Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Harold: Dík za připomenutí, myslím, že jsem to už věděl a zas zapomněl.
|
|
|
|
| Mvek:
D1 se bude (mimo jiné) rozšiřovat na každé straně o 0,75 m, aby mohly být při uzavření jednoho směru vedeny tím druhým směrem 2+2 pruhy (teď se tam vejde jen 2+1, což způsobuje dost problémů).
http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/CB6C5AC7AA4957EEC1257A7C003EC5A6/$file/RSD_zpravodaj_3-12.pdf |
|
|
|
| Huh, koukám, že kolem baráku mi budou v pracovní dny jezdit už 2 kloubové busy ze tří. Před rokem to nebyl ani jeden.
(188 a 196)
Na to tu tedy zastávky nejsou dělané, bude to zajímavé. |
|
|
|
| Mvek:
Jak tam jedou za sebou... pěkná sériová výroba.
|
|
|
|
| Kdy jindy jet po ránu do Litoměřic, než než v -14°? :-) Cesta byla ale docela příjmená - nádherně zamrzlou krajinu rušila jen hustá mlha na kopcích.
Teď budu tak 3 hodiny provádět redaktorskou činnost v místní extrémně zahulené kavárně :) a pak se vydáme směr Zákupy > Mimoň > Stráž pod Ralskem > Osečná > Český dub > Hodkovice nad Mohelku > Jablonec. Aneb v některých směrech prostě kvalitní cesta neexistuje :) |
|
|
|
| Mvek: Zajímavé. Měl jsem možnost vidět na vlastní oči sériovou výrobu automobilů, ale u velkých dopravních letadel je to přece jen něco jiného... To člověku zase připomene význam přirovnání, že vznik vesmíru s hmotou a životem je asi tak pravděpodobný jako náhodné složení dopravního letadla výbuchem mezi součástkami... -) |
|
|
|
| Vzpomněl jsem si, že v listopadu zmiňoval Zephram ve fóru o mezinárodní situaci v souvislosti s návrhem směrnice EU o zastoupení žen v managementu to, že v pražském metru nemohou zaměstnat jako řidičky ženy kvůli absenci dámských šaten... Krátce předtím však uvedl Český rozhlas reportáž o snad první české strojvůdkyni pracující u ČD Cargo. Tu prý také dlouho nechtěli nikde vzít a vymlouvali se na sociální zařízení apod., ale nakonec uspěla v depu v Českých Budějovicích. Lokomotivy má tak ráda, že její záda dokonce zdobí tři vytetované... -) 23letá dívka drží 10 tisíc koní pod kapotou pevně na uzdě. |
|
|
|
| Některé křižovatky v Praze jsou tyhle dny tak prázdné. Abych se na některých podíval, a kam dohlédnu, viděl jen jedno auto, to se nestává, to bylo jak severo-jižní tahy v Brně o víkendu o prázdninách. |
|
|
|
| V několika minulých týdnech jsem v dopoledních hodinách nebo kolem poledne zaznamenal zajímavý trend výskytu zřejmě romských dětí hrajících na tahací harmoniku ve vozech pražského metra. Očividně šlo o děti školního věku - chlapce nebo chlapce s děvčetem, kteří spolu nemluvili česky. Mohlo jít i o cizince... Původně jsem se domníval, že se vyskytují jen na trase A, kudy jsem tehdy výjimečně jezdil do ČSÚ, ale pak jsme na ně narazil i na trase C... Minulý týden jsem je však ani na A již nepotkal.
Proti podobnému způsobu výdělku nic nemám, i když to působí s prominutím poněkud "balkánsky" či "východně" (omlouvám se tamním národům) a je otázkou, kam případný výdělek plyne... Nemuselo by se tak ale dít v době školní docházky a dětští hudebníci by se také nemuseli pokoušet hrát např. Kalinku nebo rolničky, ale dejme tomu (i) nějakou českou koledu... :-) Každopádně to bylo zajímavé oživení pražské veřejné dopravy, byť lidé, přiznávám včetně mě, vždy spíše strnuli... :-)
Mvek: Ledovka byla na více místech...
Hromadná nehoda zablokovala R10 u Staré Boleslavi. |
|
|
|
| Opět jsem dnes viděl dva pluhy nebo sypače (multikáry apod.), pravda, třeba u českého Brodu a po cestě do Prahy ráno prý ledovka místy byla.
Spíš mě zaráží, že jsem neviděl jediný stroj v sobotu, nebo předtím za sněhu...
A že ty silnice vypadaly občas strašně, prý lépe vypadaly okresky, kde si to uklízí vesnice, než hlavní tahy a samozřejmě všchny boční ulice v Praze. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Jo, já proti těm zastávkám na znamení nic nemám, vím taky o pár a tam mi to také přišlo, když jsem tam jel, a to jen jednou. Jen se to budou muset tramvajáci naučit, aby stavěli včas. A lidi také, aby se nerozčilovali, že tramvaj nezastavila na 50 metrech.
Mě právě překvapilo, že tu zastávku nepojmenovali taktéž Nad Primaskou, tohle mi přijde nelogické (vzhledem k té existující). Jinak ale trohchu bych se tu zastávky bál kvůli manipulaci do vozovny. Už jsem tam zažil zajímavé "štosování" tram, a to žádná nestála v podstatě na výhybce.
Jinak pojmenování zastávek, to by byla kapitola... Já rád dávám ten příklad Spořilova (kdo pořád nechápe, tak ať si zajede všech 6, s výstupní tram 7, zastávek najít), ale i Chodovská/Bohdalecká je trochu nešťastná co do vzdálenosti a umístění a názvů (naopak oproti Spořilovu, i když díky stavbě Bauhausu se to zlepšilo o chlup).
Sice název "Nákladové nádraží Žižkov v Olšanské ulici" je hrozný název, ale některým by neškodilo přidat přívlastek a nechat tak teoreticky přestupní stejně pojmenované. Tedy např. Spořilov - západ a Spořilov - východ, nebo něco jiného. Nebo Chodovská v ul. U Plynárny, Chodovská v Záběhlické, Chodovská (na Chodovské). |
|
|
|
| Jinak tedy na té křižovatce je s názvy zastávek celkem zajímavé už teď - krátký kousek od sebe jsou Nad Primaskou, Vozovna Strašnice a Vinice. Na druhou stranu se v tom dá docela dobře orientovat. |
|
|
|
| Mvek: U ČSAD Smíchov je to ovšem už řadu let potřeba. A napadá mě tucet dalších kandidátů.
Vozovna Strašnice (Na Primaskou) ve směru od Strašnické zuřivě chyběla. Kolikrát jsem nedával, že tam není. |
|
|
|
| Tak nám v Praze od 8.12. vznikne první TRAM zastávka na znamení, jde o první pokus, a jde o zastávku ČSAD Smíchov (tedy mezi Lihovarem a nádražím).
Provoz je stejný jako u BUS, před zastávkou včas zmáčknout tlačítko na otevření dveří, v zastávce stačí stát, není třeba mávat.
Jinak nám také přibude zastávka TRAM Vozovna Strašnice ve směru ze Strašnické u vozovny, než tramvaje zahnou na Černokosteleckou/Vinohradskou. Moc to nechápu, navíc proti je zastávka iného názvu (jen v jednom směru), ale budiž, pro 7ku to je asi lepší, pro 26 těžko. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Ad Shell... Hele, myslím, že to nehrozí, nevěřím, že by Shell udržel válku tak dlouho, zatímco okolo Ona jezdí spousta lidí po té výpadovce, okolo Shellu tolik ne, takže spousta jich tam nebude zajíždět.
A hlavně i když to Shell už drží delší dobu, mám informace, že bývá plno u obou, střídá se to, jednou víc u Shellu, jednou víc u Ona. |
|
|
|
| nejlepší je zmínka v tom článku o linkách a zastávkách, že zatím na to není ani koruna:-). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|