Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Huh, koukám, že kolem baráku mi budou v pracovní dny jezdit už 2 kloubové busy ze tří. Před rokem to nebyl ani jeden.
(188 a 196)
Na to tu tedy zastávky nejsou dělané, bude to zajímavé. |
|
|
|
| Mvek:
Jak tam jedou za sebou... pěkná sériová výroba.
|
|
|
|
| Kdy jindy jet po ránu do Litoměřic, než než v -14°? :-) Cesta byla ale docela příjmená - nádherně zamrzlou krajinu rušila jen hustá mlha na kopcích.
Teď budu tak 3 hodiny provádět redaktorskou činnost v místní extrémně zahulené kavárně :) a pak se vydáme směr Zákupy > Mimoň > Stráž pod Ralskem > Osečná > Český dub > Hodkovice nad Mohelku > Jablonec. Aneb v některých směrech prostě kvalitní cesta neexistuje :) |
|
|
|
| Mvek: Zajímavé. Měl jsem možnost vidět na vlastní oči sériovou výrobu automobilů, ale u velkých dopravních letadel je to přece jen něco jiného... To člověku zase připomene význam přirovnání, že vznik vesmíru s hmotou a životem je asi tak pravděpodobný jako náhodné složení dopravního letadla výbuchem mezi součástkami... -) |
|
|
|
| Vzpomněl jsem si, že v listopadu zmiňoval Zephram ve fóru o mezinárodní situaci v souvislosti s návrhem směrnice EU o zastoupení žen v managementu to, že v pražském metru nemohou zaměstnat jako řidičky ženy kvůli absenci dámských šaten... Krátce předtím však uvedl Český rozhlas reportáž o snad první české strojvůdkyni pracující u ČD Cargo. Tu prý také dlouho nechtěli nikde vzít a vymlouvali se na sociální zařízení apod., ale nakonec uspěla v depu v Českých Budějovicích. Lokomotivy má tak ráda, že její záda dokonce zdobí tři vytetované... -) 23letá dívka drží 10 tisíc koní pod kapotou pevně na uzdě. |
|
|
|
| Některé křižovatky v Praze jsou tyhle dny tak prázdné. Abych se na některých podíval, a kam dohlédnu, viděl jen jedno auto, to se nestává, to bylo jak severo-jižní tahy v Brně o víkendu o prázdninách. |
|
|
|
| V několika minulých týdnech jsem v dopoledních hodinách nebo kolem poledne zaznamenal zajímavý trend výskytu zřejmě romských dětí hrajících na tahací harmoniku ve vozech pražského metra. Očividně šlo o děti školního věku - chlapce nebo chlapce s děvčetem, kteří spolu nemluvili česky. Mohlo jít i o cizince... Původně jsem se domníval, že se vyskytují jen na trase A, kudy jsem tehdy výjimečně jezdil do ČSÚ, ale pak jsme na ně narazil i na trase C... Minulý týden jsem je však ani na A již nepotkal.
Proti podobnému způsobu výdělku nic nemám, i když to působí s prominutím poněkud "balkánsky" či "východně" (omlouvám se tamním národům) a je otázkou, kam případný výdělek plyne... Nemuselo by se tak ale dít v době školní docházky a dětští hudebníci by se také nemuseli pokoušet hrát např. Kalinku nebo rolničky, ale dejme tomu (i) nějakou českou koledu... :-) Každopádně to bylo zajímavé oživení pražské veřejné dopravy, byť lidé, přiznávám včetně mě, vždy spíše strnuli... :-)
Mvek: Ledovka byla na více místech...
Hromadná nehoda zablokovala R10 u Staré Boleslavi. |
|
|
|
| Opět jsem dnes viděl dva pluhy nebo sypače (multikáry apod.), pravda, třeba u českého Brodu a po cestě do Prahy ráno prý ledovka místy byla.
Spíš mě zaráží, že jsem neviděl jediný stroj v sobotu, nebo předtím za sněhu...
A že ty silnice vypadaly občas strašně, prý lépe vypadaly okresky, kde si to uklízí vesnice, než hlavní tahy a samozřejmě všchny boční ulice v Praze. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Jo, já proti těm zastávkám na znamení nic nemám, vím taky o pár a tam mi to také přišlo, když jsem tam jel, a to jen jednou. Jen se to budou muset tramvajáci naučit, aby stavěli včas. A lidi také, aby se nerozčilovali, že tramvaj nezastavila na 50 metrech.
Mě právě překvapilo, že tu zastávku nepojmenovali taktéž Nad Primaskou, tohle mi přijde nelogické (vzhledem k té existující). Jinak ale trohchu bych se tu zastávky bál kvůli manipulaci do vozovny. Už jsem tam zažil zajímavé "štosování" tram, a to žádná nestála v podstatě na výhybce.
Jinak pojmenování zastávek, to by byla kapitola... Já rád dávám ten příklad Spořilova (kdo pořád nechápe, tak ať si zajede všech 6, s výstupní tram 7, zastávek najít), ale i Chodovská/Bohdalecká je trochu nešťastná co do vzdálenosti a umístění a názvů (naopak oproti Spořilovu, i když díky stavbě Bauhausu se to zlepšilo o chlup).
Sice název "Nákladové nádraží Žižkov v Olšanské ulici" je hrozný název, ale některým by neškodilo přidat přívlastek a nechat tak teoreticky přestupní stejně pojmenované. Tedy např. Spořilov - západ a Spořilov - východ, nebo něco jiného. Nebo Chodovská v ul. U Plynárny, Chodovská v Záběhlické, Chodovská (na Chodovské). |
|
|
|
| Jinak tedy na té křižovatce je s názvy zastávek celkem zajímavé už teď - krátký kousek od sebe jsou Nad Primaskou, Vozovna Strašnice a Vinice. Na druhou stranu se v tom dá docela dobře orientovat. |
|
|
|
| Mvek: U ČSAD Smíchov je to ovšem už řadu let potřeba. A napadá mě tucet dalších kandidátů.
Vozovna Strašnice (Na Primaskou) ve směru od Strašnické zuřivě chyběla. Kolikrát jsem nedával, že tam není. |
|
|
|
| Tak nám v Praze od 8.12. vznikne první TRAM zastávka na znamení, jde o první pokus, a jde o zastávku ČSAD Smíchov (tedy mezi Lihovarem a nádražím).
Provoz je stejný jako u BUS, před zastávkou včas zmáčknout tlačítko na otevření dveří, v zastávce stačí stát, není třeba mávat.
Jinak nám také přibude zastávka TRAM Vozovna Strašnice ve směru ze Strašnické u vozovny, než tramvaje zahnou na Černokosteleckou/Vinohradskou. Moc to nechápu, navíc proti je zastávka iného názvu (jen v jednom směru), ale budiž, pro 7ku to je asi lepší, pro 26 těžko. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Ad Shell... Hele, myslím, že to nehrozí, nevěřím, že by Shell udržel válku tak dlouho, zatímco okolo Ona jezdí spousta lidí po té výpadovce, okolo Shellu tolik ne, takže spousta jich tam nebude zajíždět.
A hlavně i když to Shell už drží delší dobu, mám informace, že bývá plno u obou, střídá se to, jednou víc u Shellu, jednou víc u Ona. |
|
|
|
| nejlepší je zmínka v tom článku o linkách a zastávkách, že zatím na to není ani koruna:-). |
|
|
|
| Praha by mohla zahloubit ulici V Holešovičkách (pokračování magistrály kolem Bulovky) za 3,5 mld., aby se tím částečně udělalo provizorní pokračování městského okruhu od Blanky.
Plus se v článku mluví o mimoúrovňových křižovatkách v Hloubětíně.
To mi připomíná, že ten kus obchvatu z Kbelské kolem Kbel na Černý Most či M. Boleslav nechápu, resp. nechápu tu křižovatku, budovali tam takové opičárny, a přitom se tam má jezdit 30kou, protože ten nájezd z D8 je tak ostrý, že ani v létě bych si tam 50 asi netroufl jet.
Podle Dobeše by se na rychlodráhu z Ruzyně do centra mohla získat dotace z EU", Podmínkou je ale propojení Masarykova nádraží a Hlavního nádraží pro cestující pomocí pojízdného pásu tak, aby lidé nemuseli při přestupu překonávat několik křižovatek jako v současnosti. Na Žofínském fóru to dnes řekl ministr dopravy Pavel Dobeš (LIDEM). Výstavbu železničního spojení centra s letištěm připravuje ministerstvo dopravy společně s Prahou a Správou železniční a dopravní cesty.
Dráha totiž k získání dotace musí vést na mezinárodní nádraží. Proto se zvažuje i využití pražského semmeringu, tedy Jinonic... na Smíchovské.
Upřímně si nedovedu představit, kudy by ten tubus mezi Masaryčkou a Hlavním vedl, tam je to dost komplikované. A pod zemí to učitě nebude.
Praha chystá inteligentní řízení semaforů za 156 milionů (možná). Zní to krásně, že bude systém předvídat vznik kolon a působit na plynulejší dopravu, ale už vidím, jak semafory přesěmerují auta jinam, když vznikne nehoda... Zní to prostě moc hezky, ale když mě taky hezky znějící plán s informačními tabulemi na dálnicích informuje v létě na nebezpečí námrazy, nebo na nehodu, která tam už půlhodinu není, a naopak, nevěřím ani tomuhle.
Plzeň bude mít most Ivana Magora Jirouse, rozhodli to zastupitelé - aneb bezejmenný železniční most se bude jmenovat podle disidenta, představitele českého undergroundu, signatáře Charty 77 a básníka.
Jen jsem si tak vzpomněl, proč se nemohla po Václavu Havlovi pojmenovat třeba Evropská třída, proč sakra to blbé letiště, aby to stálo tolik peněz z veřejných rozpočtů.
V Praze by mohly vzniknout nové linky a železniční zastávky - ale už se o tom mluví moc dlouho, o Podbabě dávno, ta měla už být v souvislosti s novou konečnou tramvaje. A další jsem také slyšel a mnohé by se hodily, některé jako Eden mi přijdou jen jako další zpomalovače vlaků na té trati, je to dost blízko:
Hlubočepy, Podbaba, Kačerov, později Rajská Zahrada, Eden, Zahradní Město a možná i další.
Také by se měla prodloužit linka na S trati z Smíchovského na Vršovice (to bych preferoval).
Osobně bych viděl přínos hlavně u zastávek: Rajská Zahrada, Podbaba, Kačerov, ale také třeba Vyšehrad, přece tam před mostem by snad šlo udělat zastávku dle pravidel. A kdyby konečně zpřístupnili nádraží Vršovice pěšky z Michle, taky by to hodně pomohlo (nemluvě o Hlavním od nám. W. Churchilla a tedy i VŠE).
AVip ocení špatně zvolený ilustrační obrázek, který není z ČR:-).
|
|
|
|
| Mvek:
Takže proč to nezkusit opakovaně, když to je při ruce.
Protože v momentě, kdy by se Shellu podařilo odstřelit ONO, tak se cenově vrátí na nějakých 36 za litr. |
|
|
|
| Důvod je jasný, vůbec v okolí toho Ona jsou nejlevnější ceny v Praze. Nicméně mám po jednom natankování záhadně nízkou spotřebu, i oproti době, kdy jsem měl taky nějakou cestu ven, na stejné místo, takže jenom tím to nebude. Takže proč to nezkusit opakovaně, když to je při ruce. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|