Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mně se 15T ForCity, alespoň vnější vzhled, podobně jako Telemachovi, docela líbí, barvy mi nevadí, i když je fakt, že jednotné pro celou MHD by asi byly lepší, ale ty moderní si jako červenobílé ani moc nedovedu představit. Trochu mi ale vadí, že tvar připomíná spíš autobus a při pohledu shora např. z Nuselského mostu je vidět, že střecha není zdaleka tak hladká a aerodynamická jako u starších typů. Prostě se zdá, jako by to byla jen nevzhledná hranatá "střeva" s líbivou "moderní" nástavbou ve stylu Potěmkinovy vesnice nebo někdejších karikatur počítačů Applu... Kvalitu sedaček neposoudím, protože si v MHD většinou nesedám, ale je fakt, že k stání tam moc místa není. |
|
|
|
| Škoda, že nemáte v Praze LF Varia, to jsou fajn tramvaje. Z nových kousků rozhodně lepší než zhovadilosti 13T/14T. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tramvají T14 myslíš Škoda 14T? Jestli ano, tak to ani náhodou, ta je pro mě nejhorší z jezdících co do stání. ForCity mají situaci lepší kvůli více dveřím v nízkopodlažní části. Ale ano, není to nic super, na druhou stranu soukat se z Tatry T3/T4 taky není při špičce sranda. Ale podstatné je, že si tam nepřekážejí sedící a stojící lidé navzájem.
KT8D5 ani v modernizované podobě nejsou o moc lepší díky těm zvýšeným částem, kde opět prostor u dveří zužuje místo na stání, ale je to možná to nejlepší v současné době.
A co se týče vzhledu, no nevím, mně hlavně vadí barvy 14T i ForCity i těch modernizovaných KT8D5 nebo T6A5 z 90. let (ale i u některých BUSů), protože mám spojenou pražskou MHD s červenou a bílou/sloní kostí. Takže černá, ale hlavně šedá, mi vysloveně vadí. A zvolený červený odstín u 14T také. Jsou prostě depresivnější. |
|
|
|
| Jinak tedy nejsem fanoušek ForCity. Třeba na 18 nevadí, tam toliko lidí zase nejezdí, ale třeba na řepském expresu si je představit nedokážu. Narozdíl od tramvají klasickách, nebo i T14, v těhle prostě není místo. Sedadla jsou hluboká, kloužou a rantl okna se mi v zatáčce snaží amputovat ruku pod ramenem. Stát taky moc nejde, protože prostor ke stání je díky robustním dvousedačkám omezený a u dveří mě všichni převálcujou. Takže máme tamvaje, které jsou hezké zvenčí, ale běda vstoupit dovnitř :)
A přitom tramvaje, která dělá Plzeň a jdou jinam než do Čech, jsou velmi dobré :) :( |
|
|
|
| Mvek:
"Přebírka prvních dvou tramvají byla však zahájena až 1. srpna. Při té byly nalezeny vady u všech tří předávaných tramvají, u dvou byly vady již odstraněny."
? :-) |
|
|
|
| Pražský Dopravní podnik nepřevzal nové tramvaje ForCity. Mají vady - já myslím, že konečně našli cestu, jak Škodu donutit zakázku pozměnit:-). Otázkou je, nakolik jsou ty vady relevantní, ale na druhou stranu pokud jde o tak rozsáhlou zakázku, tak je v pořádku chtít další tramvaje opravdu OK, a vždy to může Škoda odmítnout a začít se soudit. |
|
|
|
| Rychle zaplať a nedostaneš body. Tak Praha vybírá pokuty za přestupky
Hádají se o tom, zda bodový systém neztrácí smysl, když mnoho pražských přestupků (parkování, průjezd na červenou a rychlost na základě kamer) skončí nižší platbou bez bodů rovnu ve zrychleném zřízení.
Argument Prahy nechápu, jestliže se na osobu blízkou nyní nejde vymluvit (i když jsem slyšel o dalších fíglech z rad na d-fens apod.), tak proč je toto lepší, když by stejně dotyčného potrestali?
Jiná věc je, že u toho překročení rychlosti o pár desítek km bych to na většině míst stejně takhle dělal (a parkování také proč ne), to opravdu není často ohrožující.
Červená je horší, pokud tedy nechytají i ty těsné (já imho před dvěma týdny projel pod semaforem s kamerou už na červenou, ale musel bych brzdit dost prudce a z oranžové červená padla až asi zhruba v době průjezdu přes čáru). |
|
|
|
| TelemachusRhade: Je to asi dost energeticky náročné, ale chápu, že zvláště v této oblasti není problém získat dost energie ze slunce a není to tak neefektivní jako u nás. |
|
|
|
| Toto není kvůli vtipu... Ale zrovna nedávno jsem to slyšel od Slováka od nás z firmy, který pracoval pár let v USA, že tam mají na dálnicích pruhy pro rodiny apod., tedy zřejmě prostě pro auta s více pasažéry. Tak jen pro ty, co o tom neslyšeli, pro zajímavost.
|
|
|
|
| Třeba budeme cestovat trochu podobně jako ve Futuramě tubusem... jen tedy s vozidlem a díky elektromagnetickému urychlení i kompresoru dohromady:
Hyperloop (Elona Muska), Technet.idnes.cz
Představa rychlosti přes 1000 km/h je zajímavá a bylo by to bezpečnější než vlaky (když vyřadí elektromotory, tak se to zastaví, ale nespadne), protože se asi dá víceméně se stejným úsilím jako na vlak vyřadit jen jednu kapsli. |
|
|
|
| Pozemstan: Přes pevnost je to určitě delší (klikaté), ale na procházku někdy proč ne. Takže to chce opravdu po schodech před vstupem do pevnosti (u takvého velkého viladomu, když začíná těch pár domků). |
|
|
|
| Mvek: Aha, je možné, že by to pěšky bylo rychlejší, i když jinak jsem právě využíval tramvaj, a nebo šel z I.P. Pavlova...
Do "Vratislavky" jsem chodil podél kongresového centra, přes vyšehradskou pevnost a občas ještě pod ní menší zkratkou... Bohužel nás přestěhovali, takže teď chodím do Legerovy ulice přes Nuselský most nebo z I. P. Pavlova... |
|
|
|
| Pozemstan: V tom případě jsi ale měl používat, nebo možná používal, spíše variantu sejít jen na tu silnici pod mostem a pak po ní až k podchodu na Ostrčilově náměstí, či ještě dál u zastávky Albertov, nikoliv zde u zastávky Svatoplukova.
Případně stejný cíl, ale z metra jít podél "Paláce kultury" až ke schodišti a tamtudy dolu.
Ale ano, píšeš, že jsi přesedal ještě na tram, tak to pak je rychlejší, když ti jede.
Já právě popisované obě varianty cesty provozoval do té Vratislavovy hned vedle vašeho dočasného detašovaného pracoviště v bývalé a současné ZŠ. |
|
|
|
| Pokud jde o eskalátor v Praze z Nuslí od zastávky tramvaje Svatoplukova ke stanici metra Vyšehrad, tak jsem tu trasu před lety používal prakticky denně po cestě metrem C z Chodova, resp. z kolejí na Jižním Městě, do školy na Albertově a zpět, kdy právě bylo nutno absolvovat ono stoupání, i když jsem vítal drobnou rozcvičku. Hlavně při ranním spěchu to byla nejrychlejší možnost, stihl-li člověk dole hned tramvaj (18, 24, 7), a tam by při klesání eskalátor tolik nepomohl, i když by možná cestu přece jen trochu urychlil... Je zde i návaznost na tramvajové spojení do dalších částí Prahy, potažmo i přes Karlovo náměstí na metro B ještě před Florencí...
Hudeček to asi bude prezentovat spíše jako pomoc místním starším obyvatelům (bohužel by to ale prý stejně neumožnilo přepravu vozíčkářů, stejně jako kočárků), ale nedivil bych se i postranním úmyslům spojeným s jeho akademickou činností... -) Na Albertově se nachází několik fakult UK i pracoviště ČVUT... Samozřejmě je zde možnost jet tam od metra tramvají bez převýšení (s menší frekvencí a déle) z Pražského povstání, nebo jít opět s převýšením z I.P. Pavlova či z Vyšehradu přes Nuselský most...
Je fakt, že strmé stoupání při cestě na metro je poněkud netradiční a diví se tomu i zahraniční turisté, ale to by platilo i pro eskalátor, který by navíc, obávám se, navíc "zahloubený", opět skončil spíš jako "pražský tunel", i když užitečnost projektu chápu... -)( |
|
|
|
| Mvek, AVip: Fascinující! S tímto výrazem se setkávám poprvé. -) |
|
|
|
| A samozřejmě aktuální šotouš se odvozuje od shooting - focení - a je tedy spojen se železnicí.
Howgh. |
|
|
|
| Hm, teda koukám, že to slovo to má těžké...:
Slovo šotouš se vzácně vyskytuje i ve starší literatuře (kartotéka Příručního slovníku jazyka českého uvádí dva záznamy) jako přetvoření běžnějšího slova šotek.
V českém překladu Tolkienovy knihy Hobit[8] překladatel František Vrba v roce 1978 výrazy goblin, hobgoblin a orc překládal jako skřet, rarach a šotouš (šotouš tedy byl ekvivalentem slova orc).[9]
Patrik Ouředník ve svém Šmírbuchu jazyka českého (Paříž 1988) uvádí výraz šotouš coby synonymum pro homosexuála.[10]
Další a ještě starší odkaz na výraz „šotouš“ lze najít u Voskovce a Wericha v jedné scénce o císaři Neronovi. Citace je: „Nerouš, Nerouš, to byl šotouš“. Tento výraz se používal již za první republiky, a z kontextu scénky lze dovodit, že tehdy mohl významem odpovídat současnému výrazu „šoumen“.[zdroj?] |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|