Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| A zítra nepojede půlka metra...
http://www.dpp.cz/aktualni-stav-mhd-na-uzemi-hlavniho-mesta/
|
|
|
|
| Uzavřeny stanice metra v centru.
A - Staroměstská, Malostranská
B - Florenc,Křižíkova,Invalidovna,Palmovka
C - Nádraží Holešovice, Vltavská, Florenc
|
|
|
|
| Lt.Shark: Dík za tip, zvěř jako důvod jsem tipoval, ale způsob jsem netušil. |
|
|
|
| Každopádně vizuální efekt to má zajímavý, člověk si tím víc připadá na silnici futuristicky s tolika různými světýlky z okraje i středu silnice (což platí samozřejmě i o mnoha rekonstruovaných/nových dálnicích). |
|
|
|
| Je to možný... nevim jestli je to tohle, ale vim že něco takovýho se v některých místech, kde právě často přebíhá zvěř přes silnici dává. Jak říkám, bývá to odkloněný do pole a asi to bude mít i nějakej rozptil. |
|
|
|
| Lt.Shark: Klidně je to možné, o ničem takovém jsem neslyšel a v jedenáct v noci za deště a 5 stupňů nad nulou se mi opravdu nechtělo to jít zkoumat:-).
Ale křivě to vypadalo. |
|
|
|
| Nevim co myslíš, ale nepůjde o sloupky, kde ty modře světélkující plochy jsou pootočené pod úhlem cca 30-45 stupňů směrem do pole, aby se světlo z reflektorů aut odráželo směrem ke zvěři a plašilo ji tak vlastně dřív než dojdou k silnici? |
|
|
|
| Nn, jsou tam normální patníky na krajnici, ale pak jsou v dálce od silnice, stále ale dostatečně blízko pro dálková světla, nějaké plůtky či jiné sloupky s něčím, co modře odráží světlo.
Ty sloupky jsou přitom nižší než třeba klasické ploty kolem D8 za Novou vsí. A nepřišlo mi, že by to byla jen nějaká nálepka výrobce na sloupku, jako jsem už někde viděl, stříbrnou:-).
Každopádně ten úsek silnice vypadá jako poměrně nový, široký,i když občas s nebezpečnějším horizontem či prudkým kopcem nebo právě lesy s možnou zvěří. |
|
|
|
| Mvek: Nevím přesně co myslíš. Modré sloupky u silnic s modrými odrazkami signalizují vodní plochu. Vrtá mi hlavou ale vzdálenost od silnice. |
|
|
|
| Mvek: Netuším... sice jsem skoro místní, ale tohle jsem ještě neviděl... a taky že zrovna tuhle trasu vůbec nejezdím.
Můžou to být nějaké výstražné nesmysly, které mají informovat řidiče, že by vážně neměl blbnout, jestli je tenhle úsek aspoň trochu ve stylu legendárního úseku Prachatice - Volary, tak bych se tomu nedivil.
|
|
|
|
| Nevím moc, co hledat, takže se zeptám - nevíte, co jsou zač modře světélkující (v reflektoru auta) "předměty" umístěné na sloupcích podél silnice, právě kolem silnice Krumlov - Horní Planá?
Neměl jsem moc možnost si to prohlédnout, částečně mi to připomnělo pachové odpuzovače divočáků na Ústecku, ale nechápu, proč by to mělo odrazný povrch.
A je to třeba dva metry od silnice na okraji valu, který je kolem silnice.
Že bych díky tomu měl lépe vidět zvěř, to se mi nezdá, protože spíš naopak, v zápalvě modrých světélek přehlédnu svítící oči zvířete. |
|
|
|
| A zpět k tématu...
Jen pro připomenutí, že navigace, zejména v Nokia mobilu, je velmi nebezpečná (extra nutné brát ji s rezervou). Nejde ani tak o přesnost, s tím počítám, že mi říká vzdálenosti totálně blbě.
Problém je v tom, že při cestě Benešov - Tábor, mě odvedla z hlavní silnice do vesničky Hory po levé straně (přítelkyně ji měla v ruce a já jí zapomněl k tomu dát i starší autoatlas, navíc jsem si říkal, že to třeba je kvůli nějaké aktualizaci dat kvůli hustotě dopravy nebo tak). Tam nás pak chtěla vést lesní cestou někam zpátky. Objeli jsme to tedy dále, opět, když se chytla, chtěla jednou, abychom objeli jakýsi kravín po maličké uličce, namísto venkovské širší silničky, která vedla skoro rovně, rozhodně ne delší cestou.
Vtípky jako, že říká "na tretím" místo "třetím" "výjezdu", jsou jen drobnosti navíc. Totéž to, že čte názvy přesně podle mapy, takže [Hluboká en vé el té]. |
|
|
|
| Mvek: Závidím krumlovským zastupitelům, že mají čas se takto nudit. |
|
|
|
| Přímo to sem nepatří, ale narušil bych přací řetěz...
Český Krumlov má v květnu náměstí Lásky
Tehdejší starosta říká, že si toho málokdo všimne, ale my si všimli, a to jsme tam byli jen na pár hodin. Hrozně nám to vrtalo hlavou, ale Google hned vysvětlil. |
|
|
|
| Před nějakou dobou se tu někdo tvářil, když jsem kritizoval informační systém na dálnicích. Ale ono to platí pořád, že jsou to spíš vyhozené peníze. Na to, jak málo jezdím (a ještě méně kolem těchto tabulí), tak jsem už viděl moc neaktuálních dat.
Aktuální je včerejší stav tabule na Průmyslové zhruba v místě spalovny, kde ve 22:00 (plus mínus 10 minut) byla zpráva, že doprava na Průmyslové před Jižní spojkou je na stupni 4.
Na celém úseku od té tabule po Jižní spojku jsme v jednom směru byla tak 4 vozidla:-).
Je mi jasné, že tam byl problém buď při řádění bouřky (toho bylo už po ní, už ani nepršelo, jen tekla voda všude), nebo obecně při nedělní večerní špičce.
A informace o nehodě na D8, kdy tam už žádná není a naopak jsou věc párkrát do roka, co jsme tam jezdili každý víkend. A nejlepší bylo červnové varování před námrazou:), ale to možná bylo ve zkušebním provozu tehdy, tak něco zkoušeli.
|
|
|
|
| Marshall: Tak se klidně pro zajímavost zeptej. Tady tipuji, že ten Elefant prostě má automatiku, která ho zastaví. Možná to strojvůdce může vyřadit, ale asi na to kašle, nebo na to mají předpisy, tak na to radši kašle. |
|
|
|
| no nevím jak je to u vlaků, ale u tramvaje je to na volbě řidiče. Když před lety shořela trafačka na Žižkově, tak jsem zrovna byl na Libeňském mostě a byly jsme rozjetí, tak se ozval ten signál, že nemáme napětí, ale tramvaj se valila vesele dál, dokonce jsme dokázali, že je ten most do oblouku (vertikálního) a dojeli jsme až před křižovatku na Maninách :) Ale myslím, že kdyby to bylo třeba z velkého kopce (troja) tak musí zastavit.
Jinak můžu se zeptat AŽD, mám je na G+. |
|
|
|
| Nicméně zatímco jsem nespěchal a celou situaci bral spíše jako zpestření výletu (i když jsem přemýšlel, jak dobrá Farradayova klec ten vlak je, zejména, jak moc by se člověk měl vzdálit od zřejmě kovové vnitřní stěny), tak jsem se akorát obával, aby ten druhý výpadek a případně ještě nějaký další nevedl k selhání restartujícího se systému, že díky SW nedojedeme ani po bouřce.
No, nestalo se, zázrak:-). |
|
|
|
| Jen hádám z vlastní zkušenosti, ale vlaky asi budou mít pravidlo, že jakmile vypadne napájení, tak musí zastavit okamžitě, že?
Ale opět je to případ, kdy nechápu, proč nemůže být možnost obejití řidičem, když vyhodnotí situaci. Konkrétně v sobotu přišla pěkná bouřka "z tepla" a ačkoliv jsme z venkovního grilování utekli celkem včas na vlak, zkysli jsme v CityElefantu dvakrát na cestě mezi Mokropsy a Radotínem. V prvním případě to ale bylo právě pár desítek metrů před nástupištěm Černošice - Mokropsy.
Také snad řidič musel hlásit něco, aby lidé nezkoušeli otevírat dveře, nebo nemačkali tlačítko nebo co. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|