Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Ony už neexistují týdenní pražské jízdenky, no to je skvělé. Je humorné, že dvě 3 denní vyjdou téměř na stejnou částku jako měsíční (ne na Opencard, na tu to vyjde ještě levněji). Přitom tohle není přece jen pro byznys návštěvy, které chápu, že můžou zaplatit víc:-). |
|
|
|
| No včera večer to taky bylo dost nepochopitelně ucpané v Michli. Já vím, že v šest tam běžně bývá větší provoz, ale jsou prázdniny... |
|
|
|
| Hm, většinu staveb neznám, enbo si nepamatuji.
Ale nechápu, co mají lidi tolik proti Letňanům. TO je podle mě jeden z mála případů, kdy někdo myslel opravdu dopředu. Možná moc brzy (ve smyslu obchodů apod.), ale co do nádraží je to ok, je to mimo zástavbu, která ale určitě časem přibude.
Spíše se mi nelíbí "chalupoida", že metro jede přes stanici Prosek. To mi příjde úplně zbytečné. |
|
|
|
| Včerejší cestu Nusle > Vršovice > Palmovka > nábřeží > Resslova > Ječná > Sokolská jsem jel 2:45 čistého času a ještě jsem 15 minut kroužil kolem baráku, abych zaparkoval. Dneska jedu MHD. |
|
|
|
| Jsou velikonoční prázdniny (takže i MHD v Praze je omezenější), ale čekal bych o špetku lepší dopravu v ulicích. No ledaskde asi byla, ale zrovna u nás byla největší zácpa za posledních pár měsíců a to nebyla žádná nehoda.
Zdá se, že ten nový Baumax a semafor (a v důsledku toho i ještě o kus zúžení/omezení pruhu pro MHD) se víc a víc projevuje. |
|
|
|
| Harold: Dík za připomenutí, myslím, že jsem to už věděl a zas zapomněl.
|
|
|
|
| Mvek:
D1 se bude (mimo jiné) rozšiřovat na každé straně o 0,75 m, aby mohly být při uzavření jednoho směru vedeny tím druhým směrem 2+2 pruhy (teď se tam vejde jen 2+1, což způsobuje dost problémů).
http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/CB6C5AC7AA4957EEC1257A7C003EC5A6/$file/RSD_zpravodaj_3-12.pdf |
|
|
|
| Huh, koukám, že kolem baráku mi budou v pracovní dny jezdit už 2 kloubové busy ze tří. Před rokem to nebyl ani jeden.
(188 a 196)
Na to tu tedy zastávky nejsou dělané, bude to zajímavé. |
|
|
|
| Mvek:
Jak tam jedou za sebou... pěkná sériová výroba.
|
|
|
|
| Kdy jindy jet po ránu do Litoměřic, než než v -14°? :-) Cesta byla ale docela příjmená - nádherně zamrzlou krajinu rušila jen hustá mlha na kopcích.
Teď budu tak 3 hodiny provádět redaktorskou činnost v místní extrémně zahulené kavárně :) a pak se vydáme směr Zákupy > Mimoň > Stráž pod Ralskem > Osečná > Český dub > Hodkovice nad Mohelku > Jablonec. Aneb v některých směrech prostě kvalitní cesta neexistuje :) |
|
|
|
| Mvek: Zajímavé. Měl jsem možnost vidět na vlastní oči sériovou výrobu automobilů, ale u velkých dopravních letadel je to přece jen něco jiného... To člověku zase připomene význam přirovnání, že vznik vesmíru s hmotou a životem je asi tak pravděpodobný jako náhodné složení dopravního letadla výbuchem mezi součástkami... -) |
|
|
|
| Vzpomněl jsem si, že v listopadu zmiňoval Zephram ve fóru o mezinárodní situaci v souvislosti s návrhem směrnice EU o zastoupení žen v managementu to, že v pražském metru nemohou zaměstnat jako řidičky ženy kvůli absenci dámských šaten... Krátce předtím však uvedl Český rozhlas reportáž o snad první české strojvůdkyni pracující u ČD Cargo. Tu prý také dlouho nechtěli nikde vzít a vymlouvali se na sociální zařízení apod., ale nakonec uspěla v depu v Českých Budějovicích. Lokomotivy má tak ráda, že její záda dokonce zdobí tři vytetované... -) 23letá dívka drží 10 tisíc koní pod kapotou pevně na uzdě. |
|
|
|
| Některé křižovatky v Praze jsou tyhle dny tak prázdné. Abych se na některých podíval, a kam dohlédnu, viděl jen jedno auto, to se nestává, to bylo jak severo-jižní tahy v Brně o víkendu o prázdninách. |
|
|
|
| V několika minulých týdnech jsem v dopoledních hodinách nebo kolem poledne zaznamenal zajímavý trend výskytu zřejmě romských dětí hrajících na tahací harmoniku ve vozech pražského metra. Očividně šlo o děti školního věku - chlapce nebo chlapce s děvčetem, kteří spolu nemluvili česky. Mohlo jít i o cizince... Původně jsem se domníval, že se vyskytují jen na trase A, kudy jsem tehdy výjimečně jezdil do ČSÚ, ale pak jsme na ně narazil i na trase C... Minulý týden jsem je však ani na A již nepotkal.
Proti podobnému způsobu výdělku nic nemám, i když to působí s prominutím poněkud "balkánsky" či "východně" (omlouvám se tamním národům) a je otázkou, kam případný výdělek plyne... Nemuselo by se tak ale dít v době školní docházky a dětští hudebníci by se také nemuseli pokoušet hrát např. Kalinku nebo rolničky, ale dejme tomu (i) nějakou českou koledu... :-) Každopádně to bylo zajímavé oživení pražské veřejné dopravy, byť lidé, přiznávám včetně mě, vždy spíše strnuli... :-)
Mvek: Ledovka byla na více místech...
Hromadná nehoda zablokovala R10 u Staré Boleslavi. |
|
|
|
| Opět jsem dnes viděl dva pluhy nebo sypače (multikáry apod.), pravda, třeba u českého Brodu a po cestě do Prahy ráno prý ledovka místy byla.
Spíš mě zaráží, že jsem neviděl jediný stroj v sobotu, nebo předtím za sněhu...
A že ty silnice vypadaly občas strašně, prý lépe vypadaly okresky, kde si to uklízí vesnice, než hlavní tahy a samozřejmě všchny boční ulice v Praze. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Jo, já proti těm zastávkám na znamení nic nemám, vím taky o pár a tam mi to také přišlo, když jsem tam jel, a to jen jednou. Jen se to budou muset tramvajáci naučit, aby stavěli včas. A lidi také, aby se nerozčilovali, že tramvaj nezastavila na 50 metrech.
Mě právě překvapilo, že tu zastávku nepojmenovali taktéž Nad Primaskou, tohle mi přijde nelogické (vzhledem k té existující). Jinak ale trohchu bych se tu zastávky bál kvůli manipulaci do vozovny. Už jsem tam zažil zajímavé "štosování" tram, a to žádná nestála v podstatě na výhybce.
Jinak pojmenování zastávek, to by byla kapitola... Já rád dávám ten příklad Spořilova (kdo pořád nechápe, tak ať si zajede všech 6, s výstupní tram 7, zastávek najít), ale i Chodovská/Bohdalecká je trochu nešťastná co do vzdálenosti a umístění a názvů (naopak oproti Spořilovu, i když díky stavbě Bauhausu se to zlepšilo o chlup).
Sice název "Nákladové nádraží Žižkov v Olšanské ulici" je hrozný název, ale některým by neškodilo přidat přívlastek a nechat tak teoreticky přestupní stejně pojmenované. Tedy např. Spořilov - západ a Spořilov - východ, nebo něco jiného. Nebo Chodovská v ul. U Plynárny, Chodovská v Záběhlické, Chodovská (na Chodovské). |
|
|
|
| Jinak tedy na té křižovatce je s názvy zastávek celkem zajímavé už teď - krátký kousek od sebe jsou Nad Primaskou, Vozovna Strašnice a Vinice. Na druhou stranu se v tom dá docela dobře orientovat. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|