Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mvek: Zrovna dnes má být podle předpovědi nejchladněji za celý týden, někde až -3 °C. V Praze-Libuši je podle ČHMÚ už teď 0,5... Ale je fakt, že za jasného počasí by mráz neměl vadit, i když mohou být i mrznoucí mlhy...
|
|
|
|
| Už jsem viděl za tento měsíc třetí kombi sypač+pluh v Praze nebo okolí, kyd je třeba i nad nulou, nebo max kolem ní, bez deště nebo hrozby sněžení (např dnes večer).
To mají nové vybavení a musí ho zajezdit? Nebo takhle utrácí peníze a pak jim dojdou? |
|
|
|
| Ono je to spíš o tom, jestli má pumpa v pořádku tanky a trubky a taky o tom, jestli její dodavatel nevozí ve stejné cisterně jednou benzín a jednou naftu. A dále, jestli provozovatel benzín moc nepančuje.
A konečně, občas se některá šarže povede líp (a nebo hůř). |
|
|
|
| TelemachusRhade: Hele, za sebe včera nemůžu mluvit, ale myslím, že více lidí už to ověřovalo i měřením spotřeby, kolik na určitý objem ujeli, resp. jakou měli spotřebu, a to opakovaně při typických jízdách, ne jednou.
Tuto zkušenost jsme měli dlouhodobě i U šťastné podkovy vedle malešické spalovny. |
|
|
|
| Mvek:
u Shellu opravdu platí, že je to cítit, ten rozdíl
Díky sugesci :)
Jinak ale nechápu, že se v okruhu pěti kilometrů kolem TankONO udrží i jiné benzínky. Já tam jezdím pro naftu z Nuslí a pořád se mi to velice vyplatí.
|
|
|
|
| OT:
Nevěřil jsem vlastním očím, ale mám to černé na bílém, Shell v Hostivaři měl Natural 95 (FuelSave) za 33,90, stejně jako ONO, viz http://www.ceskybenzin.cz/mapa/925
Jiné SHelly ne, ale tady jo. Tomu říkám štěstí, aspoň jsem si natankoval přes 20 litrů lepšího benzínu (u Shellu opravdu platí, že je to cítit, ten rozdíl, i když ten rozdíl ceny se jinak imho nevyplatí, zas tak se to na spotřebě neprojeví). |
|
|
|
| Mvek: Pokud to není myšleno tak, že bys ses měl napojit v padesátce kvůli nepřehlednosti úseku. Jinak ale ano, z 80 vjedeš na úsek, kde tak jako tak je 80. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Jo, to jo, takže by mě zajímalo, jak to je od toho nájezdu z Černého Mostu, směrem na Běchovice. Zřejmě je tam tedy škrtnutá 80, která tam je stejně zbytečně, protože je to Praha, pak ale tam platí tak jako tak stále 80. |
|
|
|
| Mvek: Jezdím často. U sjezdu na Běhovice je kratičký úsek mimo Prahu, kde je povolena 100, od sjezdu na Hradec (bráno směrem na ČM) je už opět 80. |
|
|
|
| Pokud někdo jezdí častěji, nebo pojede brzy po Štěrboholské pražské spojce z Černého Mostu směr lanový most, mohl by mě doplnit/opravit, já tam asi tak brzy nepojedu. Nicméně setkal jsem se tam se zajímavým úkazem ve značení:
Probíhají tam práce na krajnici, a tak po nájezdu na spojku se setkám s přeškrtnutou značkou omezující na 80. Ta se ještě několikrát opakuje, až je tam přenosná značka konec omezení.
Ale není náhodou tento úsek dálnice či alespoň rychlostní silnice, ať už vedená v Praze, nebo ne? Nepamatuji si, zda jsem minul značku konec Prahy při nájezdu, ale kousek za ukončením toho "omezení" je značka oznamující vjezd do Prahy (za sjezdem do Běchovic).
Takže co vlastně škrtnutí omezení na 80 znamenalo? Pokud to byla D nebo R, tak 130, pokud to už bylo v Praze, tak 80. A netvrďte mi, že změnili značení a ten kus je najednou normální silnice:-), takže by tam bylo těch 50, co chtěli asi docílit. |
|
|
|
| Já že mi v High Noon přišlo, že právě byly ty koleje moc široké, nicméně ten snad točili Američani v USA, takže to snad Španělsko (nebo Rusko) nebude:-). |
|
|
|
| Mvek:
Není to důležité, ale v dobách dobývání divokého západu byl používán stejný rozchod kolejí jako mají v USA nyní? A je to stejný rozchod jako máme v Evropě (vyjma Ruska, ale tak to už je Evropa jen zčásti)?
A ještě si tam přihoď Španělsko, které má AFAIK ještě širší rozchod, než Rusko (a to až natolik, že lze poznat i z letmého záběru na koleje).
A jinak rozchod je dán vývozem britské techniky... samotná Británie měla na začátku nejméně dva rozchody, nakonec vyhrál ten dnešní... |
|
|
|
| Mvek: Ano, rozchod se v USA neměnil. Jak je to v Evropě netuším, Evropa mě po železniční stránce nebaví :) |
|
|
|
| Není to důležité, ale v dobách dobývání divokého západu byl používán stejný rozchod kolejí jako mají v USA nyní? A je to stejný rozchod jako máme v Evropě (vyjma Ruska, ale tak to už je Evropa jen zčásti)? |
|
|
|
| AVip: Bohužel jsem s ní nejel, viděl jsem ji proto, že mi ujela 118, tak jsem se kus prošel.
A právě 118 jsem znovuobjevil, resp. nějak jsem před změnou nehledal, jinak bych zjistil, že mi vhodně jede na Dvorce, kde tramvají do okolí Výtoně dojedu z Brumlovky/Budějovické rychleji než kombinací metra a čehokoliv (včetně pěšky z Vyšehradu).
Má to jedinou nevýhodu, v šest je ten BUS narvaný nejen mezi BBC a Bud., ale i pak dál na Dvorce. |
|
|
|
| Mvek:
Jinak skutečně na lince 205 v Praze jezdí občas "zajímavé" BUSy.
Ale musím říct, že oproti Citykraksnám jsou celkem v pohodě... a jsou dokonce třídvéřové (sem se spletl)... jsou trošku větší a mají lépe uspořádaný interiér.
Největší chyba stávajícího vedení linky 205 je v tom, že nefunguje jako polookružní. V současném tvaru a formě je to tak jen dokrývač na trase 193, abychom moc neřvali, když zůstane úžasný metrobus viset v zácpě (dtto. pro 124 v opačném směru). |
|
|
|
| TelemachusRhade: Snad pořád platí totéž, co poslední rok, dva, takže nemusíme.
Jinak skutečně na lince 205 v Praze jezdí občas "zajímavé" BUSy. Spíše známé odjinud. Včera jsem potkal nějaké IVECO z půlky nízkopodlažní a v bílé barvě. Tuším něco jako CityLiner LE měl na sobě na boku. |
|
|
|
| Mvek: Netušim. Samotného by mě to zajímalo. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Celá, jen jsem byl při jídle líný hledat přesnou citaci.
Prostě potřebuji vědět, zda mohu po Praze jet něco vyřizovat, když bude od listopadu v Praze někdy slunečno, sucho a třeba k deseti. |
|
|
|
| Mvek: Celá ta věta je otázka, nebo až to za poslední čárkou..? |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|