Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| No, určitě je to lepší než nic... |
|
|
|
| Mvek:
Tranvaje se na Václavák nevrátí, budou asi jezdit Sherwoodem
Řešení, které každý Pražan vidí odjakživa :) |
|
|
|
| Tak třeba se dočkáme přece jen toho, o čem mluvil AVip, že by Muzeum získalo více přestupujících cestujících i když tramvaj na Václaváku zřejmě nebude (a já si fakt myslím, že klasická MHD tram se na Václavák už nehodí tam by byla fajn turistická blbinka, a nebo je pravda, že zavést TRAM na Muzeum je fajn, ale po Václaváku už si nemyslím):
Tranvaje se na Václavák nevrátí, budou asi jezdit Sherwoodem (rodí se kompromis P1 a Magistrátu, že by jezdily z Vinohradské téměř ke koni a pak doprava před vstup do hlavního nádraží.
Pokud by u tunelu udělali rovnou křižovatku T, aby tam mohly jezdit i tram z Pavláku, tak by to bylo docela dobré řešení (pak by se vyvrátil i "problém" někoho z článku, že to nemůže fungovat jako objízdná trasa za Ječnou - pak může, i když zatím jen přes Nusle, jestli si dobře vybavuji, jak vypadá ta křižovatka na I.P.) |
|
|
|
| Jestli se někdo pohybuje kolem pražské Bílé Hory, nemůže tam vyfotit ceduli někde na hlavní směrem od konečné tram k Vypichu (zřejmě u zastávky Malý Břevnov)?
Včera jsem ve vedru byl líný se autem točit, ale je tam na silnici ukazatel na:
"Sběrný dvůr
Moravanů"
obojí na jedné šipce, protože dvůr se nachází v té ulici Moravanů, nicméně velmi mě to pobavilo.
(Asi podobně jako Kovovýroba Klobás.) |
|
|
|
| víš o nějakém vyhřejvaném cachtátku ? protože toto není léto |
|
|
|
| Ne, v létě musíš dřepět na koupališti! :-) |
|
|
|
| nemám ráda letní osekání MHD ...si jako myslej že pracující a studující necestujou ? |
|
|
|
| Mvek:
Nezmiňují to, ale docela věřím, že za výši rozdílu můžou i povodně nebo následně narušená dopravní infrastruktura.
Rozhodně. |
|
|
|
| Při červnových dopravních nehodách v Česku zemřelo 35 lidí, což je podle dostupných policejních statistik nejméně obětí od roku 1990. Dosud tento rekord držel loňský šestý měsíc, kdy na silnicích zahynulo 67 lidí. Naopak nejtragičtější červen byl v roce 2003, kdy policisté zaznamenali 147 obětí nehod."
Nezmiňují to, ale docela věřím, že za výši rozdílu můžou i povodně nebo následně narušená dopravní infrastruktura. |
|
|
|
| Byl jsem ve Švýcarsku před 5 lety. Doprava tam autobusem (tuším Eurolines) a bez problému. Na místě už jsem pak jezdil jen MHD a nebo auty známých. |
|
|
|
| Ok, dík za info, až to budu řešit konkrétně, třeba se zas zeptám. |
|
|
|
| Technicky to muselo být extrémně náročné, ale prakticky ve všech, i těch nejvyšších, vesničkách, najdeš nádraží. Technicky to muselo být extrémní, ale zase jak už jednou takovou síť vybuduješ, není její udržování tolik náročné. Obecně to funguje tak, že ty tratě obluhující horské oblasti jsou jsou natažené po úbočí a pokud je dole město, dá se k němu zahnout kolejemi, které klesají po nejpřijatelnějším svahu. Občas je ten výhled ale už trochu děsivý. V Churu jsem byl rád, že jsem dole :) |
|
|
|
| Mvek:
Něco jako, že na jednom prodejním místě si koupím lístek téměř kamkoli
Ano. |
|
|
|
| TelemachusRhade:
vlaky, které se ale víceméně dostanou všude, a to včetně horských průsmyků.
Jo, to byl i můj dojem z googlího vyhledávače spojení (jen orientačně, jak to vůbec je reálné).
Co myslíš tím unifikovaným systémem nakupování jízdenek? Něco jako, že na jednom prodejním místě si koupím lístek téměř kamkoliv, i když to je přes více dopravců?
To je asi to, co člověka nejvíc děsí, že spojení i pak vlak najde, vše v pohodě, a pak zjistí, že má špatný lístek, nebo pokud mají i jednorázové pásmové, tak že akorát tady už neplatí, nebo vypršel.
Ok, zatím dík, |
|
|
|
| Mvek: Takhle, to záleží na tobě, co preferuješ, ale každopádně být ve Švýcarsku a nejet vlakem, to je skoro hřích :) Jejich kolejová doprava je nejlepší a nejspolehlivější v Evropě. Dopravců je víc, ale systém nakupování jízdenek je unifikovaný. BUSy ve Švýcarsku vlastně jen dokrývají vlaky, které se ale víceméně dostanou všude, a to včetně horských průsmyků. Důležité je ale hledat spoje dopředu, protože se ti může stát, že prostě po sedmé večer nepojede nic (byť tohle platí spíš pro Alpy). U Ženevského jezera se domluvíš francouzsky a německy. Italštinu s angličtinou můžeš použít, ale garance není - jako v každé frankofoní zóně platí, že anglicky mluví jen cajzli od jinud :-) |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tak např. zatím tu vedeme hádky, jestli je lepší ukecat známého taxikáře, aby si udělal výlet s námi, nebo se do městečka Lyesin kousíček na východ od Ženevského jezera vydat kombinací letadlo/vlak + vlak/BUS. Cenově vyjde lépe určitě to druhé (pro dvě osoby, když taxikáři by bylo třeba platit nocleh a zahraniční dálniční známky). Ale nevím, jak jim tam hromadná doprava funguje, a jak moc náročné je to zjistit si spojení dopředu,a by se člověk nespálil. Jeslti tam mají x dopravců, nebo jen pár.
Další věc je, jak to vypadá v praxi s dorozuměním se. |
|
|
|
| Mvek: Ano, byl, vícekrát. Proč? |
|
|
|
| Mvek: Jo. Autem. Ale před dvaceti(+) lety.
To se asi nepočítá, řekl bych... :-) |
|
|
|
| Mvek: Ve Švýcarsku jsem byl několikrát, naposledy ale s gymplem roku 1999, takže ti asi moc neporadím. Pokud jde o dopravu, zaujalo mě, jak tam auta u přechodu okamžitě zastavovala, jakmile se chodec jen přiblížil... Později jsem ale slyšel, že třeba taxíky ovládli přistěhovalci z bývalé Jugoslávie, takže se situace na silnicích trochu změnila... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|