Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3050
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2990 - 3009 / 3050Starší   Nejstarší

Mvek - 10. září 2011 00:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
To není přímo o dopravě, spíše o neuvěřitelné statistické pravděpodobnosti.

Ale jsem tím ještě teď fascinován, prostě jsem vezl původně dědovo auto na chalupu, abychom se tam na něj s tátou podívali a udělali údřzbu.

Ale protože tahle Felicia nemá dálniční známku, vyrazil jsem dřív, s druhými klíči, po staré silnici vedle D8 a už po Praze jsem měl trochu jinou trasu.
Rodiče vyrazili druhou Felicií jen tak prostě po chvíli, ale už se nechtěli moc zdržovat.

Nevolali jsme si, prostě po sjezdu z dálnice jsme si řekli, že si zavoláme, a buď chvíli jeden počká, nebo prostě už se dojede s rozestupem, to je fuk.

A když přejíždím most přes dálnici u Roudnice nad Labem, exitem přijíždí rodiče a odbočí na silnici kousek přede mnou. Kdyby se mi tam nenacpal ještě jeden řidič, který hrozně spěchal, a hned pak rodiče předjel, ale stihl ještě mě zbrzdit z 90 na 60, tak bych je tak akorát dojel hned za tím sjezdem.


No jaká je tohle sakra pravděpodobnost?:-) Já vím, že se u nás běžně stává, že jeden druhému voláme, kde je, když už je třeba jen pár kroků od domu, ale to se tak nějak nabízí víc.
Telemachus Rhade - 02. září 2011 16:26sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Já tedy pocházím z města, kde jsou na znamení všechny zastávky krom jediné centrální přestupní a zimního stadionu, kde si řidič většinou zastavil, protože si šel k dispečerovi pro čerstvě uvařenou kávu. Na druhou stranu je u nás zaveden nástup pouze předními dveřmi, takže znamení spíš znamená stisknutí tlačítka STOP, aby otevřel prostřední a zadní dveře, když už zastaví.

Pro nástup stačí odjakživa (1992) na zastávce pouze stát.
AVip - 02. září 2011 14:38sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Yakuzza:
Argument může být ten, že normálně by zastavil vždy, i když kolikrát zbytečně, teď zastaví taky kolikrát zbytečně, ale ne vždy, takže přidaná hodnota tam bude. Teoreticky.

Na tom určitě bude hodně velký kus pravdy.
Plus určitě existovalo nenulové množství stížností, že bus nezastavil, i když měl... zejména u nočních busů jsem toho byl párkrát svědkem (naštěstí jen jako pasažér, který se díval, jak se někdo snaží zuřivou gestikulací upozornit řidiče, že by třeba mohl zastavit).
Yakuzza - 02. září 2011 14:17sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mvek: Argument může být ten, že normálně by zastavil vždy, i když kolikrát zbytečně, teď zastaví taky kolikrát zbytečně, ale ne vždy, takže přidaná hodnota tam bude. Teoreticky.
Mě osobně zastávky na znamení dost štvou, protože u jedné bydlím a např. viditelnost je opravdu naprd. Jezdí tam tři linky + tama jezdí trolejáky do vozovny, což je mimo moji trasu. Ranní mžourání proti slunci, co že se to ze zatáčky těsně před zastávkou (ještě z kopce jedoucí, tzn. docela rychle) vynořilo za linku, jestli náhodou nejede do vozovny, případně do které, následné mávání a zběsilé brzdění řidiče, moc fajn.
Mvek - 02. září 2011 13:55sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Yakuzza: Taky myslím.
Yakuzza - 02. září 2011 13:38sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mvek: Hm... No napadlo mě to, ale lehce to pak postrádá smysl.
Mvek - 02. září 2011 13:23sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Yakuzza: V práci to nechci číst, ale z instrukcí, které dával DPP, tak stačí na zastávce viditelně stát:-).

Prostě když někdo je v zastávce, BUS zastaví, bez ohledu na to, kolik linek tam jede. Takže někdy zastaví zbytečně.

A opravdu staví:-).
Yakuzza - 02. září 2011 13:08sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Dotaz - V tomto plátku jsem se dočetl něco málo o zastávkách na znamení v Praze. Z oněch čtyř bodů jsem nepochopil hned první - "v zastávce na znamení už
nemusíte na autobus mávat" - jak tedy dám ono znamení? :-)
Mvek - 30. srpen 2011 18:43sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Jasně. Nevím, jestli se testy už trochu zlepšily, ale pokud pomineme zdravovědu, tak i tak tam byly otázky, třeba i týkající se značky, které bych pomalu se zákonem v ruce neudělal. Tuším, že pověstná byla otázka na značku křižovatky (křížek v trojúhelníku, nikoliv křižovatka s vedlejší) a správnou možností snad nebyl název značky, ale nějaký totální blábol.
AVip - 30. srpen 2011 10:57sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Tak já zaplaťpámbu dělal řidičák v minulém století, kdy byly testy ještě poměrně příčetné... a fakt si to tam pamatuju, minimálně jako součást řešení křižovatky (možná by to šlo i někde dohledat).

Testy v novém století jsou eklhaft... :-(
a to v mnoha směrech.
Mvek - 30. srpen 2011 10:48sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Myslím testy, ne podklady. Protože já v roce 2004 skončil u nesmyslných otázek tím, že jsem se učil otázky spíš než zákon.
AVip - 30. srpen 2011 09:37sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Nicméně v testech na skupinu B to asi nikdy nebylo.

Projeď si 361/2000 a přílohy... to si piš, že bylo... ;-) je to standardní součást povinných znalostí (signál S15a - S15g), je možné, že se to už nedává do testů, což je v tom případě chyba, ale "za mých časů" to tam rozhodně bylo...
Mvek - 30. srpen 2011 09:22sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Nicméně v testech na skupinu B to asi nikdy nebylo.

Znám jednoho tramvajáka, tak jeslti se s ním někdy uvidím...

A ad 193, je fakt, že buď v zastávce tram na nádraží, nebo v zastávce tram na Otakarově by stavět měl. Ale bylo by záhodno, kdyby i před budovou nádraží, nebo blíže, než je tram.
AVip - 30. srpen 2011 07:47sipka
ZAMĚŘIT
AVip
A ještě k tramvajím a jejich semaforům... "čočky" jsou fajn, ale jejich obhájci mívají tendenci ignorovat fakt, že na ně prostě na větší vzdálenost není vidět a že řidiči tramvají musí zneužívat znalostí místních poměrů a v podstatě svou rychlost upravovat podle světel pro silniční vozidla (většinou mají tramvaje sdruženou signalizaci aspoň s jedním směrem, což se dá naučit a předpokládám, že i tramvajáci musí mít v nějaké podobě "seznání trati").

"Čočky" vycházejí z německých železničních návěstidel pro posun a velmi částěčně i z Sv návěstidel městké dráhy a dlužno dodat, že v Německu samotném se neuchytily, právě z toho důvodu, že na ně není vidět na větší vzdálenost.

Návrh pana Šubrta je rozhodně lepší než oficiální návrh DPP a to ještě z jednoho důvodu, který MŠ nezmiňuje - u jeho návrhu nehrozí záměna s německým návěstidlem pro výhybky, němci totiž používají výhabková návěstidla, která jako by z oka vypadla projektovaným pražským semaforům.
A bohužel, vzhledem k tomu, že signály pro tramvaje (resp. jejich znalost) jsou standardní součástí silničních zákonů a musí je znát i řidiči mororových vozidel (občas se jimi musí řídit, ať už přímo či nepřímo), tak tu hrozí nebezpečí záměny i v tomto směru.
AVip - 30. srpen 2011 07:36sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
linka číslo 193 bude ze zastávky Náměstí Bratří Synků

Hmm... no uvidíme. Zas na straně duhé, proč ne... hlavně bude záležet na tom, KDE přesně bude 193 stát... protože jestli bude mít sdruženou zastávku s tram směr Vršovice, tak volám "hosana a sláva DPP na výsostech" a jestli ne, tak drtím mezi zuby temné maďarské "öremy" a pomýšlím si cosi o debilech, kteří nejsou schopni udělat dobré řešení, ani když do něj vrazí nosem... :-)

Teď ještě něco podobného na 124 (a 182) bych prosil...
Mvek - 30. srpen 2011 00:22sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak v Praze udělali tuhle plánovanou změnu, od 1. září trvale:

linka číslo 193 bude ze zastávky Náměstí Bratří Synků prodloužena do zastávky Nádraží Vršovice,
Mvek - 29. srpen 2011 21:12sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Zajímavé. Asi chápu a nechal jsem se přesvědčit Šubrtem, že by byl lepší alternativní návrh.
Telemachus Rhade - 29. srpen 2011 20:32sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Jelikož tomuto tématu vůbec nerozumím, rozhodl jsem se ti tedy v tomto věřit :-)
AVip - 29. srpen 2011 20:12sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Na trochu odlišné téma...
Na jaře DPP dokončil testování nového tramvajového návěstidla ("semaforu").
Známý dopravní blogem M. Šubrt se jím zabývá na svém blogu:

http://subrt.blog.idnes.cz/c/192747/Nova-signalizace-pro-tramvaje-neni-dokoncena-potrebuje-dopracovat.html

Za sebe můžu říct jen pár poznámek (z pozice poučeného laika a pokud pominu oprávněné výhrady na blogu MŠ):

- je dobře, že se začala řešit potřeba lepší granularity návěstní soustavy pro tramvaje tak, aby obsahovala kromě signálů "Stůj" a "Volno"/"Volno do odbočky" i signál "Pozor".

- přijaté řešení je z mého úhlu pohledu dobré v tom, že nehrozí obrovské soustavy "ampulí" ála Německo, špatné v tom, že si přece jenom vyžádá více prostoru pro montáž než stávající kombinace "čočky + výzva"

- jako další problém vidím i to,že z projektu zřejmě vypadl signál "Výstraha" neboli "očekávej Stůj" pro předvěsti. Současný stav čočkových předvěstí je jednoduše katastrofální, protože noční znak "Výstraha" je stejný jako "Stůj" na hlavním návěstidle (předvěst se od hlavního návěstidla odlišuje pouze přídavnou tabulkou, která nemusí být v noci vidět). Zavedení předvěstí by umožnilo na vybraných úsecích zvýšení rychlosti, protože by řidič tramvaje věděl, že na zábrzdnou vzdálenost má buď "Volno" nebo "Stůj".


Pro úplnost dodávám, že např. zavedení železničních návěstí nepřipadá u tramvají absolutně do úvahy, neboť tramvaje používají velmi ortodoxně pojatou směrovou návěstní soustavu (ukazuje KAM se pojede a za rychlost je zodpovědný řidič, který je zároveň zodpovědný za postavení výhybek), zatímco naše železnice (i metro) mají soustavu rychlostní (ukazuje, jakou rychlostí má vlak jet v závislosti na postavení výhybek a podmínek na trati).
Mvek - 26. srpen 2011 18:57sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade: Tak já to vidím na 2 přestupy, na ty by to mělo vycházet průměrně v takovýchto případech, možná někdy na 1 (protože Dejvice jsou ještě rozšířený střed).

Tzn. pokud jsem dál na okraji, tak do středu či rozšířeného středu, pak opět na okraj rozšířeného středu,a opět na okraj. V některých případech to vyjde rovnou na ty okrajové linky, protože budou mít společnou konečnou (třeba na tom Andělu, Palmovce apod.).

Systém není vymyšlen špatně, kdyby nejezdila auta a turisté. Díky tomu linky 9, 22, bohužel i 11 a možná další, ale těmi nejezdím tolik, jezdí často mimo řád, po dvojicích i trojicích apod.

Nejnovější   Novější 2990 - 3009 / 3050Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o