Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| AVip: No, právě čas té mimo dálnici neznáme, už je to moc dávno, co jsme tam jezdili, než byla D8 protažena k Litoměřicím. A hlavně znám, jak to vypadá, když se doma řekne "jedeme":-). |
|
|
|
| Nebo že by to znamenalo "dementi"? Protože každopádně, pod stejným jménem teď figurují dvě různé sady zastávek a vyhledávání spojení via web dpp.cz to samozřejmě bere jako zastávku jednu s možností přestupu... ne, že by to bylo poprvé, ale i tak... |
|
|
|
| TelemachusRhade: Díky za info. :-(
Nevím přesně, co znamenají jednotlivá písmena v názvu DPP, ale to první bude nejspíš něco jako "debilové". |
|
|
|
| Teď odbočím jiným směrem) 193 skutečně zajíždí až přímo ke vchodu do vršovického nádraží, což je fajn. Bohužel nezastavuje na Otakarově, cěmuž ne úplně rozumím. Pro ne úplně mohoucí lidi by to možná znamenalo ultimativní řešení ne úplně dobré přestupní situace. |
|
|
|
| Mvek: Tohle kupodivu není až tak strašně nepravděpodobné... chci říct, znáte časy dojezdu po hlavní i alternativní trase za předpokladu, že jde vše normálně (a klíčové slovo je zde "normálně" t.j. ve většině případů, ne naopak) a jestliže je posledním úsek trasy shodný pro obě verze, tak šance, že se na něm potkáte podobným způsobem, rozhodně nulová není.
Ale je to hezká náhoda... o tom žádná. |
|
|
|
| To není přímo o dopravě, spíše o neuvěřitelné statistické pravděpodobnosti.
Ale jsem tím ještě teď fascinován, prostě jsem vezl původně dědovo auto na chalupu, abychom se tam na něj s tátou podívali a udělali údřzbu.
Ale protože tahle Felicia nemá dálniční známku, vyrazil jsem dřív, s druhými klíči, po staré silnici vedle D8 a už po Praze jsem měl trochu jinou trasu.
Rodiče vyrazili druhou Felicií jen tak prostě po chvíli, ale už se nechtěli moc zdržovat.
Nevolali jsme si, prostě po sjezdu z dálnice jsme si řekli, že si zavoláme, a buď chvíli jeden počká, nebo prostě už se dojede s rozestupem, to je fuk.
A když přejíždím most přes dálnici u Roudnice nad Labem, exitem přijíždí rodiče a odbočí na silnici kousek přede mnou. Kdyby se mi tam nenacpal ještě jeden řidič, který hrozně spěchal, a hned pak rodiče předjel, ale stihl ještě mě zbrzdit z 90 na 60, tak bych je tak akorát dojel hned za tím sjezdem.
No jaká je tohle sakra pravděpodobnost?:-) Já vím, že se u nás běžně stává, že jeden druhému voláme, kde je, když už je třeba jen pár kroků od domu, ale to se tak nějak nabízí víc. |
|
|
|
| Já tedy pocházím z města, kde jsou na znamení všechny zastávky krom jediné centrální přestupní a zimního stadionu, kde si řidič většinou zastavil, protože si šel k dispečerovi pro čerstvě uvařenou kávu. Na druhou stranu je u nás zaveden nástup pouze předními dveřmi, takže znamení spíš znamená stisknutí tlačítka STOP, aby otevřel prostřední a zadní dveře, když už zastaví.
Pro nástup stačí odjakživa (1992) na zastávce pouze stát. |
|
|
|
| Yakuzza:
Argument může být ten, že normálně by zastavil vždy, i když kolikrát zbytečně, teď zastaví taky kolikrát zbytečně, ale ne vždy, takže přidaná hodnota tam bude. Teoreticky.
Na tom určitě bude hodně velký kus pravdy.
Plus určitě existovalo nenulové množství stížností, že bus nezastavil, i když měl... zejména u nočních busů jsem toho byl párkrát svědkem (naštěstí jen jako pasažér, který se díval, jak se někdo snaží zuřivou gestikulací upozornit řidiče, že by třeba mohl zastavit).
|
|
|
|
| Mvek: Argument může být ten, že normálně by zastavil vždy, i když kolikrát zbytečně, teď zastaví taky kolikrát zbytečně, ale ne vždy, takže přidaná hodnota tam bude. Teoreticky.
Mě osobně zastávky na znamení dost štvou, protože u jedné bydlím a např. viditelnost je opravdu naprd. Jezdí tam tři linky + tama jezdí trolejáky do vozovny, což je mimo moji trasu. Ranní mžourání proti slunci, co že se to ze zatáčky těsně před zastávkou (ještě z kopce jedoucí, tzn. docela rychle) vynořilo za linku, jestli náhodou nejede do vozovny, případně do které, následné mávání a zběsilé brzdění řidiče, moc fajn. |
|
|
|
| Mvek: Hm... No napadlo mě to, ale lehce to pak postrádá smysl. |
|
|
|
| Yakuzza: V práci to nechci číst, ale z instrukcí, které dával DPP, tak stačí na zastávce viditelně stát:-).
Prostě když někdo je v zastávce, BUS zastaví, bez ohledu na to, kolik linek tam jede. Takže někdy zastaví zbytečně.
A opravdu staví:-). |
|
|
|
| Dotaz - V tomto plátku jsem se dočetl něco málo o zastávkách na znamení v Praze. Z oněch čtyř bodů jsem nepochopil hned první - "v zastávce na znamení už
nemusíte na autobus mávat" - jak tedy dám ono znamení? :-) |
|
|
|
| AVip: Jasně. Nevím, jestli se testy už trochu zlepšily, ale pokud pomineme zdravovědu, tak i tak tam byly otázky, třeba i týkající se značky, které bych pomalu se zákonem v ruce neudělal. Tuším, že pověstná byla otázka na značku křižovatky (křížek v trojúhelníku, nikoliv křižovatka s vedlejší) a správnou možností snad nebyl název značky, ale nějaký totální blábol. |
|
|
|
| Mvek: Tak já zaplaťpámbu dělal řidičák v minulém století, kdy byly testy ještě poměrně příčetné... a fakt si to tam pamatuju, minimálně jako součást řešení křižovatky (možná by to šlo i někde dohledat).
Testy v novém století jsou eklhaft... :-(
a to v mnoha směrech. |
|
|
|
| AVip: Myslím testy, ne podklady. Protože já v roce 2004 skončil u nesmyslných otázek tím, že jsem se učil otázky spíš než zákon. |
|
|
|
| Mvek:
Nicméně v testech na skupinu B to asi nikdy nebylo.
Projeď si 361/2000 a přílohy... to si piš, že bylo... ;-) je to standardní součást povinných znalostí (signál S15a - S15g), je možné, že se to už nedává do testů, což je v tom případě chyba, ale "za mých časů" to tam rozhodně bylo... |
|
|
|
| AVip: Nicméně v testech na skupinu B to asi nikdy nebylo.
Znám jednoho tramvajáka, tak jeslti se s ním někdy uvidím...
A ad 193, je fakt, že buď v zastávce tram na nádraží, nebo v zastávce tram na Otakarově by stavět měl. Ale bylo by záhodno, kdyby i před budovou nádraží, nebo blíže, než je tram. |
|
|
|
| A ještě k tramvajím a jejich semaforům... "čočky" jsou fajn, ale jejich obhájci mívají tendenci ignorovat fakt, že na ně prostě na větší vzdálenost není vidět a že řidiči tramvají musí zneužívat znalostí místních poměrů a v podstatě svou rychlost upravovat podle světel pro silniční vozidla (většinou mají tramvaje sdruženou signalizaci aspoň s jedním směrem, což se dá naučit a předpokládám, že i tramvajáci musí mít v nějaké podobě "seznání trati").
"Čočky" vycházejí z německých železničních návěstidel pro posun a velmi částěčně i z Sv návěstidel městké dráhy a dlužno dodat, že v Německu samotném se neuchytily, právě z toho důvodu, že na ně není vidět na větší vzdálenost.
Návrh pana Šubrta je rozhodně lepší než oficiální návrh DPP a to ještě z jednoho důvodu, který MŠ nezmiňuje - u jeho návrhu nehrozí záměna s německým návěstidlem pro výhybky, němci totiž používají výhabková návěstidla, která jako by z oka vypadla projektovaným pražským semaforům.
A bohužel, vzhledem k tomu, že signály pro tramvaje (resp. jejich znalost) jsou standardní součástí silničních zákonů a musí je znát i řidiči mororových vozidel (občas se jimi musí řídit, ať už přímo či nepřímo), tak tu hrozí nebezpečí záměny i v tomto směru. |
|
|
|
| Mvek:
linka číslo 193 bude ze zastávky Náměstí Bratří Synků
Hmm... no uvidíme. Zas na straně duhé, proč ne... hlavně bude záležet na tom, KDE přesně bude 193 stát... protože jestli bude mít sdruženou zastávku s tram směr Vršovice, tak volám "hosana a sláva DPP na výsostech" a jestli ne, tak drtím mezi zuby temné maďarské "öremy" a pomýšlím si cosi o debilech, kteří nejsou schopni udělat dobré řešení, ani když do něj vrazí nosem... :-)
Teď ještě něco podobného na 124 (a 182) bych prosil... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|