Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3050
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2405 - 2424 / 3050Starší   Nejstarší

Mvek - 16. září 2013 14:17sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Au... - Tramvaj pomalovaná dle návrhu studentů vyrazila do Prahy
Mvek - 13. září 2013 18:25sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Ještě ad barvy, ona totiž 14T trpí nešvarem nedávné doby, kdy i spousta bytovek má právě kombinaci oranžové a šedé, což je ve většině případů spíš nehezké. Ale najdou se výjimky.

ForCity zase vypadá spíš jako metro, které uteklo na povrch. Barvy to právě podporují. Tvar mi nevadí, je tedy robustní a působí široký, ale budí respekt.
A je mi jasné, že něco jako T4 už dneska nikdo nevyrobí, aby to bylo i takhle zaoblené:-).

Nicméně stejně bych u těch barev čekal větší stylovou soudržnost, např. velmi se mi líbí modernizované T4 s nízkopodlažní plošinou uprostřed (nebo jestli to jsou modernizované ty vyhlídkové, co kdysi existovaly), která má vínovou červenou a stříbrnou, což je hezké a docela konzistentní s ostatními, i když lepší to bylo, když pro ně přemalovali i vlečňáky. Před pár lety jsem takto vidíval zejména tram 22.


LF Varia vypadá rozumně a vzhledově mi také sedí.
Pozemstan - 13. září 2013 16:06sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mně se 15T ForCity, alespoň vnější vzhled, podobně jako Telemachovi, docela líbí, barvy mi nevadí, i když je fakt, že jednotné pro celou MHD by asi byly lepší, ale ty moderní si jako červenobílé ani moc nedovedu představit. Trochu mi ale vadí, že tvar připomíná spíš autobus a při pohledu shora např. z Nuselského mostu je vidět, že střecha není zdaleka tak hladká a aerodynamická jako u starších typů. Prostě se zdá, jako by to byla jen nevzhledná hranatá "střeva" s líbivou "moderní" nástavbou ve stylu Potěmkinovy vesnice nebo někdejších karikatur počítačů Applu... Kvalitu sedaček neposoudím, protože si v MHD většinou nesedám, ale je fakt, že k stání tam moc místa není.
Yakuzza - 13. září 2013 15:30sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Škoda, že nemáte v Praze LF Varia, to jsou fajn tramvaje. Z nových kousků rozhodně lepší než zhovadilosti 13T/14T.
Mvek - 13. září 2013 15:19sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade: Tramvají T14 myslíš Škoda 14T? Jestli ano, tak to ani náhodou, ta je pro mě nejhorší z jezdících co do stání. ForCity mají situaci lepší kvůli více dveřím v nízkopodlažní části. Ale ano, není to nic super, na druhou stranu soukat se z Tatry T3/T4 taky není při špičce sranda. Ale podstatné je, že si tam nepřekážejí sedící a stojící lidé navzájem.
KT8D5 ani v modernizované podobě nejsou o moc lepší díky těm zvýšeným částem, kde opět prostor u dveří zužuje místo na stání, ale je to možná to nejlepší v současné době.


A co se týče vzhledu, no nevím, mně hlavně vadí barvy 14T i ForCity i těch modernizovaných KT8D5 nebo T6A5 z 90. let (ale i u některých BUSů), protože mám spojenou pražskou MHD s červenou a bílou/sloní kostí. Takže černá, ale hlavně šedá, mi vysloveně vadí. A zvolený červený odstín u 14T také. Jsou prostě depresivnější.
Telemachus Rhade - 13. září 2013 13:51sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Jinak tedy nejsem fanoušek ForCity. Třeba na 18 nevadí, tam toliko lidí zase nejezdí, ale třeba na řepském expresu si je představit nedokážu. Narozdíl od tramvají klasickách, nebo i T14, v těhle prostě není místo. Sedadla jsou hluboká, kloužou a rantl okna se mi v zatáčce snaží amputovat ruku pod ramenem. Stát taky moc nejde, protože prostor ke stání je díky robustním dvousedačkám omezený a u dveří mě všichni převálcujou. Takže máme tamvaje, které jsou hezké zvenčí, ale běda vstoupit dovnitř :)

A přitom tramvaje, která dělá Plzeň a jdou jinam než do Čech, jsou velmi dobré :) :(
Telemachus Rhade - 13. září 2013 13:47sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
"Přebírka prvních dvou tramvají byla však zahájena až 1. srpna. Při té byly nalezeny vady u všech tří předávaných tramvají, u dvou byly vady již odstraněny."

? :-)
Mvek - 13. září 2013 13:37sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pražský Dopravní podnik nepřevzal nové tramvaje ForCity. Mají vady - já myslím, že konečně našli cestu, jak Škodu donutit zakázku pozměnit:-). Otázkou je, nakolik jsou ty vady relevantní, ale na druhou stranu pokud jde o tak rozsáhlou zakázku, tak je v pořádku chtít další tramvaje opravdu OK, a vždy to může Škoda odmítnout a začít se soudit.
Mvek - 05. září 2013 11:24sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Nejvíce ozonu vytvářejí letecké liny do Austrálie nad Tichým oceánem, tvrdí vědci

A také je tam zmíněná logická informace, že motor má ve výšce větší vliv na produkci ozonu než na povrchu Země.
Mvek - 21. srpen 2013 11:48sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Rychle zaplať a nedostaneš body. Tak Praha vybírá pokuty za přestupky

Hádají se o tom, zda bodový systém neztrácí smysl, když mnoho pražských přestupků (parkování, průjezd na červenou a rychlost na základě kamer) skončí nižší platbou bez bodů rovnu ve zrychleném zřízení.

Argument Prahy nechápu, jestliže se na osobu blízkou nyní nejde vymluvit (i když jsem slyšel o dalších fíglech z rad na d-fens apod.), tak proč je toto lepší, když by stejně dotyčného potrestali?

Jiná věc je, že u toho překročení rychlosti o pár desítek km bych to na většině míst stejně takhle dělal (a parkování také proč ne), to opravdu není často ohrožující.

Červená je horší, pokud tedy nechytají i ty těsné (já imho před dvěma týdny projel pod semaforem s kamerou už na červenou, ale musel bych brzdit dost prudce a z oranžové červená padla až asi zhruba v době průjezdu přes čáru).
Mvek - 15. srpen 2013 16:42sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade: Je to asi dost energeticky náročné, ale chápu, že zvláště v této oblasti není problém získat dost energie ze slunce a není to tak neefektivní jako u nás.
Telemachus Rhade - 15. srpen 2013 16:28sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
V Izraeli budou svištět magnetická 'vajíčka'

Tak že by se maglev nakonec opravdu prosadil?
Mvek - 14. srpen 2013 11:20sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A tady je podrobná kritika Muskova návrhu Hyperloop (anglicky)
Mvek - 13. srpen 2013 17:57sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Toto není kvůli vtipu... Ale zrovna nedávno jsem to slyšel od Slováka od nás z firmy, který pracoval pár let v USA, že tam mají na dálnicích pruhy pro rodiny apod., tedy zřejmě prostě pro auta s více pasažéry. Tak jen pro ty, co o tom neslyšeli, pro zajímavost.
Mvek - 13. srpen 2013 12:39sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Třeba budeme cestovat trochu podobně jako ve Futuramě tubusem... jen tedy s vozidlem a díky elektromagnetickému urychlení i kompresoru dohromady:
Hyperloop (Elona Muska), Technet.idnes.cz

Představa rychlosti přes 1000 km/h je zajímavá a bylo by to bezpečnější než vlaky (když vyřadí elektromotory, tak se to zastaví, ale nespadne), protože se asi dá víceméně se stejným úsilím jako na vlak vyřadit jen jednu kapsli.
Mvek - 12. srpen 2013 16:59sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Přes pevnost je to určitě delší (klikaté), ale na procházku někdy proč ne. Takže to chce opravdu po schodech před vstupem do pevnosti (u takvého velkého viladomu, když začíná těch pár domků).
Pozemstan - 12. srpen 2013 16:56sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Aha, je možné, že by to pěšky bylo rychlejší, i když jinak jsem právě využíval tramvaj, a nebo šel z I.P. Pavlova...

Do "Vratislavky" jsem chodil podél kongresového centra, přes vyšehradskou pevnost a občas ještě pod ní menší zkratkou... Bohužel nás přestěhovali, takže teď chodím do Legerovy ulice přes Nuselský most nebo z I. P. Pavlova...
Mvek - 12. srpen 2013 15:53sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: V tom případě jsi ale měl používat, nebo možná používal, spíše variantu sejít jen na tu silnici pod mostem a pak po ní až k podchodu na Ostrčilově náměstí, či ještě dál u zastávky Albertov, nikoliv zde u zastávky Svatoplukova.
Případně stejný cíl, ale z metra jít podél "Paláce kultury" až ke schodišti a tamtudy dolu.

Ale ano, píšeš, že jsi přesedal ještě na tram, tak to pak je rychlejší, když ti jede.
Já právě popisované obě varianty cesty provozoval do té Vratislavovy hned vedle vašeho dočasného detašovaného pracoviště v bývalé a současné ZŠ.
Pozemstan - 12. srpen 2013 15:48sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Pokud jde o eskalátor v Praze z Nuslí od zastávky tramvaje Svatoplukova ke stanici metra Vyšehrad, tak jsem tu trasu před lety používal prakticky denně po cestě metrem C z Chodova, resp. z kolejí na Jižním Městě, do školy na Albertově a zpět, kdy právě bylo nutno absolvovat ono stoupání, i když jsem vítal drobnou rozcvičku. Hlavně při ranním spěchu to byla nejrychlejší možnost, stihl-li člověk dole hned tramvaj (18, 24, 7), a tam by při klesání eskalátor tolik nepomohl, i když by možná cestu přece jen trochu urychlil... Je zde i návaznost na tramvajové spojení do dalších částí Prahy, potažmo i přes Karlovo náměstí na metro B ještě před Florencí...

Hudeček to asi bude prezentovat spíše jako pomoc místním starším obyvatelům (bohužel by to ale prý stejně neumožnilo přepravu vozíčkářů, stejně jako kočárků), ale nedivil bych se i postranním úmyslům spojeným s jeho akademickou činností... -) Na Albertově se nachází několik fakult UK i pracoviště ČVUT... Samozřejmě je zde možnost jet tam od metra tramvají bez převýšení (s menší frekvencí a déle) z Pražského povstání, nebo jít opět s převýšením z I.P. Pavlova či z Vyšehradu přes Nuselský most...

Je fakt, že strmé stoupání při cestě na metro je poněkud netradiční a diví se tomu i zahraniční turisté, ale to by platilo i pro eskalátor, který by navíc, obávám se, navíc "zahloubený", opět skončil spíš jako "pražský tunel", i když užitečnost projektu chápu... -)(
Pozemstan - 12. srpen 2013 15:01sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek, AVip: Fascinující! S tímto výrazem se setkávám poprvé. -)

Nejnovější   Novější 2405 - 2424 / 3050Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o