Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| V posledních letech mě zaujaly úpravy parkoviště u kolejí na Jižním Městě v Praze a jeho okolí pro pěší dopravu - i jako příklad plýtvání prostředky. Lidé chodili přes parkoviště ke kolejím léta bez jakéhokoli značení a také vyšlapali několik pěšinek na okrajových trávnících mezi řadami borovic resp. dalších stromů, které oddělují parkoviště po stranách od ulice U Kunratického lesa a kolejí. V posledních letech se ale najednou objevil nový přechod pro chodce křižující celé parkoviště, na který přes trávníky navázaly dlážděné přechody jasně žluté barvy (a podobné značení i na postranních chodnících).
Budiž, samotný nápad opatření jsem docela uvítal, i když to asi nebylo nutné (pokud nešlo o bezprostřední reakci na nějakou nehodu). Horší ale bylo provedení. Nejen v zimě se ukázalo, že dlaždice natřené téměř lesklou žlutou barvou na přechodech přes trávník v mírném svahu tvoří docela kvalitní klouzačku. Možná po další "nehodě" tak dělníci postupně na obou přechodech vyměnili část dlaždic za klasické hrubší dlažební kostky, možná i s nějakým speciálním nesmekovým povrchem. Ve žlutém povrchu tak vnikly šedé pruhy, které ale esteticky docela dobře navázaly na bílé pruhy přechodu na asfaltu parkoviště...
Asi před týdnem na přechodech přes trávník navíc ještě přibyla uprostřed masivní kovová zábradlí (protiskluzová opatření možná dosud nebyla dostatečná, nebo šlo o snahu zamezit zneužití přechodů auty)... -)( |
|
|
|
| TelemachusRhade: Možná jsem zblblý tím, že tam všichni jedou těch 60 bez ohledu na na náklaďáky, a pak je za tím zúženým místem na lanovém mostě znovu značka 80. |
|
|
|
| Mvek: Uz jsem ti odpovedel na Facebooku, ale stejne znaceni je tam uz cca 2 roky. |
|
|
|
| Nejezdí tu někdo mezi Průmyslovou a Průběžnou po Jižní Spojce (přes lanový most)? Teď jsem tam jel a všiml jsem si jen omezení 60 pro nákladní auta a uvědomil si, že v zúžené části bývalo asi méně než 80, až když jsem byl u radaru. Tak mi vrtá hlavou, jestli jsem prostě přehlédl značku, nebo to tam aktuálně změnili, až mi přijde překročení rychlosti o cca 18 km/hod. |
|
|
|
| Mvek: Jo, na tohle prachy jsou.. :-/ |
|
|
|
| Ještě ad barvy, ona totiž 14T trpí nešvarem nedávné doby, kdy i spousta bytovek má právě kombinaci oranžové a šedé, což je ve většině případů spíš nehezké. Ale najdou se výjimky.
ForCity zase vypadá spíš jako metro, které uteklo na povrch. Barvy to právě podporují. Tvar mi nevadí, je tedy robustní a působí široký, ale budí respekt.
A je mi jasné, že něco jako T4 už dneska nikdo nevyrobí, aby to bylo i takhle zaoblené:-).
Nicméně stejně bych u těch barev čekal větší stylovou soudržnost, např. velmi se mi líbí modernizované T4 s nízkopodlažní plošinou uprostřed (nebo jestli to jsou modernizované ty vyhlídkové, co kdysi existovaly), která má vínovou červenou a stříbrnou, což je hezké a docela konzistentní s ostatními, i když lepší to bylo, když pro ně přemalovali i vlečňáky. Před pár lety jsem takto vidíval zejména tram 22.
LF Varia vypadá rozumně a vzhledově mi také sedí. |
|
|
|
| Mně se 15T ForCity, alespoň vnější vzhled, podobně jako Telemachovi, docela líbí, barvy mi nevadí, i když je fakt, že jednotné pro celou MHD by asi byly lepší, ale ty moderní si jako červenobílé ani moc nedovedu představit. Trochu mi ale vadí, že tvar připomíná spíš autobus a při pohledu shora např. z Nuselského mostu je vidět, že střecha není zdaleka tak hladká a aerodynamická jako u starších typů. Prostě se zdá, jako by to byla jen nevzhledná hranatá "střeva" s líbivou "moderní" nástavbou ve stylu Potěmkinovy vesnice nebo někdejších karikatur počítačů Applu... Kvalitu sedaček neposoudím, protože si v MHD většinou nesedám, ale je fakt, že k stání tam moc místa není. |
|
|
|
| Škoda, že nemáte v Praze LF Varia, to jsou fajn tramvaje. Z nových kousků rozhodně lepší než zhovadilosti 13T/14T. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tramvají T14 myslíš Škoda 14T? Jestli ano, tak to ani náhodou, ta je pro mě nejhorší z jezdících co do stání. ForCity mají situaci lepší kvůli více dveřím v nízkopodlažní části. Ale ano, není to nic super, na druhou stranu soukat se z Tatry T3/T4 taky není při špičce sranda. Ale podstatné je, že si tam nepřekážejí sedící a stojící lidé navzájem.
KT8D5 ani v modernizované podobě nejsou o moc lepší díky těm zvýšeným částem, kde opět prostor u dveří zužuje místo na stání, ale je to možná to nejlepší v současné době.
A co se týče vzhledu, no nevím, mně hlavně vadí barvy 14T i ForCity i těch modernizovaných KT8D5 nebo T6A5 z 90. let (ale i u některých BUSů), protože mám spojenou pražskou MHD s červenou a bílou/sloní kostí. Takže černá, ale hlavně šedá, mi vysloveně vadí. A zvolený červený odstín u 14T také. Jsou prostě depresivnější. |
|
|
|
| Jinak tedy nejsem fanoušek ForCity. Třeba na 18 nevadí, tam toliko lidí zase nejezdí, ale třeba na řepském expresu si je představit nedokážu. Narozdíl od tramvají klasickách, nebo i T14, v těhle prostě není místo. Sedadla jsou hluboká, kloužou a rantl okna se mi v zatáčce snaží amputovat ruku pod ramenem. Stát taky moc nejde, protože prostor ke stání je díky robustním dvousedačkám omezený a u dveří mě všichni převálcujou. Takže máme tamvaje, které jsou hezké zvenčí, ale běda vstoupit dovnitř :)
A přitom tramvaje, která dělá Plzeň a jdou jinam než do Čech, jsou velmi dobré :) :( |
|
|
|
| Mvek:
"Přebírka prvních dvou tramvají byla však zahájena až 1. srpna. Při té byly nalezeny vady u všech tří předávaných tramvají, u dvou byly vady již odstraněny."
? :-) |
|
|
|
| Pražský Dopravní podnik nepřevzal nové tramvaje ForCity. Mají vady - já myslím, že konečně našli cestu, jak Škodu donutit zakázku pozměnit:-). Otázkou je, nakolik jsou ty vady relevantní, ale na druhou stranu pokud jde o tak rozsáhlou zakázku, tak je v pořádku chtít další tramvaje opravdu OK, a vždy to může Škoda odmítnout a začít se soudit. |
|
|
|
| Rychle zaplať a nedostaneš body. Tak Praha vybírá pokuty za přestupky
Hádají se o tom, zda bodový systém neztrácí smysl, když mnoho pražských přestupků (parkování, průjezd na červenou a rychlost na základě kamer) skončí nižší platbou bez bodů rovnu ve zrychleném zřízení.
Argument Prahy nechápu, jestliže se na osobu blízkou nyní nejde vymluvit (i když jsem slyšel o dalších fíglech z rad na d-fens apod.), tak proč je toto lepší, když by stejně dotyčného potrestali?
Jiná věc je, že u toho překročení rychlosti o pár desítek km bych to na většině míst stejně takhle dělal (a parkování také proč ne), to opravdu není často ohrožující.
Červená je horší, pokud tedy nechytají i ty těsné (já imho před dvěma týdny projel pod semaforem s kamerou už na červenou, ale musel bych brzdit dost prudce a z oranžové červená padla až asi zhruba v době průjezdu přes čáru). |
|
|
|
| TelemachusRhade: Je to asi dost energeticky náročné, ale chápu, že zvláště v této oblasti není problém získat dost energie ze slunce a není to tak neefektivní jako u nás. |
|
|
|
| Toto není kvůli vtipu... Ale zrovna nedávno jsem to slyšel od Slováka od nás z firmy, který pracoval pár let v USA, že tam mají na dálnicích pruhy pro rodiny apod., tedy zřejmě prostě pro auta s více pasažéry. Tak jen pro ty, co o tom neslyšeli, pro zajímavost.
|
|
|
|
| Třeba budeme cestovat trochu podobně jako ve Futuramě tubusem... jen tedy s vozidlem a díky elektromagnetickému urychlení i kompresoru dohromady:
Hyperloop (Elona Muska), Technet.idnes.cz
Představa rychlosti přes 1000 km/h je zajímavá a bylo by to bezpečnější než vlaky (když vyřadí elektromotory, tak se to zastaví, ale nespadne), protože se asi dá víceméně se stejným úsilím jako na vlak vyřadit jen jednu kapsli. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|