady by se za jiných okolností hodil smajlík, ale zemřel člověk... |
|
|
|
| zde
Odebírám totiž změny, ale zatímco občas buzerují s každou pitomostí (posun zastávky o 30 metrů apod.), někdy na to zapomenou (tuhle na měsíc zrušili Spořilov v jednom směru pro pár linek kvůli asi havárii, ale nebylo to na pár dní, a nic). |
|
|
|
| Mvek: Hoď mi odkaz na nějké podrobnosti, pls.. |
|
|
|
| Hm, tak Želivského se nám ještě zlepší, mezi ním a Vozovnou Strašnice začne výluka do listopadu, tedy zkrácení 26ky a nově prodloužené 5ky:-). |
|
|
|
| Karosu ŠM jsem viděl dnes parkovat za obytným domem proti depu Kačerov u jižní spojky. |
|
|
|
| Pozemstan:
která je bohužel často rychlejší než přímý autobus 181 z Opatova s nižší frekvencí, přibyl druhý přestup...
Tak mně by přestup ubyl...:-)
Ono to všechno "visí" na tom, že propojky mezi trasami nejsou schválené pro provoz s pasažéry, jen pro manipulační jízdy pak opravdu i na tom, že každá trasa používá jiný zabezpečovač.
Ale jako černý humor je to myslím adekvátní situaci... |
|
|
|
| Mno, jsem línej to přehrávat, navíc to je už silný kalibr, ale na FB najdete opravdu tvrdý humor v souvislosti s pražskými změnami. Na zastávkách totiž máme informační kampaň a např. stručný text, že se mnoho spojů změnilo od září, a že info je na netu, ale uvozené obrovským nápisem:
"VŽDYŤ TO JEDE JINAM!"
Někdo aktivní vynechal ostatní texty, nechal tento nadpis a dal ho pod obrázek lidí nastupujících do vlaku do koncentráku. |
|
|
|
| A další novinky
|
|
|
|
| AVip, Mvek: http://cs.wikipedia.org/wiki/Karosa_%C5%A0M_11
Zajímavé, z druhé poloviny 80. let, kdy jsem začínal vnímat dopravní prostředky, jsem už znal jen hranaté karosy, a dost mě překvapilo, když nám pak jednou na ZŠ pustili v audiovizuálním středisku knihovny film o Jablonci ze začátku 80. let, kde ještě MHD zajišťovaly tyhle "nezvyklé" kulaté vozy. Jeden patřící fotbalovému klubu TJ Elitex ale stával ještě koncem 90. let v Jablonci mezi kostelem na Horním náměstí a letním kinem.
AVip - 06. září 2012 09:03: Je tam napsáno, že jde o "trvalý stav ke dni 10.7.2012"... :-) Doufám, že jde o vtip, i když asi tedy do budoucna ne... -( Tím by mi při cestě metrem na Černý Most z Jižního Města, která je bohužel často rychlejší než přímý autobus 181 z Opatova s nižší frekvencí, přibyl druhý přestup... |
|
|
|
| Mvek: Tak to je jiná....!
Ikarusy byly pomalé a špatně se v nich topilo, na ty nemá člověk zrovna dobré vzpomínky. |
|
|
|
| Jinak obecně Želivského by se mohlo zlepšit, jestli už někdy budou obnovovT TO POTRUBÍ V Malešicích v Počernické, a pak se tam má nastěhovat tram. To by tam mohli zas prodloužit 11ku. |
|
|
|
| AVip: Ups, tak pardon, podle hledání mi přišlo, že to byl Ikarus, ano, myslel jsem ŠM11, ty se mi líbí nejvíc, ale viděl jsem vždy jen nějaký zájezdový stát na Vinohradech u husitského kostela v parku, nebo dodnes občas je vidět od nějaké autodopravy sídlící blízko konečné Hlubočepy. |
|
|
|
| Sedmikila jsou nejlepší :) |
|
|
|
| Mvek: Pche... nejlepší byly ŠM 11
http://cs.wikipedia.org/wiki/Karosa_%C5%A0M_11
Pro mne je B 731 novinka, na jejíž nasazování do provozu si dokonce pamatuju... :-) |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tramvaje jsou v Praze rozvrácené zejména výlukou na Vinohradech a několika dalších místech a od toho se pak odvíjí řada dalších problémů, takže bych s hodnocením raději počkal, až minimálně vinohradská výluka skončí.
Pak teprve bude možno posoudit změny v celém rozsahu. |
|
|
|
| Ale (což je odbočka) vizuálně zvenku si vzpomínám, jak mi před deseti lety, když jsem začal MHD jezdit pravidelně, vadily. Vadila mi představa, že tu budou tyhle divné, které nevypadají jako BUS, a vymizí staré Karosy, a to opravdu ty staré (já vím, že je to relativní:-)), ne renovované s novou zaoblenou maskou. A dneska jsem tak zvyklý, že je anopak beru jako klasiku. V MHD hrách té doby jsem právě preferoval starý styl vzhledu BUSů, nejlépe ještě spíš do stylu Ikarusů se zaoblenou střechou (a střešními okýnky v ní), zatímco dnes beru buď ty, a nebo pak právě něco připomínající Citybusy. |
|
|
|
| Mně taky Citibusy (a nemůžu si vybavit, jak přesně vypadají Citelisy uvnitř, ale mám pocit, že skoro stejně) přijdou dobré. Ne super, ale dobré. Akorát tedy jen ty s plošinou vzadu a spíše ty, kterým neodstranili vodorovnou tyč v zadní části, což je u některých novějších s prohnutými tyčemi. |
|
|
|
| AVip: Dobře, ale to je obecný problém, kteří vyřeší pouze výstavba nové tratě - nijak to nesouvisí s aktuálními změnami. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|