Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mvek: Jezdím často. U sjezdu na Běhovice je kratičký úsek mimo Prahu, kde je povolena 100, od sjezdu na Hradec (bráno směrem na ČM) je už opět 80. |
|
|
|
| Pokud někdo jezdí častěji, nebo pojede brzy po Štěrboholské pražské spojce z Černého Mostu směr lanový most, mohl by mě doplnit/opravit, já tam asi tak brzy nepojedu. Nicméně setkal jsem se tam se zajímavým úkazem ve značení:
Probíhají tam práce na krajnici, a tak po nájezdu na spojku se setkám s přeškrtnutou značkou omezující na 80. Ta se ještě několikrát opakuje, až je tam přenosná značka konec omezení.
Ale není náhodou tento úsek dálnice či alespoň rychlostní silnice, ať už vedená v Praze, nebo ne? Nepamatuji si, zda jsem minul značku konec Prahy při nájezdu, ale kousek za ukončením toho "omezení" je značka oznamující vjezd do Prahy (za sjezdem do Běchovic).
Takže co vlastně škrtnutí omezení na 80 znamenalo? Pokud to byla D nebo R, tak 130, pokud to už bylo v Praze, tak 80. A netvrďte mi, že změnili značení a ten kus je najednou normální silnice:-), takže by tam bylo těch 50, co chtěli asi docílit. |
|
|
|
| Já že mi v High Noon přišlo, že právě byly ty koleje moc široké, nicméně ten snad točili Američani v USA, takže to snad Španělsko (nebo Rusko) nebude:-). |
|
|
|
| Mvek:
Není to důležité, ale v dobách dobývání divokého západu byl používán stejný rozchod kolejí jako mají v USA nyní? A je to stejný rozchod jako máme v Evropě (vyjma Ruska, ale tak to už je Evropa jen zčásti)?
A ještě si tam přihoď Španělsko, které má AFAIK ještě širší rozchod, než Rusko (a to až natolik, že lze poznat i z letmého záběru na koleje).
A jinak rozchod je dán vývozem britské techniky... samotná Británie měla na začátku nejméně dva rozchody, nakonec vyhrál ten dnešní... |
|
|
|
| Mvek: Ano, rozchod se v USA neměnil. Jak je to v Evropě netuším, Evropa mě po železniční stránce nebaví :) |
|
|
|
| Není to důležité, ale v dobách dobývání divokého západu byl používán stejný rozchod kolejí jako mají v USA nyní? A je to stejný rozchod jako máme v Evropě (vyjma Ruska, ale tak to už je Evropa jen zčásti)? |
|
|
|
| AVip: Bohužel jsem s ní nejel, viděl jsem ji proto, že mi ujela 118, tak jsem se kus prošel.
A právě 118 jsem znovuobjevil, resp. nějak jsem před změnou nehledal, jinak bych zjistil, že mi vhodně jede na Dvorce, kde tramvají do okolí Výtoně dojedu z Brumlovky/Budějovické rychleji než kombinací metra a čehokoliv (včetně pěšky z Vyšehradu).
Má to jedinou nevýhodu, v šest je ten BUS narvaný nejen mezi BBC a Bud., ale i pak dál na Dvorce. |
|
|
|
| Mvek:
Jinak skutečně na lince 205 v Praze jezdí občas "zajímavé" BUSy.
Ale musím říct, že oproti Citykraksnám jsou celkem v pohodě... a jsou dokonce třídvéřové (sem se spletl)... jsou trošku větší a mají lépe uspořádaný interiér.
Největší chyba stávajícího vedení linky 205 je v tom, že nefunguje jako polookružní. V současném tvaru a formě je to tak jen dokrývač na trase 193, abychom moc neřvali, když zůstane úžasný metrobus viset v zácpě (dtto. pro 124 v opačném směru). |
|
|
|
| TelemachusRhade: Snad pořád platí totéž, co poslední rok, dva, takže nemusíme.
Jinak skutečně na lince 205 v Praze jezdí občas "zajímavé" BUSy. Spíše známé odjinud. Včera jsem potkal nějaké IVECO z půlky nízkopodlažní a v bílé barvě. Tuším něco jako CityLiner LE měl na sobě na boku. |
|
|
|
| Mvek: Netušim. Samotného by mě to zajímalo. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Celá, jen jsem byl při jídle líný hledat přesnou citaci.
Prostě potřebuji vědět, zda mohu po Praze jet něco vyřizovat, když bude od listopadu v Praze někdy slunečno, sucho a třeba k deseti. |
|
|
|
| Mvek: Celá ta věta je otázka, nebo až to za poslední čárkou..? |
|
|
|
| Nezměnilo se nakonec nic, i letošní zimu platí podmínky jako vloni, že se na zimákách musí jezdit jen při té souvislé vrstvě a nebo podmínkách, kdy lze předpokládat...? |
|
|
|
| TelemachusRhade: Jo, je mi jasné, že to je důvod, proč jen 4 a ne i 22, že to dělí. A zas mnoho autobusů jsou asi důvod, že nemohou tu zastávku udělat přímo na tom náměstí v současné BUS zastávce. |
|
|
|
| Mvek: Tady jde nějak o vytíženost výhybek. |
|
|
|
| Přibude nám zastávka Čechovo náměstí pro tram 4 (nikoliv 22) ve směru na Náměstí Míru
Trochu chaotické, ale zase v duchu původní trasy linky 4 a určitě tam ta zastávka chybí, bohužel to, jak jsem se kdysi nachytal a ujela mi tram, protože jsem se prošel až na Vršovické náměstí, to neeliminuje, stejně to bude matoucí:-). |
|
|
|
| Článek je v TODO, ale jinak kdo si v Praze všimnul (a kdy), že nám někdy v září zmizely ty rámečky kolem čísla metrobusů?:-) Tedy vepředu a vzadu, na boku zůstaly, ale tam to taky čtení nezhoršuje. |
|
|
|
| Zajímavý článek na téma "Regionální železniční doprava - mýty a skutečnost".
http://prch.wz.cz/index_soubory/satava.htm
(pořád říkám, že na fanoušky reforem ála dr. Beeching je zapotřebí vzít co největší sekeru) |
|
|
|
| Asi se opravdu bude stavět D napřed jako odbočka z C.
http://praha.idnes.cz/vystavba-trasy-metra-d-0bv-/praha-zpravy.aspx?c=A120926_1833812_praha-zpravy_sfo
Mám z toho trochu rozporuplné pocity, na straně druhé, ty pozitivní převládají, neb metro u baráku opravdu chci... (0:-D)
A ne, nemyslím si, že je to až tak špatný nápad... samozřejmě, chce to založit další stavbu směr Vinohrady (a někde se začít musí). |
|
|
|
| Tak za týden v pátek, so a neděli nejezdí metro A.
Více asi opět na DPP.cz. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|