Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| nejlepší je zmínka v tom článku o linkách a zastávkách, že zatím na to není ani koruna:-). |
|
|
|
| Praha by mohla zahloubit ulici V Holešovičkách (pokračování magistrály kolem Bulovky) za 3,5 mld., aby se tím částečně udělalo provizorní pokračování městského okruhu od Blanky.
Plus se v článku mluví o mimoúrovňových křižovatkách v Hloubětíně.
To mi připomíná, že ten kus obchvatu z Kbelské kolem Kbel na Černý Most či M. Boleslav nechápu, resp. nechápu tu křižovatku, budovali tam takové opičárny, a přitom se tam má jezdit 30kou, protože ten nájezd z D8 je tak ostrý, že ani v létě bych si tam 50 asi netroufl jet.
Podle Dobeše by se na rychlodráhu z Ruzyně do centra mohla získat dotace z EU", Podmínkou je ale propojení Masarykova nádraží a Hlavního nádraží pro cestující pomocí pojízdného pásu tak, aby lidé nemuseli při přestupu překonávat několik křižovatek jako v současnosti. Na Žofínském fóru to dnes řekl ministr dopravy Pavel Dobeš (LIDEM). Výstavbu železničního spojení centra s letištěm připravuje ministerstvo dopravy společně s Prahou a Správou železniční a dopravní cesty.
Dráha totiž k získání dotace musí vést na mezinárodní nádraží. Proto se zvažuje i využití pražského semmeringu, tedy Jinonic... na Smíchovské.
Upřímně si nedovedu představit, kudy by ten tubus mezi Masaryčkou a Hlavním vedl, tam je to dost komplikované. A pod zemí to učitě nebude.
Praha chystá inteligentní řízení semaforů za 156 milionů (možná). Zní to krásně, že bude systém předvídat vznik kolon a působit na plynulejší dopravu, ale už vidím, jak semafory přesěmerují auta jinam, když vznikne nehoda... Zní to prostě moc hezky, ale když mě taky hezky znějící plán s informačními tabulemi na dálnicích informuje v létě na nebezpečí námrazy, nebo na nehodu, která tam už půlhodinu není, a naopak, nevěřím ani tomuhle.
Plzeň bude mít most Ivana Magora Jirouse, rozhodli to zastupitelé - aneb bezejmenný železniční most se bude jmenovat podle disidenta, představitele českého undergroundu, signatáře Charty 77 a básníka.
Jen jsem si tak vzpomněl, proč se nemohla po Václavu Havlovi pojmenovat třeba Evropská třída, proč sakra to blbé letiště, aby to stálo tolik peněz z veřejných rozpočtů.
V Praze by mohly vzniknout nové linky a železniční zastávky - ale už se o tom mluví moc dlouho, o Podbabě dávno, ta měla už být v souvislosti s novou konečnou tramvaje. A další jsem také slyšel a mnohé by se hodily, některé jako Eden mi přijdou jen jako další zpomalovače vlaků na té trati, je to dost blízko:
Hlubočepy, Podbaba, Kačerov, později Rajská Zahrada, Eden, Zahradní Město a možná i další.
Také by se měla prodloužit linka na S trati z Smíchovského na Vršovice (to bych preferoval).
Osobně bych viděl přínos hlavně u zastávek: Rajská Zahrada, Podbaba, Kačerov, ale také třeba Vyšehrad, přece tam před mostem by snad šlo udělat zastávku dle pravidel. A kdyby konečně zpřístupnili nádraží Vršovice pěšky z Michle, taky by to hodně pomohlo (nemluvě o Hlavním od nám. W. Churchilla a tedy i VŠE).
AVip ocení špatně zvolený ilustrační obrázek, který není z ČR:-).
|
|
|
|
| Mvek:
Takže proč to nezkusit opakovaně, když to je při ruce.
Protože v momentě, kdy by se Shellu podařilo odstřelit ONO, tak se cenově vrátí na nějakých 36 za litr. |
|
|
|
| Důvod je jasný, vůbec v okolí toho Ona jsou nejlevnější ceny v Praze. Nicméně mám po jednom natankování záhadně nízkou spotřebu, i oproti době, kdy jsem měl taky nějakou cestu ven, na stejné místo, takže jenom tím to nebude. Takže proč to nezkusit opakovaně, když to je při ruce. |
|
|
|
| Mě hlavně séře, že cena benzínu je dlouhodobě o 2 koruny nižší, než nafty. Když jsem měl auto na benzín, bylo tomu samozřejmě naopak.
A s tím Shellem.. Já tyhle "ČD praktiky" neuznávám. ONO je levné všude, Shell jenom tak, kde musí. |
|
|
|
| Doporučuji pravidelně sledovat nějaké ty stránky s cenami benzínu v Praze, Shell na Hornoměcholupské mívá často stejně draho jako ONO poblíž. |
|
|
|
| U nás pro změnu donedávna pravidelně kropili ulice.... go figure. :-) |
|
|
|
| Říkám, že to vidím potřetí za celý listopad. A viděl jsem i uprostřed dne někdy před týdnem. |
|
|
|
| Dnes ráno bylo kolem nuly a mlha, což je celkem zaručený recept na problém...
jinak včera v noci jsem měl "luxusní" zážitek ve starém autobusu, kdy jsem se bál, že půjdu domů pěšky, protože nešly zavřít dveře(v docházkové vzdálenosti jsem to ovšem už měl) |
|
|
|
| Mvek: Zrovna dnes má být podle předpovědi nejchladněji za celý týden, někde až -3 °C. V Praze-Libuši je podle ČHMÚ už teď 0,5... Ale je fakt, že za jasného počasí by mráz neměl vadit, i když mohou být i mrznoucí mlhy...
|
|
|
|
| Už jsem viděl za tento měsíc třetí kombi sypač+pluh v Praze nebo okolí, kyd je třeba i nad nulou, nebo max kolem ní, bez deště nebo hrozby sněžení (např dnes večer).
To mají nové vybavení a musí ho zajezdit? Nebo takhle utrácí peníze a pak jim dojdou? |
|
|
|
| Ono je to spíš o tom, jestli má pumpa v pořádku tanky a trubky a taky o tom, jestli její dodavatel nevozí ve stejné cisterně jednou benzín a jednou naftu. A dále, jestli provozovatel benzín moc nepančuje.
A konečně, občas se některá šarže povede líp (a nebo hůř). |
|
|
|
| TelemachusRhade: Hele, za sebe včera nemůžu mluvit, ale myslím, že více lidí už to ověřovalo i měřením spotřeby, kolik na určitý objem ujeli, resp. jakou měli spotřebu, a to opakovaně při typických jízdách, ne jednou.
Tuto zkušenost jsme měli dlouhodobě i U šťastné podkovy vedle malešické spalovny. |
|
|
|
| Mvek:
u Shellu opravdu platí, že je to cítit, ten rozdíl
Díky sugesci :)
Jinak ale nechápu, že se v okruhu pěti kilometrů kolem TankONO udrží i jiné benzínky. Já tam jezdím pro naftu z Nuslí a pořád se mi to velice vyplatí.
|
|
|
|
| OT:
Nevěřil jsem vlastním očím, ale mám to černé na bílém, Shell v Hostivaři měl Natural 95 (FuelSave) za 33,90, stejně jako ONO, viz http://www.ceskybenzin.cz/mapa/925
Jiné SHelly ne, ale tady jo. Tomu říkám štěstí, aspoň jsem si natankoval přes 20 litrů lepšího benzínu (u Shellu opravdu platí, že je to cítit, ten rozdíl, i když ten rozdíl ceny se jinak imho nevyplatí, zas tak se to na spotřebě neprojeví). |
|
|
|
| Mvek: Pokud to není myšleno tak, že bys ses měl napojit v padesátce kvůli nepřehlednosti úseku. Jinak ale ano, z 80 vjedeš na úsek, kde tak jako tak je 80. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Jo, to jo, takže by mě zajímalo, jak to je od toho nájezdu z Černého Mostu, směrem na Běchovice. Zřejmě je tam tedy škrtnutá 80, která tam je stejně zbytečně, protože je to Praha, pak ale tam platí tak jako tak stále 80. |
|
|
|
| Mvek: Jezdím často. U sjezdu na Běhovice je kratičký úsek mimo Prahu, kde je povolena 100, od sjezdu na Hradec (bráno směrem na ČM) je už opět 80. |
|
|
|
| Pokud někdo jezdí častěji, nebo pojede brzy po Štěrboholské pražské spojce z Černého Mostu směr lanový most, mohl by mě doplnit/opravit, já tam asi tak brzy nepojedu. Nicméně setkal jsem se tam se zajímavým úkazem ve značení:
Probíhají tam práce na krajnici, a tak po nájezdu na spojku se setkám s přeškrtnutou značkou omezující na 80. Ta se ještě několikrát opakuje, až je tam přenosná značka konec omezení.
Ale není náhodou tento úsek dálnice či alespoň rychlostní silnice, ať už vedená v Praze, nebo ne? Nepamatuji si, zda jsem minul značku konec Prahy při nájezdu, ale kousek za ukončením toho "omezení" je značka oznamující vjezd do Prahy (za sjezdem do Běchovic).
Takže co vlastně škrtnutí omezení na 80 znamenalo? Pokud to byla D nebo R, tak 130, pokud to už bylo v Praze, tak 80. A netvrďte mi, že změnili značení a ten kus je najednou normální silnice:-), takže by tam bylo těch 50, co chtěli asi docílit. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|