Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 2990
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2942 - 2961 / 2990Starší   Nejstarší

Mvek - 30. srpen 2011 09:22sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Nicméně v testech na skupinu B to asi nikdy nebylo.

Znám jednoho tramvajáka, tak jeslti se s ním někdy uvidím...

A ad 193, je fakt, že buď v zastávce tram na nádraží, nebo v zastávce tram na Otakarově by stavět měl. Ale bylo by záhodno, kdyby i před budovou nádraží, nebo blíže, než je tram.
AVip - 30. srpen 2011 07:47sipka
ZAMĚŘIT
AVip
A ještě k tramvajím a jejich semaforům... "čočky" jsou fajn, ale jejich obhájci mívají tendenci ignorovat fakt, že na ně prostě na větší vzdálenost není vidět a že řidiči tramvají musí zneužívat znalostí místních poměrů a v podstatě svou rychlost upravovat podle světel pro silniční vozidla (většinou mají tramvaje sdruženou signalizaci aspoň s jedním směrem, což se dá naučit a předpokládám, že i tramvajáci musí mít v nějaké podobě "seznání trati").

"Čočky" vycházejí z německých železničních návěstidel pro posun a velmi částěčně i z Sv návěstidel městké dráhy a dlužno dodat, že v Německu samotném se neuchytily, právě z toho důvodu, že na ně není vidět na větší vzdálenost.

Návrh pana Šubrta je rozhodně lepší než oficiální návrh DPP a to ještě z jednoho důvodu, který MŠ nezmiňuje - u jeho návrhu nehrozí záměna s německým návěstidlem pro výhybky, němci totiž používají výhabková návěstidla, která jako by z oka vypadla projektovaným pražským semaforům.
A bohužel, vzhledem k tomu, že signály pro tramvaje (resp. jejich znalost) jsou standardní součástí silničních zákonů a musí je znát i řidiči mororových vozidel (občas se jimi musí řídit, ať už přímo či nepřímo), tak tu hrozí nebezpečí záměny i v tomto směru.
AVip - 30. srpen 2011 07:36sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
linka číslo 193 bude ze zastávky Náměstí Bratří Synků

Hmm... no uvidíme. Zas na straně duhé, proč ne... hlavně bude záležet na tom, KDE přesně bude 193 stát... protože jestli bude mít sdruženou zastávku s tram směr Vršovice, tak volám "hosana a sláva DPP na výsostech" a jestli ne, tak drtím mezi zuby temné maďarské "öremy" a pomýšlím si cosi o debilech, kteří nejsou schopni udělat dobré řešení, ani když do něj vrazí nosem... :-)

Teď ještě něco podobného na 124 (a 182) bych prosil...
Mvek - 30. srpen 2011 00:22sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak v Praze udělali tuhle plánovanou změnu, od 1. září trvale:

linka číslo 193 bude ze zastávky Náměstí Bratří Synků prodloužena do zastávky Nádraží Vršovice,
Mvek - 29. srpen 2011 21:12sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Zajímavé. Asi chápu a nechal jsem se přesvědčit Šubrtem, že by byl lepší alternativní návrh.
Telemachus Rhade - 29. srpen 2011 20:32sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Jelikož tomuto tématu vůbec nerozumím, rozhodl jsem se ti tedy v tomto věřit :-)
AVip - 29. srpen 2011 20:12sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Na trochu odlišné téma...
Na jaře DPP dokončil testování nového tramvajového návěstidla ("semaforu").
Známý dopravní blogem M. Šubrt se jím zabývá na svém blogu:

http://subrt.blog.idnes.cz/c/192747/Nova-signalizace-pro-tramvaje-neni-dokoncena-potrebuje-dopracovat.html

Za sebe můžu říct jen pár poznámek (z pozice poučeného laika a pokud pominu oprávněné výhrady na blogu MŠ):

- je dobře, že se začala řešit potřeba lepší granularity návěstní soustavy pro tramvaje tak, aby obsahovala kromě signálů "Stůj" a "Volno"/"Volno do odbočky" i signál "Pozor".

- přijaté řešení je z mého úhlu pohledu dobré v tom, že nehrozí obrovské soustavy "ampulí" ála Německo, špatné v tom, že si přece jenom vyžádá více prostoru pro montáž než stávající kombinace "čočky + výzva"

- jako další problém vidím i to,že z projektu zřejmě vypadl signál "Výstraha" neboli "očekávej Stůj" pro předvěsti. Současný stav čočkových předvěstí je jednoduše katastrofální, protože noční znak "Výstraha" je stejný jako "Stůj" na hlavním návěstidle (předvěst se od hlavního návěstidla odlišuje pouze přídavnou tabulkou, která nemusí být v noci vidět). Zavedení předvěstí by umožnilo na vybraných úsecích zvýšení rychlosti, protože by řidič tramvaje věděl, že na zábrzdnou vzdálenost má buď "Volno" nebo "Stůj".


Pro úplnost dodávám, že např. zavedení železničních návěstí nepřipadá u tramvají absolutně do úvahy, neboť tramvaje používají velmi ortodoxně pojatou směrovou návěstní soustavu (ukazuje KAM se pojede a za rychlost je zodpovědný řidič, který je zároveň zodpovědný za postavení výhybek), zatímco naše železnice (i metro) mají soustavu rychlostní (ukazuje, jakou rychlostí má vlak jet v závislosti na postavení výhybek a podmínek na trati).
Mvek - 26. srpen 2011 18:57sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade: Tak já to vidím na 2 přestupy, na ty by to mělo vycházet průměrně v takovýchto případech, možná někdy na 1 (protože Dejvice jsou ještě rozšířený střed).

Tzn. pokud jsem dál na okraji, tak do středu či rozšířeného středu, pak opět na okraj rozšířeného středu,a opět na okraj. V některých případech to vyjde rovnou na ty okrajové linky, protože budou mít společnou konečnou (třeba na tom Andělu, Palmovce apod.).

Systém není vymyšlen špatně, kdyby nejezdila auta a turisté. Díky tomu linky 9, 22, bohužel i 11 a možná další, ale těmi nejezdím tolik, jezdí často mimo řád, po dvojicích i trojicích apod.
Mvek - 26. srpen 2011 18:51sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Nicméně si také nemyslím, že by to rozhodnutí o TRAM na Václaváku bylo definitivní, ostatně o Masarykově nádraží jsem slyšel tolik definitivních rozhodnutích.
Nicméně zrovna zrušení Masaryčky se mi najednou jeví jako výhodné, ale čistě pro naši rodinu, jestliže budou rodiče, nebo i já, dojíždět z Rostoklaty u Č. Brodu, tak na Budějovickou je výhodnější přestup na Hlavním nádraží, než na Nádraží Libeň nebo Masarykově nádraží/Nám. Republiky, ale přitom bohužel S vlaky na Hlavní jezdí jen některé z Úval, nikoliv z Brodu/Kolína.
Telemachus Rhade - 26. srpen 2011 18:45sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek: Ne, nemůžeš chtít aby lidé z Hlubočep cestou do Dejvic 7x přesedali. To prostě nejde. Aktuální systém tram linek není vymyšlen vůbec špatně. (Až na tu Vinohradskou a periferie)
Mvek - 26. srpen 2011 18:41sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip:
ignoruješ fakt, že třeba linka 22

Však proto se jí také vyhýbám (no pravda, ještě taky kvůli zácpě od Újezdu na Malostranskou), a jako problém to vnímám, právě na Hrad od Malostranské.
AVip - 26. srpen 2011 18:36sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Ona tedy ještě jedna věc dělá problémy - a sice naprosto ničemná návaznost autobusů a tramvají na sebe a teď nemyslím jízdní řády.

Teď myslím třeba to, že zhusta vede tram i bus stejnou ulicí, ale že třeba existovala jedna sdružená zastávka, kde by bylo možno přestoupit z tram na bus či obráceně, to ne, proč by měl DPP vycházet "kaštanům" vstříc, že...
AVip - 26. srpen 2011 18:33sipka
ZAMĚŘIT
AVip
TelemachusRhade:
Navíc kloudné spojení z Vinohrad na Hlavní nádraží prostě neexistuje.

Pouze "per pedes", abych tak řekl... :-)
AVip - 26. srpen 2011 18:31sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Zaveď tam regulérní MHD a nebudeš se stíhat divit, jak rychle budou turisté v trapu... krom toho, zde se právě skvěle hodí kolejová doprava, vzbuzuje větší respekt. :-)

Krom toho mi připadá, že trochu ignoruješ fakt, že třeba linka 22 je v podstatě od Karláku až na Hrad takřka permanentně našvihnutá i díky popojíždějícím turistům - a z druhé strany, nezdá se, že by to představovalo neřešitelný problém.
Mvek - 26. srpen 2011 18:27sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Ale ta spojení po okraji by byla zajímavá a někde i dost zajímavá pro tramvaje (okružní metro je na hodně dlouhou dobu naprosto drahá nereálná věc a potvrdilo se mi to i v CiM:-) ve Vídni).

Trochu se tomu podobá má cesta, kdy občas potřebuji od Hamerského rybníku v Záběhlicích (v podstatě skoro od konečné 11 na Spořilově) na Velkou Ohradu, resp. Lužiny či Nové Butovice.
Jdu pěšky na Spořilov, jedu pak kus BUSem, přesednu na velmi zajímavou linku 125, která jede z Jižního Města na Smíchovské nádraží po Jižní spojce. Pak dojedu Bčkem na Lužiny/N.B.
Mvek - 26. srpen 2011 18:25sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade: Nechytej mě za slovo!:-) Vinohradskou jsem schválil, protože jak jsme všichni řekli, není tu spojení, spíš jsem myslel kopírování, kdyby se pokračovalo (třeba z Pavláku přes Hlavák, to je trasa C... atd.). Ale tím spíš by byly zajímavé ty okružní přes širší centrum, např. Hlavní nádraží, Muzeum, Flora/Želivského, Olšanské náměstí, Hlavní nádraží.

Na většině míst už ty smyčky nejsou provozuschopné (zabetonované, zarostlé...), ale jde hlavně o to jejich využití jako konečných, ne o fyzickou trať. Takže říkám, nechytat za slovo.

Ono je to problém, tobě by se hodilo jet támhle, jinému támhle... Přitom stejně většinou je lepší sednout na to metro. Dokonce i od nás jsem často raději jel ze Strašnické metrem na Malostranskou, a pak 22kou nebo jinou, než 22kou ze Strašnic rovnou až na Vypich. Vyšlo to často i rychleji a jsou horší případy. Na druhou stranu od sebe na Anděl se mi jede velmi dobře 7kou, ale tam to zrovna vychází už mimo úplné centrum a po hlavních trasách, takže rychle, takovou trasu bych klidně zachoval (jen bych ji možná ukončil na Andělu a na druhé straně taky, kdyby se našlo nějaké dobré místo u metra).

Mvek - 26. srpen 2011 18:14sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Yakuzza: Hezké, třeba si před smrtí splním svoji touhu všude cestovat vlakem a dám si dovolenou v podobě cesty vlakem do USA:-).
Telemachus Rhade - 26. srpen 2011 18:09sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
většinou kopírujeme metro
Nekopíruje. Vinohradská má jinou spádouvou oblast, než-li trasa A. Myšleno samozřejmě Vinohradská od tržnice dolů. Navíc kloudné spojení z Vinohrad na Hlavní nádraží prostě neexistuje.

nasekat smyčky
Všechna místa, co jsi jmenoval, smyčky mají :) Ovšem představa, jak do Řep, nebo na Barrandov, několikrát přesedám, když jedu z IP Pavlova, mi není úplně příjemná.

Spíš by bodla jiná možnost - vyrobit tramvajové rychlodráhy, které by byly nezávislé na páteřním systému, kde se aktuálně všechno žene přes centrum. Taková rychlo-tramvaj Horní Počernice > ČM > Satalice > Kbely > mezírkou mezi Čakovicemi a Letňanami na Střížkov.. To by byla paráda.
Yakuzza - 26. srpen 2011 18:08sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
A když už jsme u těch propojovacích projektů... trochu globálněji.

Z Londýna až do New Yorku vlakem - pod Beringovým průlivem vyroste tunel
Mvek - 26. srpen 2011 17:49sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Psal jsem o tom, kdy turisté blokují MHD nám. Takže si trhneme my, ne oni.


Ale já obecně nejsem zastánce páteřních linek (a nejen proto, že ve hrách s dopravní tematikou bývají často problematické), pokud mají stejně husté stanice jako ty ostatní. To je pak ten případ, kdy cesta celou trasou metra B trvá skoro hodinu.
No a u tramvají a jejich přeplněnosti v centru je to podobný případ.


Takže já osobně bych byl za úplně jiný koncept, nasekat smyčky na různá přestupní místa (Palmovka, Anděl, Vltavská třeba atd. na širším centru a přímo v centru třeba Florenc, Můstek, nebo Hlavní nádraží, Karlovo náměstí...), odkdu by jezdily jednak tramvaje k okraji města, jednak nějaké pokrývající celé širší centrum (klidně i okružní, nikoliv kyvadlové).

No a co se týče reálnějších věcí, tak vedení nějaké tram po Vinohradské a od Muzea k Hlavnímu nádraží, případně dál, by bylo zajímavé, sice zase většinou kopírujeme metro, navíc na Vinohradské je tram často trochu blokovaná, ale tady to fakt chybí.

Jinak ale pokud tu nemá někdo návrh, jak se turistů zbavit, tak bohužel Václavák už pro centrální přestup vhodný není, ač infrastrukturně by byl určitě. Proto by se mi mnohem lepší zdálo decentralizování přestupů na více míst, viz můj druhý odstavec.

Nejnovější   Novější 2942 - 2961 / 2990Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o