Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mvek: Aha, je možné, že by to pěšky bylo rychlejší, i když jinak jsem právě využíval tramvaj, a nebo šel z I.P. Pavlova...
Do "Vratislavky" jsem chodil podél kongresového centra, přes vyšehradskou pevnost a občas ještě pod ní menší zkratkou... Bohužel nás přestěhovali, takže teď chodím do Legerovy ulice přes Nuselský most nebo z I. P. Pavlova... |
|
|
|
| Pozemstan: V tom případě jsi ale měl používat, nebo možná používal, spíše variantu sejít jen na tu silnici pod mostem a pak po ní až k podchodu na Ostrčilově náměstí, či ještě dál u zastávky Albertov, nikoliv zde u zastávky Svatoplukova.
Případně stejný cíl, ale z metra jít podél "Paláce kultury" až ke schodišti a tamtudy dolu.
Ale ano, píšeš, že jsi přesedal ještě na tram, tak to pak je rychlejší, když ti jede.
Já právě popisované obě varianty cesty provozoval do té Vratislavovy hned vedle vašeho dočasného detašovaného pracoviště v bývalé a současné ZŠ. |
|
|
|
| Pokud jde o eskalátor v Praze z Nuslí od zastávky tramvaje Svatoplukova ke stanici metra Vyšehrad, tak jsem tu trasu před lety používal prakticky denně po cestě metrem C z Chodova, resp. z kolejí na Jižním Městě, do školy na Albertově a zpět, kdy právě bylo nutno absolvovat ono stoupání, i když jsem vítal drobnou rozcvičku. Hlavně při ranním spěchu to byla nejrychlejší možnost, stihl-li člověk dole hned tramvaj (18, 24, 7), a tam by při klesání eskalátor tolik nepomohl, i když by možná cestu přece jen trochu urychlil... Je zde i návaznost na tramvajové spojení do dalších částí Prahy, potažmo i přes Karlovo náměstí na metro B ještě před Florencí...
Hudeček to asi bude prezentovat spíše jako pomoc místním starším obyvatelům (bohužel by to ale prý stejně neumožnilo přepravu vozíčkářů, stejně jako kočárků), ale nedivil bych se i postranním úmyslům spojeným s jeho akademickou činností... -) Na Albertově se nachází několik fakult UK i pracoviště ČVUT... Samozřejmě je zde možnost jet tam od metra tramvají bez převýšení (s menší frekvencí a déle) z Pražského povstání, nebo jít opět s převýšením z I.P. Pavlova či z Vyšehradu přes Nuselský most...
Je fakt, že strmé stoupání při cestě na metro je poněkud netradiční a diví se tomu i zahraniční turisté, ale to by platilo i pro eskalátor, který by navíc, obávám se, navíc "zahloubený", opět skončil spíš jako "pražský tunel", i když užitečnost projektu chápu... -)( |
|
|
|
| Mvek, AVip: Fascinující! S tímto výrazem se setkávám poprvé. -) |
|
|
|
| A samozřejmě aktuální šotouš se odvozuje od shooting - focení - a je tedy spojen se železnicí.
Howgh. |
|
|
|
| Hm, teda koukám, že to slovo to má těžké...:
Slovo šotouš se vzácně vyskytuje i ve starší literatuře (kartotéka Příručního slovníku jazyka českého uvádí dva záznamy) jako přetvoření běžnějšího slova šotek.
V českém překladu Tolkienovy knihy Hobit[8] překladatel František Vrba v roce 1978 výrazy goblin, hobgoblin a orc překládal jako skřet, rarach a šotouš (šotouš tedy byl ekvivalentem slova orc).[9]
Patrik Ouředník ve svém Šmírbuchu jazyka českého (Paříž 1988) uvádí výraz šotouš coby synonymum pro homosexuála.[10]
Další a ještě starší odkaz na výraz „šotouš“ lze najít u Voskovce a Wericha v jedné scénce o císaři Neronovi. Citace je: „Nerouš, Nerouš, to byl šotouš“. Tento výraz se používal již za první republiky, a z kontextu scénky lze dovodit, že tehdy mohl významem odpovídat současnému výrazu „šoumen“.[zdroj?] |
|
|
|
| AVip: Hu, tak tam hledat mě nenapadlo, ale hlavně jsem nevěděl, jak zní nejčastější podoba toho slova. |
|
|
|
| Odkážu tě na wikipedii:
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0otou%C5%A1 |
|
|
|
| Blbá otázka... Ale nedaří se mi najít odpověď, takže pokud mi někdo odpoví na základě vyhledání, zajímá mě cesta k tomu výsledku:-). poslední cca 2-3 roky totiž opravdu už neumím hledat v internetových vyhledávačích.
AVip, ale i jiní jinde používají výrazy jako šotosen, šotsáci apod. Mě zatím nenapadlo, od jakého slova to "šoto" pochází. Jedině snad šotolina, že by se tak také říkalo štěrku pod pražcemi? |
|
|
|
| Tak tak.
Mimochodem z jiného soudku, volnou asociací - ve Varech je docela drahá lanovka na Dianu, ale samotná rozhledna Diana má schody i výtah a obojí je zadarmo. |
|
|
|
| Dobrá šílenost, za stávajícího stavu věcí poměrně zbytečná - jaksi nic proti, ale v Praze je tolik věcí, které by potřebovaly vyřešit přednostně, že tohle je vyloženě jen kouřová clona typu "aby se zas o něčem mluvilo"... |
|
|
|
| Vyšehrad by měl spoji s Nuslemi eskalátor
Hm, pochybuji, že by našli těch cca 350 milionů na tak nejistou věc. Je mi jasné, že je to pořád levnější než lanovka (ala ta na Imperial ve Varech), která by řešila i postižené a kočárky.
A možná to ani ten problém není, ale nevim, nevim... Bohužel ani pro mě by to nebylo moc vhodné, já většinou optřebuji spíš na Ostrčilovo až dolní zastávku Albertov, odsud je to už slušný kus pěšky, takže tam ani zpátky by mi to nepomohlo, i když je to zajímavé. |
|
|
|
| Jojo, trychtýře... :-]
Křehkost současného stavu dobře ilustruje příhoda z loňského listopadu, kdy při romantickém gestu řidič auta na Bosporském mostě zastavil, vystoupil a požádal svou přítelkyni o ruku. Podle serveru Hürriyet to způsobilo několikakilometrové dopravní zácpy sahající do hloubi obou světadílů. |
|
|
|
| Mvek: Klasický trychtýř. Moc aut v jednu chvíli. Vždycky se třeba podařilo o kilometr popojet a zase stop. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Huh, a jaký byl důvod té kolony před bouřkou? |
|
|
|
| 50 km kolona na R10 z Mladé Boleslavi až do Prahy a do toho ještě ta dnešní super bouřka.. Paráda :) |
|
|
|
| hmm v 18h sem byla na můstku, teď je v novinách informace že je tam stopa vody, všude - mám já to kliku |
|
|
|
| taky je vám teď v metru taková děsná zima jako mě ? je to horší než se potit v tramvaji |
|
|
|
| No, určitě je to lepší než nic... |
|
|
|
| Mvek:
Tranvaje se na Václavák nevrátí, budou asi jezdit Sherwoodem
Řešení, které každý Pražan vidí odjakživa :) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|