Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Ad výluky - ano, prateta mi přesně říkala, že tu S-Bahn tam modernizují snad 10 let. Zřejmě nepřehání. I když zpravidla to znamená jen krátké výluky.
Momentálně např. přestavují most v Meissenu, takže se z S1 nedá dostat na další vlaky jedoucí dál na západ. No a pak je nějaká ta S výluka u Bad Schandau (ne však pro rychlíky Ústí - Drážďany). |
|
|
|
| TelemachusRhade: A proč bys chtěl na této trase spoj? Buď jedeš S1 či S2 (nebo rovnou vystoupíš na Hauptbahnhof), nebo jdeš pěšky:-).
Horší bylo spíš se dostat od mostu směrem na Pillnitz, tam pod těmi dvěma lanovkami na hlavní nádraží, protože tam jezdí momentálně jen 4 a 6, ale ani jedna z nich nejede k hlavnímu. Výsledek byl, že jsme jeli BUSem 63 k S-Bahn zastávce před hlavákem, tam ovšem Sko jelo o pár minut před naším příjezdem, takže jsme museli jít/jet ještě zastávku na tram 9.
|
|
|
|
| Mvek: Pokud jedu do Drážďan, tak většinou přímým vlakem z Jablonce, vystoupím na Dresden Neustadt a projdu se k hlavnímu nádraží přes centrum a následně Prager strasse. A to je přesně trasa, kde nejede lautr nic :) Takže za sebe říkám, že doprava v tomhle městě moc vyřešená není, minimálně tedy, co se centra týče.
Ost Deautschland má ovšem oproti nám tu obrovskou výhodu, že západ ho pořád dotuje naprosto neskutečnými penězi :)
A k těm tramvajím. Dvojdvéřová Tatra je rozhodně zajímavá, ale hlavně tam mají třídvéřové stejně jako u nás. Narozdíl od nás je ale nízkopodlažně neupravili.
Zajímavější jsou ty výluky, které u Bad Schandau, nebo Zittau, trvají snad už 10 let v různých cyklech. Vůbec nechápu, co tam neustále předělávají. |
|
|
|
| PS: Kdyby měl někdo zájem o fotku z nějakého místa Drážďan, nebo něco specifického, můžu se podívat, co máme a něco nahodit. Jinak asi jen někdy v blízké době nahodím nahodilé foto.
Ale ta doba je diskutabilní, protože doteď jsem totéž neudělal s některými českými letními výlety:-). |
|
|
|
| Mám za sebou dvakrát půlden pobytu v Drážďanech (zbytek Meißen, Coswig a Moritzburg) a poznal jsem tedy tamní MHD, protože jsme měli Tageskarte, a mohli tedy přesedat, jak se nám chtělo.
Straßenbahn Dresden (něm. wiki)
Obecně mi nesedí jejich žlutá barva MHD, i když je praktická (dobře vidět), ale moc mi evokuje školní BUSy z (nejen) USA. Zvláště u BUSů to možná kazilo celkový vzhled, působily na mě divně.
Na kolejích jsme v podstatě potkávali, co je na té stránce, včetně té 45 m dlouhé tram. Viděli jsme asi dvakrát i jedno nebo dvouvozovou Tatru, jednou ale imho jen s 2 dveřmi.
A i ten jeden kratičký historický vůz ve žlutých barvách jsme zahlédli uhánět po mostě do historického centra.
Interiér těch, kterými jsme jeli, mi v podstatě připadal jako ForCity.
Co mi spíš nesedělo, je divný signál oznamující ukončení nástupu a výstupu, ale jinak automatické dveře, které se zavřou i dřív, a to pouze se svítícím červeným světýlkem nahoře, bez zvukového signálu.
Stanice pak hlásí vždy po rozjezdu, nebo chvíli před dojezdem ke stanici, a to jen jednou ve stylu "Nächste Halltestelle - Albertsplatz".
Netuším, jestli patří k dopravě i balón:-), protože v neděli na břehu Labe napustili balón s reklamou na VVO, tedy místní integrovanou dopravu, která jinak zahrnuje i některé lodě. Na balón málem dopadli dva parašutisti se starými kulatými padáky v khaki barvě, následováni dalšími modernějšími parašutisty. Měl jsem chvíli obavu, že sebou plácnou pěkně rychle o most nebo břeh.
Nicméně MHD je v Drážďanech hrozně pomalá. Síť by byla celkem OK, vzhledem k historii města poměrně pravidelná. Nicméně tram stojí skoro na každé světelné křižovatce. Vždy se rozjela po velké třídě (od Altstadt Platzu na východ), zastavila na zastávce před semafory, a pak čekala 5 minut, opět se rozjela a opakovalo se totéž.
Když se k tomu přidá neustálé přestavby a opravy, ať už silnic, nebo třeba S-Bahn, tak to bylo otravné tam jezdit a špatně jsme odhadli čas potřebný na dojezd do Pillnitzu, takže jsme odjezd měli hektický a moc si nesthili něco koupit.
Nevím, jak měla zpoždění MHD, to celkem šlo, ale S-Bahn měla běžně 10 min, i když za to asi může přestavba a výluka u Bad Schandau. |
|
|
|
| tak tak, z takovy lasky nezbude nic... Když si uvědomím, že ta přeložka mohla být hotová tenhle měsíc (původní plán), kdyby na magistrátu neděli blbci. chjo |
|
|
|
| Co já jsem se kdysi tramvají 17 najezdil :-]
http://magazin.ceskenoviny.cz/zpravy/po-starem-moste-z-holesovic-do-troje-projela-posledni-tramvaj/992601 |
|
|
|
| Pozemstan: EU dostace jsou silný motivátor pro podobné projekty :) Fakt je ale ten, že toto by se mělo dít plošně, ne jen na náhodně vybraných parkovištích (nezlob se) na okraji Prahy. Kdyby se řeklo - zrenovujeme parkovací stání a plochy na celém Barrandově, tak bude asi nákladově zajímavější, než to dělat po malých frcech viz. rekonstrukce středového pruhu Pošta Pankrác - Budějovická u KFC. |
|
|
|
| Mvek: "Praha" je ale široký pojem. Řepy, Bohnice, nebo Jižák na tom asi budou řádově mnohem hůř, než třeba Malá strana. |
|
|
|
| V posledních letech mě zaujaly úpravy parkoviště u kolejí na Jižním Městě v Praze a jeho okolí pro pěší dopravu - i jako příklad plýtvání prostředky. Lidé chodili přes parkoviště ke kolejím léta bez jakéhokoli značení a také vyšlapali několik pěšinek na okrajových trávnících mezi řadami borovic resp. dalších stromů, které oddělují parkoviště po stranách od ulice U Kunratického lesa a kolejí. V posledních letech se ale najednou objevil nový přechod pro chodce křižující celé parkoviště, na který přes trávníky navázaly dlážděné přechody jasně žluté barvy (a podobné značení i na postranních chodnících).
Budiž, samotný nápad opatření jsem docela uvítal, i když to asi nebylo nutné (pokud nešlo o bezprostřední reakci na nějakou nehodu). Horší ale bylo provedení. Nejen v zimě se ukázalo, že dlaždice natřené téměř lesklou žlutou barvou na přechodech přes trávník v mírném svahu tvoří docela kvalitní klouzačku. Možná po další "nehodě" tak dělníci postupně na obou přechodech vyměnili část dlaždic za klasické hrubší dlažební kostky, možná i s nějakým speciálním nesmekovým povrchem. Ve žlutém povrchu tak vnikly šedé pruhy, které ale esteticky docela dobře navázaly na bílé pruhy přechodu na asfaltu parkoviště...
Asi před týdnem na přechodech přes trávník navíc ještě přibyla uprostřed masivní kovová zábradlí (protiskluzová opatření možná dosud nebyla dostatečná, nebo šlo o snahu zamezit zneužití přechodů auty)... -)( |
|
|
|
| TelemachusRhade: Možná jsem zblblý tím, že tam všichni jedou těch 60 bez ohledu na na náklaďáky, a pak je za tím zúženým místem na lanovém mostě znovu značka 80. |
|
|
|
| Mvek: Uz jsem ti odpovedel na Facebooku, ale stejne znaceni je tam uz cca 2 roky. |
|
|
|
| Nejezdí tu někdo mezi Průmyslovou a Průběžnou po Jižní Spojce (přes lanový most)? Teď jsem tam jel a všiml jsem si jen omezení 60 pro nákladní auta a uvědomil si, že v zúžené části bývalo asi méně než 80, až když jsem byl u radaru. Tak mi vrtá hlavou, jestli jsem prostě přehlédl značku, nebo to tam aktuálně změnili, až mi přijde překročení rychlosti o cca 18 km/hod. |
|
|
|
| Mvek: Jo, na tohle prachy jsou.. :-/ |
|
|
|
| Ještě ad barvy, ona totiž 14T trpí nešvarem nedávné doby, kdy i spousta bytovek má právě kombinaci oranžové a šedé, což je ve většině případů spíš nehezké. Ale najdou se výjimky.
ForCity zase vypadá spíš jako metro, které uteklo na povrch. Barvy to právě podporují. Tvar mi nevadí, je tedy robustní a působí široký, ale budí respekt.
A je mi jasné, že něco jako T4 už dneska nikdo nevyrobí, aby to bylo i takhle zaoblené:-).
Nicméně stejně bych u těch barev čekal větší stylovou soudržnost, např. velmi se mi líbí modernizované T4 s nízkopodlažní plošinou uprostřed (nebo jestli to jsou modernizované ty vyhlídkové, co kdysi existovaly), která má vínovou červenou a stříbrnou, což je hezké a docela konzistentní s ostatními, i když lepší to bylo, když pro ně přemalovali i vlečňáky. Před pár lety jsem takto vidíval zejména tram 22.
LF Varia vypadá rozumně a vzhledově mi také sedí. |
|
|
|
| Mně se 15T ForCity, alespoň vnější vzhled, podobně jako Telemachovi, docela líbí, barvy mi nevadí, i když je fakt, že jednotné pro celou MHD by asi byly lepší, ale ty moderní si jako červenobílé ani moc nedovedu představit. Trochu mi ale vadí, že tvar připomíná spíš autobus a při pohledu shora např. z Nuselského mostu je vidět, že střecha není zdaleka tak hladká a aerodynamická jako u starších typů. Prostě se zdá, jako by to byla jen nevzhledná hranatá "střeva" s líbivou "moderní" nástavbou ve stylu Potěmkinovy vesnice nebo někdejších karikatur počítačů Applu... Kvalitu sedaček neposoudím, protože si v MHD většinou nesedám, ale je fakt, že k stání tam moc místa není. |
|
|
|
| Škoda, že nemáte v Praze LF Varia, to jsou fajn tramvaje. Z nových kousků rozhodně lepší než zhovadilosti 13T/14T. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tramvají T14 myslíš Škoda 14T? Jestli ano, tak to ani náhodou, ta je pro mě nejhorší z jezdících co do stání. ForCity mají situaci lepší kvůli více dveřím v nízkopodlažní části. Ale ano, není to nic super, na druhou stranu soukat se z Tatry T3/T4 taky není při špičce sranda. Ale podstatné je, že si tam nepřekážejí sedící a stojící lidé navzájem.
KT8D5 ani v modernizované podobě nejsou o moc lepší díky těm zvýšeným částem, kde opět prostor u dveří zužuje místo na stání, ale je to možná to nejlepší v současné době.
A co se týče vzhledu, no nevím, mně hlavně vadí barvy 14T i ForCity i těch modernizovaných KT8D5 nebo T6A5 z 90. let (ale i u některých BUSů), protože mám spojenou pražskou MHD s červenou a bílou/sloní kostí. Takže černá, ale hlavně šedá, mi vysloveně vadí. A zvolený červený odstín u 14T také. Jsou prostě depresivnější. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|