Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Článek je v TODO, ale jinak kdo si v Praze všimnul (a kdy), že nám někdy v září zmizely ty rámečky kolem čísla metrobusů?:-) Tedy vepředu a vzadu, na boku zůstaly, ale tam to taky čtení nezhoršuje. |
|
|
|
| Zajímavý článek na téma "Regionální železniční doprava - mýty a skutečnost".
http://prch.wz.cz/index_soubory/satava.htm
(pořád říkám, že na fanoušky reforem ála dr. Beeching je zapotřebí vzít co největší sekeru) |
|
|
|
| Asi se opravdu bude stavět D napřed jako odbočka z C.
http://praha.idnes.cz/vystavba-trasy-metra-d-0bv-/praha-zpravy.aspx?c=A120926_1833812_praha-zpravy_sfo
Mám z toho trochu rozporuplné pocity, na straně druhé, ty pozitivní převládají, neb metro u baráku opravdu chci... (0:-D)
A ne, nemyslím si, že je to až tak špatný nápad... samozřejmě, chce to založit další stavbu směr Vinohrady (a někde se začít musí). |
|
|
|
| Tak za týden v pátek, so a neděli nejezdí metro A.
Více asi opět na DPP.cz. |
|
|
|
| Je to ale krásná věc, až někdy budu chtít psát něco z mé vymyšlené alternativní linie, tak tohle bude dobrá inspirace, rozhodně lepší než současná mapa.
Ale skutečně mě tam některé věci překvapují, nevím, nakolik směrodatně lze brát tratě. Nejen, že jsem si myslel, že tehdy už vedly aspoň dva tunely pod Vinohrady, ale hlavně mě překvapuje, že trať na Turnov (dnes zrušená) podél Vítkova míjí nástupiště Hlavního nádraží. |
|
|
|
| Potvrzuju, taky mi to v tuto chvíli jede (a schválně jsem zkusil listy, které jsem předtím neotevíral, abych vyloučil vliv cache). |
|
|
|
| TelemachusRhade: No, mně a AVipovi asi jo, zkoušel jsem i teď (Opera), že by nějaký firewall?:-)
Btw. vítej z dovolené. |
|
|
|
| Náhodou nemá někdo tip, jak to co nejlépe zazálohovat?:-)
Asi jedině najít něco, co umí stáhnout všechny obrázky ze stránky, a pak vzít potřebné archy, ale samozřejmě stále člověk bude mít jen změť malých obrázků, nesloží si je.
A zálohovače celých webů s tím asi taky budou mí tproblém. |
|
|
|
| Mvek: Bomba!
kdysi jsem měl plán Prahy z roku 1946, ale ten zřejmě za uplynulých 20 let někdo akčně vyhodil... tohle ho aspoň částečně nahradí (jde mi -jak jinak- o rozložení ulic v mé "rodné" čtvrti, t.j. v Krči a okolí, kde se podle všeho přes plánování ulic doslova "přehnaly dějiny"). |
|
|
|
| Sem to asi je nejlepší.
Orientační mapa Prahy z roku 1938
Je zajímavé, že to obsahuje i rozplánované některé nové ulice a čtvrti, z nichž se mnohé vyvinuly jinak (nebo se možná ještě stihly mezitím změnit, kdoví), např. nový Spořilov nebo oblast Edenu. Občas to byly docela hezké plány.
Také je tu vidět, kde všude jezdila tramvaj, o pár místech jsem nevěděl, myslel jsem si, že to tam bylo trošku jinak.
Zajímavé je, že už tady je zjevně plánovaný Nuselský most v dnešním provedení s Legerovou a tou druhou možná i pro ten jednosměrný provoz (ale to jen hádám, ale je tam vidět to větvení u mostu).
A opět nadávám, proč se tolik ulic a náměstí musí pořád přejmenovávat. Občas tu jsou takové hezké názvy a vůbec nic by nevadilo je nechat, jednou to třeba i po někomu bylo pojmenované, tak proč to nenechat? Akorát je tu vidět, že mnoho názvů je zřejmě vinou historie a samostatných měst duplicitně, třeba Poděbradova třída a Riegerovo náměstí jsem viděl 3-4x. |
|
|
|
| Pozemstan: To je zas jen na oko, aby plebs dal pokoj a 99% jich zůstane kde je. |
|
|
|
| A od 1. září se nějak často stává, že v autobuse, alespoň na mé trase, zazní jen "příští zastávka" a nic:-). |
|
|
|
| No jasně, to je normální věc a byla snad i v 90. letech.
Nicméně Miro se na FB v před týdnem ozval, že se mu teď právě po změně stalo, že tramvaj neměla označení ani nehlásila, že jede jinam. Je ale možné, že jestli někde uvnitř měla seznam zastávek, tak tam je měla správně. No a jela asi do vozovny, zkrátka 3 jela snad právě do Nuslí.
A ano, tuhle oblast mám také v podvečer rád. |
|
|
|
| Pozemstan: Ta manipulační jízda ale může být přesun do ÚD, nebo do jiné vozovny. Jinak to, co jsem popsal, právě platí vždy. Alespoň, co jsem zatím vypozoroval. |
|
|
|
| AVip, TelemachusRhade: Ještě před tou 18 ale jela, k velké "radosti" čekajícího davu, jedna tramvaj Tatra T3R.P s označením "manipulační jízda", takže to asi neplatí vždy. (Ta 11 byla typu Škoda 15T.) |
|
|
|
| AVip:
a ke cti tramvajáků budiž řečeno
Pokud tramvaj vyjede z vozovny, neopak do vozozny zajíždí, tak vždy bere pasažéry i po celou délku jízdy mimo trasu. Mají na to upravený i ten zastávkový software. Je to z důvodu, že by se tramvaje štosovaly za tím chudákem, který zastavovat musí.
Zrovna u toho Pankráce to vychází tak dobže, že ráno i večer jezdí tramvaje Nuslemi doslova pořád a do všech směrů :) |
|
|
|
| Pozemstan:
Kupodivu ale tramvaj 18 následovala, ačkoli na tabuli zastávky její číslo uvedeno nebylo, tramvaj č. 11
Nic neobvyklého, jela z vozovny na trať a ke cti tramvajáků budiž řečeno, že na rozdíl od autobusů berou pasažéry i v podobných situacích (byť je to občas loterie). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|