Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Pozemstan: Ta manipulační jízda ale může být přesun do ÚD, nebo do jiné vozovny. Jinak to, co jsem popsal, právě platí vždy. Alespoň, co jsem zatím vypozoroval. |
|
|
|
| AVip, TelemachusRhade: Ještě před tou 18 ale jela, k velké "radosti" čekajícího davu, jedna tramvaj Tatra T3R.P s označením "manipulační jízda", takže to asi neplatí vždy. (Ta 11 byla typu Škoda 15T.) |
|
|
|
| AVip:
a ke cti tramvajáků budiž řečeno
Pokud tramvaj vyjede z vozovny, neopak do vozozny zajíždí, tak vždy bere pasažéry i po celou délku jízdy mimo trasu. Mají na to upravený i ten zastávkový software. Je to z důvodu, že by se tramvaje štosovaly za tím chudákem, který zastavovat musí.
Zrovna u toho Pankráce to vychází tak dobže, že ráno i večer jezdí tramvaje Nuslemi doslova pořád a do všech směrů :) |
|
|
|
| Pozemstan:
Kupodivu ale tramvaj 18 následovala, ačkoli na tabuli zastávky její číslo uvedeno nebylo, tramvaj č. 11
Nic neobvyklého, jela z vozovny na trať a ke cti tramvajáků budiž řečeno, že na rozdíl od autobusů berou pasažéry i v podobných situacích (byť je to občas loterie). |
|
|
|
| Dnes ve 13:28 se v Praze někdo zabil skokem pod vlak metra C ve stanici I. P. Pavlova. Náhodou jsem byl zrovna na Chodově, když se někdy mezi 13:30 a 13:35 ozvalo hlášení, že je z důvodu "pádu do kolejiště" ve stanici I. P. Pavlova zrušen provoz na trase C. Davy čekajících lidí se odebraly ven a tlačily se do autobusů. Plánoval jsem tedy použít metrobus 135, jehož jízdní rád jsem si shodou okolností včera prohlížel, a jet na Náměstí Míru, ale přijel jen krátký autobus, který se rychle přeplnil... Nakonec jsem se vydal zpět do metra, kde mi kupodivu kolem 13:45 právě ujela souprava... Za chvíli jsem nastoupil do další. To se snad to hlášení o zrušení dopravy na celé lince ani nevyplatilo...
Až ve voze metra se po pár stanicích ozvalo nejprve automatické hlášení, že souprava končí ve stanici Pražského povstání, přičemž to zobrazily i světelné panely, což pak doprovodil hlas řidiče se zdůvodněním a doporučením povrchové dopravy...
Z Pražského povstání jsem chtěl jet tramvají 18, ale ta byla opět hned přeplněná (později jsem se dozvěděl, že měla jet i přímo nějaká náhrada metra)... Kupodivu ale tramvaj 18 následovala, ačkoli na tabuli zastávky její číslo uvedeno nebylo, tramvaj č. 11, do které jsem nastoupil v naději, že jede na zastávku Pod Karlovem... Jela ale opačným směrem na Spořilov... Po chvíli vyčkávání jsem vystoupil až na zastávce Michelská, odkud kupodivu jela tramvaj č. 6 na Albertov, kam jsem dorazil kolem 14:30. Cesta se tak protáhla zhruba o 40 minut, ale zase jsem si vyzkoušel další možnosti pozměněné pražské MHD... Tady by se za jiných okolností hodil smajlík, ale zemřel člověk... |
|
|
|
| zde
Odebírám totiž změny, ale zatímco občas buzerují s každou pitomostí (posun zastávky o 30 metrů apod.), někdy na to zapomenou (tuhle na měsíc zrušili Spořilov v jednom směru pro pár linek kvůli asi havárii, ale nebylo to na pár dní, a nic). |
|
|
|
| Mvek: Hoď mi odkaz na nějké podrobnosti, pls.. |
|
|
|
| Hm, tak Želivského se nám ještě zlepší, mezi ním a Vozovnou Strašnice začne výluka do listopadu, tedy zkrácení 26ky a nově prodloužené 5ky:-). |
|
|
|
| Karosu ŠM jsem viděl dnes parkovat za obytným domem proti depu Kačerov u jižní spojky. |
|
|
|
| Pozemstan:
která je bohužel často rychlejší než přímý autobus 181 z Opatova s nižší frekvencí, přibyl druhý přestup...
Tak mně by přestup ubyl...:-)
Ono to všechno "visí" na tom, že propojky mezi trasami nejsou schválené pro provoz s pasažéry, jen pro manipulační jízdy pak opravdu i na tom, že každá trasa používá jiný zabezpečovač.
Ale jako černý humor je to myslím adekvátní situaci... |
|
|
|
| Mno, jsem línej to přehrávat, navíc to je už silný kalibr, ale na FB najdete opravdu tvrdý humor v souvislosti s pražskými změnami. Na zastávkách totiž máme informační kampaň a např. stručný text, že se mnoho spojů změnilo od září, a že info je na netu, ale uvozené obrovským nápisem:
"VŽDYŤ TO JEDE JINAM!"
Někdo aktivní vynechal ostatní texty, nechal tento nadpis a dal ho pod obrázek lidí nastupujících do vlaku do koncentráku. |
|
|
|
| A další novinky
|
|
|
|
| AVip, Mvek: http://cs.wikipedia.org/wiki/Karosa_%C5%A0M_11
Zajímavé, z druhé poloviny 80. let, kdy jsem začínal vnímat dopravní prostředky, jsem už znal jen hranaté karosy, a dost mě překvapilo, když nám pak jednou na ZŠ pustili v audiovizuálním středisku knihovny film o Jablonci ze začátku 80. let, kde ještě MHD zajišťovaly tyhle "nezvyklé" kulaté vozy. Jeden patřící fotbalovému klubu TJ Elitex ale stával ještě koncem 90. let v Jablonci mezi kostelem na Horním náměstí a letním kinem.
AVip - 06. září 2012 09:03: Je tam napsáno, že jde o "trvalý stav ke dni 10.7.2012"... :-) Doufám, že jde o vtip, i když asi tedy do budoucna ne... -( Tím by mi při cestě metrem na Černý Most z Jižního Města, která je bohužel často rychlejší než přímý autobus 181 z Opatova s nižší frekvencí, přibyl druhý přestup... |
|
|
|
| Mvek: Tak to je jiná....!
Ikarusy byly pomalé a špatně se v nich topilo, na ty nemá člověk zrovna dobré vzpomínky. |
|
|
|
| Jinak obecně Želivského by se mohlo zlepšit, jestli už někdy budou obnovovT TO POTRUBÍ V Malešicích v Počernické, a pak se tam má nastěhovat tram. To by tam mohli zas prodloužit 11ku. |
|
|
|
| AVip: Ups, tak pardon, podle hledání mi přišlo, že to byl Ikarus, ano, myslel jsem ŠM11, ty se mi líbí nejvíc, ale viděl jsem vždy jen nějaký zájezdový stát na Vinohradech u husitského kostela v parku, nebo dodnes občas je vidět od nějaké autodopravy sídlící blízko konečné Hlubočepy. |
|
|
|
| Sedmikila jsou nejlepší :) |
|
|
|
| Mvek: Pche... nejlepší byly ŠM 11
http://cs.wikipedia.org/wiki/Karosa_%C5%A0M_11
Pro mne je B 731 novinka, na jejíž nasazování do provozu si dokonce pamatuju... :-) |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tramvaje jsou v Praze rozvrácené zejména výlukou na Vinohradech a několika dalších místech a od toho se pak odvíjí řada dalších problémů, takže bych s hodnocením raději počkal, až minimálně vinohradská výluka skončí.
Pak teprve bude možno posoudit změny v celém rozsahu. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|